REKLAMA
gediminas_kirkilas

Ką reiškia mūsų užsienio politikai A.Ažubalio paskyrimas


Ketvirtadienis, 2010-01-28 13:06        Be temos    |    37 komentarųkomentarai

Nespėjus paskirti naująjį konservatorių užsienio reikalų ministrą į pareigas, kaimyninėse šalyse pasigirdo abejonių. Lenkijos dienraštis “Rzecposplita” net savo straipsnio antraštėje neseniai klausė: “Lenkams nepalankus politikas vadovaus Lietuvos užsienio reikalų ministerijai?” Į tai, aišku, galima nekreipti dėmesio arba, kaip gynė savo naująjį pasirinkimą A.Kubilius, sakyti, jog “jis – tikrai patyręs politikas, daug dirbęs užsienio reikaluose, suprantantis didelius iššūkius ir tas problemas, kurias reikia spręsti dvišaliuose santykiuose”.

 Juolab, kad ne visi ir lenkų politikai dega meile Lietuvai. Tačiau, kaip besvarstysi, Lenkija yra realus mūsų strateginis partneris, labai svarbi kaimyninė valstybė, su kuria mus sieja ekonominiai, istoriniai, kultūriniai ir kitokie ryšiai. Lenkija turi didelį svorį NATO, Europos Sąjungoje, JTO, kitose tarptautinėse organizacijose, kur Lietuvai ne sykį ir ne kartu du teko aktyviai ir vaisingai bendradarbiauti. Nepamirškime ir bendrų dvišalių infrastruktūros bei energetikos projektų, kurie yra finansuojami ES.

Lig šiol, nepaisant tarpusavio ginčų bei kai kurių nesutarimų, Lietuvai ir Lenkijai pavyko strateginį partnerystę išsaugoti, kas, neabejoju, nulėmė sėkmingą mūsų integraciją, visų pirma į NATO, tačiau ji buvo svarbi ir ES, prisijungiant mums prie Šengeno.

 Todėl nekreipti dėmesio į tokį, tegul ir besiformuojantį žiniasklaidoje, kaimyninės šalies požiūrį į būsimą mūsų diplomatijos vadovą negalima. Juolab, kad, beveik neabejoju, o tai pastebėjo ir tie patys lenkų žurnalistai, panašiai gali galvoti ir kitos kaimyninės valstybės, kurių atžvilgiu ir nelabai diplomatiškai, jei nepasakyti griežčiau, ir ne sykį, yra pasisakęs A.Ažubalis.

 Ir nors dabar A.Kubilius visaip A.Ažubalį gina, iškyla klausimas, o kodėl jis tokiam “patyrusiam, daug dirbusiam užsienio reikaluose” politikui nepasiūlė ministro kėdės iš karto po Seimo arba antrąsyk po Prezidento rinkimų? Ar tuomet jis nepastebėjo tokių A.Ažubalio savybių, kaip “tikras patriotizmas ir sveikas nacionalizmas”? O gal jos netiko?

 Tačiau blogiausia yra tai, kad jau virš metų dirbanti Vyriausybė ne tik nesugeba aiškiai išdėstyti savo užsienio politikos, bet ir jos kaip nors vykdyti. Tai ypač išryškėjo, iškilus konfliktams su kaimynine Rusija dėl Lietuvos vežėjų, lietuviškos maisto produkcijos eksporto, kas mums ypač svarbu šiuo krizės metu. Ryškiai, deja, sumažėjo Rusijos prekių tranzitas per Lietuvą. Dalis krovinių, kurie anksčiau buvo kraunami Klaipėdoje, vykdant “pragmatišką konservatorių politiką su Rusija”, kažkodėl pasuko į Latvijos bei Estijos uostus.

Dar daugiau, po konflikto su V.Ušacku paaiškėjo, A.Kubiliaus Vyriausybė nesugeba ir konstruktyviai bendradarbiauti su Prezidente, kaip priklauso pagal šalies Konstituciją. Ar būsimasis užsienio reikalų ministras bendradarbiaus geriau, nei ligšiolinis?

 Tuo tarpu Lietuvos geopolitinė padėtis reikalauja ne tik aiškiai suformuluotos, pagrįstos ir vieningai visų už tai atsakingų institucijų vykdomos užsienio politikos, bet subtilių bei diplomatinių veiksmų, ją realizuojant. Neprieštaraudamas dėl A.Ažubalio, kaip ilgamečio parlamentaro patyrimo, abejoju, nors norėčiau klysti, ar ši kandidatūra šiuo metu yra tinkamiausia į užsienio reikalų ministrus. Parlamentaras yra viena, o ministras visai kita. Visų šalių parlamentarai užsienio politikos klausimais neretai leidžia sau pasisakyti ir radikaliau, dažniau dalyvauja aštresnėse ir atviresnėse diskusijose, tačiau užsienio reikalų ministro pareigos ypač svarbios būtent ir, visų pirma, diplomatijos požiūriu.

Jei A.Ažubalio kandidatūra nepasiteisins, ko tikrai nelinkėčiau, Lietuvos užsienio politika praras dar daugiau laiko. O tai reiškia, kad labai aktualios Lietuvai problemos ir toliau nebus sprendžiamos, kaip jos nesprendžiamos, deja, ir šalies viduje.

Daugiau mano straipsnių: www.kirkilas.eu


Petras

Ketvirtadienis
2010-01-28 15:07
gal ir lenkų Politikams neparankus,na ir kas… Palanki gali tik žmona būti… O Diplomatija yra visai kas kitą.. Tinkamas ir labai
Kirkilui

Ketvirtadienis
2010-01-28 15:24
NE TAU SPRĘSTI
taip

Ketvirtadienis
2010-01-28 15:31
visiskai teisus,pamatysit,ta pati sakys ne ti lenkai bet daug kitu valstybiu,o ir Lietuvoj daug kas zino kas cia per fruktas,taigi prezidentei siulau GERAI oi KAIP GERAI PAGALVOTI.
zemaitis

Ketvirtadienis
2010-01-28 15:32
kubilius dabar ,tur but is Lansbergio, tesuzinojo, kad Azubalis yra patyres uzsienio politikos specialistas… O gal laukia, kad p. Prezidente pasiulys ka nors is buvusiu kolegu Burokeviciaus komunizmo kalveje…
Kirkilui

Ketvirtadienis
2010-01-28 15:50
Mums nusispiaut į Rzecpospolitos sapalijimus .P.G. Kirkilai nei pats nei Jūsų partijos bičiuliai nežinot Lietuvos įstorijos,pasiskaitykit grupės autorių leidinį Pirmasis Nepriklausomos Lietuvos Dešimtmetis 1918-1928 ,tada pamatysit koks buvo vykdomas Lenkijos didžia valstybinis šovinizmas, okodėl natkreipėt dėmesio į Lenkijos užsienio reikalų ministro p.Sikorskio pasisakymą dėl Vilniaus krašto okupacijos?
:)

Ketvirtadienis
2010-01-28 15:58
Dalis krovinių, kurie anksčiau buvo kraunami Klaipėdoje, vykdant “pragmatišką konservatorių politiką su Rusija”, kažkodėl pasuko į Latvijos bei Estijos uostus. kirkile, cia dalis kremliaus politikos, kad tu turetum ka pasakyti savo apsnerkstame bloge. isikirsk i savo ta durna galva: ne konservai cia del to kalti, kremlius manipuliuoja. del azubalio, tai atskiras klausimas. neblizga jis savo protu ir diplomatiskumu, bet gal geliu susip*susiu rusu lakunu zmonoms nenes, jei vel pasitaikys proga jiems nukristi LT teritorijoje
Aleksotas

Ketvirtadienis
2010-01-28 16:30
"Lietuvai ir Lenkijai pavyko strateginį partnerystę išsaugoti, kas, neabejoju, nulėmė sėkmingą mūsų integraciją, visų pirma į NATO, tačiau ji buvo svarbi ir ES, prisijungiant mums prie Šengeno." ————————————- Džiaugiuosi, kad pats jau nesi premjeras. Geriau grįžtum prie restauratoriaus darbo - jis tau geriau sekėsi. Jei neabejoji, kad tik Lenkijos dėka patekom į NATO ir ES, dar ir į Šengeną, tai man paties nuoširdžiai gaila! Įdomu, kieno tada dėka į šias struktūras pateko Latvija su Estija, kurios tikrai nepataikavo Lenkijai ir net nelaiko jos savo strategine partnere? Ar nepataikaudami Lenkijai, mes nebūtume buvę priimti? Būtume likę kaip slenkstis tarp Lenkijos ir Latvijos? Ir po tokio modeliavimo pats neturi gėdos vadintis politiku?
Aleksotas

Ketvirtadienis
2010-01-28 16:44
Ne lenkai ir ne rusai turi parinkti Lietuvos užsienio reikalų ministrą. Kai lenkai skyrė Sikorskį, o rusai Latvrovą, nei vieni, nei kiti Lietuvos neatsiklausė. O Kirkilui dar teks atsakyti už dezintegruotą Vilniaus kraštą ir už įsileistą Trojos arklį - Balstogės universiteto Vilniaus filialą, kurio dekanas, beje, garsėja "moksliniu" darbu, pavadintu "Litewska okupacja Wileńszczyzny".
Mikas

Ketvirtadienis
2010-01-28 16:47
Kremlini Kirkilai, kaip gerai, kad ne tamstai spręsti kas bus užsienio reikalų ministras.
Klausimuks Kirkilui

Ketvirtadienis
2010-01-28 16:54
"Visų šalių parlamentarai užsienio politikos klausimais neretai leidžia sau pasisakyti ir radikaliau, dažniau dalyvauja aštresnėse ir atviresnėse diskusijose, tačiau užsienio reikalų ministro pareigos ypač svarbios būtent ir, visų pirma, diplomatijos požiūriu." Tikrai? Tai lenkas Sikorskis turbūt nėra UR ministras, jei leidžia sau viešai teigti, jog Vilnių Lenkija 1920 m. "išvadavo iš litvinų"? Ir niekas jam už šiuos žodžius neužvarė per snukutį? Nei Tuskas, nei Kačinskis? O kur tada buvo "pan Kirkil"?
As

Ketvirtadienis
2010-01-28 17:01
manau, kad cia ir visiskai kvailam aisku, kad Azubali paskyrus URM, su uzsienio politika bus tragedija. Nebent visa politika tvarkys prezidente, o Azubalis bus tik "pastumdelis", nurodymu vykdytojas, techninis darbuotojas.
na jau, na

Ketvirtadienis
2010-01-28 17:06
- kažkodėl sapaliojama apie tai, kad Lenkam greičiausia nepatiks naujoji kandidatūra, įdomu - kuo čia dėti Lenkai?
vaaauuuu

Ketvirtadienis
2010-01-28 17:12
O KĄ REIŠKIA MŪSŲ ŠALIAI PASKYRIMAS PREMJERU NEMOKŠOS, NUSIPIRKUSIO DIPLOMĄ?
oi

Ketvirtadienis
2010-01-28 17:21
Tik galėtumėt patylėti su u-sienio politika. Skrido rusų lėktuvas provokuot Lietuvoe, deja nukrito, o Jus bėgot su gėlėmis sveikinti, tai jau tokios užsienio politikos nereikia. Ir dar- kodėl kitos šalys turi nurodinėti ką skirti. tikriausia pagal restauratorių skundiką geriuasias būtų "lapinė kepureė" ar ne
luoke

Ketvirtadienis
2010-01-28 17:26
Kadangi Lietuvą ruošiasi nukenksminti, jai reikalingas "politikas", kuris gali dar labiau pakenkti Lietuvos prestižui.
Paule

Ketvirtadienis
2010-01-28 17:33
Sutinku, kad UR ministras turi būti Prezidentės dešinė ranka, Ušackas norėjo, kad Prezidentė būtų jo dešinė ranka.
Delfi-ui, Rimantas

Ketvirtadienis
2010-01-28 18:44
Geriau jau Jūs tuo Kirkilu neerzintumėte žmonių.
Delfi-ui, Rimantas

Ketvirtadienis
2010-01-28 18:47
Neerzinkit žmonių tuo Kirkilu
Sigitas

Ketvirtadienis
2010-01-28 19:00
rieda traukinys, pavadinimu "Lietuva". Prie vairo - G.Kirkilas. Atbėgęs kūrikas praneša, kad anglys baigėsi. G. Kirkilas, patraukęs pypkę: "Ką gi, per daug anglių pylėme, netaupome, aš išlipu". Prie vairo stoja G.Kubilius, išgirdęsa, kad anglių visgi nėra, įsako po nakties padvigubinti bilietų kinas. Bet nuo to anglių nepadaugėjo… Tada Andriukas nusprendžia: "Užuolaidas užtraukti, vagoną judinti ir visiems garsiai šaukti ,kad traukinys "Lietuva" toliau važiuoja, jau įveikė stotelę "Krizė".
Jonas

Ketvirtadienis
2010-01-28 20:03
Azubalio nenori komunistai, marksistai, lenku radikalai, kuriuos lietuvoje visi skriaudzia. Jus man pasakyki kada baiks lietuviai skriausti lenkus ju berots tik 35 mil. as jau nesneku apie iskrypelius ir zydus. Klounu gaujos juokina tauta.
as

Ketvirtadienis
2010-01-28 20:47
as us azubali ,gilyn i mesla
HM

Ketvirtadienis
2010-01-28 21:32
Ar tik ne pats gediminai taikei i sia kede ?
LEO LT

Ketvirtadienis
2010-01-28 22:21
gerai, kad visi zino, kad Kirkilas geriausias premjeras ir visu galu meistras :D :D :D . Visi kvaili, tu vienas protingas :D
bicelis

Ketvirtadienis
2010-01-28 22:39
patirtis yra,o kaip diplomatija,manau silpnokai,nes cia patirtis baigiasi. Lenkams jis tiks,kai tie supras,kad sia tesla galima formuoti kaip tinkama. Musu politikai nebeturi rimtu kandidatu,deja.Kirkilas savo vezeciose,jis opozicija atstovauja ir taskas.
luoke

Penktadienis
2010-01-29 00:29
O tai reiškia, kad lietuvėlei piz-decas ateina.
Šarūnas

Penktadienis
2010-01-29 01:12
Nepamirškime ir bendrų dvišalių infrastruktūros bei energetikos projektų, kurie yra finansuojami ES. Taip taip nepamirškime. Ir elektra jau teka iš Lenkijos, ir traukinukai rieda tiesiogiai iš Talino į Varšuvą, o kaip gi nepamirši AE statybos, jau penkios turbūt AE stovi. Taip taip nepamirškime. Tik gaila, kad visą laiką kol sėdėjot premjero kėdėje negerb. Gediminai tie projektai ir liko projektais. Eilinį kartą praleidote puikią progą patylėti.
vladimiras

Penktadienis
2010-01-29 02:04
nors esu rusas,bet labai piktinuosi,kad tokie susikompromitave avantiuristai,kaip kirkilas vis dar reiskiasi ir pucia lietuvai melo dumus. idomu,kas tau ir koki tabaka i pypke kemsa.
Proletaras

Penktadienis
2010-01-29 07:24
Premjerui G. Kirkilui su gėlėmis pasitikti provokatoriaus (RF lakūno nukritusio LR) žmoną, tikriausiai ne labai tinkama, ar ne. A.Ažubalis politikas turintis stuburą.
Taip

Penktadienis
2010-01-29 09:15
Netikiu, kad Prezidentė sutiktų su Ažubalio kandidatūra, juk tai tik pats save vertinantis žmogus, jau tokį turėjom, tai Auštrevičius. Negi vėl užlipsime ant to paties grėblio. Lietuvoje viskas įmanoma, kuo žmonėms blogiau, tuo valdžiai geriau.
zoska

Penktadienis
2010-01-29 10:05
Matot Ušackas tai votis Daliai konkurentas į prezidentus tai reikia kaip nosr gi sutvarkyti kuo greičiau
www

Penktadienis
2010-01-29 11:25
kiarkale, ne tau spresti!!!
AK

Penktadienis
2010-01-29 11:37
Visiškai pritariu Autoriui. Sveikas nacionalizmas būtų pravertęs XXa. pradžioje, bet ne XXIa. Ažubalis su savo retorika pavėlavo bent jau 70 metų.
ugu

Penktadienis
2010-01-29 12:07
nacionalizmas - tai degradu bruozas azubalis netinka buti ne tik ministru, bet ir parlamentaru, kadangi bukas ir primitivus kaip ir visi nacional-pedriotai
povilas

Šeštadienis
2010-01-30 00:10
yra gerų politikų užsienio klausimais, bet jie ten nerenkami, o kažkokios partijos -ažubalis silpnas specialistas ,dar viena klaida būtų padaryta ir išvis kokia šiandien vidine politika,
Bronius

Šeštadienis
2010-01-30 11:59
Ar jis bent anglų kalbą moka ? :(
Kirkiui

Pirmadienis
2010-02-01 08:54
Kai rasyti tai labai protingas, kai reikejo dirbti tai nieko gero neisejo.
varnaitė

Ketvirtadienis
2010-02-11 23:32
Blogas buvo sumanymas, Kirkile, susikurti . Gero atsiliepimo tikrai nesulauksi iš komentuotojų, nes to nenusipelnei. Nebent blogos replikos pakrauna, pakylėja "napaleonišką" dvasią iki įsivaizduojamų aukštumų.
Vardas :
El. paštas (neskelbiamas)
Puslapis
Komentaras
neburnok.lt
 
PERŽIŪRĖTI ARCHYVĄ
Vasaris 2012
P A T K P Š S
   12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829  
DRAUGŲ BLOGAI