REKLAMA
donskis

L. Donskio blogas. Rusijos stiprybės šaltinis ir mūsų iliuzijos


Ketvirtadienis, 2010-02-11 11:51        Be temos    |    50 komentarųkomentarai

Leonidas Donskis

XX amžiaus prancūzų filosofas ir politinis mąstytojas Alainas Besançonas yra rašęs, kad Vakarų negebėjimas perprasti tikrosios sovietinio komunizmo esmės yra pastarojo stiprybės ir sėkmės šaltinis. (Šią mintį mėgo cituoti ir apipinti papildoma stipria argumentacija Aleksandras Štromas.) Įdomu, kad po kelių dešimtmečių tą pačią mintį, tik apie dabartinę Rusiją, pakartojo Besançono mokinė, jo buvusi studentė, o dabar Sorbonos universiteto istorijos profesorė Françoise Thom – puiki Rusijos politikos ir kultūros žinovė (daugiau apie šį Françoise’os Thom straipsnį žr. http://www.lzinios.lt/lt/2010-02-09/lietuva_ir_europa/europa_rusija_perkrovimo_pavojus.html – su    šiuo tekstu susipažinau dar prieš jį išverčiant į lietuvių kalbą ir publikuojant nurodytame portale).

Pasak Thom, dar niekada Rusijos nesupratimas Vakaruose nebuvo pasiekęs tokio masto kaip dabar. Vokietija ir Rusija savo „Nordstream“ projektu vieną po kitos pajungia sau Šiaurės šalis ir jų elitus, o pats projektas siunčia žinią, kad nuo šiol visus didžiuosius ekonominius projektus Rusija Baltijos regione gali kuo puikiausiai realizuoti be Baltijos šalių ir Lenkijos.

Prancūzija nuėjo tiek toli, kad stiprina Rusijos karinę galią parduodama jai moderniausią savo strateginę ginkluotę. „Mistral“ tipo karo laivai yra moderniosios puolamosios ginkluotės dalis, kokios Rusija iki šiol neturėjo. Kodėl Prancūzija šitą daro, balansuodama ant NATO partnerių ir Rusijos kaimyninių valstybių išdavystės ribos? Nejaugi vien dėl to, kad Rusija, anot Prancūzijos premjero François Fillono ir užsienio reikalų ministro Bernard’o Kouchnerio, yra sunkus partneris, su kuriuo vis dėlto geriau bendradarbiauti nei izoliuoti jį?  

Pagunda čia išlieka ta pati, o būtent – maloni saviapgaulė, kad Rusija yra silpna ir jai būtina karinė ir ekonominė modernizacija. Šią iliuziją lydi sparti Europos politinės klasės „šrioderizacija“ – t.y. dalyvavimas verslo ir politikos susiliejime, bet ne savo šalyje, kurioje kažkokie reikalavimai politikui vis dėlto išlieka, o ten, kur ta kartelė ne tik nėra nuleista, bet niekada ir nebuvo pakelta. Šita begėdiška korupcija šiandien vadinama viltimi, kuri esą suteikiama taikai, bendradarbiavimui ir tarpusavio supratimui tarp Rytų ir Vakarų.

Situacija anaiptol nėra nekalta. Šiandien Rusija laimi propagandinio karo etapą, kuriame kartu su Kinija diskredituoja – tiek savo šalių viduje, tiek, deja, daug kur kitur – idėją, kad rinkos ekonomika ir demokratija yra natūralios sąjungininkės, kurios turi žengti koja kojon. Autoritarinio kapitalizmo sėkmės ir Vakarų demokratijų silpnumo konstatavimas buvo akivaizdus stulbinančiai atviruose Rusijos Užsienio reikalų ministro Sergejaus Lavrovo ir jo bendravardžio, rusų politologo Sergejaus Karaganovo pasisakymuose 2008 metais.

Dabartinės Kinijos sėkmė jau savaime siunčia pavojingą signalą pasauliui, kad visų pirma būk ekonomiškai galingas, o tada gali mažiau sau sukti galvą dėl demokratijos ir žmogaus teisių. Iš kylančių naujųjų ekonominių galybių daugmaž demokratinės yra Indija ir Brazilija. Kinija ir Rusija ne tik nepriartėjo prie demokratinės politinės sistemos, bet net sąmoningai nutolo nuo jos. Vakarai neturi svertų, kurie leistų ekonominės įtakos ir galios pripažinimą sieti su pažanga demokratizacijos ir pagarbos žmogaus teisėms sferoje.  

Kinija ir Rusija laimi propagandinį karą jau vien tuo, kad meistriškai primeta Vakarams savo sąvokų tinklą, politinį žodyną ir sau patogų probleminį-teminį kontekstą, kuriame jos ir nori būti interpretuojamos. Savo kalbos primetimas ir įtikinimas, kad kažkas yra pernelyg politiškai jautru galingam, sudėtingą kaitą ir modernizaciją patiriančiam partneriui, kad būtų nuolat politiškai eksploatuojama (Kinijai tai visų pirma Tibetas, o Rusijai – jos karo nusikaltimai Čečėnijoje ir daugybės žmogaus teisių gynėjų išžudymas per keletą pastarųjų metų), yra ne tik neprincipingų Europos politikų neutralizavimo menas, bet ir sena imperinių šalių stiprybė. Tik imperijos supranta, kad jos privalo save paversti jokios alternatyvos esą neturinčiu pasaulio politikos faktu – visų pirma primesdamos savo kalbą ir patirtį kaip universalią ir atliepiančią visos žmonijos lūkesčiams.  

Kad ir kaip būtų, pats gėdingiausias yra tylus Vakarų susitaikymas su nepriklausomos ir suverenios šalies – Gruzijos – dalies teritorijos okupavimu ir aneksavimu po to, kai Rusija pati išprovokavo karą prieš ją ir dar paskelbė, kad nuo žudynių esą gina Abchazijos ir Pietų Osetijos žmones. Net ir žinant, kad Gruzijos prezidentui toli iki pavyzdinio demokrato ir kad Gruzijoje pridaryta rimtų klaidų, faktas lieka faktu: buvo išprovokuota ir užpulta suvereni valstybė, kurios teritorijos atėmimas buvo Vakarų nurytas it nemaloni piliulė, po kurios sekė makabriškas pačios Gruzijos apkaltinimas už jos okupaciją. Jei ir po to kam nors lieka abejonių, ar Rusija yra normali ir taikinga, ar revanšistinė valstybė su revizionistine propaganda ir istorijos perrašymo programa, vadinasi, tokie žmonės tiesiog trokšta gyventi fikcijomis ir saviapgaule.

Vakarai ne tik pabrėžia demografines Rusijos problemas, bet ir nuolat kalba apie Rusijos patirtą pažeminimą. Tai dar viena nesąmonė, Rusijos propagandos paversta terminologiniu įnagiu, primestu Vakarams interpretuoti Rusiją taip, kaip ji pati šito nori. Skirtingai nuo Vokietijos, Antrojo pasaulinio karo pabaigoje netekusios virš 600 000 išžudytų niekuo nekaltų civilių gyventojų (po sąjungininkų – o ypač britų – keršto operacijų), Rusija po Sovietų Sąjungos kracho ne tik nepatyrė ją žeminančių karo veiksmų ar karinės jėgos demonstravimo, bet net ir retoriškai buvo atskirta nuo Vakarų grėsmių ir priešų.

Tad leiskite paklausti, kas, kada ir kaip pažemino Rusiją? Pačios Rusijos ir jos kolonizuotų tautų laisvė? Ar, kaip kartą pasakė buvęs Sankt Peterburgo liberalaus mero, šviesios atminties Anatolijaus Sobčiako faksų siuntėjas ir sekretorius, šiandien kur tik įmanoma demonstruojantis savo apnuogintą kūną ir valdingą toną, didžiausia XX amžiaus geopolitinė katastrofa? Šitas nonsensas rodo, kaip lengvai ir meistriškai Rusija laimi propagandinį karą, sėkmingai primesdama Vakarų spaudai terminus ir politinių reikšmių rėmus, kuriuose ji ir siekia būti interpretuojama.

Vakarams knieti dalyvauti eilinėje Rusijos modernizacijoje. Bet ar nevertėtų prisiminti (beje, šitą taikliai pastebi Thom), kad visos Rusijos modernizacijos prasidėdavo tik jai pralaimėjus karus: Petro I pradėta modernizacija buvo iššaukta Rusijos pralaimėjimo Švedijai prie Narvos, Aleksandro II – Rusijos pralaimėjimo Krymo kare, o Nikolajaus II – po visiško Rusijos fiasko kare su Japonija. Pridurkime Sovietų Sąjungą – po Sovietų Sąjungos kracho Afganistane modernizacija buvo būtina kompartijai ir Michailui Gorbačiovui. Visos šitos modernizacijos paprastai nieko bendra neturėdavo su Vakarų politinės sistemos, savivaldos ar demokratijos vertybių priėmimu. Rusijai modernizacija reiškė tik didesnę ekonominę ir karinę galią, gautą vakarietiškais metodais.

O dabar susimąstykime apie naująją Rusijos karinę doktriną, kurioje juodu ant baltu rašoma apie Rusijos karo veiksmus tokiais atvejais, kaip antai: po atakos prieš Rusijos ginkluotas pajėgas užsienyje; jei pagalbos paprašo svetima valstybė; jei reikia ginti Rusijos piliečius kitose šalyse. Ar kas nors po šito pasakytų, kuo tokia karinė doktrina skiriasi nuo kumščio teisės ir atviro tarptautinės teisės paneigimo? Galiausiai Rusija pasilieka prevencinio smūgio teisę pavojaus sau atveju ir net branduolinio ginklo panaudojimą tam, kad atremtų stipraus ir ją konvencine ginkluote nualinančio priešo ataką. Visa tai atvirai išdėstė Rusijos prezidentas Dmitrijus Medvedevas.

Tad iš kur mūsų naivus įtikėjimas, kad mes žinome, ko galima tikėtis iš dabartinės Rusijos? Kas mums pasakė, kad mažų valstybių įtakos niekada nepripažinusi Rusija gali būti patikima mūsų dvišalių santykių partnerė? Juk pervesti mus iš ES užsienio politikos lauko į dvišalius santykius ir yra didžioji Rusijos siekiamybė – užuot tiesiogiai susidūrusi su konsoliduota ir didele jėga, tokia kaip ES, ji natūraliai sieks suskaldyti Europą ir kaip galima daugiau tiesiogiai bendrauti su jokių galios svertų neturinčiomis ir silpnomis valstybėmis. Jei reikia buferio, kurio dėka nesusiliestum su tikraisiais Vakarais, tai apie jokią draugystę su buferine valstybe niekada nebus kalbos.

Alternatyva čia tik viena – priversti Rusiją mus traktuoti kaip Vakarus, o ne kaip jų prieigas. Priversti ją atsisakyti artimojo užsienio koncepcijos ir įtvirtinti santykių modelį, kuris nepaliks nė mažiausios erdvės nukrypimui nuo bendrosios ES pozicijos Rusijos atžvilgiu. Žinoma, tam reikia konsoliduoti ir kurti Europos poziciją. Prancūzijos viražai šiuo požiūriu nuteikia niūriai, nors tai ir nėra unikalus atvejis naujausioje Europos istorijoje – prisiminkime Prancūzijos dalinį pasitraukimą iš NATO ar Irako branduolinių jėgainių kūrimą. Tai tiesiog dar viena golizmo grimasa – Prancūzija vis randa būdą priminti, kad ji pati kuria didžiąją tarptautinę politiką, o ne vien aptarnauja JAV ir NATO. 

Kad ir kaip  būtų, klausimas lieka toks: o ką daryti ir kaip pozityviai konstruoti santykius su tokia geografijos ir istorijos mums padovanota kaimyne? Pirmiausia atsikratyti iliuzijų, kad Rusija susitaikė su Baltijos šalių nepriklausomybe ir kad ji artimiausiu laiku paliks mus ramybėje. Jėga – bent jau kol kas – ji mums negrasins. Bet ardyti ES informacinėje, politinėje ir intelektualinėje erdvėje iki šiol nepradėjusios autentiškai gyvenanti mažos valstybės viešąją erdvę – taip, šitą Rusija daro dabar ir neabejotinai darys vėliau.

Neabejoju, kad atsakymas į šią dilemą slypi ne retorikos karuose ar fantazijose apie LDK istorine atmintimi pagrįstos politinės įtakos ir solidarumo atkūrimą Rytų Europoje bei posovietinėse šalyse, o mūsų žiniasklaidos, politinės kultūros ir viešosios erdvės ateityje. Viso ko pamatu turi tapti mūsų politikos ir krašto valdymo sistemos nutolimas nuo rusiškojo modelio. Kai nutolsime tiek, kad pasidarytume bent truputį panašūs į Suomiją ar Daniją, patikėsiu, kad Lietuva išslysta iš Rusijos įtakos zonos.

Mes turime tapti ne Rusijos mažuoju, negatyviuoju dubleriu, vartojančiu kovingą antirusišką retoriką, bet savo politika, viešąja erdve ir mentalitetu mažai kuo besiskiriančiu nuo jos, o šalimi, kurios Rusija nebeatpažintų kaip potencialios satelitės ir informacinės provincijos, o todėl pervestų į kitą kategoriją. Ypač artėjant 2012 metams, kurie savo nuogą kūną ir valdingą toną demonstruojantį Rusijos premjerą neabejotinai grąžins į prezidento postą.   

O mėginimai Lietuvos ir Rusijos santykius pakeisti sakant tą, ką Kremlius nori girdėti, būtų dar vienas savęs apgaudinėjimas. JAV politologas Vladimiras Socoras yra įspėjęs, kad Lietuvos ir Rusijos santykių ateitį gali pakeisti ne tono švelninimas ir sakymas tik to, ką Rusija nori girdėti, o pačios Rusijos apsisprendimas liautis pirkti Lietuvos žiniasklaidą ir formuoti prorusišką Lietuvos viešąją nuomonę. (Žinoma, kol tam bus gera terpė, tol tai ir vyks.) Nuo carinės Rusijos geopolitikos laikų Rusija neturėjo draugų mažų valstybių tarpe. Geri kaimynai jai reiškė satelitus, o priešai – nepaklūstančias valstybes.

Todėl nelikime akis į akį su už save daug galingesne jėga. Nepradėkime kurti kokios nors savarankiškos ir nuo ES atokesnės dvišalės politikos su Rusija, nes kitaip mūsų laukia ne tik fiasko, bet ir realūs pavojai. Mes tiesiog negalime turėti jokios sėkmingos dvišalės politikos su Rusija. Tokią politiką, mums aktyviai dalyvaujant, gali suformuoti tik tokia reali jėga kaip ES. Visa kita tėra mūsų vidaus politikos tęsinys. Mes juk suprantame, kad kompensacijų už okupaciją klausimas yra arba skirtas tolimesnei ateičiai, arba vidaus politiniam vartojimui – niekas Rusijoje artimiausiais dešimtmečiais nereaguos į šiuos mūsų reikalavimus. Visiškai kitas dalykas – karo nusikaltėliai ir jų išdavimas Lietuvai. Čia jau reikia būti principingiems iki galo – ir ne kada nors vėliau, o dabar.

Atrodo, kad pati istorija Lietuvai nepalieka kitos alternatyvos, o tik mesti visas savo jėgas į mokslą, švietimą ir kaip galima gilesnę integraciją į ES. Dėl to darosi liūdna, kad Lietuva vis labiau klimpsta į provincialias savęs sureikšminimo akcijas ir kovas su Francisco Goya’os Los Caprichos tipo demonais ir vaiduokliais, jau skambiai pakrikštytais Europos liberaliuoju totalitarizmu, užuot mąsčiusi apie savo ateities strategiją ir kaimyninę revizionistinę valstybę, atvirai siekiančią istorinio ir politinio revanšo.

Tik posovietinė ir pokolonijinė sąmonė tesugeba egzistencines grėsmes įžvelgti ne panosėje bundančiame totalitarizme ir rusiškame mūsų pačių valstybės valdymo modelyje, o vieninteliame strateginiame sąjungininke – kad ir klystančiuose, bet demokratiniuose ir mumis patikėjusiuose Vakaruose. 



www.donskis.lt

Valdas

Ketvirtadienis
2010-02-11 13:28
Rusija yra Rusija :) Ką bemąstytume, ką bekalbėtume, o tai šalis turinti ne tik teritoriją, kurioje gausu visko, ko reikia šiuolaikiniam gyvenimui (senovėje miškų ir žvėrių ir Lietuvoje pakako), be to tai ir didelė tauta, kurios nemaža dalis yra savo šalies tikri patriotai, ar bent jau tiki, kad jų valstybė visada atras kaip išgyvent ir ta gyvenimą gerinti. Ir tai nežiūrint visų artimo laikotarpio istorijos posūkių. Ko niekaip nepasakisi apie mus. Ypač kas liečia tikėjimą savo valstybės sugebėjimu apginti didesnės dalies savo piliečių teises ir sukurti bent kiek geresnį rytojų. Ir rusija paskendusi korupcijos ir kapitalistinio egoizmo liūne, bet ten visada atsiremama į jos , kaip šalies didelias galimybes. Na ir "gero vadovo" kultas :) :) Kas lietuvoje tiki savo valdžia? Tuo, kad ji gali buti "atsisukus veidu į tautą" ??? Štai jums ir stiprybė. Svarbu net ne gamtos resursai ar teritorija. Svarbu dvasinė stiprybė. Kuo Lietuvoje remtis? Kryžiumi? Ji Visa paskendus begėdiško egoizmo klane.
Nuomone

Ketvirtadienis
2010-02-11 13:49
Labai tiksliai, aiskiai, atvirai ir maza doze potekstes. Rekomenduosiu si irasa paskaityti kitiems. Sia tema reikia ir butina kalbeti viesai ir daug, kad atvstume visuomenes samone i realybe, kad pakeistume protus tu, kurie vis dar tiki grazia ir lygiaverte LT-RU santykiu sajunga.
Tylenis.

Ketvirtadienis
2010-02-11 14:10
Lietuvos politika Rusijos atžvilgiu yra antraeilis dalykas. Sutinku su autoriumi dėl to, kad dvišalė politika negali būti labai naudinga. Turbūt naudingiausia vadovautis bendra ES politika ir ją vykdant ginti konkrečius savo ekonominius interesus, nesitikint, kad Rusija pasikeis. Į tuščias diskusijas "vertybių" temomis derėtų veltis tik atsakant į konkrečiai prieš Lietuvą nukreiptą Rusijos propagandą. Tačiau pagrindinis dėmesys turi būti skiriamas Lietuvos vidaus problemų sprendimui. Negali būti veiksmingos užsienio politikos, jei valstybė ekonomiškai silpna, o visuomenė susiskaldžiusi ir nukvailėjusi. Patys absurdiškiausi Baltarusijos ir Rusijos gerovės ir jėgos šlovinimai, kuriuos vykdo Rusijos penktoji kolona (etatinė ir savanoriška), atranda atgarsį Lietuvos visuomenėje. (Jei manyti, kad komentarai internete atspindi viešąją nuomonę, ten juk vienas žmogus gali prirašyti dešimtis komentarų.) Reikia pirmiausiai susitvarkyti savo darže.
nijoks

Ketvirtadienis
2010-02-11 14:44
is viso to, kas pamineta puikiame Donskio straipsnyje, mane labiausiai jaudina RU korupcijos eksportas, kuris galimas del naftos ir duju eksporto… isties… kiek tos Lietuveles…. keliolika zurnalistu, ir pakanka keliasdesimt milijonu, kad uzkimst visiems gerkles uspaust ausis ir uzdengt akis… beje, tos korupcijos eksportas keliauja ne tik i musu sali, bet ir i ta pacia FRA ITA UK… tik skirtumas tas, kad visu ten nenupirksi, o ir padoresni jie, ir ju smarkiai daugiau, o be to, - pakanka pragyvenimui to saltinio, kuriame darbuojasi… visdelto, akivaizdu - musiskes ziniasklaidos dauguma zurnaliugu - nupirkti… be to rusai turi, nemazus akciju paketus ziniasklaidos nuosavybeje…vakaruose pastoviai bando ispirkti viena kita itakingesni dienrasti zurnala… o liaudis, na ka liaudis, ji tik banda, eina ten, kur ja varo, kur raginama eiti, ji neatsipeikes, varyk nors i skerdykla… ir tai baisiausia… hm, gal reiketu parasyti zodeli GEDA, bet… ar kas bepamena, ka jis reiskia? ka? ok, sekmes…
kaparo

Ketvirtadienis
2010-02-11 15:57
senokai gera straipsni siame bloge buvau beskaites
Žygeivis

Ketvirtadienis
2010-02-11 16:05
Lietuvių tauta niekada negalės jaustis saugi, kol egzistuos Rusijos imperija.
Eugenas

Ketvirtadienis
2010-02-11 16:06
Demagogija. Ar daug amerikoniskoji demokratija dave tiems irakiecaims, kurie zuvo savo salyje po jos neisprovokuotos okupacijos?
nesvarbu

Ketvirtadienis
2010-02-11 16:07
Straipnis geras, isskyrus pabaiga. Cia Donskis mazina ir labai ziauriai. Pirmiausia, vakarai nera vienintele alternatyva ir negali buti valstybei, kuri nori buti valstybe. Jei pripazistame vakarus kaip vininetel alternatyva, musu galima sakyti nera. O del rusijos kritikos, taip sutinku, rusija gudrauja, jau vien ka reiskia putino pasiulymas prezidentei kartu statyti elektrine, lauke jis atsakymo taip, oi kaip lauke, bet manau viduje netikejo, nors pabande, o gal pasiseks. Taip buvo patirkinimas santykiu, kokioje vietoje tie santykiai yra. Bet is kitos puses Lietuva vis tiek mazina ir anksciau ar veliau Rusijos itakai pasiduos, paparasciausia reikia pabuti tarp laiudies ir pasiklausyti nuomoniu, liaudis istroskusi rusijos ir nieko cia nepakeisi. Lavinti lietuvius? Na, nebukime naivus, si tauta lavinimusi? Nejuokinkit. Niekada. Reikia atmesti viena karta ta kvaila poziuri, kad zmones visi lygus ir vienodi. Donskiui sitas dalykas labiausiai trukdo suvokti tiesa, ir sitas dalykas uzners naujaji totalitarizma tiek ant jo, tiek ant kito zmoniu kaklu kilpa. Lietuviai niekada nebuvo nera ir nebur issilavinusiu zmoniu tauta, nes jie yra buki is prigimties. Dosnkiui, kaip negrynam lietuviui ta suku suvokti. As ji suprantu. Cia reikia siek tiek fiziologijos, kad ir kaip to liberalainemetu. Siek tiek didesnes meiles tikrovei ir realybei. Bet kuriuo atveju rusija yra didziule gressme lietuvai ir dabartine politika sita agresoriu vel prikels, nera abejoniu. O apie vakaru totalitarizma, na nereikjeo cia i sita straipsnis, tai verta daug gilesniu ir rimtesniu apmastymu. Nei kiek neabejoju, kad vakaruos gimsta pats nuozmiausias totalitarizmas, koki zmonijai teko matyti. Ir rusijos agresyvumas su tk vaiku zaidimai. Vakaruose greitai bus badoma igyvendinti ta politika, kai su batu yra traiskoms ne veidas, bet siela. Bet cia rimtesnis dalykai, cia reikia ziureti per egzistencine vakaur zmoniu savivoka, bukle, vertybes. Jei labai paprastai, kaip gims tas vakaru totalitarimas, tai reikia pasiziureti i minima prancuzijos elgesi su rusija ir jos nuolaidziavima. Butent is tokiu dalyku gimsta baisiausi totalitarizmai. Liberalizmas, kuris dabar kuriamas, nera liberalizmas tikraja to zodzio prasme. Vakaruose gimsta nauja ideaologija, nukreipta pries zmogaus siela.
Eugenas

Ketvirtadienis
2010-02-11 16:14
Ir dar. Teko sneketi su vienu meksikieciu. Amerikonai ziauriai isnaudoja Meksika. Paperka ministrus del savo interesu. Nepaperkamus zlugdo. Lietuviai su savo juodai-baltu pasaulio matymu atrodo kaip vaikai…
Greg

Ketvirtadienis
2010-02-11 16:43
Gerbiamas Leonidai gal galetumete formuloti minti trumpiau ir aiskiau? As suprantu, kad tai Jums per sudetinga, bet ….
Mistralis

Ketvirtadienis
2010-02-11 16:44
Sunki lietuvio dalia - komentuoti kiekviena Rusijos judesi… Ir zinoti, kad nieko negali paveikti…
nema

Ketvirtadienis
2010-02-11 19:41
Perskaičius autoriaus straipsnį man pasirodė, kad: 1) tik L. Donskis vienas žino (kaip ir Landsbergis) kas yra DEMOKRATIJA, kur ta DEMOKRATIJA yra. Autorius net nurodo kur ji yra gera, kur bloga arba dar nelabai gera … 2) pasirodo, kad Donskis žmonių sąmonęs rūšiuja į POSTSOVIETINES IR NEPOSTSOVIETINES - tik įdomu kokią turi Donskis - klausimas: kokios aš sąmonės, jei 30 metų gyvenau "prie ruso", 20 - "prie seimovcų" - atsakymas: jei visi mano 50 metų būtų "prie seimovcų" - ko gero būtų nieko gero 3) Donski, nusileisk ant žemės ir nebevark, neberašyk tokių tau per sunkių straipsnių, nes šiame straipsnyje kaip tame posakyje: "iš to rašto išėjo iš krašto" 4) Asmeniškai. Geriau paklausyk Genesis su Peter Gabriel ir suprasi, kad nėra nei sovietinės nei postsovietinės sąmonęs, niekas nežino kur ta demokratija prasideda ir kur ji baigiasi Laikykis, Ričardas
javolh

Ketvirtadienis
2010-02-11 20:07
pradekite nuo saves. viska. tada po tam tikro laiko, pajausite graza. …kam nors lieka abejonių, ar Rusija yra normali ir taikinga, ar revanšistinė valstybė su revizionistine propaganda ir istorijos perrašymo programa, vadinasi, tokie žmonės tiesiog trokšta gyventi fikcijomis ir saviapgaule…… …karo nusikaltėliai ir jų išdavimas Lietuvai… ….Rusija Baltijos regione gali kuo puikiausiai realizuoti be Baltijos šalių ir Lenkijos.. .priversti Rusiją mus traktuoti kaip Vakarus, o ne kaip jų prieigas… …Priversti ją atsisakyti artimojo užsienio koncepcijos…… kuris nepaliks nė mažiausios erdvės nukrypimui nuo bendrosios ES pozicijos Rusijos atžvilgiu.. … lengvai ir meistriškai Rusija laimi propagandinį karą…. ir t.t.
Vytas

Ketvirtadienis
2010-02-11 20:12
ple koks beretininku saskrydis. Eikit dirbti geriau vardan tos:)
Jonas

Ketvirtadienis
2010-02-11 20:59
geras straipsnis, kaip visuomet, yra gera skaityti Donskio straispnius. Labai pritariu nuomonei, kad Lietuvai reikia investuoti į švietimą, naująsias technologijas, pilietinės visuomenės kūrimą. Deja, kol kas to nėra ir ilgai dar nebus. Jokios aiškios vizijos, jokios aiškiai suformuotos politikos. Žmonės maitinami skandalais, bukinami, švietimo lygis katastrofiškai smuka (ypač miesteliuose ir kaimuose). Jauni žmonės nebežinio, kas yra patriotiškumas (nes jiems jis aiškinamas kaip XIXa.). Mokyklose betvarkė. Ir man labai labai liūdna - matau viziją, kaip per ~20 metų tapsime Armėnijos lygio valstybe su prorusiškai nusiteikusia didžiąja visuomenės dalimi (provakarietiška emigruoja…)
KJ

Ketvirtadienis
2010-02-11 21:22
Labai tiksliai ir paprastai parašyta. Gaila , kad ne visiems suprantama…Gal būt aš per daug pesimistaiškai nusiteikęs, bet manau tik laiko klausimas kada mes kartu su "politikais" ir "žiniasklaida" visiškai parsiduosime karingai kaimynei. Istorija kyla spirale. Įdomu kuriame dabar taške mes esame ir kiek dar laiko turime, kol savo naivių vakariečių būsime parduoti, ir kada ateis ir jų eilė. Labai gerbiu Jus kaip puikų analitiką. gerai būtų, kad daugiau panašių į Jus pakliūtų į įvairaias Europinio lygio struktūras. Gal tada spiralė taip greit neišsivyniotų… Sėkmės Jums.
Stebėtoja

Ketvirtadienis
2010-02-11 22:42
Nelabai įtikinamai visame straipsnyje figūruoja ES kaip vienintelis ir pasiteisinti galintis būdas "atsverti Rusijos įtaką" - pati ES sėkmingai politine prasme priklausoma ne nuo moralinių ar bent politinės konkurencijos interesų, bet nuo to paties verslo, pvz. Vokietijos ir Prancūzijos "nacionaliniai čempionai", kitaip tariant energetikos gigantės (ir ne tik), kurie suinteresuoti tokia energetikos sektoriaus padėtimi ES viduje, kokia yra dabar, t.y. laisva galimybe "daryti monopolius". Aišku, ES įmonių rinkos logika kitokia nei Rusijos, nes visų pirma, bandoma (bent jau tiek) tarnauti kliento interesams. Bet kiek tas realu - tikrai rimtas klausimas. Taigi šiuo atveju, ES energetikos gigantai, kuo puikiausiai daro spaudimą savoms vyriausybėms, kad priimami sprendimai ES mastu neprasilenktų su konkrečiais didžiųjų įmonių interesais. Akivaizdu, didesnis ar mažesnis verslo ir politikos susiliejimas net Jūsų garbinamoje ES kuo akivaizdžiausia realybė. Kitas aspektas - Rusijos modernizacija. Kodėl visi taip "įsikandę" vakarietiškąją patirtį? Ar ji tikrai tokia gera? Ar tik vakarietiškas kelias efektyviausias ir teisingiausias? Kas yra laisvoji rinka? Turime laisvąją rinką JAV. Atsiprašau, bet paklausiu, prie ko mus tai privedė? Manau, galbūt būsiu palaikyta pernelyg greitai ir lengvai susiejanti dalykus ir daranti išvadas, tačiau pasakysiu, kad būtent nežabojamas ekonominės naudos siekimas JAV sukėlė krizę. Nesakau, kad Rusijos oligarchinė valstybės valdymo patirtis yra kažkuo pranašesnė (ji gera tikriausiai patiems rusams, kurie derinasi prie savos patirties, kultūros ir jos nuolatinio perkėlimo ir atnaujinimo, nes ji (Rusija) kitaip tiesiog nemoka, nors ir čia ne pasiteisinimas). Tiesiog bandau galvoti ir argumentuoti iš kitos pusės, kad būtų atsvara. Galbūt Rusija pagaliau atras savo situacijos normalizavimo kelią (o kas žino, galbūt nuolatinė revizija ir yra normalus rusiškasis kelias?). Galiausiai, pati laisvoji rinka plius demokratija Rusijoje nepasiteisino. Lengva bėdą būtų suversti ant Jelcino ar tuometinių Rusijos politikos ir ekonomikos architektų (ramybės jiems). Jokiu būdų neteisinu Putino, jis tiesiog gudrus žmogelis su susikurta galios vertikale ir privilegijų bei luomų sistema tinkamoje vietoje, tinkamai sumanipuliavus liaudimi, tinkamu metu. Tačiau, Rusijos žmonės kitokie. Tą patį puikiai liudija mūsų visuomenė, kuri mažiau pasyvi nei rusai, bet vistik, labai viskuo nepatenkinta ir laikanti save didžiausia kažkieno (valdžios, kolonų, oligarchų ar dar bala žino ko) auka. Kiek jau kartų patikėjom populistais, žadėjusiais tvarką ir teisingumą (ir kitas panašias, atrodytų, greitai pasiekiamas (nors ir ežiukui aišku, kad tai neįmanoma) vertybes???)? Tai įsivaizduokit Rusiją, tik joje gyvena ir dirba ne Paksas, o Putinas, su visa KGB už nugaros, kur kas geriau pasikaustęs ir išmanantis valstybės valdymo aukštąjį pilotažą. Klausimų kur kas daugiau, nei Jūs norite paliesti. Vakarai daugeliu atvejų susikompromitavo ne ką mažiau nei Rusija su savo politika. Nežinau, man asmeniškai, slaptas kalinių kėlimas už finansinę ir kitokią paramą į savo satelites (kitaip nepavadinčiau JAV sąjungininkių) atrodo ne ką mažiau baisus faktas, nei žurnalistų ir kitų asmenų žudymas Rusijoje. Apie Čečėniją…. Paliksiu pamąstyti kiekvienam asmeniškai, pernelyg ilgas būtų lyginimas su Afganistanu ar Iraku. ES čia - tik priedėlis, bet svarbus. Visgi, ačių Jums už straipsnį, kuris išties skatina mąstyti, ieškoti alternatyvių idėjų ir pagrindimo.
dalia

Ketvirtadienis
2010-02-11 23:53
Kaip visada, labai geras, aktualus ir konstruktyvus straipsnis Lietuvos - rusijos santykiu tematika. Duok dieve , kad ji perspausdintu kitur ir paskaitytu kuo daugiau zmoniu. Gal sumezetu to juokingo, neigalaus aikstijimosi… O energija nukreiptu i sprendziamus reikalus…
geo Kaunas

Penktadienis
2010-02-12 00:38
,,Mes tiesiog negalime turėti jokios sėkmingos dvišalės politikos su Rusija'’.Manau Donskis čia teisus. Logiškas straipsnelis.Suprantama, kodėl jo nemegsta susmirdę rusoliubai ir rusijos penktakolonininkai.
assa

Penktadienis
2010-02-12 01:28
Ko jūs pergyvenate. Lietuvoje per artimiausius 5-7 metus liks tik buvę kpss nariai (nes per seni išvažiuoti) ir keli prasigėrę būsimi proletarai. Jiems niekas negresia. pasitiks išvaduotojus gėlėmis, ir vėl, kaip prieš 20m. galės tapti nierušmos valstybės elitu (evropoi)… kiti tupės airijose, anglijose ir sudarę chebrines vyriausybes egzilyje, graudžiai verkdami politikuos ir žadės jei ne per Kalėdas, tai per Velykas ateiti ir išvaduoti. Tuo tarpu Rusijos modernizacija, pagrįsta šrioderizmu, tik paskutinis nušiurusios žiurkės pasispardymas, papuolus po Kinijos tigro letena. Tai akivaizdu matant sistemingą Kinijos ekspansiją pasaulinėje politikoje ir ekonomikoje. Sibiro, Afrikos kolonizacija, JAV ekonominis spaudimas, kiniško mokslo vystymas rodo normalios didžiosios valstybės elgesį stiprinant savas pozicijas ir ieškant strategijos modernios imperijos sukūrimui, kuris neįmanomas be Sibiro resursų, kuriuos geriausia būtų gauti už dyką. Kitą vertus Rusija tai supranta ir mano, kad turi pasirinkimo kelią, Medvedevą ir jo komandą, kasdien vis labiau demonstruojantį savarankiškumą. Jo ekspertai iš Piterio univero, siūlo zapadnikišką raidos modelį -ES, NATO, politinis pliuralizmas, pilietinės visuomenės kūrimas. Rusijoje net girdisi tam tikros oranžinės gaidos, milicininkų pareiškimai apie korupciją, prokurorų ir teisėjų kova su sistema, aplinkosaugininkai, dėl Baltijos ir t.t.
Autoriui

Penktadienis
2010-02-12 01:34
Reikia jau pradėti galvoti prie ko prisijungsime kai suirs Europos Sąjunga. Tai gali atsitikt greičiau negu mums atrodo, juk imperijos žlunga.
Skorpionas

Penktadienis
2010-02-12 02:20
Teisingos mintys. Jeigu dauguma Lietuvoj mąstytų panašiai, gyventume kitaip. Deja, sovietinis fenomenas dar iki šiol nėra giliai išanalizuotas ir pateiktas visuomenei. Tad išlieka didelė skaitrytojų minia, kuri nesupras šito straipsnio, piktinsis ir priešginiaus. Juokingiausia, kad tai bus tie, kurių sovietmečiu dar nebuvo. Tad iš kur jie gavo šitą ideologiją?
Jonas

Penktadienis
2010-02-12 13:12
Geriau su rusu nei su zydu ar JAV.
Klimas

Penktadienis
2010-02-12 13:12
Kodel gera gyventi Lietuvoje :) nes čia "policija į buitinius konfliktus nesikiša". nes lietuviai nuostabą išreiškia pasiųsdami toli toli… nes gyvendamas Lietuvoje kasdien išleidžiu mažiau ir mažiau. Ir tai - ne "Iki" nuopelnas. nes tik lietuvis sprogdina žuvis ežere, prie kurio pats gyvena visą gyvenimą. nes tik Lietuva savo piliečius balsuoti referendume už įstojimą į Europos Sąjungą viliojo galimybe laisvai emigruoti …nes mes turime didingą praeitį, gėdingą dabartį ir miglotą ateitį. ..nes nesvarbu kas laimės - Lietuva ar Lenkija, vis tiek pusė Vilniaus džiaugsis. nes lietuviai tarp laidotuvių ir vestuvių mato tik vieną skirtumą: per laidotuves - vienu geriančiu mažiau. …nes tik lietuviai tokie ekologiški žmonės, kad net šiukšles konteineriuose atrinkinėja. nes tik čia mama ir dukra gali būti geriausios draugės, kadangi tarp jų tėra 13 metų skirtumas. nes mūsų sostinėje gausu užsieniečių, kurių daugumą sudaro rusų ir lenkų turistai, tačiau net ir atostogaudami čia daugiau nei 50 metų, neišmoksta nei vieno mūsų kalbos žodžio. nes atlikus prekybos centrų darbuotojų apklausą, į klausimą "Atsiprašau, kur galėčiau rast aliejaus?": 43% atsakė, kad tai pirma jų darbo diena ir jie nežino; 32% atsakė, kad aliejaus skyriuje; 16% parodė pirštu neaiškia kryptim; 4% teigė, kad jie čia nedirba, tik taip jau sutapo, kad apsivilko drabužius, panašius į darbuotojų uniformą; 4% tylėjo apie 2 minutes ir paskui pasiulė pakviesti vadybininką; 1% atsakė "Ja nipanimaju pa litovski". nes kiekvienas lietuvis žino, jog verta gyventi tik dėl kaimyno nelaimių. nes pagal paskutines apklausas, į Dievą tiki 90% lietuvių, 5% juo nepasitiki, o likę atsakė: "O kas manęs ieško?". nes tik čia statybininkų žodyne žodis "p***iec" reiškia ne tik darbų pabaigą, bet ir darbų kokybę. nes Lietuvoje per rugsėjo 1-ąją neparduodama alkoholio, bijant, jog rugsėjo 2-ąją reikės skelbti ne darbo diena. nes tik Lietuvoje pica į namus atvažiuos greičiau už greitosios pagalbos automobilį. nes tik mes vieninteliai pasaulyje ravime šieną. nes tik Lietuvoje galima įsigyti mobilųjį telefoną už 1 litą, kalbėtis už 0 centų per minutę ir mėnesio gale gauti triženklę sąskaitą. nes Lietuvoje praktiški žmonės renkasi už "Norfos". nes kai krizė atėjo į Lietuvą, ji nustebo ir pasimetė, nes kažkas čia jau buvo prasisukęs prieš ją. nes mes pirmi sugalvojome 3 kartus naudoti vienkartinius indus. nes tik Lietuvoje galioja patarlė: "Jei draugas pateko į bėdą - tai koks jis tau draugas?" .nes pusė lietuvių gyvena skurde ir varge, kita pusė gyvena Londone. nes mes išradome smurtą be priežasties. nes lietuviai yra vienintelė tauta pasaulyje, dirbantys užsienyje, o atostogaujantys savo šalyje. tik lietuviai, kai jiems reikia pasakyti, kuo jie ir jų šalis geriausi, sugeba save ir savo tautiečius apkrauti tokia krūva šūdo… kurios užtektų pusei pasaulio nes Chucko Norriso tėvas Algimantas Čekuolis yra lietuvis. nes jeigu nors vienas arabas, nors vienas alkajedistas ar nors vienas somalietis ekstremistas būtų atvežtas į CŽV kalėjimą Lietuvoje, po pusmečio jis būtų dalyvavęs laidose „Lietuvos talentai“, „Kelias į žvaigždes“, „3-ias butas“ ar „Žvaigždžių duetai“. „Lietuviai viską sugadins. Jie beveik niekada nebuvo nepriklausomi. O kai buvo, gyveno diktatūroje. Apgailėtini žmonės." - Prancūzijos prezidentas Fransua Miteranas, 1990 m. kovo 11 d.Kodel gera gyventi Lietuvoje :) nes čia "policija į buitinius konfliktus nesikiša". nes lietuviai nuostabą išreiškia pasiųsdami toli toli… nes gyvendamas Lietuvoje kasdien išleidžiu mažiau ir mažiau. Ir tai - ne "Iki" nuopelnas. nes tik lietuvis sprogdina žuvis ežere, prie kurio pats gyvena visą gyvenimą. nes tik Lietuva savo piliečius balsuoti referendume už įstojimą į Europos Sąjungą viliojo galimybe laisvai emigruoti …nes mes turime didingą praeitį, gėdingą dabartį ir miglotą ateitį. ..nes nesvarbu kas laimės - Lietuva ar Lenkija, vis tiek pusė Vilniaus džiaugsis. nes lietuviai tarp laidotuvių ir vestuvių mato tik vieną skirtumą: per laidotuves - vienu geriančiu mažiau. …nes tik lietuviai tokie ekologiški žmonės, kad net šiukšles konteineriuose atrinkinėja. nes tik čia mama ir dukra gali būti geriausios draugės, kadangi tarp jų tėra 13 metų skirtumas. nes mūsų sostinėje gausu užsieniečių, kurių daugumą sudaro rusų ir lenkų turistai, tačiau net ir atostogaudami čia daugiau nei 50 metų, neišmoksta nei vieno mūsų kalbos žodžio. nes atlikus prekybos centrų darbuotojų apklausą, į klausimą "Atsiprašau, kur galėčiau rast aliejaus?": 43% atsakė, kad tai pirma jų darbo diena ir jie nežino; 32% atsakė, kad aliejaus skyriuje; 16% parodė pirštu neaiškia kryptim; 4% teigė, kad jie čia nedirba, tik taip jau sutapo, kad apsivilko drabužius, panašius į darbuotojų uniformą; 4% tylėjo apie 2 minutes ir paskui pasiulė pakviesti vadybininką; 1% atsakė "Ja nipanimaju pa litovski". nes kiekvienas lietuvis žino, jog verta gyventi tik dėl kaimyno nelaimių. nes pagal paskutines apklausas, į Dievą tiki 90% lietuvių, 5% juo nepasitiki, o likę atsakė: "O kas manęs ieško?". nes tik čia statybininkų žodyne žodis "p***iec" reiškia ne tik darbų pabaigą, bet ir darbų kokybę. nes Lietuvoje per rugsėjo 1-ąją neparduodama alkoholio, bijant, jog rugsėjo 2-ąją reikės skelbti ne darbo diena. nes tik Lietuvoje pica į namus atvažiuos greičiau už greitosios pagalbos automobilį. nes tik mes vieninteliai pasaulyje ravime šieną. nes tik Lietuvoje galima įsigyti mobilųjį telefoną už 1 litą, kalbėtis už 0 centų per minutę ir mėnesio gale gauti triženklę sąskaitą. nes Lietuvoje praktiški žmonės renkasi už "Norfos". nes kai krizė atėjo į Lietuvą, ji nustebo ir pasimetė, nes kažkas čia jau buvo prasisukęs prieš ją. nes mes pirmi sugalvojome 3 kartus naudoti vienkartinius indus. nes tik Lietuvoje galioja patarlė: "Jei draugas pateko į bėdą - tai koks jis tau draugas?" .nes pusė lietuvių gyvena skurde ir varge, kita pusė gyvena Londone. nes mes išradome smurtą be priežasties. nes lietuviai yra vienintelė tauta pasaulyje, dirbantys užsienyje, o atostogaujantys savo šalyje. tik lietuviai, kai jiems reikia pasakyti, kuo jie ir jų šalis geriausi, sugeba save ir savo tautiečius apkrauti tokia krūva šūdo… kurios užtektų pusei pasaulio nes Chucko Norriso tėvas Algimantas Čekuolis yra lietuvis. nes jeigu nors vienas arabas, nors vienas alkajedistas ar nors vienas somalietis ekstremistas būtų atvežtas į CŽV kalėjimą Lietuvoje, po pusmečio jis būtų dalyvavęs laidose „Lietuvos talentai“, „Kelias į žvaigždes“, „3-ias butas“ ar „Žvaigždžių duetai“. „Lietuviai viską sugadins. Jie beveik niekada nebuvo nepriklausomi. O kai buvo, gyveno diktatūroje. Apgailėtini žmonės." - Prancūzijos prezidentas Fransua Miteranas, 1990 m. kovo 11 d.
pfff

Penktadienis
2010-02-12 13:13
ns ir kliedesiai. nors,kita vertus,is DONSKIO nieko kito tiketis enverta…
Mistralis

Penktadienis
2010-02-12 13:31
Zydai visalaik viskuo nepatenkinti. Net savo Izraely.
Pastebejimas

Penktadienis
2010-02-12 16:26
_Nuo carinės Rusijos geopolitikos laikų Rusija neturėjo draugų mažų valstybių tarpe. Geri kaimynai jai reiškė satelitus, o priešai – nepaklūstančias valstybes.__Gruzija Bulgarija,Armenja…Kaip vertinti tu saliu santyki rusijos atzvigiu?Kam MELUOTI?Nera viskas taip vienareiksmiska.Balta-juoda.Spalvu spektras daug platesnis. Toks,juodai baltas paziuris yra labiau propagandistinis negu rimta ivykiu analize.
LLL

Penktadienis
2010-02-12 18:22
KO NORETI KAI RUSIJA VALDO KGB FSB IMPERIALISTU KLANAS,VIS DEL TOS IMPERIJOS DEMOKRATIJA TAI IMPERIJOS SUBIREJIMAS
LLL

Penktadienis
2010-02-12 18:33
neuzmirskiT kad rusija valdo kgb fsb imperialistu klanas,todel turime ginkluotis ir kurti ginybos sistema kaip suomiai,4 proc armijai kaip jav
..

Penktadienis
2010-02-12 18:38
taip taip, prancūzai durneliai, kurie parduoda technologijas ruseliams… Ir aš tai visai nieko prieš, kad Iranas turėtų atominę bombą, kuo daugiau šalių ją turės , tuo saugiau bus gyventi, mažiau gal lįs visi į tą Iraną, nes žinos , kad gali gauti atgal.
artis

Penktadienis
2010-02-12 18:55
Nesuprantu problemos,ka tie rusai nori,ta ir daro: perka laiva is prancuzu-stiprina savo gynyba,tiesia dujoteki-stiprina ekonomika.Rusija-Prancuzija turi ilgametes kulturines,ekonomines ir kitas tradijas,kartu kariavo II pasauliniame kare, Savita visomis prasmemis salis (tikejimas,mentalitetas),gerai,kad ji yra tokia,kaip ir Kinija,Indija,kuria daugiapoliari pasauli. Kaip galima 20 metu sajungos pagrindu ( EU ),kurios ateitis dar pakankamai miglota,bandyti griauti simtmeciu suformuotus rysius tarp saliu. Patarciau daugiau dometis istorija,man net nekyla siuo metu klausimu,kas yra pasaulio barbarai.
aleksandras

Penktadienis
2010-02-12 20:17
Tai jei taip gerai citujame prancuzu rasytojus, gal pacituokime ka atsake Sarkozy i svaigciojimus panasus i issakytus siame straipsnyje. As ji irgi perskaiciau be vertimo ir Figaro ir LeParisien, be to Mistral tipo laivai yra parduodami be ginkluotes bei jie absoliuciai nera siolaikine "super" karine prancuzijos technika. Tai ka as cia matau tai yra mazu zmoniu mazos salies ambicijos stimuliojamos is JAV. JAV geoploitika yra geras dalykas - kazkodel ju jau niekas ju zemyne nekencia - o Latynu amerikoj JAV skamba kaip keiksmazodis, kodel ?
niekas sito

Penktadienis
2010-02-12 23:14
zydiskojo idioto jau neskaito
Veronika

Penktadienis
2010-02-12 23:24
Išsamus straipsnis,paremtas giliai išanalizuotais istoriniais faktais,teisingai įvertinant geopolitinę padėtį.Būtina ji perskaityti VISIEMS-kad pagaliau imtume protauti ir bent mažą dalį Rusijos vykdomos politikos -užkulisiniu planų ir kėslų sugebėtume teisingai įvertinti Tokių straipsnių labai trūksta.Aš jus-visada skaitau ir klausydavau visas laidas "Be pykčio".Ačiū Leonidai.Gerbiu Jus.
Veronika

Penktadienis
2010-02-12 23:24
Išsamus straipsnis,paremtas giliai išanalizuotais istoriniais faktais,teisingai įvertinant geopolitinę padėtį.Būtina ji perskaityti VISIEMS-kad pagaliau imtume protauti ir bent mažą dalį Rusijos vykdomos politikos -užkulisiniu planų ir kėslų sugebėtume teisingai įvertinti Tokių straipsnių labai trūksta.Aš jus-visada skaitau ir klausydavau visas laidas "Be pykčio".Ačiū Leonidai.Gerbiu Jus.
Virgis

Penktadienis
2010-02-12 23:28
Ponas Donskis raso senas tiesas.Jos patikrintos istorijos.Sunykus bizantijos imperijai , rusai tapo peremejais ir tesia imperine politika iki siol.Petras I,Jakaterina II,Leninas-Stalinas.Visi metodai tinkami,ju strateginiams tikslams.Skaldyk ir valdyk,ekonominis spaudimas,papirkinejimas,ivairus kurstymai,karas-politikos tesinys ir tt.Pasikeite forma,turinys-tas pats.Bijau analogiju,bet… Jakaterina II uzkariavo-Cecenija,Gruzija,Kryma,su vakarais pasidalino Lenkija,Lietuva,kaip stalinas su hitleriu.Krymas jau rusu.Tautieciai prisimena,kas slapia desra,kas sibiro speigus.Nereikia ju durninti.
Justė

Penktadienis
2010-02-12 23:46
Labai geras straipsnis. :)
valstietis

Šeštadienis
2010-02-13 00:24
Gerbiamas profesoriau! Anksčiau Jūs aiškinote, kad pasaulyje egzistuoja ir platesnis spalvų spektras, ne vien balta ir juoda. Dabar gi deate uolias pastnagas, kad įrodytumėte, kur balta, o kur juoda. Jeigu būtumėte tapęs mano guru, tai dabar stovėčiau ant tilto ir skaityčiau tuos užrašus savižudžiams, kur šiandien per "Panoramą" rodė. Laimė, kad esu cinikas (Jūs toks nesate) ir didesnis bedievis negu Jūs. Tad šiandien ir konstatuoju, kad mes jau kariaujame ne vien su Rusija, bet per savaitę suspėjome paskelbti karą ir Prancūzijai (būtų kai kurios citatos iš Jūsų straipsnio) bei Lenkijai (ką liudija kai kurie "delfi" straipsniai). Ar ne pernelyg daug tų visokių smulkių blusų (Rusija, Prancūzija etc.) kad ir tokio tokio grėsmingo buldogo, kaip Lietuva, kailiui? Be to, ir kariauti aš nenoriu, taikiai mūsų respublikoje visą gyvenimą auginu bananus, ką ir liudija manasis nick’as. Bet Jums profesoriau? Juk patys didžiausi Lietuvos prieš visą pasaulį "kariūnai" yra ir patys aršiausi antisemitai. Pamatyti Jus šitoje barikadų pusėje tikrai buvo labai netikėta.
Gruen

Šeštadienis
2010-02-13 01:21
Na, reziume arba finalinis akordas daugiau prajuokino. negu nuvylė. Iš tokio žodžio meistro, kokiu dedasi p. Donskis, derėtų tikėtis ne tokio tiesmuko didaktiškumo, bet šiokios tokios vualizacijos (matot, aš irgi kelis nelietuviškus žodžius moku), idant ne taip prasismelktų politinis angažuotumas, kitaip dar žinomas kaip atidirbinėjimas šeimininkui. Na, šeiminykas šeiminyku liekt, nesvarbu, ar tas šeiminykas sėdėtų Briusely, ar Maskvoj, ar Naujajam Yorke, ar (JOKIU BŪDU NELAIKYTI ANTISEMITIZMU) Tel Avive. Tačiau net ir atidirbant už dešrą, kuri nūn kainuoja 100 Lt/kg (latų, eurų, rublių, šekelių), nederėtų tyčiotis iš nacijos, kuri turi (nors ir kitų nacijų požiūriu žvelgiant, klaidingus) stiprybės šaltinius. Netgi jeigu tie šaltiniai yra sortyras, kuriame močilinami klaidatikiai ar Tiananmenis. Dėl Rusijos istorijos - nedovanotina klaida, ypač mokslininkui, apibendrinti pernelyg siaurus empirinio tyrimo rezultatus. Pati didžiausia Rusijos reforma buvo Didžioji Spalio Socialistinė Revoliucija, žinoma dar kaip Oktiabriaus Perevorotas, Ši reforma įgyvendinta ne po karinio pralaimėjimo, o kaip tik atvirkščiai, po didžiulio laimėjimo WWI, kuomet Rusija (na tiek to, tik viename iš frontų ir ne tik viena Rusija) sutriuškino Vokietiją. Būtent už pralaimėjusios Vokietijos valiutą - vokiškas markes ir buvo finansuojamas Leninas ir jo revoliucionieriai, ir finansavo jį ne kas kitas, o tie šlovingieji Vakarai, kuriuos p. Donskis siekia šlovinti ir dabar, nepaisant to, jog tie jo garbingieji Vakarai tiesia Nordstream’us ir pardavinėja Mistral’ius. Mano reziume paprastesnė - lietuvi, galvok.
kaukas

Šeštadienis
2010-02-13 05:02
Rusijos stiprybes saltinis yra jos zavesys, o musu iliuzijos - kad Lietuvos gresmingiausias priesas Nr.1 yra Rusija.
kaukas

Šeštadienis
2010-02-13 06:33
Ir as paaiskinsiu. Musu priesas Nr.1 turetu buti ne konkreciai Rusija, bet mes patys! Kaip gi nepastebeti tu daugybes zmoniu, su lietuviskais vardais ir lietuviskom pavardem, trukdanciu suremontuoti ir netgi skandinanciu laiva ‘Lietuva’? Negi del LT problemu kalta… aplinka? Jeigu pas mus totalus bardakas, tai naturalu, kad tuo naudojasi - taip buvo ir liko. Pvz. del energetinio saugumo - kaip mes galim tokiose didelese organizacijose kaip ES ir NATO svaidydamiesi demoralizuojaniais kaltinimais kelti triuksma del savo energetinio saugumo, jeigu ta visa LT energetika yra oligarchizuota ir isnaudojanti zmones? Kur morale, samojis ir sazine? Kaip atrodo musu teisesauga, ta ‘Teisingumo’ institucija? Kur politiku atsakomybe, suvokimas ka jie turi savo rankose? Ir is viso, kur kultura? Ir t.t. ir pan. Kodel uzsienio valstybes turetu ginti, rupintis Lietuva, jei patys lietuviai ja nesirupina negina? Taigi, didziausia gresme saliai kyla ne is uzsienio, bet is vidaus. Del Prancuzijos (Europos ir, greiciausiai, Vakaru Civilizacijos sirdies) flirto su autoritarine, imperialistine ir barbariskaja Rusija - gal prancuzai izvelge ir tebeizvelgia kazka tokio. ko mes neizvelgiam? Paaiskinama, nes mes daug nuo jos kentejom, tad kraujas apakino. Taciau ar tai pateisinama? nes aklumas yra negalavimas. Bijau tik del Rusijos nacionalizmo, plintancio fasizmo viruso. Ir taip pat - o ka mes galim pasiulyti Prancuzijai? Kodel del musu ji turi atsisakyti pelningo sandorio? T.y. jeigu mes esam sajungininkai, tai gal ir turim elgtis kaip sajungininkas - pvz. kodel pasisakom uz Turkijos priemima i ES? Tai tuomet, jeigu mums nelabai rupi prancuzu problemos su musulmonais, tai gal tuomet analogiskai Prancuzijai neturetu rupeti musu problemos su rusais? Vnz as manau, kad didziausios gresmes slypi mumyse.
kaukas

Šeštadienis
2010-02-13 07:15
Taip pat noriu prideti. Vis del to aplamai straipsni palaikau - sutinku su L. Donskio nuomone, kad Rusijos imperializmas yra ir kad mes turim gintis (as tik siekt tiek kitoki poziuri i visa tai turiu). Sutinku ir del priemoniu - gilaus integravimosi i ES ir kulturos bei svietimo stiprinimo. Kultura, as manau, yra pats svarbiausias dalykas! Nuo kulturos priklauso viskas, ne tik ekonomika, mokslas, technologijos ir pan., bet ir net militaristika! Kultura veikia viska. Mano nuomone, be kulturos bendruomines, tautos, zmoniu verte yra beveik lygi nuliui! Nacionalistu fobijos del lietuviu tautos istirpimo, manau, yra nepagri stos. Nepagristos del to kad, ne tik mes nenorim isnykti, bet kartu nenori isnykti ir visos kitos ES tautos! Tiesiog reikia remti kultura ir mes ne tik neistirpsim, bet ir gal net aplietuvinsim kitus! Taip pat tuomet mes butumem priversti rupintis Europa lyg savo valstybe, taigi ir nustatineti taisykles, valdyti Europa, kistis i visus reikalus, nes Europa - vienas organizmas, kuriuo privalom rupintis, priziureti, puoseleti ir prireikus - ginti! Kartu su kitom Europos tautom. Pasyvumas nieko gero neduos. O profesoriui linkiu sekmes EP. Tokie zmones mums labai vertingi, nes ju - mazai. Ir aciu uz galimybe pareiksti savo megejiska nuomone :)
jonas

Šeštadienis
2010-02-13 10:56
pagrindinis Rusijos silpnumas yra jai nelojalus gyventojai (daugumoje zydai) kurie rupinasi tik savo gerove ir parduotu viska amerikai uz grasius. Dabar rusai pardavineja tik zaliavas. Stiprios valstybes kaip Kinija ir Indija pasinaudos rusija uzkariaujant pasauli. Amerika remiasi zydu oligarchais, kurie be skrupulu apiplese pasauli (sukeldami krize). Juk amerika be karu ir plesimu negali gyventi, juk tai palieges senis kuris be sviezio kraujo negali gyventi. Amerika riediedema zemyn nusitems kartu ir europa, kuri primena senoves romos zlugima(prostitucija, piderastai, istvirkimas)
Sadas

Šeštadienis
2010-02-13 11:36
Rusija tik kopijuoja JAV elgesį su visu likusiu pasauliu. Logiška ir teisinga: jei Amerikai tas galima ir tai yra teisinga, tai kodėl Rusijai negalima ir tai yra pavojinga. Tai ne daugiau kaip dvigubų standartų naudojimas vertinant pasaulį. O autoriui, matyt, reiktų prisiminti pokario miškinių žemines ir ten pasislėpus laukti geresnių laikų.
Karolis Jachimavičius/uroboras.lt

Šeštadienis
2010-02-13 21:55
Sovietinio komunizmo sėkmei šiemet sueina 20 metų, o Rusijos mistifikavimas gimsta turbūt iš nesugebėjimo užmegzti dialogo, sėdint fotelyje su opiumo pypke.
Paulius Kulikauskas

Antradienis
2010-02-16 17:26
Gerbiamas Profesoriau, sis irasas - puiki, logiska santrauka to, kas fragmentais jau daugsyk issakyta kitur. Visiskai sutikdamas su analize, nerimauju tik del to, ka gi reliai galima tuo klausimu nuveikti. Sutikime, kad nei mes visi, nei F Thom Vakaru pasaulio nuostatos taip greitai nepakeis. Zinia, visi pasisakymai reikalingi, gal dar vieno kito zmogaus samone prabudins, juk lasas po laso ir…, bet kol suo loja, karavanas - eina, ir gali simtasyk sakyt "cukrus", bet burnoje nuo to saldu nepasidays, sako pragmatiski uzbekai. Ka gi Lietuva galetu realiai nuveikti, sekant Jusu jau isdestytos butinybe apsisluoti savo kiema ir sparciau slietis, ir "zygiais, o ne zodziais" integruotis i Vakaru pasaulio erdve? Manau, kad cia padetu tuscios retorikos atsisakymas ir paprastas Rusijos ignoravimas. Reikia daryti, o ne kalbeti, nes tusti tauskalai tik pila vandeni ant Rusijos propagandos maluno. Lietuva gali tureti sekminga dvisale politika su Rusija - ignoruojancio neutralumo Rusijos atzvilgiu, be priesiskumo retorikos. Nebijokime sudaryti nepalankiu salygu Rusijos televizijos kanalams kabelinese televizijose ir Rusijos artistu "vizitams" pvz. papildomu apmokestinimu, skatinkime Lietuvos imoniu prekyba su kitomis salimis visomis galimomis priemonemis, kad joms nereiketu nukenteti del Rusijos valdzios veiksmu, o kas butinai nori prekiauti su Rusija - tepasiuntie, tik tezino is anksto, kad valstybe jiems nepades. Jei kas noretu paloti del diskriminacijos - tegu, ignoruokime. Jokiu vizu lengvatu Kaliningradui ir isvis Rusijai, geriau - priesingai. Uzkelti tarifus uz tranzita - tegu plaukioja jura is Piterio. Realiai perorientuokime butinus energijos ir zaliavu tiekimus is kitu saltiniu, net jei tai grestu laikinais nepritekliais. Ignoruokime Rusijos propagandinius "manevrus", o galbut isvis nusistatykime, kad Rusija mums nelabai svarbi. Tepasiuntie. Tiesiog veikime, o nevaitokime, neplepekime ir nesvarstykime be galo: "ka daryti". ES ir NATO formatuose vargu, ar verta aktyviai kovoti, uztektu nuosekliai laikytis savo pozicijos be ypatingu deklaraciju. Jei Prancuzija nori parduoti strategine ginkluote Rusijai, juk galima denonsuoti kazkokios menamos "strategines" partnerystes su Prancuzija sutarti tuo pagrindu - o ka ji mums duoda? Rusijos nereikia gasdinti didesniais broliais, ji labiausiai bijo ignoravimo.
GL

Sekmadienis
2010-02-21 04:28
Sutinku su Pauliumi is dalies. Galbut kai kurie jo siulomi sprendimai yra truputi "per akivaizdziai" nedraugiski. Kaip bebutu, retorika (kokia ji bebutu - svelni ar stipri) lieka retorika. Manau butu naudingiausia, jeigu bandytume analizuoti Rusija pagal jos mastyma (pvz. R.Bogdano straipsnis "Energetinis V.Putino viliotinis su Lietuva") ir panasiai kaip sachmatu partijoje bandytume rasti geriausia "ejima" kiekvienam konkreciam atvejui, pvz. viesai ir garsiai siulydami Rusijai bendradarbiavima draugiskai skambanciuose projektuose, kurie vis delto butu pries strateginius Rusijos interesus… Esu tikras, kad galima kviestis ir Rusijos atlikejus, ir ju verslo kompanijas ir t.t. bet mums, ne Rusijai, palankiame kontekste. Atsisakydama Rusija atrodys ne kaip, nebegales daug kalbeti apie "priesiskas Baltijos valstybes" ir tuo paciu parodys mums ir pasauliui savo tikruosius tikslus… (kuriuos mes jau dabar aiskiai nuspejame). Kalbant apie Kinija ir pasaulio (ne)demokratijos dinamika, rekomenduociau N.Klein straipsni: China’s All-Seeing Eye Esme ta, kad net ir vakaruose demokratija neveikia taip kaip turetu veikti (ypac Amerikoje) ir stambiam verslui demokratija dazniausiai nepalanki (aisku, isskyrus kai kurias modernias IT kompanijas, kurios labai prisideda prie pilietines visuomenes skatinimo visame pasaulyje, iskaitant Kinijoj ir Rusijoj). Taigi galbut ne tiek demesio reiketu skirti siu saliu diplomatu retorikai, o kovojimui su blogais lobistiniais interesais paciuose vakaruose, ir pazangiu kompaniju ir projektu skatinimui (ypac tu, kurios siu tikslu sieka neakivaizdziais budais kaip koks Sorosas su OSF, todel autoritarinems salims sunku jas uzdrausti)
Ainis

Pirmadienis
2010-02-22 12:19
"Šiandien Rusija laimi propagandinio karo etapą…." Tai labai svarbus sakinys. Vadinasi, vistik karas. Kas su kuo kariauja? Vakarai su Rusija ir Kinija? Greičiau tai Vakarų ir Nevakarų ideologinis karas. Jei žiūrėti iš objektyvaus stebėtojo pozicijos, tai matosi, kad tiek Vakarai, tiek Nevakarai užsiima lygiai tuo pačiu - bando likusiam pasauliui įbrukti savo vertybėmis grįstą ideologiją. Laimės tos vertybės, kurias propaguoja galingesnė pusė, o tokia pergalė bus laikina ir tvers tik tol, kol išliks esamas galios santykis.Todėl morali ir vertybinė užsienio politika, kuria šiandien didžiuojasi Vakarai, tėra viena iš galios politikos apraiškų. Galia niekur nedingo iš tarptautinės politikos. Tačiau, atrodo, jog Vakarai patys įtikėjo savo diplomatine gražbylyste ir ignoruoja realybę. Tik taip galima paaiškinti Mistralio pardavimą. Gal būt ateityje atsiskleis ir tai, kad Prancūzijai tiesiog pasisekė parduoti savo laivą, nes kai kurios kitos ES narės siūlė Rusijai savo laivus. Prie užsakovo išsirikiavo eilutė. O ką - rimtas valstybinis užsakymas… Negaliu atsikratyti minties, kad Sovietų Sąjunga, jos sukurtas komunistinis blokas ir buvo tas esminis konsoliduojantis faktorius, kuris vertė Vakarų valstybes burtis į Europos Sąjungą bei NATO. Konsoliduojančio faktoriaus nebeliko ir prasidėjo tokie "bajeriai" kaip Nordstream’as, ES sutarties referendumų nesėkmės ir galiausiai - Mistralio pardavimas. Tai ką gi šiandien ištiesų reiškia Lietuvai jos narystė ES ir NATO? Kur mes įstojome?
ZZZ

Penktadienis
2010-02-26 10:34
Kodel p. Donskiui niekaip nepavyksta ispresti priestaravimu tarp deklaruojamos ES politikos , vertybiu ir realios politikos. Priezastis-neteisingos prielaidos. Geriausiu atveju siais principai galioja tik salies viduje ir jos pilieciams.Ne pagarba demokratijai ir zmogaus teisems grindziama ES ir JAV politika. Figos lapelis tai negraziems dalykams pridengti arba tiksliau ideologija, iliuzija. Imkim Vokietija. Pagrindine vertybe- Vokietijos interesai. Naudingas tas sandoris del duju Vokietijai ir viskas tuo pasakyta. Ir ne Srioderis cia kaltas dabartine kanclere tesia jo politika. Tas pats ir su Mistral pirkimu. Kada pasirodo dideli pinigai , vertybes kisamos i stalcius. Kodel Rusija atrodo geriau , todel kad aiskiai issako savo interesus. ES gi isdidziai mojuoja figos lapeliu, o po derasi uz kiek kokia vertybe parduoti. Man keista, kad issilavine zmones nezino kas yra ideologija ir kam ji naudojama.
ZZZ

Penktadienis
2010-02-26 11:51
Na o apie Lietuvos politika nera prasmes net sneketi. Jei ES pagrindiniu valstybiu politika orientuota i valstybes ir pilieciu gerove, tai Lietuvos valstybes politika orientuota i klano interesu gynima. Imkim dujas, kurias Lietuva perka is Rusijos didziausia kaina. Salies artumas ir transporto, duju ir elektros tranzitas i Kaliningrado sriti turetu lemti maziausia kaina. Deja. Jei pastebejote Lukasenka izoliuotas ES ir priklausomas nuo Rusijos kada derasi su Rusija del duju ir naftos kainu visada naudoja si argumenta. Kodel tyli Lietuva. Kodel Lietuva isdidziai iteikineja visokius ultimatumus Rusijai, bet nesidera del duju kainos. Ultimatumai tai figos lapelis , kuris pridengia realia politika ir medziaga politologams patusciazodziauti apie vertybes.Faktas, bet realios 20m. politikos rezultatas -dar didesne energetine priklausomybe nuo Rusijos.
Vardas (būtina):
El. paštas (neskelbiamas) (būtina)
Puslapis
Komentaras
neburnok.lt
 
PERŽIŪRĖTI ARCHYVĄ
Vasaris 2012
P A T K P Š S
   12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829  
DRAUGŲ BLOGAI