REKLAMA
gediminas_kirkilas

G.Kirkilas. Kova su “šešėliu” – ne nuo to galo


Antradienis, 2010-01-26 12:48        Be temos    |    30 komentarųkomentarai
Išklausęs Prezidentės nurodymus, kokie turi būti šių metų Vyriausybės prioritetai, A.Kubiliaus ministrų kabinetas ėmėsi darbo ir jau pirmadienio Vyriausybės pasitarime svarstė… Galvojate, jog iš tiesų ėmėsi prioritetų? Pavyzdžiui, užimtumo skatinimo? Ne, klystate.

Vietoje to, kad paruošti realistinę užimtumo programą, kas šiandien yra neabejotinai svarbiausia, A.Kubiliaus Vyriausybė svarsto klausimus, kurie bedarbystę gali dar paskatinti. Greičiausiai finansų ministerijos klerkų ar bankininkų patarimu, Vyriausybė imasi kovos su “šešėliniu” verslu.

 Niekas turbūt nesakys, jog tai – neaktualu. Tačiau ar svarbiausia? Ar tai tikrai prioritetas? Visos žinybos, kurios įpareigotos su “šešėliniu” verslu kovoti, dirba, nors jo apimtys, be abejonės, auga. Tačiau koks nors įvairių priemonių šioje srityje griežtinimas, kaip posėdyje buvo svarstoma, vargu ar atneš naudos. Tuo suabejojo net kai kurie, šiek tiek savarankiškiau mąstantys ministrai.

 Nes tikrosios “šešėlinės” ekonomikos augimo priežastys yra būtent šios Vyriausybės mokesčių politika, o jos kaip tik keisti nesiruošiama. “Naktinė” mokesčių reforma, pridėtinės vertės mokesčio lengvatų panaikinimas, akcizų padidinimas, bendras mokesčių pakėlimas ir mokestinės naštos padidėjimas, ypač smulkiajam verslui, alkoholio pardavimų ribojimai ir yra pagrindinės “šešėlinio” verslo plėtros priežastys. Lietuvą masiškai užplūdo akcizinių prekių kontrabanda, patys lietuviai ilgą laiką ieškojo pigesnių prekių Lenkijoje ar kitur. Akivaizdžiai daugiau gaminama ir nelegalaus alkoholio. Neatmesčiau, kad panašių pasekmių turės ir vaistų antkainių ribojimas.

 Griežtos priemonės arba kaip Vyriausybės pasitarimo darbotvarkėje pavadinta “Dėl priemonių oficialiai neapskaitomai ekonomikai mažinti”, vargu ar duos apčiuopiamos naudos biudžetui. Kodėl? Nes jos greičiausiai dar sumažins smulkių įmonių ir jų darbuotojų skaičių, o tiesiai kalbant dar padidins bedarbystę ir liks dar mažiau mokesčių mokėtojų.

Tačiau siūlomi įstatymų (daugiausia baudžiamojo pobūdžio) pakeitimai labiausiai reikalingi patiems konservatoriams, kad nukreipti dėmesį nuo jų nesugebėjimų skatinti ekonomiką. Griežtinimo pataisų svarstymas, neabejotinai, kels aistras Seime, žiniasklaidoje, politikų diskusijas. Tačiau ar tai padės gaivinti verslą, ūkį?

 Greičiausiai pasekmės bus priešingos – atsiras dar daugiau bedarbių ir emigrantų, nes bankrutuos arba teisėsaugos bus sustabdytos, visų pirma, smulkios įmonės, dar ir nelabai galinčios apsiginti, nes neturi nei brangiai apmokamų advokatų, nei kokios nors paramos valdžioje ir pan.

 Tenka priminti, jog diskutuojant Seime dėl mokesčių reformos daugiau kaip prieš metus, ir opozicija, ir ekspertai įspėjo, jog mokestinės naštos didinimas ne tik neatneš papildomų pajamų į biudžetą, bet ir stipriai paskatins “šešėlinę” ekonomiką. Taip, deja, ir atsitiko, todėl dabar siūlomos priemonės yra pavėluotos, o svarbiausia - nutaikytos ne į “šešėlinės” ekonomikos augimo priežastis, o į pasekmes, taigi rezultatas, deja, bus tas pats – dar didesnis nedarbo ir emigracijos srautų augimas.

Nepadės nei ministro D.Jankausko siūlomos privačios įdarbinimo agentūros, o jų ir nereikia, nes senesnės demokratijos šalys seniai žino, jog geriausia “įdarbinimo agentūra” yra smulkus verslas, individuali ar šeimyninė įmonė. Kaip tik joms ir bus, dar įdiegus griežtas priemones, sunkiausia išlikti. Perfrazuojant Odesos klasikus Ilfą ir Petrovą, “trinktelėjo užimtumą mažinančiu priemonių planu per bedarbystę”…

Daugiau mano straipsnių: www.kirkilas.eu

jo

Antradienis
2010-01-26 16:34
Taip gerai viską išmanydamas kiek pats valdydamas pakėlė Lietuvos ekonomiką?
ss

Antradienis
2010-01-26 16:53
ka chia asile karkale sapalioji,be aukshtojo be autoriteto????
ss

Antradienis
2010-01-26 16:54
asilu asilaskirkilas!!!
LLL

Antradienis
2010-01-26 17:02
I KALEIMA IKI GYVOS GALVOS
studijos

Antradienis
2010-01-26 17:51
Taip, tai taip. Bet traukinys jau pajudejo ir socdemai buvo nepajegūs jo nukreipti kita linkme. Žinoma didini mokesčius, didini bedarbystę, sudarai prielaidas šešeliui ir t.t. , ir pan., bet ir alternatyvų labai nesigirdi. Visiems dzin ar kaip? O šiaip Kubiliaus vyriausybės situacija labai panaši ir i Jūsų vyriausybės. Jūsų, kaip mažumos vyriausybe, sėkmingai manipuliavo tie patys Koncervatoriai su Kubilium priešakyje (pvz. "užaugino" valstybes deficitą), tai dabar Kubiliaus vyriausybe, del totalaus nepopuliarumo tautoje, ir dėl trapios daugumos, sėkmingai manipuliuoja Grybauskaitė. Tad, atlygis panašus, gal tik atsakomybė ne. Kaip ten bebutų, bet ir iš Jūsų partijos negirdėti, kaip turėtų būti daroma kitaip.
studijos

Antradienis
2010-01-26 17:52
Taip, tai taip. Bet traukinys jau pajudejo ir socdemai buvo nepajegūs jo nukreipti kita linkme. Žinoma didini mokesčius, didini bedarbystę, sudarai prielaidas šešeliui ir t.t. , ir pan., bet ir alternatyvų labai nesigirdi. Visiems dzin ar kaip? O šiaip Kubiliaus vyriausybės situacija labai panaši ir i Jūsų vyriausybės. Jūsų, kaip mažumos vyriausybe, sėkmingai manipuliavo tie patys Koncervatoriai su Kubilium priešakyje (pvz. "užaugino" valstybes deficitą), tai dabar Kubiliaus vyriausybe, del totalaus nepopuliarumo tautoje, ir dėl trapios daugumos, sėkmingai manipuliuoja Grybauskaitė. Tad, atlygis panašus, gal tik atsakomybė ne. Kaip ten bebutų, bet ir iš Jūsų partijos negirdėti, kaip turėtų būti daroma kitaip.
to studijos

Antradienis
2010-01-26 18:04
o ar tikrai yra toks tikslas iš Grybauskaitės pusės iškeltas, kad reikia kovoti su bedarbyste? Šią nuostatą aš tegirdžiu įvairiuose komentaruose, o tiek kiek tai buvo transliuota iš Prezidentės susitikimo su Vyriausybe, ir iš pačios prez. pasisakymų, ar tokio prioriteto negirdėjau? T.y. ar nėra taip, kad čia mes matys įsikalbam, nes sveiku protu galvojant, kažką daryti su bedarbysate reikia? O iš prezidentės, tokio prioriteto ir nebuvo, nes aišku, kad bedarbystė toliau augs, taigi ir kova bus niekinė, o tai sumenkintų ir prezidentės autoritetą, tad protingiau nutylėti., tegu kovoja, tarkim, Kubilius ar Jankauskas? Gal aš ir klystu, bet tikrai labai daug kalbančių apie kovą su bedarbyste, bet pačios prezidentės labai aiški pozicija iš to neišsiskiria, jei ji iš viso yra.
asd

Antradienis
2010-01-26 21:04
Gal tu baik pirma universiteta saziningai…
algis

Antradienis
2010-01-26 23:40
net tingisi skaityti to demagogo pezejima… kada jis pats i ta seseli pasitrauks?
rinkejas

Trečiadienis
2010-01-27 00:11
ponas kirkilai, kas bus patys pamatysim - i ateiti nukeliausim naturaliuoju budu, be laiko masinos. gal tamsta turite ka konkretaus pasiulyti? (variantai: "mazinti bedarbyste", "kelti gerove" ir panasus netinka. siulykite kaip ta padaryti)
rs

Trečiadienis
2010-01-27 00:25
Na saunuolis Kirkilas! Ir kaip kilo tokia ideja!Tai kur ponas buvo anksciau,turbut pypke rukei ir mastei,o dabar parasei!
Valdas.

Trečiadienis
2010-01-27 02:56
Kirkilai tiesa pasakei.Pirmiausia tave ir Brazauska reikejo ikisti i Lukiskes,be tardymo,teismo ir iki gyvos galvos.Zulike ru prakeiktas.
echhh...

Trečiadienis
2010-01-27 06:12
Pasaulis praranda daug genijų - Einšteinas numirė, Bethovenas apkurto, o dabar va ir man galvą skaudėti pradeda…beskaitant šita straipsnį..
kvailys

Trečiadienis
2010-01-27 09:36
negali vadovauti valstybei????? tai kodėl, SPECIALIAI, paskutinėmis dienomis, iššvaistei Lietuvos žmonių pinigus, kad ižde neliktų nė cento???O dabar pamokslauji??? Visi komunistai šėtono vaikai, ir vieta jums, PRAGARE
kvailys

Trečiadienis
2010-01-27 09:37
vagis ir melagis
Gee

Trečiadienis
2010-01-27 10:08
Pirma, mokslini laipsni turintis zmogus galetu rasyti taisyklingai. Antra, kalbos apie seseline ekonomika yra be galo spekuliatyvios. Tiesioginiu priemoniu jai iveikti beveik ir nera, reikia tiesiog gerinti verslo aplinka. Taip, mokesciu sutvarkymas yra labai svarbus, galbut "naktine" mokesciu reforma ir nebuvo ideali, bet principas aiskus: lengvatu buti negali. Kitu atveju butent tie, kas lieka uz lengvatu borto, tampa suinteresuoti trauktis i seseli. Trecia, kyla abejoniu del p. Kirkilo politines orientacijos. Didelis valstybes remiamuju skaicius (pensininku - 1 mln., is ju sentaves pensininku - 600 tukst.), ismokos nereaguoja i ekonomikos nuosmuki, neskatina imtis veiklos, nelankstus darbo santykiai (auksta minimali alga, ribojimai papildomam darbui, nepalanki teisine aplinka valandiniam darbui, darbdavio isipareigojimai) - visa tai socialdemokratu palikimas. Socialdemokratiskas sprendimas butu arba valstybes pinigais finansuoti darbo vietas, arba grieztinti verslo kontrole. Pinigu nera, belieka kontrole. Betgi p. Kirkilui kontrole nepatinka, siulo ja svelninti, o tai jau liberalu. Siulo palikti lengvatas tam tikram verslui - na, jei p. Kirkilas su tuo verslu (tarkime, sildymu uz dujas, kurias perkame is…) butu susijes - nusikalstama. Pabaigai - konservatoriai blogi, garsiai sneka ir nieko neveikia. Bet ir socialdemokratai sikart nieko doro ir konkretaus nesiulo. O siulyti tikrai yra ka - galima pradeti nuo Darbo kodekso ar UAB’u uz 1000Lt.
motina

Trečiadienis
2010-01-27 10:13
tu sarmatos neturi………..
mąstanti

Trečiadienis
2010-01-27 10:15
gerai kad dar ir rašyti moki.Kur buvai kai buvai premjeru?žInoma,savo gerbuvį kėlei su LEO pagalba.Priėjęs prie lovio negalėjai atsitraukti.Vogti didelio protelio nereikia.Ne tau pypkininke duoti patarimus.
motina

Trečiadienis
2010-01-27 10:16
Nešventinto tvarto gyvulys.
paf

Trečiadienis
2010-01-27 11:24
Eiliniai braziaus+karkalo mafijos kliedesiai, nieko bendra nera su naudinga informacija ar sveiku protu!
:)

Trečiadienis
2010-01-27 11:25
citatos iš AMBalo pasisakymų: : A. Brazauskas apie trispalvę: „Kol kabės šitas skuduras, aš nekalbėsiu“ (Išsireiškimas Sąjūdžio mitinge Katedros a. išlydint Lietuvos delegatus į IX partinę konferenciją, 1988) - A.Brazauskas apie okupacines kariuomenes išvedimą: „Mes viska vertiname tik vienu požiūriu: kad tik lietuviai tarnautų Lietuvoje ir – lauk okupacinę kariuomenę. Atsakykite man į paprastą klausimą: o kas gi gins Lietuvą?“ ( Kalba susitikime su komjaunuoliais. „Lietuvos rytas“, 1990 01 25) - „Ateityje Lietuvos Respublika pirmiausia turės gerai sugyventi su kaimynais. Kažin ar tai pavyks, jei kelsime balsą prieš tarybinę armiją“. ( Kalba SSKP CK plenume Maskvoje. „Tiesa“, 1990 02 10) - A.Brazauskas apie nepriklausomybę: - „Į savarankiškos Lietuvos valstybės idėją aš žiūriu neigiamai. Aš manau, kad tai nerealu“. (Interviu „Argumenty i fakty“, 1989, Nr.47) - „Kai kurie asmenys atkakliai perša mums Lietuvos Respublikos atkūrimo idėją. Esame įsitikinę, jog neįmanoma nutraukti penkių dešimtmečių Tarybų Lietuvos raidos. Pagaliau nėra ir pakankamai pagristų argumentų, kad tai daryti būtina“. („Žodis Lietuvos komunistams“, „Komunistas“, 1989, Nr.9) - „Kuriame socializmą TSRS sudėtyje. Jokio kito kelio nėra ir negali būti. Kraštutiniai lozungai – išstoti iš Tarybų Sąjungos, paskelbti nepriklausomą Lietuvą – mums nepriimtini“. (Kalba „Vilmos“ įmonėje. „Tiesa“, 1989 03 03) - “Kaip mes galime apsieiti be Tarybų Sąjungos? Tam kuris tai padarys, aš Nobelio premiją duosiu”. (Interviu lėktuve, skrendant į Maskvą). - Vienas, kuris susilaikė balsuodamas už Lietuvos Nepriklausomybes atstatymą buvo Algirdas-Mykolas Brazauskas. - Ko nebuvo Baltijos kely-A.M.Brazausko. Nors pirmieji Latvijos ir Estijos kompartijos sekretoriai buvo. Tai ko norit iš jo dabar ? Jo visos mintys siekiai grįžti i motinos Rusijos glėbį, ne tankais o per ekonomiką. O tada jau prireiks ir rusu kariu saugoti Rusu turto nuo lietuviu ir NATO.
Partizanas

Trečiadienis
2010-01-27 12:00
Kada tas komunistinis kuilys kliurkakilas kanopas uzleks ?
Rezultatas

Trečiadienis
2010-01-27 12:15
oficialiai neapskaitomos ekonomikos mažinimo sekmė yra, - sulaikyti narkotikai, už ką muitininkai gaus premijas, o narkotrefikai neteks darbo.
aruras

Trečiadienis
2010-01-27 12:22
kirkilai būdamas minisru tiek košės privirei kad reikės ją valgyti 10metų .
Kirkilas 100 proc. teisus

Trečiadienis
2010-01-27 12:30
Prisiminsite Kirkilo valdymo metaus - kaip aukso amžių. Po konservų valdymo visada buvo kaip po karo.
Taip

Trečiadienis
2010-01-27 12:37
problemas patvirtina pranešimai apie atsiskaitymų per bankus finansinių srautų mažėjimą, kas rodo galimą šešėlinių pinigų apyvartos didėjimą.
Romas

Trečiadienis
2010-01-27 12:58
Džiaukis.kad nekovoja:jei nebūtų šešėlių.Kirkilas būtų plikas-nuogas su savo įdomis ir sukčiavimais.Jau vien minstro-pirmininko posto siekimas ištisa epopėja.Lietuviškasis Smolnio variantas-štabas Pinskaus namuose.Iš ten ir išlindo Kirkilas.Dabar įsivaizduoja esąs lietuviškam Razlyve ir kartas nuo karto pažeria išminties perlus.Ir kaip Liudmila nestabdo?
gylis

Trečiadienis
2010-01-27 13:16
ce kaltas ne kubilius .o v, ladsbergis kurio taisikle paprasta kuo zmonems blogiau tuo valdziai geriau .isto pasakymo dauk kas isplauke mieli letuvos zmones gerai pagalvokit.pamastykit
XXL

Trečiadienis
2010-01-27 14:14
Sutinku su straipsnio idėja - kuo labiau suvaržomas verslas, tuo labiau jis traukiasi ir mažėja darbo vietų. Kada galų gale pradės funkcionuoti "Saulėtekio komisija"? Kubilius žadėjo verslo skatinimo planą, bet niekas net nesukrutėjo…
Kirkilui

Ketvirtadienis
2010-01-28 15:26
JAU NE TAU SPRĘSTI
Vardas :
El. paštas (neskelbiamas)
Puslapis
Komentaras
neburnok.lt
 
PERŽIŪRĖTI ARCHYVĄ
Vasaris 2012
P A T K P Š S
   12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829  
DRAUGŲ BLOGAI