REKLAMA
donskis

L.Donskis. Atradimas ar nusivylimas?


Sekmadienis, 2009-10-11 13:45        Be temos    |    38 komentarųkomentarai

Leonidas Donskis

 

Pastaruoju metu vis dažniau pasigirsta kalbų apie vakarų europiečių didėjantį nusivylimą savo naujaisiais partneriais iš Rytų ir Vidurio Europos. Prabylama net apie tai, jog esą Vaclavas Havelas netesėjo savo istorinio pažado atverti Vakarams Vidurio Europą kaip ilgai ignoruotą ir pamirštą, bet kertines Europos vertybes išsaugojusią ir visą kontinentą netrukus praturtinsiančią Europos dalį.

Nesunku suprasti, iš kur sklinda šios nuotaikos. Iš esmės jos slypi nesusikalbėjime ir bendros politinės kalbos neradime, kurio priežastys yra itin gilios ir slypi abiejose pusėse. Vakarų Europoje jau tris dešimtmečius viešojo kalbėjimo ir visuomenės gyvenimo bei politikos reiškinių vertinimo sferoje galioja liberalus konsensusas tarp dešinės ir kairės, kurį dar būtų galima pavadinti plačiąja demokratine koalicija.

Šio konsensuso esmė gan paprasta – abi pusės, ir dešinė, ir kairė, garsiai neįvardindamos bei įkyriai nedeklaruodamos šito, susitaria esminiais politinės praktikos, viešosios moralės ir viešojo politikos žodyno klausimais. Jos beveik nepatiria dramatiškų nesutarimų vertinant moterų ir vaikų teises, žodžio ir sąžinės laisvę, apskritai žmogaus teises ir esminius šalies interesus. Pats geriausias pavyzdys čia būtų Nyderlandai – šalis, kurią retai kada valdo kokia viena apčiuopiama politinė jėga ir kurioje iki pastarųjų metų visada būdavo sudaromos sėkmingos plačios koalicijos.

Sykiu jos nesunkiai suranda bendrą kalbą vertinant šalies praeitį, jos istorines traumas ar netektis. Tai liberalus konsensusas, kuris reiškia, kad abi pusės netoleruoja kraštutinių savosios orientacijos apraiškų – nei moraliai provincialios ir dogmatiškos tolimosios dešinės, nei iš istorijos bei žmonijos patirties nieko nesimokančios ekstremistinės kairės. Tokia vidurio pozicija, daugmaž priimtina abiem pusėm, tampa praktine politine filosofija, kuri leidžia išlaikyti ne tik politinės sistemos stabilumą ir vidinę partnerystę, bet ir pačią rišlią politinę klasę.

Štai šito liberalaus konsensuso ir praktinio liberalių vertybių įtvirtinimo realiame gyvenime skaudžiai stokoja Rytų ir Vidurio Europa. Mes iki šiol kovojame savo nebaigtas kovas ir mėginame suvesti sąskaitas su istorija, tarpusavyje kovojančias nesenos praeities interpretacijas paversdami kone vieninteliu raktu į dabartį ir sykiu politikos riboženkliu. Mūsų dešinė vartoja XIX amžiaus moralinį ir politinį žodyną, sykiu kovodama Vakarų Europai svetimas ir nesuprantamas kovas. Bet tai jai netrukdo būti vienintele socialinių ir politinių reformų organizatore.

Kitaip tariant, mūsų dešinė stabilizuoja pasenusį žodyną ir konservuoja moralines retorikas bei politines nuostatas, bet noriai ir radikaliai reformuoja institucijas bei praktikas. O mūsų kairė nieko nekeičia ir nereformuoja, tik mechaniškai stabilizuoja dabartį ir mėgina apsaugoti tikrovę nuo bet kokios institucinės kaitos. Sykiu mūsų kairė tiesiog neatpažįsta esminių kairiųjų vertybių – tokių kaip kitamanystė, nesutikimas su oficialia nuomone ir individualaus maišto bei revizionizmo etika.

O vienu požiūriu Lietuvos dešinė ir kairė – krikdemai ir socdemai – yra tiesiog „demai“, t.y. broliai po vienu kailiu, kaip sako amerikiečiai: mat abi šios jėgos yra giliai antiindividalistinės, kolektyvistinės ir etatistinės. Jas sieja ne liberalus konsensusas ir jo paieškos, o vienodai stiprios antiliberalios nuostatos individualios laisvės ir sąžinės atžvilgiu – kitaip tariant, viso labo tas pats kontrolės ir vertikalaus valdymo projektas, kuriame nėra vietos nei savivaldai, nei regionalizmui, nei liberaliai edukacijai.

Milanas Kundera savo istoriniame straipsnyje „Vidurio Europos pabaiga“, publikuotame 1984-aisiais, rašė, kad kiekviena Vidurio Europos revoliucija yra pagal apibrėžimą konservatyvi, netgi anachronistinė, lyginant su moderniojo Vakarų pasaulio revoliucijomis. Tai natūralu – Vakarai savo revoliucijas suprato kaip radikalios modernizacijos įnagį, o mūsų revoliucijos vyko ir, deja, tebevyksta dėl teisės sugrįžti į savo tradiciją ir praeitį (anot Kunderos, visos Vidurio Europos revoliucijos buvo kovos už savo atimtą praeitį ir jos atgavimą).

Savo nesusikalbėjimą tarpusavyje ir liberalaus konsensuso neradimą mes, kaip ir kitos Rytų ir Vidurio Europos šalys, deja, sėkmingai perkeliame į Europos Sąjungos viešąją erdvę: vis tas pats nenoras siekti kompromiso, lygiai kaip ir tas pats polinkis mąstyti dichotomijomis bei manichėjiškai radikaliomis opozicijomis mūsų karingai racionalizuojami kaip vakarų europiečių principingumo ir proto aiškumo stoka.

Tad mes, užuot kūrę savo šalį ir pamėginę naudotis istoriškai unikalia situacija, vis iš naujo grįžtame į tą patį – į iš esmės rusišką vertikalios galios ir kontrolės projektą, į kurį įtraukiami vis nauji politiniai personažai, kuriais palaipsniui nusiviliama. O konsensuso nerasdami pas save, mes nenorime ir nemokame jo ieškoti už savo valstybės ribų. Kaip galima sėkmingai tarptautiniu mastu daryti tai, ko nepajėgiama pasiekti viduje? Kaip galima eksportuoti demokratiją, jei jos nesugebama sukurti pas save?

Žinoma, mes esame tik dalis bendresnės tendencijos. Kita vertus, gal ir menka paguoda, bet esama už mus liūdnesnių pavyzdžių. Kad ir kokie būtų mūsų nusivylimai ir liūdnos patirtys, laimei, neturime tokio prezidento kaip Vaclavas Klausas, kuris nieko daugiau šiuo metu daugiau nedaro, o tik skatina ES projekto žlugimą ir Rusijos triumfą.

Noriu tikėti, kad mūsų pirmininkavimas Europos Sąjungai 2013 metais bus sėkmingesnis, nei visus šiuo požiūriu nemaloniai nustebinusios ir nuvylusios Čekijos Respublikos – tad gal neatsitiktinės ir insinuacijos Vaclavo Havelo atžvilgiu. Žinoma, Havelas visada buvo ir tebelieka visiškai kitokios Vidurio Europos simboliu, per šviesmetį nutolusiu nuo populistinių demagogų, tokių kaip Vaclavas Klausas Čekijoje ar Viktoras Orbanas Vengrijoje.

Nors ir pažeminome dalį savo piliečių diskriminaciniu ir cenzūriniu įstatymu, bet, regis, vis dėlto atsikvošėjome. Skirtingai nuo daug kuo mums artimos ir į mus panašios Vengrijos, laimei, iki politinių demonstracijų ir protestų draudimo dar nenusiritome, nors nemalonios retorikos šiuo klausimu jau nuskamba – konstitucinė ir pilietinė žmogaus teisė ginti savo teises ir orumą premjero patarėjo ką tik buvo klinikalizuota kaip kolektyvinė neurozė ar aukos sindromas.

Lygiai kaip nepradėjome kovų su savo tautinėmis bendrijomis ir mažumomis. Nors mūsų žiniasklaidoje apstu bjaurios antisemitinės frazeologijos(beje, antisemitizmas vėl klesti visoje Rytų ir Vidurio Europoje, nors žydų joje jau beveik nebeliko – vadinasi, valstietiškoms visuomenėms „žydai“ yra tiesiog nuoroda į moderniojo pasaulio iššūkius bei įtampas), kurios niekaip nepajėgia principingai įvertinti žiniasklaidos magnatų nežinia kodėl paniškai bijantys mūsų politikai, iki pavojingos praktikos dar neprieita.

Laimei, skirtingai nuo Slovakijos, nepradėjome drausti mažumoms vartoti savo gimtąsias kalbas – o juk šito griebėsi Slovakija prieš savo didelę istorinę vengrų mažumą. Tad Lietuvos lenkų lyderiai turėtų tiesiog atsikvošėti ir savo padėties Lietuvoje nė iš tolo nelyginti su šalimis, kuriose imamasi tikros, o ne vaizduotės padiktuotos diskriminacijos.

Ar mus Vakarų Europa atrado ar jau nusivylė mumis net nespėjusi atrasti? Nedrįsčiau apibendrinti. Manau, kad mus supranta daug geriau, nei šito buvo galima tikėtis iš Vakarų Europos šalių, niekada nepatyrusių totalitarizmo ir sąmonės pavergimo. Kita vertus, laisvo žmogaus ir laisvos, orios šalies ženklas yra savikritika, o ne viso aplinkinio pasaulio kaltinimas.

Todėl supraskime ir kitų šalių problemas bei įtampas, jei norime patys būti suprasti – jei jau esame netrukus ES pirmininkausianti tų šalių draugė ir partnerė, užuot nirtulingai vertę savo neišspręstas vidaus kovas bei problemas ant svetimos galvos ir laukę, kad visos mūsų problemos bus pakylėtos į europinių problemų rangą. Bet kartu pasinaudokime savo vertinga patirtimi – smurtą, prievartą ir organizuotą melą mes neretai atpažįstame greičiau už savo kolegas iš Vakarų Europos.

Tad niekas niekuo neturi pulti nusivilti. Žmonių santykiai yra kuriami sunkiu ir nuolatiniu darbu, neretai išsižadant savo egoizmo ir savęs laikymo visatos centru. Lygiai tas pats galioja šalių santykių tobulinimo ir ES kūrimo erdvei – ne nusivilti ir svaidytis skambiais pareiškimais reikia, o dirbti ir stengtis suprasti, kas su mumis visais vyksta.

Kaip sakė Benediktas Spinoza – neque lugere, neque indignari, sed intelligere (ne verkti, ne piktintis, o suprasti).

Taip

Pirmadienis
2009-10-12 08:38
atradai L.Donskį ir juo nusivylei- vaikinas nei garbės, nei pareigos, nei tautiškumo nesuvokia. Dėl jo Lietuva tegul ją skradžiai- svarbu jam ir visokiom mažumom gerai. Žinoma katalikiška gyvensena draudžia nusivylimą, bet čia pagal straipsnio pavadinimą.
justina

Pirmadienis
2009-10-12 09:45
cia apie tokio mastymo zmogelius kaip komentatorius "Taip" didele dalimi ir buvo kalbama, kurie patys is tikruju ir nezino, kas yra valstybes garbe ir pareiga. o blogai buna tik todel, kad mes to nesuvokiam, nes vis dar gyvuliukai esam, zodz, kaip paprastai Donskis taikliai pavare.
justina

Pirmadienis
2009-10-12 09:51
o tautiskumo- kad ir kas tai tiksliai bebutu- praradimo galimybe yra demokratijos salyga. nes norint ji issaugoti, reik samoningumo, o ne buku prievartos mechanizmu.
arturas b

Pirmadienis
2009-10-12 10:11
Pritariu Donskiui, tikiuosi jis randa bendra kalba su Lansbergiu, kuris nuolat fobijas skleidzia ir bloskia mus i "prarastos praeities" susigrazinimo kova.
Giedrius

Pirmadienis
2009-10-12 10:41
Ne apie liberalų konsensusą rašykite, bet apie SAVO konkrečius poelgius, kurie būtų apsaugoje D. Kedzio dukteri…Ka nuveikete?
Ant.

Pirmadienis
2009-10-12 10:44
Visom savo keturiom pritariu gerb.Justinai.Ačiū prof.L.Donskiui už jo viešai pateikiamas mintis.Seniai jau buvo pribrendęs būtinumas atsirasti jo blogui. Pagaliau jis jau YRA !
+ingelrii+

Pirmadienis
2009-10-12 11:05
"Ar mus Vakarų Europa atrado ar jau nusivylė mumis net nespėjusi atrasti?" Statau alaus dėžę prieš degtukų dėžutę, kad Vakarų Europa klausimų a la "Ar mus Rytų Europa atrado ar jau nusivylė mumis net nespėjusi atrasti" sau neuždavinėja. Jie viską vertina per savo prizmę. Įsitikinę, kad tai jie - patys geriausi, toksai vienintelis ir nekvestionuotinas elgesio ir filosofijos etalonas Rytų Europos pusžmogiams, kurių lygiais sau nė iš tolo nelaiko. Ir kodėl turi laikyti, jei čionykščiai ponai linkę tokiam požiūriui visom keturiom pritarti, savą nuomonę kuo nuoširdžiausiai laikydami kaimietiškumo pasireiškimu! Negi jau visai neliko savigarbos?
Audrius A.

Pirmadienis
2009-10-12 14:04
Tikrai įdomus ir netikėtas straipsnis. Iš tikro, man keista Čekijos pozicija - nejaugi visos Europos ateitis priklauso nuo vieno prezidento V. Klauso? Kita vertus, gyvendamas Vakarų Europoje matau dažnai išankstinį vakariečių nusistatymą rytiečių atžvilgiu, o taip pat jų įsivaizduojamą pranašumą. Kartais, kaip kad rašo Donskis, jis tikrai pagrįstas. O kartais tikrai ne.
Mantas

Pirmadienis
2009-10-12 14:39
O gal tuo mes ta "civilizuotaja" europa ir praturtinam? gerai pasigilinus, tai ne tokie mes jau ir kvailiai, kad priimtumem primetumas mums vertybes ir sektumem savo naujus stabukus kaip kokia aviu banda? Gal but cia ir yra didziausia Europos tragedija, kad jie per savo skambius lozungus prasms nebemato ir tikruju vertybiu nebeapciuopia. Gal but laikas nustot save bukint ir nuvertint? Juk nesam tokie jau netolerantiski kaip bandoma mums cia prikabint. greiciau nesame abejingi ir tokiu budu tampame rakstimi tiems, kurie savo abejinguma tolerancija vadina.
Donskiams ne

Pirmadienis
2009-10-12 15:05
Autorius pamiršo paminėti, kad ir Vakarų Europoje vis labiau nusiviliama "amžino vidurio" linija ir de facto vienpartine politine sistema:)
armis

Pirmadienis
2009-10-12 15:21
Manau esme truputi ne cia, ach ka daro tas noras ir sakyti tiesa ir kartu nesupikdyti nieko. Gaunasi painiavia, pasaldinta visgi krikcionisko mastymo prieskoniais, kad ir kaip butu keista. Kad nusivilti, reikia pirmiau atrasti. Vakarai ir rytai - tai ta pati susvetimejimo problema tarp skirtingu regioniu kaip ir tarp to paties regionu skirtingu zmoniu, kuria tiek aptare frommas, baumanas ir daugybe kitu. Ka reiskia pirmiausias susvetimejimas - kad as esu visu daiktu ir reiskiniu matas, o kitas arba man pritaria, arba tegul eina …velniop. Kad ir kaip nenoretu to vakarieciai pripazinti, bet ten pagyvenus matai toki reiskini, uz gan tusciu lozungu ir suksniu, nera esmes, nera Jausmo, Sirdies, jie kazkur dinge, atrodytu, kad bihevioristu psichologija uzkrete visa europa. Vakarai, ypac vakaru mokslo atstovai dabar jauciais kaip vienas didelis visu daiktu matas, geriausias ir neklystantis, nes jis moka atseit sutarti ir priimti, bet ju sutarimas paremtas ti tuscomis formomis be turinio. Jie turi viena tiesa ( nors ir kalba apie tolerancija skirtingom tiesom) ir arba tu ja primi ir tampi toks kaip jie arba tu esi zemesnes kone evoliucijos pakopos gyvunas, i kuria zvelgiama niekingu zvligsnius. Neseniai teko ziureti hanekes naujausia filma, ten nors ir nesusije, bet buvo scena, kai sventiko vaikaai daro sadistinius nusikaltimus, nors oficialiai kaime jie yra gerbiamiausia seima, kai sventikui pasakoma, koie jo vaikai, jis uzsiunta ir bega nuo tiesos, uz kuria taip kovojo. Kazkas tokio dabar vyksta su visais vakarais. Nera tie vakarai tokie nuostabus, kokius mum badndoma nupiesti. O del musu politiku, tai ka cia nepritarsi, viskas tiesa.
Pi

Pirmadienis
2009-10-12 15:39
Super straipsnis, gyvenu ne lt todel puikiai ir suprantu ir vertinu situacija. Sekmes Leonidai tarptautineje arenoje gerinant musu yvaizdy ir siekiant taip reikalingu permainu.
tikras lietuvis

Pirmadienis
2009-10-12 17:13
Įprasta tema - apie viską ir apie nieką. Kada ką nors nuveiksite Lietuvai? Matyt, nebus kada.
slyksciuosi Donskiu

Pirmadienis
2009-10-12 17:51
Ponas nori kad anti-zydiska diskusija butu uzgniauzta ir cenzuruojama. T.y ponas sutinka atvirai sneketi apie gejus, lietuvius ir kitokias nesamones, bet apie zydus siulo riboti diskusija
Audrius Simaitis

Pirmadienis
2009-10-12 18:10
Leoidai, dar vienas puikus straipsnelis. Is tikruju eksplotuojama ‘zydu’ tema yra zmogaus ar visuomenes frustracijos pozymis, beviltiskumo israiska. Kai zmogui nebelieka argumentu pries koki nors plana, ideja, veiksmus - jis tada is beviltiskumo sako - tu esi zydas. Esu gydytojas. Lietuvis. Taciau mane daug kas laiko zydu, kai kas net kaltina, kad esu ‘zydas’. Visada tai priemiau kaip didziausia komplimenta. Zydai yra viena mylimiausiu mano naciju, turiu daug draugu zydu. Gerbiu juos ir mokinuosi is ju. Mes , lietuviai, turime daug ko pasimokyti is ju - kaip islaikyti seima, kaip islaikyti kalba, nacija ir kaip ismintingai ir vieningai gyventi.
AG

Pirmadienis
2009-10-12 18:48
‘Ar mus Vakarų Europa atrado ar jau nusivylė mumis net nespėjusi atrasti? ‘ - Sitai mane izeidzia. Gal kas nors paaiskins kodel? Ir is viso, tos visos itampos tarp V. ir R. Europos yra pavojingos. Pavojingos, nes kai nesutariama kertiniais klausimais, as, kaip lietuvis ir kartu Rytu Europietis, noriu paklausti savo oponentu is Vakaru Europos: - ‘o kas jums leido nustatineti taisykles kas yra europietis, o kas ne? Kas leido vadovauti Europai? Kas jums leido nustatineti taisykles ir vadovauti man?! Kas jus tokie esat, kad man, kad mums, nustatinetumete morale?’
Žygeivis

Pirmadienis
2009-10-12 18:52
Ponui Leonidui patarčiau dažniau rašyti savo opusus į Anarchija.lt - juk ten jis turi ypač daug gerbėjų ir šalininkų. Ypač jei dar pagirs visuotinį pederastijos ir pedofilijos išplitimą "civilizuotoje" Vakarų Europoje, tai jį mūsų raudonai žydri anarchistai ant rankų nešios…
Žygeivis

Pirmadienis
2009-10-12 18:57
Beje, radau labai įdomią KGB archyvinę medžiagą apie KGB agentūra bei patikimus asmenis Lietuvos :inteligentų" tarpe. Siūlau ir ponui Leonidui pasiskaityti - gal atpažins keltą pažįstamų … LSSR KGB AGENTŪRINIŲ-OPERATYVINIŲ PRIEMONIŲ PLANAS KOVAI SU IDEOLOGINE DIVERSIJA TARP INTELIGENTIJOS (1982 m.) http://lndp.lt/diskusijos/viewtopic.php?t=3817
AG Zygeiviui

Pirmadienis
2009-10-12 19:00
Tu esi priezastis, kuri man teigia, jog nacionalizmas - nesekme.
AG

Pirmadienis
2009-10-12 19:18
O ar gali buti taip, kad Europos zemynas tiesiog buvo per didelis, tam, kad butu tik vienas regionas? Ir todel mes turim 2 regionus - Vakaru ir Rytu Europa. Ir mes, rytu europieciai, nuolat atsilikinejam nuo vakaru europieciu del to, kad jie kuria, o mes tik perimam? Atsilikimas - netoleruotinas, nes visuomet norima buti pirmoj vietoj. Tad galbut mes patys turim ka nors kurti, sukurti? Ir nesibaiminti to, kad tarp Vakaru ir Rytu Europu isliks skirtumai? Mat tai galbut buvo ir yra naturalu, bet ne tik dirbtinai nubrezta (t.y. Berlyno siena)?
V.V.

Pirmadienis
2009-10-12 19:27
O man straipsnis netgi patiko. Retai kada po Jūsų straipsnių man neatsiranda noro aiškintis santykių po antisemitizmo vėliava(sakykim pašliję nervai ir panaš., matyt suvalgiau kažką ne tą), o šis kažkaip ne toks. Sveikinu.
Žygeivis AG-iui

Pirmadienis
2009-10-12 19:36
Nesėkmė kam - ponui Leonidui? Žinoma, jam tai klaiki nesėkmė: juk tiek daug ir taip ilgai vargo - ir jis pats, ir jo įvairūs artimi bei tolimesni giminaičiai bei draugai, o nacionalizmą (tai yra lietuvybę) Lietuvoje taip ir nesunaikino. Vietoje to lietuviškas nacionalizmas sunaikino jų pačių "kūrinį" - SSSR , o štai dabar palengva ruošiasi likviduoti ir kitą tų pačių rankų "kūrinį" - ES : )
Kristijonas Sopis

Pirmadienis
2009-10-12 20:14
Puikus straipsni!
mingas

Pirmadienis
2009-10-12 20:28
Puikus straipsnis.Dekui uz gera medziaga pamastymui.
MYLIU

Pirmadienis
2009-10-12 21:48
DONSKY !!!!!!!!!!!!!!!!
Žygeiviui

Pirmadienis
2009-10-12 23:00
Žygeivi, nebesvaik:)
nesvarbu

Antradienis
2009-10-13 04:29
idioto zydo, jo proteviu saudziusiu kitus zydus palikuonio, niekas neskaito xoxoxo
nesvarbu

Antradienis
2009-10-13 04:32
kada galutinai isvalysime Lietuva nuo tokio brudo?
D

Antradienis
2009-10-13 08:08
Viena mintis tikrai tiksli - mes taip ir nepradėjome kurti savo šalies. Dėl Leonido D. nurodomų priežasčių galima būtų ginčytis.
Viole

Antradienis
2009-10-13 09:27
Justina, negi tikrai jautiesi esanti gyvuliukas? Žmogaus savivertė daug pasako apie jo sielos ir proto harmoniją. tautai ir valstybei labai svarbus tas momentas, kai pradeda vyrauti besijaučiančių gyvuliukais, pasiilgusių Amžinojo teisuolio ar mesijo . Nuo tada prasideda valstybės žlugimas.
Brimas

Antradienis
2009-10-13 12:33
Ponas Leonidas taip stengiasi būti panašus į Europą, kad iškoneveikė Lietuvą ir seimą už bandymą nors kiek apsaugoti jaunimą nuo pi.. stų. O gal jam kada daeis kad ir dabar Lietuvoje skambantis pedofilijos skandalas tai ir yra išdava to paties seksualinio liberalizmo .
kodel

Antradienis
2009-10-13 13:12
KODEL DONSKIS MELUOJA? ZYDAI NIEKUR IS LIETUVOS NEISEJO. JU SUMAZEJO, BET IR TO PAKANKA. JEI ZYDU LIETUVOJE NERA, TUOMET? 1. KAS REIKALAUJA TURTO GRAZINIMO 2. KAS VALDO VIENA AR KITA KOMERCINE IMONE KURI PARDUODA MAISTA LIETUVOS PILIECIAMS? 3. KAS VALDO LNK, BNS, VERSLO ZINIAS (NORS SEDI SVEDIJOJE) 4. KAS IS AMERIKOS KONGRESO PYLA *YPAC AGRESYVIUS* PASISAKYMUS? PONAS DONSKIS MELUOJA ARBA PATS NEPASTEBI, KAD ZYDAI NIEKUR NEDINGO.
ške

Antradienis
2009-10-13 14:58
pleištą tarp vakarų ir rytų Europos visaip stengias įkišt Rusija.Iš dalies jai tai pavyko.
hoho

Antradienis
2009-10-13 15:48
Straipsnis butu nieko, bet ji gadina (o juk saukstas deguto - statine medaus sugadina) p.Donskio erudicijos spragos… Kurios - dar blogiau!- dangstomos "zinoviska" poza. Pvz., p.Donskis V.Klausa isvadina "populistinių demagogu". Heh? Aiskiai p.Donskiui NERA zinoma, kad sis zmogus, budamas Cekijos prmejeru (pries 14 metu) gan ryztingai ir antipopulistiskai diege radikalias Cekijos ekonomikos pertvarkymo priemones - tokias, kurias galima pavadinti "soko terapijos" stiliaus, panasias i Lenkijoje vykdytas L.Balcerovicziaus. Uz tai sis "populistinis demagogas" neilgai trukus sumokejo savo postu (kaip ir L.Balceroviczius Lenkijoje). Beje, tuomet Cekijos prezidentu buvo W.Havelas, tuomet susitaikeliskai (populistiskai) tylejes. Isvis, tas p.Donskio pareiskimas apie Klauso "populizma" gan idomus. Populizmu paprastai kaltinami veikejai, kurie skelbia tai, kas patinka masems. Ar siuo savo pasazu p.LD nori pasakytil kad W.Klausas, neskubedamas pasirasyti ES sutarties, sitaip atsiliepia Cekijos pilieciu daugumos lukescius? :-) O, beje, p.Donski: ar Britu ex-prmejere M.Thatcher, kuri irgi yra zinoma euroskeptike, taipgi pavadintina "populistine demagoge"? O gal isvis - tai, tamstos akyse, yra kiekvieno euroskeptiko sinoniminis apibudinimas? :-) —————– Perskaicius si LD rasini sunku atsikratyti jausmo, kad jo saknu reikia ieskoti…interesuose. Neabejoju, kad p.LD, kaip europarlamentaro, sotaus gyvenimo interesas siejasi su ES sutarties pasirasymu ir ES galiu issikerojime. Todel (?) ji taip erzina KITOKIA nuomone ir jos reiskejai (W.Klausas ir kiti).
Santa Satan

Antradienis
2009-10-13 17:55
Leonidas gėdijasi savo lietuviškumo, o be reikalo. Klaidinga yra manyti, kad vakarietiškos vertybės veda žmoniją į geresnę ateitį. Kol gyvenama yra viso pasaulio sąskaita, išorė visada atrodys patraukliai.
r

Trečiadienis
2009-10-14 20:46
Be Šventumo nepasieksime Laimingumo. Taigi, kiekvienas žmogus turi atgimti dvasiškai, atsikratyti savo dvasinės prigimtinės nuodėmės, tai galima padaryti, tik priimant GELBĖTOJĄ.. Tauta turi atgailauti ir tikėjimu atsisukti į Dievo meilę. Tada ir žmonių mąstymas ir norai pradės keistis. Gaila, žmonės visiškai nepažįsta Dievo meilės savo širdyse, Tik protas prigrūstas tų žinių, tradicijų,apeigų ir t.t. Problema yra kad silpnos bažnyčios, todėl įsileiskim daugiau Sveikų krikščioniškų bažnyčių į Lietuvą .
Atskiruose JAV miestuose

Pirmadienis
2009-10-19 02:20
tapo įprasta švęsti savo „išdidumą“ – celebrating pride. Suprantama, gėjai ir lesbietės, afroamerikiečiai išeiviai iš buvusių kolonijų.. Sovietžmogiai išdidumą prarado, jie teturi gėdą ir / arba gėlą. Suvargę senosios kartos atstovai mėgina laikytis – lyg skęstantys šiaudo – to, ko buvo mokyti, ieško atramos tarp sudužusios sistemos nuolaužų…. Jie patys kartoja ir šitaip vis dar populiarina pvz., mokslinį drg. Stalino tautos apibršžimą (istorinė žmonių bendrija, susidaranti jų kalbos, teritorijos, ekonominio gyvenimo, kultūros ir kai kurių charakterio ypatybių bendrumo pagrindu). Tik kai yra visi šie požymiai, galima kalbėti apie tautos buvimą, mokė drg. Stalinas. Beveik visą etnografinę Lietuvą apimančios LSSR sienų – irgi Stalino paveldas. Jam turime būti dėkingi už aplietuvintą Vilniaus ir visai sulietuvintą Klaipėdos kraštus, kurių šitaip kolonizuoti smetoniškoji Lietuva tikrai nebūtų pajėgusi, kadangi lenkus ir vokiečius (klaipėdiškius) deportuoti į „istorines tėvynes“ niekaip nepajėgtų.
čia kai kas siūlo nesigėdyti savo lietuviškumo

Pirmadienis
2009-10-19 03:03
galbūt netgi didžiuotis savo kilme. Jei vadiniesi Leonidas Donskis ar Mečislovas Zaščiurinskas privalai tai daryti, „būti labiau lietuvis“. Deja, universali taisyklė: —————–—————–—————–—————–—————–—————– обрусевшие инородцы всегда пересаливают по части истинно русского настроения. —————–—————–—————–—————–—————–—————–
Vardas (būtina):
El. paštas (neskelbiamas) (būtina)
Puslapis
Komentaras
neburnok.lt
 
PERŽIŪRĖTI ARCHYVĄ
Kovas 2010
P A T K P Š S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
DRAUGŲ BLOGAI