REKLAMA
donskis

L. Donskio blogas. ES plėtra ir Lietuva


Pirmadienis, 2009-11-30 11:46        Be temos    |    24 komentarųkomentarai

Leonidas Donskis

Kas Lietuvai naudingiau – Europos Sąjungos plėtra ar aiškus jos ribų fiksavimas bei gilesnė jau priimtųjų naujų narių integracija? Sunku vienareikšmiškai atsakyti į šį klausimą. Svarbu ir viena, ir kita. Šių klausimų svarstymas reikalauja aiškaus apsibrėžimo, todėl siūlau kalbėti in medias res, t.y. ne nuo pradžios ir ne apie viską, o maždaug nuo istorijos vidurio, vėliau sugrįžtant ir prie kitų klausimų.

Žinoma, ES negali būti kažkokia begalinė politinė erdvė, apimanti viską, kas tik kultūriškai ir politiškai atpažįstama kaip sava ar kažkiek artima ir todėl kelia sentimentų (pavyzdžiui, buvusios kolonijos, arba, kaip jos dabar neretai mandagiau vadinamos, draugiškos šalys – tokios kaip Šiaurės Afrikos valstybės). Ypač jei kalba eina ne apie naujosios globalinės administratorių ir biurokratų klasės valdomą ES imperiją, kuria kartais visai pagrįstai gąsdina politikos teoretikai, o apie Europos demokratinių valstybių klubą arba (bet tikrai ne pačioje artimiausioje ateityje) demokratinę Europos federaciją.

Nesiintegravimas į ES mums jau dabar brangiai kainuoja. Vis dar gyvename ne Europos ar apskritai demokratinio ir daugiakalbio pasaulio, o Rusijos informacijos lauke ir rusų kalbos zonoje. Esame Rusijos specialiųjų tarnybų manipuliuojama ir Kremliaus kontroliuojamo verslo veikiama šalis, kurios pačios valdymo modelis vis labiau artėja prie rusiškojo, o ne prie kaimyninių Šiaurės valstybių.

Juk akivaizdu, kad visą mūsų politinę klasę suformavo Gazpromas ir jo satelitai Lietuvoje – tik vienus tiesiogiai, o kitus per nirtulingą viso Rusijos verslo ir visko, kas rusiška, neigimą. Dėl to ne taip ir svarbu, kurioje pusėje kas atsiduria: politinio gyvenimo turinys tiek susiaurintas ir suprimityvintas, kad tikslas nutolinti Lietuvą nuo bent kiek gilesnės ir konceptualesnės politikos savaime pasiektas.

Iš čia tad ir ta šizofreniška būsena, kuri generuoja nepakeliamas viešojo gyvenimo įtampas – politinė retorika tarsi vakarietiška (bent jau proginė, jei ir ne kasdienė), ekspertinės galios savo ir tarptautinės politikos lauke menkos, o politinė ir administracinė praktika vargu ar pasistūmėjo toliau už Rusijos. Savimonė lyg ir vakarietiška, ambicijos tarsi taip pat, o administracinis ir biurokratinis aparatas vis mažiau skiriasi nuo rusiškojo.

          Rusijai ir jos satelitams šiuo požiūriu lengviau – jos savęs nei laiko politine Europos dalimi, nei ketina jungtis į ES erdvę. O mus ta paribio egzistencija baigia nualinti. Net nepastebėjome, kaip per pastaruosius metus tapome ES ir Rusijos informacine, intelektualine ir verslo provincija. Todėl kalbėkime atvirai – ES plėtra mums svarbi nė kiek ne mažiau, nei gilesnė integracija į ES.

          Kodėl? Todėl, kad mes neabejotinai tapome riboženkliu Rusijos geopolitikoje. Esame rytinis Europos paribio regionas iš Vakarų pozicijų, kada mus dar šiaip ne taip atpažįsta kaip defektyvius ir deformuotus, bet vis dėlto saviškius. O Rusijai esame jos vakarinis paribio regionas, kuriam leista formaliai būti Vakarų struktūrose, bet trukdoma giliau integruotis į jas. Tokį kentaurą daug lengviau valdyti – esame paprasčiausias Rusijos Trojos arklys Europos Sąjungoje. Jei šiuo metu nėra būdų Baltijos šalis jėga susigrąžinti į savo sudėtį, galima neleisti joms tapti visavertėmis ES narėmis.

         Atvirai pripažinkime šitą, ir mums bus lengviau svarstyti visas mūsų skausmingas istorijas – taip ir baigiamą numarinti Vytauto Pociūno bylą, negalėjimą demokratiškai kontroliuoti savo pačių slaptųjų tarnybų, kurios akivaizdžiai turi ką slėpti nuo savo valstybės ir parlamento, Gatajevų šeimos istoriją, „vanagų“ bylą ir t.t. Mūsų atveju Rusija negalėjo sukurti įšaldytų konfliktų, kaip Gruzijoje – juk šios šalies politinė ateitis yra visiškai pakabinta ant nuo jos atplėštų teritorijų likimo, lygiai kaip neturime sau iš tikrųjų priešiškų mažumų, kurias Rusija galėtų paversti savo penktąja kolona.

Bet esama ir kitų metodų – galima paprasčiausiai perkelti savo sistemą į kitą šalį. Kitaip tariant, savo oponentą politiškai asimiliuoti ir paversti savimi – o tada jau to oponento retorika ir antagonizmas jokio rimtesnio vaidmens nebevaidina. Dar daugiau, antirusiška retorika ir tariamas antagonizmas net tampa patogia širma maskuoti kai kurių tų jėgų prorusiškumą. Būdų tam pasiekti esama daugybės – į darbą paleidžiama korupcija, kompromituojanti medžiaga, šantažas, o galiausiai užvaldoma kitos šalies informacinė erdvė. Dėl Rusijos perkamos mūsų žiniasklaidos ir užvaldytos informacijos sferos (kuo nebetenka abejoti), lygiai kaip ir dėl kitų Rusijos pastangų išlaikyti Lietuvą kaip galima menkiau integruotą į Vakarus mes vis labiau klimpstame į paribio zonos liūną, kuris mus vis toliau palieka už Vakarų Europos.

Todėl atsiduriame užburtame rate: nevirstame vakarietiško tipo visuomene ir valstybe, nes nesiintegruojame į ES ir jos intelektualinę, politinę bei informacinę erdvę, o integruotis į ją mums neleidžia vidinės įtampos, kurių nepakelia ir išspręsti nepajėgia nei silpna politinė klasė, nei juolab atvirai marginalizuojama ir žlugdoma pilietinė visuomenė.

Kvazirusiška valdžios vertikalė ir tikros, brandžios demokratijos – savivaldos, regionalizmo, ne sostinėje esančių minties ir kultūros centrų plėtros – stoka mus tik atitolina nuo dabartinių mūsų problemų sprendimo. Į tai emigruodami iš mūsų šalies vis akivaizdžiau reaguoja jauni žmonės, t.y. tie, kurie ir galėtų išspręsti minėtąsias įtampas bei problemas – tokias kaip lyderystės krizė, ateities vizijos nebuvimas ir negebėjimas pasinaudoti galimybėmis negrįžtamai reformuoti Lietuvą.

Todėl ES plėtra galėtų mus paskatinti priartėti prie Vakarų Europos (visų pirma prie Šiaurės šalių) jau vien todėl, kad Rusijai neišvengiamai tektų spręsti naujas problemas, grumtis su naujais iššūkiais ir bent kuriam laikui mus palikti ramybėje. Ypač jei prie ES maksimaliai priartės Ukraina ir Turkija. Jei taip atsitiktų, mums tai reikštų galutinį mūsų atsidūrimą anapus gyvybinių Rusijos interesų ribos. Ukrainos tapimas ES nare iš esmės pakeistų Rusijos tapatybės politiką ir savimonę.

Šiuo požiūriu svarbus būtų ir Balkanų šalių – žinoma, neišskiriant ir Rusijos sąjungininkės Serbijos – tapimas ES dalimi. Be abejo, Kroatija jau greitai taps ES nare, Makedonija taip pat greičiausiai jau yra pakeliui į ES, nepaisant visų Graikijos trukdymų ir kitų problemų. Kad ir kaip būtų, Kroatija ir Makedonija pradės šį procesą, kuris pasieks kulminaciją suteikiant narystę Serbijai ir Bosnijai-Hercegovinai.

Norint suprasti šitą, būtina prisiminti, kad kone visą Rusijos XIX amžiaus antrosios pusės geopolitiką formavo panslavizmo idėja, iš dalies gimusi kaip atsvara pangermanizmui. Įpratusi vienyti slavų tautas ir šalis Rusija jau dabar pradeda prarasti savo geopolitinę tapatybę. Ukrainos – šios pačios Rusijos alter ego – tapimas ES nare, lygiai kaip ir anksčiau ar vėliau ateisiantis įtakos praradimas Serbijai, atims iš Rusijos slavų šalių simbolinio centro funkciją.

O ką jau kalbėti apie Turkiją, kurios suartėjimas su Pietų Kaukazo respublikomis – ypač su baisių skriaudų nuo Turkijos patyrusia Armėnija – gali tapti didžiausiu iššūkiu Rusijos geopolitikai po Sovietų Sąjungos suirimo. Žinoma, tai gali įvykti tik ES aktyvaus vaidmens dėka ir įveikiant didžiulį konservatyvių jėgų pasipriešinimą ne tik ES, bet ir pačiose šalyse kandidatėse (ypač Turkijoje, kurioje šiuo metu vis labiau menksta kemalistų įtaka ir stiprėja islamistų vaidmuo, dėl ko Turkija jau pradėjo flirtuoti su Iranu ir Sirija, sykiu susilpnindama savo vaidmenį NATO), bet jei tai įvyktų, pasaulio ateities scenarijus būtų nepalyginamai geresnis, nei šiandien mums gali atrodyti.

Todėl Lietuvai verta visokeriopai remti ES plėtrą ir minėtųjų šalių narystę. Mes laimėtume itin brangaus laiko – visų pirma fundamentaliam lūžiui viešojo gyvenimo, informacinės erdvės ir politikos reformavimo sferose, be kurių ne postkomunistinė ir pseudodemokratinė, o vakarietiška ir iš tikrųjų demokratinė Lietuva nesusiformuos. Kita vertus, ES, priimdama šias šalis, dar labiau sustiprintų savo politinę tapatybę ir tarptautinę reputaciją kaip globalinių konfliktų sprendėja ir simbolinė demokratinių valstybių (arba siekiančių tokiomis tapti) erdvė.

Ar vertėtų Lietuvai rengti referendumą naujų narių priėmimo klausimu? Manau, kad taip. Pats laikas įjungti Lietuvos piliečius ne į simuliacinę ir fiktyvią, o į tikrą europinių debatų erdvę. Nuo to laimėtų mūsų demokratija ir artėjimas prie europinės politinės egzistencijos.

 

www.donskis.lt

Irena

Pirmadienis
2009-11-30 15:45
Profesoriau, gal galit plačiau paaiškinti Turkijos atvejį? Atrodo, kad ES plėtros procese Turkijos atvejis unikalus. Kokia Jūsų nuomonė apie jį? Kokia galimybė Turkijai patekt į ES? juk jau stoja nuo 1987 metų. Ir dar vienas, gal truputį nukrystantis nuo temos, klausimas iškilo: kaip įvardinti ES valstybingumo modelį? Atrodo, kad tai ką mes žinom (valstybė, federacija, konfederacija ir t.t.) netinka. Gal reikia visiškai naujų rėmų, į kuriuos ES tilptų?
Juhani

Pirmadienis
2009-11-30 19:08
Pernelyg optimistine autoriaus nuomone del Turkijos, Ukrainos ar Armenijos susitaikymo su Turkija, jau nekalbant apie tai, kad Rusija gali prarasti panslavizmo centro aureole… Apie ka raso p. Donski, rasyta su ne mazesniu ikarsciu jau XIX a. gale - XX pradzioj… ir kas is to isejo visi gerei atsimena… Naivus p. Donski noras nustumt Rusija nuo Europos. Be Rusijos postviduramziskos Europos politines architekturos nebuvo ir nebus. Todel galvoti reikia ne kaip suskaldyt Rusija ir pasidalint gabalais, o kaip jai padet civilizuotis, kaip ja padaryt Europos Sajungos partneriu. Ir Lietuva cia galetu nemazai islost jei tik moketu lost.
algis

Pirmadienis
2009-11-30 19:23
Jis mus vis kviecia ir kviecia tapti "vakarietiska" betaute visuomene. Tuo tarpu šveicarai, suvoke pragaistingus sio kvietimo padarinius, uždraudė naujų minaretų statybą. Tai ką sakysi, Donski: Šveicarija pasirodė dar labiau provinciali ir atsilikusi nei Lietuva?
ricardas

Pirmadienis
2009-11-30 19:42
ponas Leonidai jūs eilinį kartą - reikėtų, būtų, galėtų… lietuviai nėra toje rusiškoje erdvėje, kuri pažįstama jums. lietuviai pasiklydę tarp įvairių dešimtukų, žvaigždžių ir etc. jie neskaito, neanalizuoja. jie bando išgyventi. skurdžių filosofija, naujausia populiarioji sąvoka apibūdinant mūsų visuomenę. klausimas, ar ji reali? kaip per 20 laisvės nuo atsakomybės metų mes su tautine mokykla nusiritome iki to, kad 15 proc. vaikų neturi skaitymo įgūdžių? kaip pasiekėme, kad politinis aktyvumas ir 99 proc. pilietiškumas tapo pasaka apie žalčių karalienę? atsakymas paprastas, tie kurie turėjo ką pasakyti išvažiavo į lundus, oxfordus, jeilius. banditai pirmiausia nusipirko mentus, o paskui ir teisėjus, kurių patarti ėmė pirkti politikus. dabar ir es sėdi jų atstovai. tai ko mes galim tikėtis? es mes paėmėm už keias bonkes alaus. ji mus ‘’padarė'’ per visus galus ir ‘’daro'’ toliau. iganlina, žemė, kosmopolitizmas… visa tai destrukcija. tai kam kovoti, jei kitur galima gyventi?
nunu

Pirmadienis
2009-11-30 20:47
ES reikalai jau turėtų mažiau dominti, kai visai šalia bankrutuoja Sodra, emigracija didėja tokiais tempais, o gamybos beveik nebeliko - tik importas ir skolinimasis pragyventi dar vienai dienai.
LIO

Pirmadienis
2009-11-30 21:09
Gerai paklauset, ALGI. Saunuolis.
Dovydas Sankauskas

Pirmadienis
2009-11-30 21:28
Tikėjausi tipiškų (nors ir įdomių) pamąstymų islamo vs. krikščioniškos vakarų europos tema, tačiau straipsnyje buvo išplaukta į kur kas platesnius vandenis ir gavau kur kas daugiau negu tikėjausi. Ačiū, p, Leonidai. Niekada nežiūrėjau į Europos plėtrą iš ŠITOS pozicijos. Aš asmeniškai pritariu Ukrainos ir Balkanų respublikų siekiams stoti į Europos Sąjungą, bet buvau kategoriškai prieš islamišką Turkiją. Bet jeigu žiūrėsime būtent ŠITAIP, tai Turkijos narystė ES turi racijos. Tikrai labai įdomios įžvalgos.
Antanas

Pirmadienis
2009-11-30 22:52
Visa problema ir yra pacioje Europos Sajungoje,tiksliau galingose valstybese tokiose kaip Vokietija,Prancuzija ir Anglija.Jos arba visiskai neturi politines valios arba joms visiskai dzin del musu integravimosi,o gal net patenkina tokia padetis:skolini pinigu,tie pinigai sugrizta atgal kadangi is tu valstybiu pagrinde priversti pirkti prekes ir gaminius,tos salys vis labiau klimpsta i skolas,tai didina priklausomybe tuo paciu mazina tu vargingu rytu saliu nepriklausomybe dar plius pigi darbo jega,uztenka pirstu mosteleti ir tukstanciai lenku ar lietuviu atbegs darbu nudirbti.Amerika taip nedare.Ji investavo taip pinigus i Vokietija,Izraeli,Pietu Koreja,kad pakeltu ekonomika.Jei taip darytu Europos valstybes ir sukurtu,sakykim,konkurencingas Baltijos valstybes,tai Rusijos zaidimai iskart prarastu prasme,nes niekas i ta puse net neziuretu,bet jei balansuosime kaip dabar ant bankroto ribos,tai jokio stabilumo tiketis neverta ir Rusija visada tures sansa patraukti i savo puse, jeigu dar sugebes kazka konkretaus pasiulyti,tai gali net ir laimeti,nes vargu ar kada bus lietuviai ar lenkai laimingi jei Europos Sajunga ir toliau taip elgsis kaip su antrarusiais…
mile

Antradienis
2009-12-01 00:01
lietuviai niekada nebalsuotu uz turkija. visokiu fobiju cia pilna, oriento-fobija ir islamo-fobija cia labai vyrauja. turkija lietuviams patinka tik del pigiu atostogu. paremti reiktu, bet mes neparemtume. cia ir uzdaas ratas- ne pakankamai liberalus, ir toki referenduma visi suvoktu kaip uz ar pries imigrantu ir islamo "gresme" o ne kaip galimybe dalyvauti debatuose kaiplygiaverte partnere. bet ko cia noreti is lietuvos, jei sveicarija nori uzdrausti mececiu statybas…
Audrius

Antradienis
2009-12-01 02:32
Mano nuomone, Lietuvai reikėtų rinktis posovietinių šalių palaikymo kelią. Reikia pripažinti, kad Lietuva nesugeba pasinaudoti visais ES teikiamai privalumais dėl pastaruoju istorijos etapu susiformavusio šalies mentaliteto. Turiu omenyje, kad mes- šalis be ideologinio pagrindo. Vakarų demokratijų nepajėgiame suprasti ir tinkamai įvertinti dėl istorinės patirties, visuomenės uždarumo ir tarno komplekso. Vakarai (bent jau taip atrodo), mus suvokia kaip žemesnio lygio visuomenę, savotiškus aborigenus. Ryšius su rytais pamažu prarandame. Turkija- tai visiškai Lietuvai nesuvokiama šalis. Nei politiniu, nei kultūriniu požiūriu (nevertinant mano kuo palankiausio požiūrio į šią didžią šalį). Be to, siekiant įtvirtinti savo politinę tapatybę,reikia ilgai ir kryptingai veikti. Šiuo atveju Vokietija laiko savo rankose visus svertus. Rytuose mes vis dar žinomi, gana aktyvūs ir pastebimi. Ukraina,Gruzija, Armėnija, Moldova- čia reikėtų kreipti pastangas. Tiek ekonomines (turėtume tapti tarpininkais tarp šių šalių ir ES), tiek politines. Mes galėtume tapti potencialių naujųjų narių placdarmu Europoje. O į Europinę debatų erdvę, manau, mes dar neįsiliesime kokius 15-20 m. Tai sąlygos kultūrinis ir kalbos barjerai. Deja.
MZ

Antradienis
2009-12-01 02:48
Dėl Turkijos. Kažin, ar būtent iš šios šalies imtų veržtis musulmonai? Abejoju. Tačiau kad per ją bandytų patekti kiti - be abejo. Jei Azerbaidžane islamas labiau fiktyvus, tai Turkijoj vis tik gyvas… Pačios Turkijos nereikėtų baimintis…
Isaakas Jerenburgas

Antradienis
2009-12-01 10:06
O kodel ponas Leonid Dosnkij nediskutuoja apie savo istorine atkurtaja tevyne Izraeli? Kodel ten neinesus daugiau daugiakalbiskumo ir kosmopolitiskumo. Juk pilkas zydyskumas jau turbut patiems zydams labai pabodes. Gal deretu atskiesti ji sodresnemis spalvomis, pvz brazilu arba kinieciu, indu. Kaip manote filosofijos profesoriau?
Vladas

Antradienis
2009-12-01 11:08
Sakote, kad ES reikia plėstis? Tačiau kuo didesnis burbulas, tuo skaudesnės jo sprogimo pasekmės.
Balalaika

Antradienis
2009-12-01 12:01
"ES plėtra ir Lietuva". Tai kaip ta ES plėtra, gerb.Donski, Lietuvą ištrauks iš mėšlo, jei mūsų valdžioje vien buki funkcionieriai, vagys ir nesugebantys mąstyti demagogai? Nueik į bet kokią instituciją ar ministeriją, tai batus sutrinsi bevaikščiodamas nuo vienų pas kitus, totali nekompetencija, niekas nieko nesupranta ir niekas nieko nežino… O tamsta dėl turkų nerimaujat ir dar sapaliojate apie referendumą…
homofobas

Antradienis
2009-12-01 13:08
to algis o koks jam skirtumas. jis - pasaulio pilietis :) blogiausiu atveju turi izraelį :) šlykštus ir apgailėtinas propagandinis straipnis. rytoj bus hiperkrizė, kuomet doleris virs 0, o JAV BANKROTUOS, tuomet pasaulis atsistos į savo vietas, ir bus didelį EUROAZIJA…o visi judamasonai su savo finansiniais žmonių kontrolės svertais taps istorijos baubuku, tokiu kaip hitlerius dabar :) to Irena nesekate jūs įvykių. turkijai numatyta narystė ES klone Middle East šalių sąjungoje.
AG

Antradienis
2009-12-01 14:28
Na, del Turkijos, tai nz - manau, kad Islamiskasis Imperializmas yra realus dalykas. Ir Europai (tiksliau, V. Europai) su juo anksciau ar veliau teks rimtai susidurti. Na taip, galbut Lietuva ir nera islamistu priesas Nr.1, bet… Europos reikalai, mums, kaip europieciams, turetu buti svarbus. Lietuviai daug migruoja. Asmeniskai man, Londonas tapo dar vienu miestu ir i ji vaziuodamas jauciuosi tartum taip, kaip pries 5m. vaziuociau i Lietuvos didmesti. Tad Londono, o kartu ir visos JK reikalai man rupi… Galiausiai ES yra svarbi Lietuvai, tad jos reikalai turetu buti ir mums svarbus. O siaip tai Lietuva turi radikaliai keistis. Nes jiegu taip ir toliau, tai salis ir tauta kraujuos ir kraujuos, tol kol nukraujuos, nugrius ir bus absorbuota Rusijos. Antisemitams, prisitatantiems kaip lietuviais - galbut jums reiketu emigruoti i Rusija? Galbut jus ten, didingoje nacijoje su atitinkamom vertybem, labiau pasijaustumete kaip namie, ka???
Tomas J.

Antradienis
2009-12-01 14:41
Kai Lietuvos Seimas tvirtino Lisabonos sutartį - Donskis nereikalavo referendumo, o dabar jis už referendumą dėl Turkijos narystės.. Dabar jis demokratas. Tai veidmainiška.
Jonas

Antradienis
2009-12-01 15:16
Itikinot. Ka seniai masciau, viskas lyg ir issisprende. Aciu.
Simonas27

Antradienis
2009-12-01 21:17
Isvaziaves is Lietuvos esi nuo 2000uju. UK,Gibraltaras,Airija,Norvegija,Ispanija,Honkongas,Singapuras,Australija,Marokas,PAR tai salys kuriose teko pagyventi per ta laika,tad susidariau sakyciau nuomone apie si reikala. Vakaru europa,ypac Prancuzai,Italai,britai,Ispanai,Vokieciai-grimzta i islamizacija,ir teisingi cia komentuojantys,jog Europai gresia islamizacija. 2050tais metais musolmonai,sudarys 50-55 proc europos gyventoju,Lietuvoj beliks 2.5 mln zmoniu. Ar Lietuvos neistiks kursiu,prusu likimas? Is kitos puses imigracija ir yra tas atsakyams,kas isspres musu bedarbystes ir ekonomines problemas.Airijos,Vokieciu ekonominiai stebuklai buvo pasiekti nerealios darbo jegos didziuliu mastu pasisaukimu. Nors tiek laikopraleides visgi nepatinka man juodckiai,babajai,musolmonai nors tu ka. Mentalitetas kitas.Sukure istisas kolonijas didziuosiuose miestuose. Uz zodi niger gal i kalejima arba subadydas peiliu buti.O negras,tai normalus zodis apibudinantis zmogaus rase.Mes rytu europa neturejom koloniju,todel mums lyg sitas zodis neturetu buti izeidimu,kitiems.)) Kaip bebutu rusai,ukrainieciai,baltarusiai gerai prisitaike Lietuvoj,Mano daug draugu,pazystamu tevai ,seneliai rusai,ir vistiek veikia ir krikscioniskas ir kulturinis faktorius. Ekonomiskai,galim isnaudoti ir EU ir Rusija,tegu rusai i musu bankus kisa pinigus,mes sukuriam gamyba,eksporta,finansini servisa,kodel gi ne. Britu ekonomikos pagrinda sudaro uzsienio investuotojai,Jei visi jie pabegtu,Uk butu krachas,antra islandija. pasaulis persimaises.Ir svarbiausia yra tai,jog mes turime planuoti kas bus po 10metu? Planuoti viska jau dabar,kokia imigracija skatinsim,investicijos,kova del ju,nagla,kova,kaip singapuras pritraukia technologijas. Vat tada ir suklestes Lietuva.Turim darug protingu ,aukstaji issilavinima turinciu zmoniu,vos ne prieki EU,o esam skurdziausi EU,kodel? Todel kad nesam atviri rinkoms.Biurokratija didziule,varzomas verslas.Pensininku milijonas,o kas uzdirbs imokas i sodra nera.Privatizuoti pensijos fondus kaip Pinocetas padare Cilej 1977 metais,privatizuoti kalejimus,atsisakyti kariuomenes,ir visas lesas skirti i moksla ir socialini svietima,tada bent negarsesim ir kaip savizudziu vagiu,plesiku tauta,o greiciau pasieksime auksta mentaliteta kaip skandinavu. Aciu uz nuomone.
beprotis

Antradienis
2009-12-01 23:21
Lietuvai reiketu pasidometi apie ismetimo is ES procedura, nes jau greit su tokiu ritimusi.
homofobas

Trečiadienis
2009-12-02 00:14
to beprotis niekas tos lietuvos nemėtys dėl tu peredastų, gali nepergyventi, nors jau daugelis lietuvos intelegentų suvokia paprastą tiesą, kad lietuvą be pheredastų, lietuva be ateities… finansinis suinteresuotumas sužydrins tuos lietuvius, gali nepergyventi. visi lietuviai taps tokie kaip olandai laisvais žmonėmis. praktikuos tiesiosios žarnos kloakinį seksą, masažuos lytiniais organais prostatą fekalijose… tai labai europietiška ir stilinga ! o visi tuo besišlykštintys ir besistengiantys apsaugoti augančius būsimus rinkėjus nuo to - ruskiai ir iraniečiai, kuriuos amerikiečiai užmėtis atmonėmis bombioškėmis. ha ha ha, taip tiems ruskiams ir putinui ir reikia, tam sortistanui, kad neleidžia gėjams žygiuoti maskvos gatvėmis ! niekšai ! o vot kai užaugs nauji žydrieji rinkėjai, tuomet vot ir įsivyraus demokratija lietuvoje, pagaliau.
CataclysmMansion

Trečiadienis
2009-12-02 01:56
Pritariu prof. Bet yra vienas esminis trukumas ES politikos ir pletros - nejautrumas. Tai galima apibudinti virsenybe, didybe, salies dydziu ar svarba ekonomikoje - visa tai naudinga tik didziosioms salims, o mazosios tures prisitaikyti. Bet as palaikau vienos Europos salies ideja, bet kaip to pasiekiama man irgi yra svarbu.
arturas b

Trečiadienis
2009-12-02 14:50
Gaila man daugumos LT pilieciu, kad jie nesupranta Rusijos itakos zalos ir net patys nejaucia, kaip viskas organizuota, pakenkti musu salies integravimuisi i EU. Manau, kad reikia tinkamai aukleti vaikus, dirbti, stengtis Lietuvos labui, o ne verkslenti, kad viskas "juoda"-kaip dabar girdziu is kaimynu, bendradarbiu ir t.t..Greiciau sie sovietinio laikmecio dinozaurai ismirtu.
Irenai

Šeštadienis
2009-12-05 06:05
Na ir kodėl gi netinka konfederacijos rėmas? ES sistemingai žengia to link.
Vardas (būtina):
El. paštas (neskelbiamas) (būtina)
Puslapis
Komentaras
neburnok.lt
 
PERŽIŪRĖTI ARCHYVĄ
Kovas 2010
P A T K P Š S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
DRAUGŲ BLOGAI