bc67 DELFI BLOGAS - el_dorado » Įrašai » el_dorado apie auksą
REKLAMA
el_dorado

el_dorado apie auksą


Sekmadienis, 2010-02-07 19:19        Rinkos    |    9 komentarųkomentarai

Klausau: St. Germain - So Flute - ok, galbūt nuskambėsiu kiek snobiškai, tačiau bet kas, kas nors remotely primena LRT laidą "Stilius" ar Fashion TV, yra vertas totalaus mano dėmesio :)

Pasaulinei gamybai pasiekus piką ir jai nespėjant su never ending paklausos (kas be ko, didžiąja dalimi iš Kinijos ir Indijos dueto) augimu, kainos neišvengiamai tik augs - idėja kažkur girdėta? :)  

 Išties, kai kurios headlines pastaruoju metu aukso kainai kylant į nepažabojamas aukštumas (jei atmintis neapgauna, local high šiuo metu ~1225$ už unciją) tarsi buvo ‘nukopipastintos’ iš dar ne taip seniai pasaulį krėtusio naftos kainų burbulo. Bet ne, šįkart "viskas kitaip" - šįkart kalba eina ne apie kokią niekingą su pasaulio ekonomika koreliuojančią naftą - šįkart ‘didesnio durniaus’ prekyba apsistojo rinkoje, kurios kilimui priežasčių galime rasti bet kokiu metu, bet kokiomis rinkos sąlygomis ar šiaip, pagal kiekvieno skonį - mat į auksą galima žiūrėti tiek iš commodity, tiek iš safe haven perspektyvos. Šiuo postu pabandysiu peržvelgti šiuo metu investuotoju tarpe populiariausias prielaidas, kodėl verta investuoti į auksą.

1) Paklausos/Pasiūlos skirtumai - idėja gana paprasta (kaip savo esme, beje, buvo ir naftos istorija) - aukso paklausa nenumaldomai auga tokioms šalims kaip Indija formuojant neaprėpiamas naujas rinkas aukso mineriu produkcijai, kadangi, ne paslaptis, kad didžioji dalis aukso eina į papuošalus (apie ~80%, World Gold Council duomenimis), dėl kurių nei juodi nei balti indėnai tiesiog pakvaišę. Šis menamas paklausos augimas atrodo dar įspūdingiau turint omenyje nuolatines problemas tokiose auksą išgaunančiose šalyse kaip Pietų Afrika, kur be kiekvieną bananų respubliką kankinančių underinvestment problemų (ko pasekoje senos kasyklos nepakeičiamos naujomis), šalis nuo pernai metų nuolat patiria masinius blackouts - t.y dėl elektros trūkumo išsijungiančias sistemas vienoje ar keliose šalies dalyse. Kitaip tariant, pasiūla ne tik kad nekyla, tačiau dėl įvairiausių greito sprendimo neturinčių problemų dar ir krenta - ir krenta apytiksliai 70-ia tonų kasmet, kas sudaro apie 3% supply traukimąsi nuo dabartinio ~2 400 tonų produkcijos lygio. 

Kyla klausimas - daug tai, ar mažai? :) Palyginimui, vidutinė dienos London bullion market (by far didžiausios pasaulyje aukso rinkos) apyvarta - 18.3 milijonų trojos uncijų arba 570 tonų kasdien, kas reiškia, jog per metus aukso apyvarta biržoje pasiekia 148 200 tonų - t.y beveik 62 kartais daugiau negu aukso yra fiziškai išgaunama. Ir tam priežastis yra ganėtinai paprasta: auksas - ne nafta - per kaminą neišrūksta (industrinis aukso suvartojimas istoriškai siekia vos 12-14% ribą nuo viso suvartojimo). Kitaip tariant, įsigytą auksą, būtų jis mielos grandinėlės su širdele ar bars pavidalu, bet kada galima ir vėl išlydyti ir parduoti rinkoje. Maždaug mėnesio senumo MSN Money skaičiavimais, tokia second hand aukso pasiūla rinkoje gali sudaryti net 100 000 - 120 000 tonų. Taigi galime daryti išvadas, jog Peak Gold teoriją pasičiupę gold miners atstovai yra arba visiški idiotai arba paprasčiausiai manipuliuoja rinka.

2) Safe haven - dar vienas įdomus argumentas, turbūt labiausiai populiarus tarp paranojiškų personų, savo gilų intelektualinį potencialą gilininančių žiūrint "Zeitgeist" tipo multikus. Pagrindinė mintis, vėl gi, paprasta - baimė. Bijoma JAV dolerio, JAV ekonomikos griūties, finansų sistemos griūties, masinių QE programų, terorizmo, naujo karo ar kaimyno šuns - vaistas nuo visu negandų, šiuo atveju, yra visas savo santaupas dėti į jokių palūkanų neatnešantį auksą, kuris, atėjus apokalipsei, vienintelis turės kažkokią perkamąją galią.

O kol kas, kol dangus dar negriūva, aukso kaina turėtu atspindėti pokyčius rinkų rizikos vertinime, t.y jo kaina turėtu kilti vis iškylant naujiems sovereign risk atvejams (Dubajus ar, tarkim, ES nevykėliai - Graikija) ir kristi, kada šie pavojai atslūgsta. Pabrėžiu, turėtų

Realybėje, viskas vyksta kiek kitaip:

Kaip matome, tiek kilus trumpalaikei ir nereikšmingai Dubai World krizei, kuri potencialiai galėjo nusinešti visą prieš tai prabanga spindėjusį emyratą, tiek šįkart rimtesnei - Graikijos ir, žiūrint realiai, Ispanijos bei Portugalijos krizėms, auksas būtų buvęs, švelniai tariant, prastas hedge nuo pasaulio rinkose kylančių rizikų. Visai kaip ir Credit Crunch metu, tiek po Dubai, tiek po Graikijos rinkos dalyviai eilinį kartą apsaugos bėgo ieškoti į JAV, taip spustelėdami EUR/USD nuo 1.51 iki 1.36. (pats asmeniškai iš short galutinai iššokau ties ~1.3750 support)

Taigi link ko aš suku? Ar prisimenate mano minėtus skaičius, jog istoriškai 80% aukso suvartojama juvelyrikai, ~13% - industrijai - ir likę ~7% atitenka investicijoms? Ši istorinė 7% investicinė, ar lets face it - spekuliacinė - proporcija aukso paklausoje pastarasiais metais išaugo iki 19.3% 2007-aisiais, 31% 2008-aisiais ir whopping 42% 2009-ųjų pabaigoje. Tai reiškia, kad bene pusė šiandieninės aukso rinkos yra varoma karštų spekuliacinių pinigų, kurių srautas tiesiogiai koreliuoja su rinkose vyraujančiu rizikos apetitu (t.y kylant rinkoms, kyla ir auksas), kas drastiškai kelia potencialų tokio instrumento volatility.(Jei netikit, paklauskit CBR atstovų, kurie nepaisant mestų $200bn vis tik nesugebėjo apginti Rublio, kuomet spekuliacinis kapitalas pajudėjo atgal namo ;) )

Viską apibendrinant, manau, jog aukso kainose pamatėme dar vieną "didesnio durniaus" fenomeno apraišką, kuomet remiantis neteisingais commodity supply/demand bei safe haven argumentais buvo suformuotas dar vienas trapus burbulas.

Verdiktas: Short XAU/USD @1120$ įtarus descending triangle su baze ties 1080$. Šiuo metu stop loss ant 1090$, poziciją dvigubinsiu ties 1075$

Įspėjimas: Tai nėra rekomendacija pirkti ar parduoti - nesu atsakingas už šiuo postu vadovaujantis priimtų investicinių sprendimų rezultatus.

galvoksavogalva
galvoksavogalva

Sekmadienis
2010-02-07 21:06
Kaip tik va šiandien analizavau šią temą. Pritariu tavo požiūriui. Trumpuoju laikotarpiu tikrai short. Įėjimą irgi planuoju į savaitės galą, nes, manau, kad bus atšokimas pirmadienį/antradienį. Tik aš ne XAU/USD, o longinsiu GLL.
el_dorado
el_dorado

Sekmadienis
2010-02-07 21:32
na taip, kas liecia atsokima, ir pats palikau orderi ties 1075$ - ziuresim kaip seksis zvejoti :) o siaip, bullion ETFais niekada nesu prekiaves ir kazkaip atrodo, kad toks budas turetu buti kiek brangesnis negu eiti tiesiog per leveraged XAU/USD (pas pati 1:20) - cia pagrinde del mazesnes rizikos ar kiti faktoriai?
Apokalipses_raitelis

Sekmadienis
2010-02-07 22:29
Ačiū už įdomų straipsnį.Surinkai tikrai įdomius faktus, bet dėl išvadų "go short" vis tik nesutikčiau.Auksas, kaip ir kiti commodai šiuo metu pasidaręs safe haven tiems milijardams ir trilijonams kuriuos valstybės pateikė "ekonomikai gelbėti". Pakankamai likvidus, kad į jį būtų galima greitai įeiti arba išeiti. Šiam momentui USA užbaiginėja TARP programą ir su nemokamo likvidumo upė ima sekti. Todėl, mano nuomone, auksas, kaip ir kiti indeksa koreguojasi. Dubajai, Graikai, Latviai ir kiti pasaulio ekonomikos mikrobai šioj situacijoj žaidžia tik statistų vaidmenį- kai reikės priežasties jie bus blogi, reikės- stebuklingai jų reikalai pradės gerėti. Nepriklausomai, kaip iš tiesų jiems sekasi :) Tiesiogiai pats auksu neprekiauju, bet naudoju jį kaip leading indikatorių, kitų instrumentų tendencijoms prognozuoti.. O kuris teisus- P/L ataskaita parodys :)
Mindaugas

Pirmadienis
2010-02-08 12:06
Pirmiausia tai - laikas jau būtų biškį lietuvių kalbos daugiau pramokt. :) Nes angliški žodeliai akį rėžia net ir ten, kur juos galima visiškai pakeist lietuviškais. O į temą - kai investicinį auksą pardavinėja Akropolyje ir "auksomatuose" Vokietijoje - sakyčiau labai jau vadovėliniai burbulo požymiai šviečia.
el_dorado
el_dorado

Pirmadienis
2010-02-08 15:08
Apokalipses raiteliui - sutinku, vienas is spekuliacinio flow saltiniu, realu, galejo buti butent TARP programos ar europiniu ekvivalentu pinigai, kurie, be abejo, isseks nutraukinejant minetas priemones. Bet imho, tai juk esmes nekeicia - i rinka plusteli papildomi pinigai, kurie veliau atitraukiami. Mindaugai, xex, del tu akropoliu gerai pastebejai :) kas liecia lietuvybe - tai yra mano asmeninis blogas ir daugeliu atveju cia galiu rasyti tai, kas man patinka, ir kaip patinka - tai sekmingai darau ir nematau prasmes lauzyti savo mintis vien tam, kad butu patenkinta hipotetine lietuvybes salyga -> if you dont like it, lump it.
Brukas

Antradienis
2010-02-09 17:38
Galima suprasti (kartu ir prognozuoti) naftos ir kitų žaliavų kainų pokyčius, akcijų kainų pokyčius, bet aukso kainos judėjimo suprasti ir paaiškinti neįmanoma. Nežinau, ką visokie indikatoriai jums rodo ir kiek jie padeda prekiaujant, man tai tie aukso kainos pabangavimai yra gryna mistika.
mda

Trečiadienis
2010-03-10 17:37
idomu, ka su tokia aukso "perspektyva" veiksime dar po keletos desimciu metu.
Malkos

Sekmadienis
2010-03-21 13:48
Gal ir burbulas, bet jei sąmokslo teorijos bus dalinai teisingos, turintys aukso turės kai ką daugiau, nei popieriaus lapelius. Kaip bebūtų, sėkmės prekiaujant - neturiu nei aukso, nei akcijų:)
Dvs

Penktadienis
2010-03-26 23:20
Kaip noriu taip rasau…. Paziurek kituose bloguose kur kaip nori taip raso. Pats pamatysi, kad koks lygis. Nepriklausomybes pradzioj valstybinis radijas yra leides kaskokiem delegatams kalbet, pusiau rusiskai lietuviskai, per radija. Su savo rasymu kaip gatvinis koks atrodai, nors turinys ir argumentai lenkia spauda. Investuok i lietuviu kalba. Praturtink
Vardas (būtina):
El. paštas (neskelbiamas) (būtina)
Puslapis
Komentaras
neburnok.lt
 
PERŽIŪRĖTI ARCHYVĄ
Gegužė 2013
P A T K P Š S
   12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
0