REKLAMA
el_dorado

el_dorado apie biudžeto lopymo mitus


Antradienis, 2009-07-28 14:12        Politika, Rinkos    |    14 komentarųkomentarai

Klausau: Stereophonics - It means nothing

Neretai skaitant lietuviškus internetinius puslapius apie šiandienines politikos realijas nežinau kodėl, tačiau visada suskumbu paskaityti po straipsniais nuolat sekančius komentarus iš plačiosios liaudies. Be jokios abejonės, tokie mano pasiskaitymai visada baigiasi prunkštavimu, necenzūrine leksika ir kumščio grūmojimu indikuojant mano kuklų nepritarimą išsakomoms nuomonėms kompiuterio ekrane.

Iki šiol turbūt didžiausią mano pyktį kėlė net labai populiarus internautų bandymas siūlyti lopyti biudžeto deficitą mažinant išlaidas valstybės valdymo aparatui - vietoje motinystės išmokų ar senatvės pensijų mažinimo (dėl pastarųjų mano palaikymas p. Kubiliui už politinę drąsą ir ekonominį pragmatizmą didėja su kiekviena diena ). Todėl nusprendžiau prisėsti ir galų gale išsiaiškinti, kiek vis tik mūsų valstybei kainuoja taip dažnai aižomas valdymo aparatas (Seimas + Vyriausybė + Prezidentūra) ir kiek atsieina Pensijos bei Motinystės išmokos.

Taigi remiantis dar Balandį Seimo patvirtintu siūlymu, išlaidos (kurios buvo sumažintos 15-20%) mano minėtųjų institucijų kanceliarijai sudarė atitinkamai:

Seimas: 107,9 mln Lt

Vyriausybė: 28,7 mln Lt

Prezidentūra: 18,2 mln Lt

Sumoje: 154,8 mln Lt

Mano minimos sumos įskaičiuoja visas tiesiogines išlaidas šioms trims institucijoms - būtų tai darbuotojų atlyginimai, kanceliarinės ar reprezantacinės išlaidos ir t.t

Tuo tarpu žvelgiant į dar 2008-aisiais patvirtintą ir dabar totaliai failinantį 2009-ųjų Sodros biudžetą, galime matyti, kiek valstybei kainuoja viena ar kita išlaikomųjų visuomenės narių grupė. Viso biudžetas  planuotas 13,1 mlrd. Lt - iš jų liūto dalis, as usual, atitenka senatvės pensijoms - 63,4% planuotų išlaidų arba whopping 8,3 mlrd Lt. Motinystės išmokos, deja, taip aiškiai nėra apibrėžiamos ir biudžete yra apjungtos kartu po eilute ‘Ligos ir motinystės socialinis draudimas’ - šiai eilutei priskirta 13,3% išlaidų arba 1,75 mlrd. Lt.

Todėl susieškoję visus duomenis galime lyginti išlaidas ir daryti tam tikras prielaidas:

Elementaru. Randame tai, ko ir galėjome tikėtis - valdančiojo aparato išlaikymas, nepaisant visų, daugelio manymu, bereikalingų išlaidų, yra absoliučios kiškio ašaros jei lyginsime su išlaidomis ligos bei motinystėms socialinėms išmokoms, jau nekalbant apie milžiniškas perskirstomas lėšas senatvės pensijoms. 

Todėl aiškiai galime daryti išvadą, kad vien tik valstybinio aparato išlaidų mažinimas biudžeto deficito problemos nė pro kur neišspręs - tam reikės imtis kur kas mažiau populiaresnių priemonių, kaip kad ir mano minėtasis pensijų mažinimas ar prezidentės šįryt vetuotas motinystės išmokų mažinimas. Taip, tai politiškai jautrus, tačiau potencialiai būtinas (turint omenyje šiandienos naujienas apie Lietuvos GDP)sprendimas ir jei reikalui esant konservatoriams užteks politinės valios, kitų Seimo rinkimų metu man ‘už ką balsuoti?’ tipo klausimų tikrai nekils ;)  

Harklina
Harklina

Antradienis
2009-07-28 15:51
geras straipsnis, labai logiški argumentai
Apokalipsės raitelis

Antradienis
2009-07-28 16:01
Jei už atskaitos tašką imant Sodros detalią ataskaitą už 2007 metus, tai iš bendros 940 mLTL sumos išmokėtos Ligoms/motinystei- 500 mLTL teko ligoms ir 440m motinystės išmokoms. T.y grubiai pusė vieniems- pusė kitiems. Sodros biudžeto deficitas per 2009 pirmuosius penkis mėnesius jau pasiekė1,2 milijardo litų- beveik tiek, kiek skirta visiems metams logos/motinystės pašalpoms. Vyriausybė gali bandyti laimėti laiko atiminėdama po kelis milijonus iš mamų, bedarbių, artistų ir kitų Sodros "marginalų", bet kažkada vis tiek teks pajudinti "šventają karvę"-pensininkus.
milk

Antradienis
2009-07-28 17:26
Kodel "valstybini aparata" apimi tik seima + prezidentura + vyriausybe? O kur visos kitos institucijos, istaigos? Manyciau kad dauguma komentatoriu omenyje turi visus valstybes tarnautojus, ne tik tris institucijas. Apie tai kad reikalinga sistemine pertvarka ir islaidu optimizavimas. Man, kaip mokesciu moketojui, man skaudziausia ne tai, kiek pinigu leidziama tai trijulei islaikyti, bet ju sprendimu finansinis rezultatas. Vakar gal klauseisi ziniu, kai vilniaus valdzia nedokumentuotai prasvilpe virs 40 mill litu? atseit nacionaliniam stadionui. Va tokie atvejai skaudina visus rinkejus ir komentatorius. Jei nebutu tokiu issisokimu is valdzios puses, ir teveliai nepyktu del tu 10 proc, ir pensininkai solidariai sutiktu susimazinti. As taip pat uz Kubiliu - daro tai ka gali daryti.
premaman_lt

Antradienis
2009-07-28 18:47
kaip ir aukščiau pasisakęs kolega, aš premjero "netarkuoju", tačiau "valdymo išlaidos" apima ir savivaldybes, seniūnijas, apskritis, tą patį linksniuojamą Lietuvos banką, dar krūvą kitų valstybinių-biurokratinių įstaigų. Aišku, blogiausia būtų, jei tuo pačiu "nukirstų" ir mokytojų, bibliotekininkų, policininkų ir pan. algas. Iš tikro reikia surasti būdą sumažinti valdymo išlaidas nemažinant darbo užmokesčio.
komedijus

Antradienis
2009-07-28 20:25
mano reakcija komentarus paskaicius irgi lygiai tokia pati kaip ir tavo buna ;) O valdymo aparatu visi vadina tikriausiai visa valdininkija bendrai. Va kai pradedi ziuret i visokias savivaldybes, rajonu svietimo skyrius, etc, tada daznai liudnas vaizdelis pasidaro :)
tm

Antradienis
2009-07-28 20:46
Pritariu milk - taip, įmant tik seimą + vyriausybę + prezidentūrą, gaunasi niekingai mažas procentas, tačiau kur visos kitos įstaigos, finansuojamos iš biudžeto? Būtų labai įdomu pamatyti skaičius, tada ir būtų galima tiksliau spręsti, ką ir kaip reikia karpyti.
bang

Antradienis
2009-07-28 22:38
Seimas+vyriausybė+prezidentūra tai kiškio ašaros. O kur visi likę mintantys iš biudžeto - ministerijos, departamentai, apskritys, savivaldybės, teismai ir kt. - visa valdininkų armija ? Kur valstybės finansuojami "projektai" ? Tada pažiūrėtume, ar yra iš kur paimti be mamų ir pensininkų.
el_dorado
el_dorado

Antradienis
2009-07-28 23:49
uou uou, mieli skaitytojai - hold your horses :) ) visiskai pritariu issakytai kritikai del to, kad valdantysis sektorius toli grazu neapsiriboja mano skaiciuota trijule - viso valdanciojo sektoriaus islaidas apskaiciuoti galu gale ir nebuvo mano intencija. Mano postas pagrinde buvo apeliuoti i konkreciai siu instituciju islaidomis besipiktinancius komentarus, o ne skaiciuoti viso valdymo islaidas ar veltis i lietuviskos biurokratijos efektyvumo analizes, kurios sio posto atveju yra paprasciausiai beyond the scope. Harklina - dekui! Apokalipses raiteli - dekui uz isties idomia info, dabar jau viskas aiskiau ;) milk, 40 milu istorija jau kuris laikas sukosi naujienose - taip apie ja as girdejau - technine prasme ziurint bene zemiausio lygio afera ;) komedijau, ziurek kiek bendro mes turim :) )) ir sakyk kada uzsuksi i vln - ar nebusiu prisizadejes alumi tamstos pavaisinti ;) tm, isties, idomu butu ir man, taciau tai butu ganetinai gilus research, kadangi tiek daug skirtingu paskirciu subjektu sutraukus i viena kruva butu sudetinga ka nors spresti is gauto vieno absoliutaus skaiciaus. bang, ‘Kur valstybės finansuojami "projektai" ?’ - o cia aliuzija i ka? :)
Brutas

Trečiadienis
2009-07-29 11:51
Žinoma, kad surankioti visas valstybės aparato išlaidas yra sizifo darbas. Abejoju, ar premjeras jas visas žino :) . Bet čia ir yra esmė – jas visas sudėjus galbūt suma aplenktų ligos ir motinystės išmokas, ir diagramoje tas stulpelis neatrodytų toks niekingai mažas. Sprendžiant, ar reikia (ir kiek reikia) mažinti valdžios aparatą, matyt, reikėtų žiūrėti, valdininkų ir gyventojų skaičiaus proporcijas, institucijų skaičių, jų atliekamas funkcijas ir lyginti su kitomis šalimis. Taip pat patikrinti, kiek valdininkų skaičiaus didėjimas paskutiniais metais yra susijęs su jų atliekamų funkcijų didėjimu. Vienas pažįstamas valdininkas sakė, kad realiai per darbo dieną dirba 3-4 val. Manau, kad valdininkų skaičiui mažinti erdvės tikrai yra. Na o pensininkų skaičius išties nerealus, tačiau jie bus judinami paskutiniai, nes niekam ne paslaptis, kas aktyviausiai balsuoja per rinkimus.
komedijus

Trečiadienis
2009-07-29 12:14
Busiu Lietuvoj 08.25 - 09.01. Susiderinsim kada susitikt kai zinosiu tiksliai kada Vilniuje busiu :)
milk Brutui

Trečiadienis
2009-07-29 12:52
Apie tai, kad valdininkai mazai darbo turi - zinoma visiems. pavyzdziui vieno rajono savivaldybeje yra isteigtas specialiai etatas moteriskei, kurios uzduotis gimtadieniams ir vardadieniams uzrasyti atvirutes, suorganizuoti geliu, torciuka ir pan. Tai va, reikia pradeti ne nuo mamu, o nuo valstybes tarnautoju tikro skaiciaus pamazinimo.
benas burbulenas

Penktadienis
2009-07-31 08:16
Manau, kad kalbant apie biudžeto išlaidas ir pateikiant tokias lenteles reikia būti ypatingai tiksliam. Dabar atrodo, kad straipsnis užsakytas, norint parodyti, kad pensininkai ’suvalgo" visą biudžetą, jie yra vvisų problemų esmė, ir reikia daryti taip, kad jų liktų kuo mažiau arba sumažinti pensijas 70%. Nurėžtų 20% pridėti motinystės išmokoms, 50% seimui etc ir viskas bus excelent !!! Gerbiamasis EL_DORADO, Jūs turbūt iš ELDORADO, todėl noriu informuoti, kad pensijos: paprastiems žmonėms 800 -1000 (neįskaitant "rentininikų") LTL į mėnesį: Atlyginimai seimunams ministrams ir pan. 10 000 -30 000 Lt į mėnesį…. Seime kažkur dingo nežinia iš kur (gal iš dangaus) nukritę apie 400 000 ar 500 000 LTL. Pasitvirtina posakis, kad seime už dyką rankos niekas nekelia… Nieks nepyks, jei sunkmečiu, iki 2010 12 31 d. visiems atlyginimas/pensija bus 1000 LTL..
el_dorado
el_dorado

Sekmadienis
2009-08-02 23:12
benas burbulenas, dekui! puikiai iliustravai apie kokius komentatorius savo poste kalbejau :) tenorejau palyginti islaidas valstybes mastu pensininkams/kitoms socialinems grupems ir tavo taip akcentuojamiems ’seimunams ir ministrams’ su ta mintimi, kad nesvarbu kiek ’seimunai’ gauna - 20k ar 30k - karpydami atlyginimus TIK jiems, mes is esmes nieko nesutaupysime. Nors karta nustok laidyti gerkle apie konspiracijas, uzsakytus straipsnius ir atsisedes paskaiciuok ;) p.s galiu nuraminti, kad postas nera uzsakytas - tai tiesiog mano pragmatiski pamastymai
Mindaugas

Antradienis
2009-08-04 20:23
El_dorado, juk pats puikiai supranti, kad jei kažkas žmogui nepatinka, tai visų pirma mintys būna: užsakytas straipsnis, kažkas jam sumokėjo, kad taip pasakytų/parašytų. Man juokinga. Man graudu būna. Ne kartą esu sakęs, kad paskaičius tokius komentarus nebereikia stebėtis kodėl seime pilna homofobų paksistų, uspaskichininkų ar dar kokių reinkarnuotų prisikėlelių. Kurie nemato skaičių, kurie nemato nieko. Tik kažkieno girdėtą pasakėlę nuolat kartoja ir verkia.
Vardas (būtina):
El. paštas (neskelbiamas) (būtina)
Puslapis
Komentaras
neburnok.lt
 
PERŽIŪRĖTI ARCHYVĄ
Vasaris 2012
P A T K P Š S
   12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829