REKLAMA
donskis

L. Donskio blogas. Apleistos tikrovės atsakas


Trečiadienis, 2010-03-10 10:36        Be temos    |    29 komentarųkomentarai

Leonidas Donskis

Savo nepriklausomybės dvidešimtmetį pasitinkame su kažkokiu keistu dvilypumu. Tarsi gera, tarsi džiugu, o vis dėlto daugelis akivaizdžiai nori išsakyti kartaus priekaišto valstybei, o ne laimės, kad ji apskritai egzistuoja, žodžius.

Ne kartą esu mėginęs nusakyti esminius skirtumus tarp ikikarinės ir dabartinės Lietuvos, todėl nesikartosiu. Vasario 16-oji moderniąją Lietuvą stebuklingai sugrąžino į pasaulio politinį žemėlapį. Nors istorija mums skyrė viso labo tik dvidešimt dvejus nepriklausomo gyvenimo metus, per kuriuos nemažai ir laimėta, sykiu daug kuo ir nusivilta, vis dėlto Lietuvos tapta modernia nacija. Jos atmintis ir kolektyvinis sentimentas galingai veikė net sovietinės okupacijos dešimtmečiais. O kovo 11-oji Lietuvą sugrąžino į tą pasaulį, iš kurio ji buvo brutaliai pašalinta, bet į kurį visada orientavosi ir kurio politinio bei kultūrinio konteksto siekė kaip savo autentiškos aplinkos.

Neverta abejoti, kad dabartinė Lietuva toli pranoksta ikikarinę Lietuvą ir demokratijos lygiu, ir pačios valstybės saugumu bei jos tarptautiniu pripažinimu, ir mokslo bei knygų leidybos lygiu, ir kūrybinėmis industrijomis, pagaliau ir išsilavinusių žmonių skaičiumi. Bet ikikarinė Lietuva turėjo ir nemenką pranašumą prieš mus – savęs atradimo ir kūrimo džiaugsmą, idealizmą, entuziazmą ir tikėjimą tuo, kad darbštūs, protingi ir kūrybingi lietuviai anksčiau ar vėliau priartins savo šalį prie Vakarų Europos gyvenimo, mokslo ir išsilavinimo standartų.

Mes tokio džiaugsmo jau mažiausiai septynerius metus nebepatiriame. Sunku pasakyti, kas iš vidaus „išderino“ šalį, kuri Sąjūdžio metais pasauliui davė neužmirštamas laisvės troškimo, orios ir taikios kovos už ją ir tylaus išdidumo bei moralinio pranašumo prieš brutalią, bet išsikvėpusią ir demoralizuotą jėgą pamokas.

Nedrįstu nurodyti vienos ar kelių priežasčių, nes jos slys paviršiumi arba užčiuops tik vieną iš daugelio skausmingų problemų šalies, kuriai vėlyvosios ir, kaip pasakytų Zygmuntas Baumanas, „likvidžios“ modernybės mėsmalė skyrė tokias ekonomines, socialines, politines, moralines ir psichologines įtampas, kokių Vakarų Europa ir Šiaurės Amerika niekada nepatyrė.

Žinoma, kad gyvenimą Lietuvai nuo 2003 metų Prezidento rinkimų sėkmingai ir metodiškai nuodijo Rusija ir jos manipuliacijos – nuo savo įtakos agentų ir net statytinių Lietuvos politinio elito gretose gausinimo iki mūsų viešosios erdvės deformavimo atvirai perkant lietuvišką žiniasklaidą ir per ją skleidžiant putinistinę Kremliaus propagandą. Juk sveikos nuovokos nepraradęs žmogus tikrai suvokia, kad šovinistinės rusų popmuzikos grupės „Liube“ koncertai Lietuvoje vos ne vasario 16-osios proga arba pasilinksminimų centro „Metelica“ atsiradimas Kauno Laisvės alėjoje (t.y. tokio patriotinio miesto simboliniame centre) yra ne kas kita, o mėginimas tiesiog perlaužti kažkada išdidaus ir sovietizacijai nepasidavusio miesto stuburą. Sykiu tai ir Lietuvos pažeminimas rodant, kad gilesnių intelektualinių ir kultūrinių alternatyvų Rusijai nepriklausoma šalis taip ir neišsiugdė – pakanka pamatyti, kokią ir kieno televiziją masinė auditorija žiūri ir kokio radijo klauso.

Beje, palieku atviru klausimą, ar neaiškios kilmės pinigų ir neaukštos reputacijos asmenų įsijungimas į Kauno „Žalgirio“ tariamą gelbėjimą nesmogs ypač skaudaus smūgio mūsų savigarbai – ypač žinant, ką Kaunui ir Lietuvai reiškia ši didi krepšinio komanda, Europos krepšiniui davusi ne mažiau, nei Amsterdamo „Ajaksas“ davė Europos futbolui.

Prie slogios nuotaikos šalyje prisidėjo netoliaregiška mūsų politinė klasė, taip ir nesumojusi, kad per savo energetinę politiką ir Lietuvos politikų bei žiniasklaidos papirkinėjimą Kremlius anuliuos arba mažų mažiausiai bent jau stipriai de facto apribos Lietuvos nepriklausomybę. Iki šiol besitęsianti absoliuti dujų ir naftos priklausomybė nuo Rusijos ne tik apribojo mūsų manevravimo galimybes tarptautinėje erdvėje ir užsienio politikoje – ji paprasčiausiai sustabdė šalies politinį ir informacinį gravitavimą link Vakarų Europos.

Per šią priklausomybę nesivysto mūsų politinė klasė, kuriai papirkinėti pakanka juokingai menko masto Gazpromo operacijų. Dėl šios priklausomybės atsirado Gazpromo dukterinės firmos ir dujų tarpininkai Lietuvoje, pradėję daryti akivaizdžią įtaką ir žiniasklaidai, ir politikams. Didžiausia žala padaryta net ne mūsų galimybėms laisvai rinktis, iš ko pirkti naftą ar dujas, o mūsų politinei klasei, kurią suformavo ne politikos studijos ar klasikinės ir modernios politinės idėjos, o Rusijos ekonomikos ir geopolitikos poreikiai.

Lietuvą iš vidaus „išderino“ ir į slogias nuotaikas bloškė ir mūsų žiniasklaidos degradacija. Per skandalais pagrįstą tikrovės suvokimą ir absoliutų negebėjimą susivokti informacijos vertės bei prioritetų klausimais mes praradome savo šalį kaip pačią intymiausią, geriausiai pažįstamą socialinę tikrovę. Simuliacijų bei profanų televizijos dominavimas ir revanšistinių klikų formavimasis mūsų žiniasklaidoje apskritai kelia klausimą apie tai, kiek mūsų spauda ir televizija reprezentuoja šalį ir visuomenę. Jei šios reprezentacijos galia yra prarasta, kyla klausimai, kam šita žiniasklaida skirta ir apskritai apie ką ji kalba?

Vis dėlto viskas, ką aš miniu, greičiausiai yra ledkalnio viršūnė, o masyvūs pamatai glūdi po vandeniu. Povandeninė jo dalis yra net ne nesąžiningi politikai ir teisininkai, ne kafkiški teismai ir nei persekiotojams, nei persekiojamiems seniai nebesuvokiama teisinė sistema, ne žiniasklaida ir greičiausiai net ne Rusija (juk ji buvo, yra ir bus, tad mes pagaliau turime tapti kuo mes norime nepriklausomai nuo Rusijos).

Esmė glūdi lietuviškoje mokykloje ir universitete. Ikikarinės Lietuvos visuomenės branda ir jos neabejotinas pranašumas prieš pačią valstybę (akivaizdu, kad visuomenė pranoko valstybę) tapo įmanomas švietimo ir kultūros pakilimo dėka. Mokytojo profesija buvo prestižinė, todėl daktaro laipsnį turinčio žmogaus atėjimas padirbėti gimnazijoje nieko per daug nestebino. 1922 metais įsteigtas Lietuvos universitetas, 1930 metais tapęs Vytauto Didžiojo universitetu, parengė beveik visą ano meto Lietuvos intelektualinį, kultūrinį ir politinį elitą.

Grenoblio universitete studijavęs Algirdas Julius Greimas, Fribūro universitete daktaratus parengę ir apgynę Stasys Šalkauskis ir Vincas Mykolaitis-Putinas, Liuveno universitete prieš šimtą metų gimę lietuvių ateitininkai – visi jie tikėjo Lietuvos projektu. Lietuva iš esmės gimė iš švietimo ir mokslo projekto – nuo lietuvių kalbos atgavimo aušrininkų publikacijose ir kultūriniame darbe iki aukštosios akademinės kultūros.

Štai čia ir slypi didysis kontrastas. Lietuva pasitinka dvidešimtąsias savo nepriklausomybės metines nusižengusi istorijos išmėgintai savo atgimimo logikai ir giliau nepaveikta nei mokyklos, nei universitetinės kultūros sferos. Po 1990-ųjų mūsų mokyklos ir aukštojo mokslo sistema išgyveno vienintelį ir trumpą pakilimo laikotarpį – iki kokių 1995-ųjų. Po to prasidėjo pati tikriausia sovietinės sistemos restauracija, sykiu padekoruojant ją vakarietiškos frazeologijos inkrustacijomis ir Bolonijos proceso terminologiniais naujadarais. Keista ta restauracija, nes pati sovietinė švietimo sistema buvo tiesiog geresnė už tai, kas Lietuvoje susiklostė po 1995 metų ir ką mes turime dabar. Suprantu, kad ši frazė skamba baisiai ir šokiruoja mane patį, bet joje nėra nei melo, nei šmeižto.

Nuo to laiko švietimo ir kultūros sferoms Lietuvoje pradėjo vadovauti žmonės, be didelių batalijų gavę šį portfelį – mat šitos sferos ne tik nustojo būti prioritetinės, bet ir apskritai ką nors rimtesnio reikšti. Todėl savo tėvynėje egzistenciškai beviečiai vaikai ir jokiu mūsų ateities projektu nebetikintis jaunimas, emigruojantis ir nebenorintis nei studijuoti Lietuvoje, nei grįžti į savo šalį, nepasitikėjimas net ir tais keliais mūsų universitetais, kurie neabejotinai pranoksta vidutinio lygio Šiaurės šalių ar vadinamuosius Didžiosios Britanijos provincijos universitetus – visa tai yra ne kas kita, o apleistos ir nekultivuotos mūsų pačių tikrovės atsakas, jos revanšas ir mus žeidžiantis balsas.

Tik mokinio ir studento individualybę ir laisvę gerbianti mokykla bei universitetas gali tapti laisvės ir kūrybingumo laboratorijomis, kurios žmogų parengia gyvenimui demokratinėje valstybėje ir pliuralistinėje visuomenėje. Tik reformuotos mokyklos ir bent keletas europietiško lygio Lietuvos universitetų gali parengti ne tik ateities demokratinį politiką, bet ir demokratinį balsuotoją.

Jau nekalbu apie tai, kad mūsų palyginti vis dar neblogas mokslo ir išsilavinimo lygis didele dalimi yra sovietmečio paveldas. Mūsų stipriausioji profesūra ir patys talentingiausi mokslininkai formavosi ne nepriklausomoje Lietuvoje. Tad kyla klausimas, kiek dar liko laiko iki lyderių kaitos ir naujų talentų pasirodymo? Juk jeigu šito nebus, mes paprasčiausiai virsime trečiarūše Europos šalimi, pralaimėjusia visą įmanomą kūrybinę, idėjinę ir mokslinę konkurenciją. Ir kas bus, jei Lietuvoje liks viso labo tik bakalaurinės studijos, o geriausius mūsų studentus laimės Vakarų aukštosios mokyklos?

Ar, kaip teisingai pastebėjo poetas Liudvikas Jakimavičius, nors viena Lietuvos televizija per visą nepriklausomybės laikotarpį sukūrė bent vieną originalią lietuvišką edukacinę laidą? Arba nors vieną padoraus lygio laidą jaunimui – beje, ne masinio skonio, o skirtą akademiniam, kuriančiam ir intelektualiam jaunimui? Ar pasižiūrėjus britų, prancūzų ar švedų kultūros laidas ir su jomis palyginus tai, kas pas mus vadinama ir laikoma kultūros laidomis, mums neatrodo, kad mes patys nurašėme skaitantį ir mąstantį jaunimą?

Nenoriu siūlyti pesimistinių išvadų kovo 11-osios išvakarėse – ypač švenčiant pirmuosius dvidešimt mūsų nepriklausomybės ir laisvės metų. Jie buvo puikūs tuo, kad padėjo pamatus mūsų valstybei ir mus atvedė į Vakarų pasaulio saugumo sistemą ir bendrąją Europos erdvę. Tai – labai daug. Bet būtų gera, kad pagaliau prasidėtų Lietuvos visuomenės atgimimas, lydimas atsigręžimo į mokslą, studijas ir aukštesnę kultūrą, o ne kičą.

Ikikarinę Lietuvą sukūrė mokyklos ir akademinio gyvenimo atgimimas. Būkime atviri patys sau: ateities Lietuvos tikrai nesukurs mokyklos ir akademinio gyvenimo nuosmukis. Jei mes turtą ir galią ir toliau laikysime vienintele tikrovės atrama, o į pačią tikrovę įrašysime tik juos turinčiuosius, apleistoji tikrovė mums keršys. Ir dar ilgai.

www.donskis.lt

 

 

Vladas

Trečiadienis
2010-03-10 15:00
Deja, bet tai karti tiesa, pats dirbu mokykloje. Iš mokytojo dabar reikalaujama- nereikia labai raštingo ir gerai skaitančio mokinio. Svarbu, kad jis mokėtų pasiimti informaciją internete, sukurptų kokį "projektą", patepliotų plakatą "Mes prieš AIDS", paruoštų Powerpointų skaidres ir bent garsiai pristatytų. O ką nors žinoti, suprasti- bereikalingas galvos varginimas. Žodžių, ne mokymasis, o simuliavimas. Auga Byvių, Tešlagalvių ir Simpsonų karta. O ir kam mokytis- "aš Anglijoj salotas skinsiu ir už jus daugiau uždirbsiu" - čia vienos mokinės žodžiai.
Python

Trečiadienis
2010-03-10 15:31
šįkart žiauriai taikliai Leonidai. Ir esmė viso to yra būtent paskutinėje pastraipoje
Alfonsas

Trečiadienis
2010-03-10 16:24
Manau, kad žmogaus pasirinkimus apsprendžia jame (n)esančios vertybės. Požiūris į darbą, jo rezultatus. Gimė ir užaugo spekuliantų (visų rūšių) karta. Spekuliacija - šiuo atveju - darbo imitavimas. Akademinio tame tarpe…
Vygintas

Trečiadienis
2010-03-10 16:52
Idomus komentaras. Is tikruju su daugeliu teiginiu galima sutikti, bet buciau optimiskesnis. As tikrai nezinau del visu sriciu mokslininku ir busimos profesuros bet pvz del fizikos srities galeciau pamineti kad jau dabar matosi kad formuojasi stiprus ateities lyderiai sioje srityje. Ir ypatingai uzsienyje (kas patvritina Leonido minty kad is tikruju daugelis isvyksta nes yra geresnes salygos uzsienyje) yra begale besiformuojanciu mokslininku galinciu tapti fizikos lyderiais (beje ir sovietu laikais jie formavosi ne Lietuvoje-o Maskvoje, Kijeve ir t.t.-tikrai daugelis dabartiniu-buvusiu fizikos lyderiu vedusiu kitus,doktarinius apsigyne ne Lietuvoje) . Tik vel beda kaip juos pritraukti namo, o cia jau politiku reikalas - zinau tiek,kad daugelis ju pasiruose butu gauti kiek mazesni (taciau padoru!) atlyginima ir salyga Lietuvoje ir gristu. Suprantu kad fizikai ne visas mokslas bet tikrai sviesuliu matosi ir drysciau projektuoti kad panasiai yra ir kitose srityse. Beje galima pamineti kad ir Lietuvoj ‘uzsislepe’ sedi talentai ir tikrai isjudes ir gali stumti i prieki moksla jei tik bus sudarytos salygos. Taigi reikia tik tos kibirksteles, ir velgi siek tiek ir to netgi matosi nes rezultatas tas kad yra keletas jaunu perspektyviu moksliniku grizusiu atgal ikurusiu savo laboratorijas ir sekmingai dirbanciu (ir laimingai!). Taip daugelis ju atsinesa europos pinigus paskui save, bet cia mes irgi turime dekoti politikams kad buvo sudarytos salygos jiems gauti. Be abjeo noretusi matyti daugiau ir is politiku, daugiau demesio mokslui ir mokymui su tuo sunku nesutikti….
arturas b

Trečiadienis
2010-03-10 17:19
Dziaugiuosi jau dabar, kad mano vaikai tikri europieciai ir viliuosi, kad jie bus issilavine ir dori savo salies patriotai-ugdysiu juos ta linkme ir viliuosi, kad svietimas man pades.Balsavau uz Jus, Leonidai.Dirbkite Lietuvos labui.Su Nepriklausomybes diena Jus.
Bonifacas

Trečiadienis
2010-03-10 18:16
Kai viešoje erdvėje pasakoma tiek daug nemalonios tiesos, tai sukrečia. Tik deja, deja. Tokios mintys nepagimdo panašių tekstų su šimtais intelektualų parašų-netampa žodis kūnu. Tas prakeiktas apsnūdimas.
Marija

Trečiadienis
2010-03-10 18:23
Puiki analize. Ir viskas tiesa.
Olafo sūnus

Trečiadienis
2010-03-10 19:13
Karti, bet tiesa… Dar niekur neteko skaityti tokios aiškios ir teisingos padeties Lietuvoje analizės. Sutinku 100 %, pritariu kiekvienam teiginiui ir minčiai. Perskaičius pamaniau, na va pagaliau prasidėjo. Prieš akis išvydau paveikslą kaip šviesūs ir žinomi Lietuvos piliečiai pajudėjo link to laimės žiburio, link tos išsvajotos laisvos, turtingos ir išprususios Lietuvos, o su jais kartu pajudėjo ir ne taip žinomi ar visai nežinomi, bet dar gyvi, sveiki, protaujantys bendrapiliečiai… Tačiau pirmoji optimizmo banga perskaičius atslūgo ir pajutau apmauda. Smagu, kad dar yra Lietuvoje šviesių protų, kad dar yra tokių didžiavyrių kaip Leonidas, tačiau apmaudu, kad tas slogus ir gniuždantis pilkasis "karavanas" eina sau toliau ir nors tu ką. Viskas prastyn… Kažkur viduje jaučiu neapsakoma tuštumą, truksta kažko panašaus į šviesių, iškilių žmonių sąjūdį, sąjūdį panašų į 1990 m., sąjūdį kuris tikrai išjudino chrestomatinę sanklodą ir t.t. Bet kokiu atveju nuoširdžiai dėkoju Leonidai už reikšmingą tiesos žodį. Nuo šios dienos jaučiuosi išvydęs šviesą tunelio gale, nors ji labai labai toli, bet tai šviesa. Viltis yra.
nijoks

Trečiadienis
2010-03-10 20:44
dėkui, kad esi, Žmogau, tik tiek ir tegaliu pridurti, skaudu pripažinti, bet kiekvienas mąstantis pritars… o iš kitos pusės, galimas daiktas, kad nesumažėjo sąmoningų žmoniu, tiesiog tie balsai neorganizuoti ir padriki, o mūsų žniasklaida ne ta, kuri suteikia galimybę reikštis Tiesos žodžiui… Beje, neseniai kreipiausi į vieną politiką, kad organizuotų piketą prie Prancūzijos ambasados ( dėl mistralių pardavimo Rusijai ), ir prižadėjo, kad iškels šį klausimą konservatorių sueigoje… Ir ką jūs manote? JIs man parašė: pritarimo negavau, visi pasimetę, neryžtingi, išsigandę… Tai jei jau partijose tokia slogi nuotaika, lygiai taip pat paveikta nupirktos žiniasklaidos, tai ką kalbėti apie visumą? O dėl mistraliu tylėti negalima, tai - išdavystė, Prancūziją už tai privalėtų grūst lauk iš NATO ir kitų organizacijų, tai visiškas nesiskaitymas su partneriais, ir nutylėjimas apie tai prilygsta savižudybei, tai viena, o antra, tik tokį kelią ir teturime - paviešinimas visam pasauliui, kokias šlykštybes išdarinėja Sarkozy, apie ką, galimas daiktas, nežino net prancūzai, nežino pasaulis… piketas priverstų atkreipti viso pasaulio pažangių žmonių dėmesį, ir trečia - visų rūšių niekšai labiausiai bijo šviesos ir viešumo, nepraleiskime progos netylėti, žodžiu atėjo laikas dar kartą prisiminti mūsų šūkį: prabudome ir kelkimės…sėkmės visiems, ir su šventėm…
Juste

Trečiadienis
2010-03-10 20:57
Atsiprasau, prie ko cia Metelica ir Liube? Koks dar "Rusijos valdzios pasityciojimas?". Mes patys ir esame tie Metelica ir Liube, ir Zvonkes yra tu Metelicu lietuviskosios Lady Gagos. Nematau sasaju kazkodel su prasta svietimo sistema.
vaidas

Trečiadienis
2010-03-10 21:01
Autorius teisus. Mokyklose kokybė prarandama dėl mokinio krepšelio. Gabiausi vaikai priversti tenkintis tik tuo, kad išvis pamokos vyksta. Jo didenybė vidutiniokas valdo. Čia panašu į viralą į kurį sudėjus visus turimus produktus bandoma virti ant vidutinės ugnies. Prie to dar prisideda vietos politikai, kur mokyklos direktorius įkaitas (savo ar ne savo noru).
nesvarbu.

Trečiadienis
2010-03-10 22:41
Leonidai, tikiuosi kada nors akis i aki grazioje ateityje bus galima prisiminti siuos metus prabegusius 7 metus, jus esate labai teisus, butent 7-8 metus, kaip viena didziausiu kosmaru, is kurio mes issivaduosime. Kazkaip keista, nes jus vyresnis gerus 20 metu, bet puikaii suvokiate studentu, mokiniu problemas. Kai baigiau mokykla, o pavyko baigti puikiai tik del tuo metu issivyravusiu anoniminiu vertinimu, maniau universitete to komunizmo nebus. Deje klydau. Musu universitetai yra komunizmo irstvos kai kurie, as is pradziu tuo netikejau, maniau perdedu, esu nepatyres, jaunas, gal pervirsinu, bet netrukus pasipyle daugiau rimtu autoritetingu zmoniu kalbu. Dabar jusu irgi kazkas tokio. As, suprates, kas ten dedasi, daugiau kojos nekeliau( zinoma buvo siek tiek dostojevsisko stiliaus vekejiuneigimo saldumo jausmo jutimo, matant, kaip ten viskas vyksta), ai svarbu zinoti ir myleti ta moksla, kuri tu myli ir gerbi, o nera to diplomo tai nera, zinoma tai uzkerta kelia tolimesnei veiklai oficialiai, na bet nieko jau cia nepakeisi. Sielos padugnes uzvalde viska. As tiesiog iki dabar negaliu atsistebeti paniekos Lietuvoje zmogui norinciam nuosridziai kazka pakeisit i gera puse ir neapykantos talentui. Maciau daugyli puikiu biciuliu, kurie buvo tikrai talentai, taciau kurie buvo nekenciami. O iskelima negabus vidutiniokai. Na bet tikekimes viskas susitvarkys. Cia prisimennant filmo sioje salyje nera vietos seneliams pavadinima, galima perfrazuoti ir sakyti sioje salyje nera vietos talentams.
dziugu

Ketvirtadienis
2010-03-11 01:26
kad sito debilo kliedesui beveik nieks neskaito
skaudi tiesa

Ketvirtadienis
2010-03-11 12:39
…Lietuva iš esmės gimė iš švietimo ir mokslo projekto … bet baigia savo egzitencija kaip skestantis DLaivas danu kiauliu srutuose
Auksinis kardas

Ketvirtadienis
2010-03-11 13:10
Yra įdomių įžvalgų, bet labiau antrojoje pusėje. "kūrybinėmis industrijomis" - tas patiko iš pirmosios, nors autorius gal ketino sudėti ir kitokią prasmę. O rusiškos popsuškos kažkodėl žmonės klausosi savanoriškai ir dar kitiems pagroja - sunku suprasti kas juos jų galvose verčia, bet nei kas pinigus už tai moka, nei čia agentų laimėjimas. O šiaip jau su prablaivėjusia švente, bendrapiliečiai - tuo ji itin graži.
Ugne

Ketvirtadienis
2010-03-11 13:21
Mielas Donski, Šį įrašą skaičiau taip, lyg kažkas šneketų mano lūpomis. Studijuoju bakalaurą ir esu paskutiniame pusmetyje. Esu ta, kurią vadina emigrante, kartais ne Lietuvos išdavike, nes pasirinkau studijuoti Londone. Tačiau mano pasirinkimas buvo tuo motyvuotas, kad nemačiau savęs šalyje, kur mano pastangos nėra įvertinamos, tai nebuvo išvažiavimas dėl pinigų, tai buvo išvykimas dėl galimybės realizuoti savo idėjas, pajusti, kad dar yra kas tavim tiki. Deja, nematau to namuose, kuriuos dar vadinu namais, žinau, kad norėčiau būti ta dalimi, kuri papildo Lietuvą, bet kai iš jos esi fiziškai bei psichologiškai stumiamas lauk, nieko nebelieka, kaip pasukti ten, kur esi laukiamas. Tad visu šiuo komentaru aš tiesiog noriu pritarti jūsų išsakytai minčiai ir tikiuosi, kad galbūt kasnors kadanors ją išgirs ir mintys taps veiksmais.
prezidiumas

Ketvirtadienis
2010-03-11 17:25
"[…] būtų gera, kad pagaliau prasidėtų Lietuvos visuomenės atgimimas, lydimas atsigręžimo į mokslą, studijas ir aukštesnę kultūrą, o ne kičą". citata iš straipsnio ksip tik tai, ką norėčiau pasakyti. man darosi keista, kaip "žurnalista" dedasi geradariais kritikuodami, peikdami ir maitodami viską, kad paprieštarautų seimo, parlamento nutarimam ir pan. Tokiu būdu juk ir yra kuriama Lietuvos visuomenė - pyktis, tai pats lengviausias ir pigiausias kičas. visos publicistinės laidos tik sukelia žmonių pyktį, na ir dar kelia savo reitingus, tad norėčiau pasiūlyti: vietoj to, ką paminėjau, ar negeriau būtų tai, jog žmonėm padėtų kurti jų nuomonę, padėtų suprasti, kas buvo politikos viršūnėje nuspręsta, priimta. taip žmonių ištisos masės būtų solidarizuojamos ir pačios galėtų spręsti kas gerai, o kas blogai. L. Donskis eina ta linkme, nors pradžioje skaitydamas mačiau ironiją, tačiau antroje straipsnio dalyje leidžia skaitytojui pačiam susikurti savo nuomonę, priverčia mąstyti! tai, kad nesiseka, stoka to, ką turėsime kai seksis. po 10 metų į didaktinius žodžius valstybei vasario 16 ar kovo 11 galėsim įrašyti: "perėjom ir šilta ir šalta" :) tiesiog pradėjom nuo šalto :)
Auksinis kardas

Penktadienis
2010-03-12 02:48
"pyktis, tai pats lengviausias ir pigiausias kičas" - bravo. Ir visas komentaras vertingas. Juk, iš tikro, ko mums trūksta - tai susivokimo, kad esame ne vien patys sau kiekvienas šeimininkai, bet ir šeimininkai platesnėse plotmėse, kuriose esame pajėgūs priimti ir gerbti tokius sprendimus, kurie mums geriausi. Spekuliuoti dirgikliais "ką bedarytum, visvien bus blogai" rakte - žema, bet būtent tai noriai daroma žiniasklaidos dalies. Laimei, tapačiais būdais sunku maustyti ilgą laiką, todėl tokios žiniasklaidos paklausa darosi atvirkščiai proporcinga spekuliaciniam mulkinimui - tai jau galime stebėti. Jei pavyktų greičiau susigrąžinti tarpusavio pagarbos, supratimo, geranoriškumo vektorius, greičiau sektųsi sutvarkyti ir visokias parazituojančias liekanas, šiandien kartinančias gyvenimą: nebaudžiamumą, teisingumo stoką, nesąžiningą pasipinigavimą. Iki šiol nepakankamai vertinome būtent tą užpildą, kuris pajėgus ne tik suteikti didesnės prasmės kasdienybei, bet ir ją įtakoti. Kartu, kiekvieną ir visus priartinti prie tikresnių laimės formų.
arijah

Penktadienis
2010-03-12 09:47
Siek tiek apie "kultura". Kokius 3 metus is eiles kiekviena vasara uzeinu i Druskininku Ciurlionio muzieju, pakalbu su jo darbuotojais…Norejau nusipirkti Ciurlionio reprodukcija "Karaliai", kuri kainuoja 50 lt, bet nei vienais metais neradau. Darbuotojai sako, kad Kauno Ciurlionio muziejus tu uzsakytuju reprodukciju jiems neatsiuncia. O Ciurlionio tevu namelis tai stovi neremontuotu stogu, vat ir sudeliokim taskus ant i. 100 parduotu reprodukciju- 5000 lt, ir tai uz popieriu!!! Toks ispudis, lyg valdzioje sedetu monstrai, gave instrukcijas bet kokiais budais stabdyti teigiamus pokycius.
antanas

Penktadienis
2010-03-12 15:38
Visai pritariu p.Donskiui.Mūsų šv.sistema -tai antisistema.Talentams ten vietos neliko,tegyvuoja vidutinybės ir priekvaišos.O santykiai tarp mokytojų ir tokios daugumos-tragiški.Ir atiduok toookiam jaunimui savo Tėvynės A T E I T Į.Nėr šviesos tunelio gale O gal ir nebus .Atves Ivanas s a vo vamzdį.Jei nemoki ir nenori p a t s ,p r i v e r s kitas.Ir bus pagal Leniną:"Laisvė-suprasta būtinybė".Nesuprasit-privers.
Justė

Penktadienis
2010-03-12 20:03
"Dziugu", nesidžiauk dar. Paskaito gal, tik neprikomentuoja, kaip kitur kad priloja nežinia kas.
Leonidai

Penktadienis
2010-03-12 21:22
Aciu, kad esate !!! Esate neismatuojamo brangumo zmogus. Didziuojuosi Jumis.
>Justė

Penktadienis
2010-03-12 22:15
yra gi ir durnu zmoniu…gi donskis negali buti vienas durnius…visada atsiranda uzjaucianciu debilus
fasasf

Šeštadienis
2010-03-13 13:43
nieko. per kitus rinkimus vel rinksim LSDP ir dziaugsimes mazom maximos kainom. lietuva pakels mesa, pirteles, alus ir degtine!!! ir ruskojo radijo!
kęstas

Sekmadienis
2010-03-14 22:57
Pradėjęs skaityt straipsnį net pagalvojau, negi gali taip būti, kad Leonidas nežino, kas "išderino šalį"?..:) Bet už kelių eilučių aiškiai konstatuojama - mokykla ir universitetai. Ne ekonomika, ne žiniasklaida, ne televizija, ne rusai… Deja, taip ir yra - švietimas paruošia puikiausią "mėsą" visiems išvardintiems, kuriems ir tereikia ją apskrudint pagal savo norus ar užsakymus. Bet toks įspūdis, kad bet kuriai po kovo 11-osios buvusiai valdžiai tik tokio švietimo ir tereikėjo - buką masę gi paprasčiau maustyt ir valdyt. O savo atžalas tai galima ir į Vakarus pasimokyt išsiųsti..Visiškai akivaizdu, kad iš gimnazijų išeina ne asmenybės, o pilka niekuo nesidominti masė. Manau, kad nesutirštinu, nes "Tūkstantmečio vaikai" tai tik išimtis. Vienas iš mokyklinių reformų absurdų - tai pažymių nerašymas pradinėse klasėse, beveik jokių namų darbų nebuvimas. Patys mokytojai paskui stebisi, kad yra vis daugiau vaikų , kurie pyksta, jei kas nors nesigauna iš pirmo karto, neįdėjus jokių pastangų.. Bet, Leonidai, konstatavus ligą iškyla pagrindinis klausimas -"Ką daryti ?". Kas pasikeitė į gera švietimui vadovaujant Steponavičiui? Panašu, kad nė vienai partijai to nereikia, tad kur išeitis?..
kęstas

Sekmadienis
2010-03-14 22:59
Pradėjęs skaityt straipsnį net pagalvojau, negi gali taip būti, kad Leonidas nežino, kas "išderino šalį"?..:) Bet už kelių eilučių aiškiai konstatuojama - mokykla ir universitetai. Ne ekonomika, ne žiniasklaida, ne televizija, ne rusai… Deja, taip ir yra - švietimas paruošia puikiausią "mėsą" visiems išvardintiems, kuriems ir tereikia ją apskrudint pagal savo norus ar užsakymus. Bet toks įspūdis, kad bet kuriai po kovo 11-osios buvusiai valdžiai tik tokio švietimo ir tereikėjo - buką masę gi paprasčiau maustyt ir valdyt. O savo atžalas tai galima ir į Vakarus pasimokyt išsiųsti..Visiškai akivaizdu, kad iš gimnazijų išeina ne asmenybės, o pilka niekuo nesidominti masė. Manau, kad nesutirštinu, nes "Tūkstantmečio vaikai" tai tik išimtis. Vienas iš mokyklinių reformų absurdų - tai pažymių nerašymas pradinėse klasėse, beveik jokių namų darbų nebuvimas. Patys mokytojai paskui stebisi, kad yra vis daugiau vaikų , kurie pyksta, jei kas nors nesigauna iš pirmo karto, neįdėjus jokių pastangų.. Bet, Leonidai, konstatavus ligą iškyla pagrindinis klausimas -"Ką daryti ?". Kas pasikeitė į gera švietimui vadovaujant Steponavičiui? Panašu, kad nė vienai partijai to nereikia, tad kur išeitis?..
Emilija

Antradienis
2010-03-16 11:45
Straipsnį išsiuntinėjau visiems savo draugams kovo 11-os proga. Tikra teisybė.
Audrius A.

Antradienis
2010-03-16 15:03
Sutinku su gerb. Donskio komentaru. Bet manęs neapleidžia mintis, kad Prof. L. Donskis mūsų Tėvyei būtų daug naudingesnis profesoriaudamas kokiame nors Lietuvos universitete ir vesdamas "Be pykčio" laidą. Štai ir yra ta kultūrine laida, tokia, kokių mums tikrai reikia. Aš nemanaukad gerbiamas Leonidas kada nors pasieks Prof. Landsbergio politinį lygį - mes jau turime vieną milžiną Europos Parlamente, tikrai stiprų politiką Europos mąstu. Ar nevertėtų Jums tikrai grįžti, gerb. Leonidai?
Elena

Penktadienis
2010-03-19 09:14
Šio (03 19) penktadienio "Dialoge" spausdiname gerb.L.Donskio tą teksto dalį, kur kalbama apie švietimą ir 3 švietimo vyrų komentarus apie tai. Parašė: ministras G.Steponavičius, Ugdymo plėtotės centro direktoriaus pavaduotojas P.Gudynas ir Kauno technologijos universiteto gimnazijos direktorius B.Burgis. Kviečiu diskusijai. Pagarbiai Elena Tervidytė, "Dialogo" vyriausioji redaktorė
Vardas (būtina):
El. paštas (neskelbiamas) (būtina)
Puslapis
Komentaras
neburnok.lt
 
PERŽIŪRĖTI ARCHYVĄ
Vasaris 2012
P A T K P Š S
   12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829  
DRAUGŲ BLOGAI