REKLAMA
gavelis.lt

Vyrų diskriminacija


Sekmadienis, 2007-09-30 19:30        Uncategorized    |    63 komentarųkomentarai
Senai nieko nerašiau. Per tą laiką nemažai susikaupė naujų smagių įmonių pavadinimų, bet juos pristatysiu vėliau. Šiandien noriu pasidalinti mintimis apie vyrų diskriminaciją. Tikriausiai nevienas skaitantis keistai į šias mintis pažiūrės, bet jei dažniausiai moterys būna diskriminuojamos darbdavių, visuomenės, tai vyrus mano požiūriu diskriminuoja pati valstybė. Šiuo metu karinę tarnybą atlikti šaukiami 19-26 metų jaunuoliai. t.y. tik vyrai. Ir kyla paprastas klausimas kodėl tik jie? Ir taip yra visoje Europoje. Juk moterys išties galėtų lygiai taip pat atlikti, jei ne tiesioginę, tai bent jau alternatyviąją karinę tarnybą. Juk pastaruoju metu ypač padaugėjo stojančiųjų merginų į Karo akademiją, tai kodėl negalėtų merginos lygiai taip pat tarnauti Tėvynei? Mano nuomone šioje srityje yra akivaizdi diskriminacija, todėl šią padėti reiktų taisyti. Oponuoti galima būtų sakant, kad moterys išskirtinai turi misiją gimdyti vaikus, tačiau juk šiandien gimstamumas yra išties mažas ir akivaizdu, kad yra nemažai moterų, kurios šiandien negimdo ne todėl, kad negali, tačiau dažnai ir todėl, kad "vaikų gimdymas nesuderinamas su karjera ir ateities planais". Manau tokią situaciją akivaizdžiai reikia taisyti. Nebūsiu toks drąsus pasiūlydamas Izraelio variantą, tačiau manau, kad profesionalios ir tikrai savanoriškos kariuomenės formavimas būtų tikrai paprastesnis, efektyvesnis, o gal net ir mažiau kainuojantis. Vietoje to tam tikrus karinio pasirengimo kursus galima būtų dėstyti mokykloje arba universitete, o geriausia būtų visai atsisakyti panašaus pobūdžio mokymų ir palikti kaip savanoriškumo išraišką. Juk pastaruoju metu vienaip ar kitaip ginkluotus išpuolius dažnai keičia tarptautiniai ekonominiai ir politiniai išpuoliai. O prieš tokius išpuolius galime pasipriešinti tik turėdami sveiką protą, suvokimą pasaulinių procesų ir žinoma stiprų pilietiškumo jausmą. Į kitą vyrų diskriminacijos aspektą mano dėmesį atkreipė Sussex universiteto absolventė, debatininkė, visuomenininkė, o dabar iš žurnalistė Jurga Kievišaitė. Tikriausiai taip istoriškai susiklostė, kad Lietuvoje, Lenkijoje ir dar keliose šalyse vyrai ir moterys į pensiją išeina skirtingu laiku. Šiandien moterys Lietuvoje į pensiją gali išeiti sulaukusios 60 metų, o vyrai tik 62 su puse metų. Suprantu, kad pensijinės reformos ypač jautrus klausimas visuomenėje, tačiau tokia situacija nėra pagrįsta jokia logika. Jei ir galėtų egzistuoti pensijinio laiko skirtumas, tai tik atvirkštinis, kai moterys išeitų gerokai vėliau už vyrus į pensiją, nes Statistikos departamento pateiktais duomenimis 2006 metais vidutinė vyrų gyvenimo trukmė buvo 65,3 , o moterų net 77,1 metai. Manau logiškas būtų žingsnis paprasčiausiai suvienodinti pensijinį amžių, o esančios tendencijos ir taip tikriausiai privers padidinti išėjimo į pensiją laikotarpį bent iki 65 metų. Manau būtų visai logiška, kad vyrai ir moterys į pensiją ateityje galėtų išeiti vienodai, sulaukę 65 metų. Gavelis.lt
zenklai
zenklai

Sekmadienis
2007-09-30 22:08
Nei pridėsi, nei atimsi. Senai visiems žinomi faktai, kurie neurotiškoms feministėms kaskart sukelia tokį priepolį, kad politikai, norėdami to išvengti, kaskart nutaria viską nuleisti negirdomis. Įtariu, ir tamstos pasisakymas bus nuleistas negirdom :-)
luigi
luigi

Antradienis
2007-10-02 08:26
Armija kaip armija, greitai liks tik profesionali bet kokiu atveju, tai dėl to jau vėlu ginčytis, bet pensijinį amžių manau būtina suvienodinti, ir ne nuo 65 padaryti, o nuo 60.
tt

Antradienis
2007-10-02 12:31
Labai gerai, kad pagaliau kažkas kitas pastebėjo nelygybę dėl armijos. Kodėl vyrai turi pareigą tėvynei, o moterys ne? Gimdymas - ne pareiga, o teisė, moters niekas nebaus už negimdymą. Labiausiai pritarčiau profesionaliai armijai (dėl autoriaus minėtų priežasčių), tačiau, jai nesant būtų teisingiau reformuoti sistemą į tokią: naikinti tokį dalyką kaip karinė prievolė, vietoj jo sukurti prievolę valstybei, kurią turėtų atlikti visi. Ta prievolė apimtų ir armiją, dabartinę alternatyviąją tarnybą (galėtų būti įtraukta ir darbas statybose, kas dabar gan aktualu). Žmogus, turintis atlikti prievolę, galėtų pasirinkti tarp armijos ir ne armijos. Ar ne paprastai viskas išsispręstų? Beje, autoriaus žiniai, yra šalis, kurioje šauktiniais imami ir vyrai ir moterys. Tai Izraelis. Taigi, precedentą turim ;) O kas prieš - prašom nors vieną argumentą (tenenuskamba išdidžiai, tiesiog dar nepavyko sulaukt tokio).
Stebėtojas

Antradienis
2007-10-02 13:28
Aš siūlyčiau gimdymą padaryti prievole, tuomet būtų lygybė. T.y. vyrai šaukiami į armiją, o moterys į gimdymo namus. Tada belieka jas suporuoti su kuo nors :) Kol dviejų vaikų nepagimdė - jokios karjeros ir asmeninio gyvenimo :D Iš karto ne mažiau kaip du zuikius nušautume. Išspręstume lygybės ir gimstamumo klausimus :P
zenklai
zenklai

Antradienis
2007-10-02 13:52
Autorius minėjo Izraelį, tik kad iškart tardamas nebūsiąs toks drąsus, kad siūlytų tokį variantą :-)
tt

Antradienis
2007-10-02 14:28
Tiesa, praleidau kažkaip pro akis ;) Gal atlikau nors tokią funkciją, kad kiti skaitytojai galės sužinot, kas gi tam Izraely, nes autorius nedetalizavo. Šiaip ar taip, su autorium mūsų nuomonės čia išvien.
zgh

Antradienis
2007-10-02 14:30
Juokai juokais ;) Įsivaizduokim, kad tai pavyktų. Manau, visvien visuomenė sugriūtų, kadangi sugriūtų jos pagrindas - šeima.
pasipiktines

Antradienis
2007-10-02 14:38
na del armijos tai dar galima suprasti zinant fizines jegos skirtumus moteru ir vyru. Bet skirtingo pensinio amziaus pagristi tikrai nera kaip. Tikrai butina vienodinti… nes tai yra pati didziausia lytine diskriminacija…!!!!
Anonimas

Antradienis
2007-10-02 14:39
Anonimas

Antradienis
2007-10-02 15:17
Nenoriu buti grubi, bet kiek jums metu? Tikriausiai ne daugiau kaip 23??? Nes labai jau bijote buti pasauktas tarnauti. Taciau pilnai sutinku, kad gali buti suformuota laisvai samdoma kariuomene. Tarp kitko, moterys negimdo ne todel kad nenori, o todel kad vyrai nebesugeba uztikrinti seimos finansinio stabilumo. Ir kur paskui detis su 2 ar 3 vaikais? Todel ir tenka galvoti apie karjera…
Anonimas

Antradienis
2007-10-02 15:26
is visu komentaru susidariau nuomone kad pasireiske tik vyrai cia…bet ir is kur tas pyktis?? ko netinka dabartine situacija?? koks karas gresia kad norit ir moterim padaryt armija priwaloma??..geriau paziurekit i kitas problemas..armija pasirenka jaunuoliai arba sawanoriskai arba tie,kurie nesugeba kur nors istoti ir toliau mokintis.merginu tokia mazuma,tad jos arba mokinasi arba jau kuria seimas wos baigusios mokyklas.aisku,nenoriu dabar "uzwaryti" ant wyriskosios puses,bet argi ne wyrai yra ta stiprioji lytis?? dabar tie,kurie buwo rase komentarus,kiek is jusu buwo armijoj???..bent jau kiek turiu draugu ir pazystamu,kurie tarnawo,nei wienas nepasisake uz moteris armijoj..nekelkit problemu,nepagalwoje ir apie pasekmes!! paziurekit dabar!! jaunimui pakelus mokescius uz moksla,dar didesnei jo daliai nebelieka nieko kito kaip nebestoti arba stoti y uzsieni arba iswis pasilikt Lietuwoj kazkur darbintis..o dabar pabandykit ysiwaizduot kas butu jei ir panos gautu ejt y armija…nebutu kur net deti to karui paruosto jaunimo.. …ir beje,kritika…apie Izraeli..ar ysigilinot apie tos salies socialine padety kad sakytumet kad ten moterys teisetai turi ejt y armija??…kai pasigilinsit,tada skelbkit protingas mintis ir padarinius,kas is to gautus…cia ne Izraelis,o Lietuwa,kita ir socialine padetis.. o del pensijinio amziaus sutinku…
Anonimas

Antradienis
2007-10-02 15:39
Izraelyje jei tarnaujanciai mergiotei kas uzstato vaika, tai yra baudziamas kaip uz kariuomenes turto sugadinima ;)
IP

Antradienis
2007-10-02 15:45
as ir pati ketinau eiti i savanorias, taciau mane atkalbejo mano seima, is dalies gerai, nes… nekomentuosiu taciau del vaiku gimstamumo, tikrai kur moteris turi detis su tais vaikais, jei vyrai issigansta juos pripazinti, prisidirba ir pabega, o valstybe tai nelabai ir nori moketi pasalpas motinoms. taigi lygindami diskriminacijas, pagalvokit mielas autoriau apie geresnius pavyzdzius.
as

Antradienis
2007-10-02 16:14
Sutinku, jei tu uz mane kas menesi atlaikysi Priesmenstruacini sindroma, Menstruacini sindorma, ir dar visus kitus emociju audras ir t.t. as sutiksiu eiti ir pora metu patarnauti armijoje. Bet kazin ar tamsta tu rysies….
Anonimas

Antradienis
2007-10-02 16:32
Moterys anksčiau išeina į pensiją, nes jos anksčiau tampa mažiau darbingos nei vyrai. Gimdymas ir panašūs procesai sveikatos neprideda, todėl taip ir nutinka. O gyvena jos ilgiau, nes rečiau jaunos užsimuša avarijoj, o tie, kurie sulaukia garbingo amžiaus, miršta panašiai seni. Nors iš emės, aš, moteris nesu prieš suvienodinimą, tik norėčiau, kad į visas aplinkybes būtų atsižvelgta.
zenklai
zenklai

Antradienis
2007-10-02 16:47
Taip ir nesuradau nei vieno argumento tamstos pasisakyme :-)
zenklai
zenklai

Antradienis
2007-10-02 16:48
Ir teisingai - armija yra armija. Vat taip vat.
zenklai
zenklai

Antradienis
2007-10-02 16:54
Moterys tikrai kitose srityse, kur paramos tikrai reikia, visiškai neremiamos. Aš tai sakyčiau, kad tėvai ir valstybė turėtų rūpintis vaikais. Bet rezultatas toks - tėvukas gali pabėgt ir nusispjaut jam, o valstybei - juo labiau… O šiaip, apie socialinę rūpybą - nėra ko nei kalbėt, man toks įspūdis, kad valdžia daro viską, kas tik įmanoma, norėdama atbaidyti žmones nuo vaikų. Iš serijos - "maitinkit kūdikius tualete". Daugeliui sunku net įsivaizduoti, kiek reikia visokių pažymų ir eilių praeiti, kad gauti netgi tą, atsiprašant, kelių šimtų litų "valstybės pašalpą" po vaiko gimimo…
zenklai
zenklai

Antradienis
2007-10-02 16:57
Tamsta labai neatsargiai pasisakėte. Nes už moterų elgesį anų sindromų metu vyrai galėtų TOKIŲ kompensacijų pareikalauti, kad moterys ne tik neišsimokėtų, bet dar ir atsėdėt kalėjime turėtų :-) Armija - visgi geresnis pasirinkimas.
Palaikantis

Antradienis
2007-10-02 18:27
Aš autoriui iš dalies pritariu. Pensijų suvienodinimas - būtinas. Į armiją manau neverta imti, lai šuą prievolę atkenčiam mes, vyrai. Moterys - baikit verkšlent, visi jūsų kolkas išdėstyti argumentai labai žemiški ir nieko nesakantys. Vaikų gimdymas - ne prievolė. Turit VISAS teises, lygias ir objektyvias. "merginoms įėjimas - nemokamas", "merginom 10Lt, vaikinam 15Lt" ir t.t. Dėl tokių paralelių moterys ėjo į gatves ir kaikurios net kentėjo. Buvo laikai karjeros galimybės buvo labai siauros moterims, kai balsuot negalėjo ir t.t. Turit visą tai ir dar daugiau - mergaites reikia praleisti pirmas, su mergaitėm reikia elgtis gražiai ir t.t. o jūs dar skundžiatės. Kas moka už jūsų pasimatymus? Ach, per pusę sakot? Kada draugUI pastatėt alaus? Gyvenimas yra gražus ir geras todėl nereikia kelti bangų ir pasipiktinimų ir kiekvieno pasisakymo apie neteisybę nepulti gimdymais, PMSais ar pašalpom. Gyvenkim gražiai, eikim į pensiją vienodai ir svarbiausia gerbkim svetimą nuomonę net jei su ja ir nesutinkam.
KT

Antradienis
2007-10-02 18:35
Dėl alternatyvios tarnybos… tai yra ne kas kita, o elementarus komunizmas. Pasaulyje jau seniai įrodyta faktais, kad neapmokamas darbas – neefektyvus ir kenkia valstybei. Tai sužlugdė visą TSRS ekonomiką. Žinoma, suprantama, kai kariuomenė grasina žmonėms, kad jei jie netarnaus, tai ji pavers juos neapmokamai vergais. Kai žmogus negauna atlygio už savo darbą, jis neturi motyvo dirbti ir stengtis bei suka galvą, kaip nedirbti ir sutaupyti ant darbo. Alternatyvi tarnyba yra kvailas žmogaus resursų švaistymas. Pačios kariuomenės ir ginkluotė yra kvailas žmonijos resursų švaistymas. Turi likti tik profesionali karinė tarnyba, į kurią eitų to norintys agresyvesni ir kumščiais konfliktus linkę spręsti individai – karinių konfliktų (evoliucijos) metu jie ir būtų pirmiausia sunaikinti. O dabar yra taip, kad imami ir taikos norintys žmonės bei apmokomi žudyti kitus, taip treniruojant taikiuose žmonėse agresiją bei žudikiškus metodus, pasididžiavimą tuo, kad po karinės tarnybos esi „tikras vyras“, nes moki nušauti kitą žmogų – paskui stebimasi… iš kur atsiranda žudikai – pati valstybė juos išaugina. Visos kariuomenės visame pasaulyje turi būti sunaikintos. Palikti reikia tik kelis sukarintus policijos dalinius iš kurių būtų galima formuoti tokias tarptautines kariuomenes, kurios būtų pajėgios kovoti su teroristais, malšinti sukilimus, bet nepajėgios užpulti ir kontroliuoti kitas valstybes. Fiziškai Lietuva nepajėgi apsiginti. Tam, kad atgrasinti nuo puolimo, geriau tinka kiti metodai. Pvz. reikėtų sukurti ir laikyti kokių kenksmingų virusų kolbose skirtingose vietose. Ir jeigu kokia valstybė mus užpultų, paskleisti juos tų valstybių didmiesčiuose ir pan.. Priimti įstatymus, kad karo atveju pirminis taikinys būtų - sunaikinti-sušaudyti tuos individus, kurie atsakingi/pasirašė įsakymus užpulti Lietuvos valstybę – t.y. kad pvz. užsienio valstybių prezidentai ir generolai žinotų, kad jeigu jie pasirašys įsakymą užpulti Lietuvą, pirmiausia nuo snaiperių lėks jų, o ne eilinių kareivių, kuriems jie vadovauja, galvos. Mažoms valstybėms netinka didelių valstybių „patrankų mėsos“ taktika. Lietuvos „kariuomenė“ turėtų būti daugiau mokslininkus, o ne kareivius jungianti organizacija ir žinoma, daug snaiperių, skinti užpuolusios valstybės vadovus.
KT2

Antradienis
2007-10-02 18:52
Beje, nereikia tikėtis, kad Lietuvos snaiperiai šaudys užpuolusių valstybių užsienio vadovus iš patriotizmo. Lietuva turėtų turėti specialų rezervą užsienio valiuta ar auksu apmokėti užduotims saugomą kitose šalyse… ne tik Lietuvos, bet ir užsienio samdomiems žudikams… pageidautina kuo įvairesnėse ir tose, kurios viena su kita yra priešai. Skamba gal ir žiauriai, bet kariuomenės, nesvarbu, kokiais gražiais lozungais prisideginėtų ir yra samdomų žudikų organizacijos – vien dėl tos priežasties… kariuomenės žmonijoje turėtų būti maksimaliai, kiek įmanoma, mažos ir toliau mažinamos.
tt

Antradienis
2007-10-02 19:14
Pirma, gerbiamasis (-oji), įsiskaitykit į tai, ką rašiau anksčiau, o ne rašykit savo. Tikrai nesakiau, kad moterys būtinai turėtų eit į armiją. Ne. Tik sakiau, kad jei viena lytis atlieka pareigą Tėvynei, turėtų ir kita atlikt. Kokia forma tai daryt - ar senelių, ar vaikų priežiūra, ar statybomis, ar armija - turėtų galėt pasirinkti pats žmogus. Sakot, apie pasekmes nepagalvojam. O kaipgi, pagalvojam, juk įdarbinus, sakykim, vaikinus į statybas, būtų dėkingas verslas, įdarbinus, sakykim, merginas į socialinį darbą, šiek tiek susitaupytų valstybės lėšų. Tad, visgi, gal kas nors galit atsakyt - kodėl PAREIGĄ TĖVYNEI atlikti turi tik viena lytis? Aš manau - arba abi, arba nė viena. Primenu: gimdymas - ne pareiga. Nori gimdo, nori ne (ir, kaip matom, tų nenorinčių nemažai).
Anonimas

Antradienis
2007-10-02 19:43
Vargšai tie mūsų vyrai, kad tik jie nepersitemptų toj kariuomenėj, kad tik nepersidirbtų, tegul jie nabagai sėdi sau prieš teliką ir alų gurkšnoja, o moteriškės juk viską pačios pasidarys…
aha

Antradienis
2007-10-02 19:53
nusisvaigo autorius… sulygino matai… o gal autorius ir vaikus pats noretu gimdyt… tada bus lygybe tarp vyru ir moteru…
zenklai
zenklai

Antradienis
2007-10-02 21:19
Ar verta ginčytis su žodžių kratiniais? :-)
Ononimas

Antradienis
2007-10-02 21:51
O tai gal, Tamsta, neturėtai prasidėti su tokiais buožgalviais, kurie tik "kyšt-myžt" tesugeba? Jei bent kiek tarp ausų turi, juos atskirt sugebėsi. Ir valstybė už 2 (pabrėžiu - 2, o ne 1) žmonių neatsakingą požiūrį tikrai neturi mokėti. Taigi, šits pavyzdys netikęs. Diskriminacija - kai tave gaidina už tai, kas yra tik tavo vieno reikalas.
Donna

Antradienis
2007-10-02 21:53
man 40 metų, esu mokytoja. Visada svajojau tarnauti Tėvynei, dėl to vaikystėj net muštis išmokau. Ramiai galėčiau "kaboti" taikdariuose. Ir į pensiją niekada nenoriu, nes manau, kad galiu būti ir "sena' gana naudinga. Dar ir kaip….:)))
Anonimas

Antradienis
2007-10-02 22:29
tai cia ne vyrai,o vel moterys diskriminuojamos, kad ir vel ju nekviecia.
Anonimas

Antradienis
2007-10-02 22:33
autorius gaidys.
zenklai
zenklai

Antradienis
2007-10-02 22:45
O tu kas, ponas komentatoriau? Višta, ar kaip ten? :-) Ar žinai santykių tarp vištos ir gaidžio skirtumą? :-)
zenklai
zenklai

Antradienis
2007-10-02 22:48
Vargšės tos mūsų moterys, tik sukas, tik peza, kaip propeleriai, jei prie liežuvio elektros generatorius prijungsi, tai Lietuvai naujos atominės nereikės… Ar suprantate, miela ponia, kad diskusija būna adekvati (argumentuota) arba neadekvati? :-)
Anonimas

Antradienis
2007-10-02 23:01
Man tiesiog koktu skaityti komentarus tu asmenu, kurie kone keiksnoja maza gimstamuma ir "nenorincias" gimdyti moteris. Kas sake, kad jos nenori. As pavyzdziui noriu. Bet kai pagalvoji ir paskaiciuoji kiek kainuoja brangioj tevynej uzauginti vaika… Suma skirta islaikyti viena atzala tikrai pranoksta minimalu menesini atlyginima. O ka jau kalbeti apie tai, kad ir pats nori Gyventi - pabreziu Gyventi, o ne centa prie cento delioti. O del armijos: manau, merginom armijoj vieta nebent savo noru pasirinkus toki kelia. P.S. Mielas autoriau, nereikia cia taip slovinti vyru, ale vaj kokie vyrai didvyriai tarnauja tevynei! Jauciu tik 1 is 10 eina i armija nesipriesindamas, 3 is likusiu 9 tempiami uz pakarpos pareigunu, o like 6 taip ir neapsilanko kareivinese.
zenklai
zenklai

Antradienis
2007-10-02 23:44
Su išlygomis - sutikčiau. Pastebėti noriu vieną dalyką - autorius nelabai šlovina vyrus, ale teisingai pastebi, kad dabartinė situacija yra gerokai iškrypusi - lygybės išties nėra, bet vietoj to, kad būtų lygybės siekiama, pradedama vykdyti net ir tam tikra stipriosios lyties diskriminacija. O dėl vaikų - palaikau 100 proc.. Tiesą sakant, valstybės parama tokia, kad dalies iš tos paramos kartais pigiau net atsisakyt… Tarp kitko, itin jautri problema kyla vienišoms motinoms - ten tai išvis košmaras…
Anonimas

Antradienis
2007-10-02 23:57
jo, man siti du dalykai visada stovejo mintyje… :) O skustis del to kad brangu tau lietuvoje gimdyti manau neverta, nes palygink kad ir taip megstama JAV, ten norint pasigimdyti vaika reikia tureti 10 000 jav doleriu. O islaikymas tai tuo labiau brangiau kainuoja nei lietuvoje. Aisku gali aiskinti kad ju atlyginimai didesni, bet yra daug ir tokiu kuriu atlyginimas tik 30 000 doleriu per metus (jei neklystu JAV vidutinis atlyginimas nesiekia 100 000 doleriu per metus), o jie vistiek gimdo. Kiek kitokia situacija su imigrantais (meksais), jiems valstybe kompensuoja.
Puriena

Trečiadienis
2007-10-03 00:29
Vienas garbus profesorius labai teisingai, nors ir skaudžiai, yra pasakęs, "Moteris turi turėti tiek vaikų, kiek ji pati viena sugebėtų išlaikyti."
Anonimas

Trečiadienis
2007-10-03 09:27
Tad klausimas, o kam vaikinus tempti per prievartą į armiją. Juk pats/pati rašai, kad 3 iš 9 tempiami per prievartą. Ar merginoms labai patiktų, jei jas per prievartą verstų gimdyt? Manau ne. Nemokamas, prievartinis darbas niekada nebus efektyvus ir naudingas.
pompaduska

Trečiadienis
2007-10-03 09:39
1. "Oponuoti galima būtų sakant, kad moterys išskirtinai turi misiją gimdyti vaikus" taip oponuot negalima. Tai ne prievolė ir nieko bendro su šauktinių kariuomene neturi. 2. Izraelis yra nevykęs pavyzdys, kalbant apie kariuomenę civilizuotoje dmokratinėje valstybėje. 3. Kariuomenė BUS profesionali. Netrukus, pakentėk ;) 4. Kas dėl pensijinio amžiaus suvienodinimo tai iš tikrųju ginčytinas klausimas. Aš nemanau, kad reikia aklai taikyti lygybės tarp lyčių klausimą. Moterims yra sunkiau darbo klausimu. pvz; moteris išeina į dekretines. ~4 metus ji nedirba. Kas iš to seka: prarandama kvalifikacija (kai vyras tuo metu tęsia savąją karjerą), sunkiau vėl grįžti/susirasti darbą. o ką kalbėt apie tas visas situacijas kai darbdaviai aktyviai domisi ar artimiausiu metu neketini kurt šeimos, skersai žiūri jei esi jauna ir ištekėjusi ir etc. Tad ankstyvesnis pensijinis amžius yra tarsi komensancija dėl mano anksčiau išvardintų dalykų.
Anonimas

Trečiadienis
2007-10-03 10:30
Nei pridesi nei atimsi.Visko po truputi:)ir pagal komentarus gali speti komentatoriu amziu.Deje su kai kuo reik sutikti.Apie kokia armija jus kalbat?Lietuvos? Galiu ramiai atsakyti kad cia parodija armijos o ne armija.Ka ji turi ir ka ji gali.Lietuva lygiuojasi i normalias europos salis, kuria niekad nepasiseks buti, kelia kartele viskam ir kartais visai be reikalo.Su kuo mums kariauti:)))Buvau, maciau zinau. Net ir misijose kariai priversti spaustis prie kitu saliu prieglobscio, tai kokia cia armija.paprasciausias karo zaidimas suaugusiu. O kas del moteru ar merginu armijoje, tai galiu pasakyti tik tiek, kad daug mieliau yra ziureti i normalia mergina, rikiuoteje ar pratybu lauke, nei i koki istizusi lepsi, ispampusiu pilvu, ir apsmukusiom kelnem( nors jie dar tik 19-26) o tos diskriminacijos, feminizmai, piderastizami, geju teises ir visas kitas slamstas tai greiciausiai is to, kad lietuviai jau viskuo apsale:) ir nebezino is ko issidirbineti.Kaip bebutu keista tuoj mes nieko lietuvisko neturesim ir valio
Anonimas

Trečiadienis
2007-10-03 10:32
1. sutinku 2. izraelis yra geriausias pavyzdys, su tokia maza valstybe viena is stipriausiu armiju. joje yra vieni is geriausiu pasauliu specialistu, geriausiai pasiruose viskam. 3. bet dar uz kokiu 10 metu bus profesionali… 4. ka tu cia nussisneki? jusu darbas ne fizinis, jus dirbat sekretorem , valytojo (cia as apie zemesne klase) ir jus toki darba turit baigt 60 metu dirbt ir gaut uz tai babkes? nesamone, o mes turim ar iki 62.5 metu? juk tie vyrai dirba fizini darba (procentaliai) , isivaizduok toks senukas dirbt dar turi. O autoriaus zodziai padaryt iki 65 nesamone, jei gyvenimo trukme 65.3 tai jam statistiskai lieka 4 menesiai lengvai pagyent ir jis mirs… nu totalus sudas. atleiskit uz keksmazodzius buvau biski supykintas tokiu minciu.
Anonimas

Trečiadienis
2007-10-03 11:03
Atsiprasau, gerbiamasis:) Pasimatymuose uzsave visada moku pati, ir vaikinams tai nepatinka. Visada susirenku savo daiktus pati, mandagiai atsiprasius, kad man pagalbos nereikia, kad esu pakankamai stipri. Vaikinams tai nepatinka. Namuose per savo trumpa gyvenimeli (man 26) ismokau ir kranus, elektros rozetes susitaisyti, isistatyti langus ir pan., nors namuose buvo stiprus ir sveikas vyras. Apie praleidima pirma saves negali buti net kalbos - to tik blondines vertos, as brunete, deja. Taigi, nereikia varyt ant moteru, kad jos "reikalauja" lygybes su vyrais, bet neina tarnauti kariuomeneje. Moters fizinis sudėjimas apskritai yra skirtingas nei vyru, ir tai susije su moters organizme vykstanciais tam tikrais procesais. Apie tai vyrai, deja, nezino. O kas nezino - siulau pasiskaityti biologijos vadoveli. Vyrai visada bus uz tai, kad moterys lystu, atsiprasant, jiems i shikna, ir butu tokios, kokiu vyrai nori.
Anonimas

Trečiadienis
2007-10-03 11:23
Na is tamstos komentaro taip pat nesunku nuspeti jusu amziu… "Duonos valgytojai", nieko nepridesi. Siomis dienomis pasaulyje tikrai eskaluojama ideja moterims ir vyrams suteikti vienodas teises. Manau tai pagirtina. Teises turi buti sulygintos - karjeros klausimais, privalomaja karine tarnyba (neminesiu zodzio "armija", kad nepapaiktinciau senuju duonos valgytoju, pensijiniu amziumi ir tt.
Kaunietis

Trečiadienis
2007-10-03 11:38
Autorius labai teisus. Jis išdėstė mintis, apie ką kartais diskutuoja su draugais vyrai. Vyrai diskriminuojami ne tik dėl tarnybos karinėse pajėgose, bet ir skiriantis šeimai ir dalinantis vaikus: vyrams daug mažesnė tikimybė tikėtis, jog jiems bus leista auginti vaikus,- jie beveik visada paliekami mamai. O dėl moterų, kovojančių už lygias teises su vyrais, reikėtų apsispręsti: arba jos tarnauja karinėse pajėgose, arba tegul gimdo ir tokiu būdu gerina demografinę padėtį (kaip beje ir jauni vyrai, sukūrę šeimą, atleidžiami nuo karinės tarnybos). Priėmus tokį įstatymą, būtų keletas pliusų: atitaisyta lyčių neligybė, padidėtų šaukiamojo amžiaus kontingentas, padidėtų gimstamumas, tarnavusios mterys būtų ne tik fiziškai stipresnės, lengviau gimdytų, labūt greičiau susirastų draugą, bet ir mokėtų apsiginti nuo užpuolikų, labiau pasitikėtų savimi, geriau suprastų vyrus, ką jiems reiškia karinė tarnyba, draugiškumas, komandinis darbas. Taigi, daug pliusų, o minusų nesimato…Tokiam įstatymui priimti dabar yra kaip tik tinkamas metas.
pompaduska

Trečiadienis
2007-10-03 12:35
2. so? ką tai rodo, kad turi stiprią "armiją"? ar tai yra mūsų (= Lietuvos) tikslas? Kam mes stojom į NATO? tai demokratinės valstybės pavyzdys? 3. Būtent! Jūs įvardinot dar vieną lyčių diskriminacijos aspektą Lietuvoje. Tik aš tingėjau apie tai rašyt kalbėdama apie skirtingą požiūrį į moterų ir vyrų darbą. Moterys darbe yra diskriminuojamos. Į tas pačias pareigas pirmenybė įsidarbint teikiama vyrams (nekalbu apie administracinius darbus). Dar vienas NELYGYBĖS aspektas. Ar mes vis dar turėtume kalbėt apie LYGYBĘ? :) Bet apskritai man tamstos išsakytos mintys yra stereotipinės. Kas sakė, kad valytojos darbas yra lengvesnis???? na, bul*cenzuruota*it toks skirstymas.
zenklai
zenklai

Trečiadienis
2007-10-03 14:20
Tik nereikia čia demagogijų. Galiu pasakyti, kaip yra iš darbdavio pozicijų: lytis, odos spalva, seksualinė orientacija, etc., nieko nelemia, lemia tik darbuotojo potencialas, uždirbant įmonei pinigus. Reikia tik noro dirbti, o ne laukti, kad "darbą vyrai duos, nes jie turi duoti". Dauguma moterų, nesugebančių daryti karjeros ir paskui vaidinančių "diskriminuojamas", tiesiog tikisi, kad darbe joms bus perteklius nuolaidų ir jokių reikalavimų, nes jos moterys. Vat šitaip atsipalaidavusios ir gauna špygą. O tos, kurios nori, tampa vadovėmis ir uždirba tiek, kad daugelis vyrų pavydėtų.
Anonimas

Trečiadienis
2007-10-03 14:34
o as tai suprasciau kiek kitaip:), vyrai i lovos reikalus turetu ziureti taip, lyg lovoje kiekvienakart, kai susitinka joje su moterimi maloniam artumui, kad ten visada slypi reali galimybe(kad kitakart panorejus vel ten pasisildyti)- gules kudikis:), tad logiska, kad vyrai turi moketi uz pasekmes, t.y. uz savo isbarstyta turta:)
pompaduska

Trečiadienis
2007-10-03 19:19
Aš dėl to visiškai neprieštarauju. Norint galima viską pasiekt. Nelabai supratau tos minties apie: "darbą vyrai duos, nes jie turi duoti". Lygiai taip pat ir moterys gali duoti. Ne tame esmė. BET lyties diskriminacija darbo santykiuose egzistuoja. Čia vienareikšmiškai.
Remejas

Trečiadienis
2007-10-03 21:04
Pilnai sutinku su autoriumi. Kas del pensijinio amziaus, tai normaliose demokratinese valstybese jis jau seniai yra vienodas tiek vyrams, tiek moterims. O ateityje (po keliolikos metu) jis bus islygintas, nes jeigu neklystu jau yra priimta koncepsija per keliolika metu palaipsniui kasmet prideti tiek vyrams, tiek moterims atitinkama menesiu skaiciu prie ju pensijinio amziaus. Manau, kad tai optimaliausias variantas, nes objektyviai pasakyti, kas dirba sunkiau negalima. Kas del kariuomenes tai manau, kad jau seniai buvo laikas padaryti profesionalia. Nes sioje situacijoje tai velgi butu pats geriausias sprendimas, kaip demokratinei valstybei. Manau, kad jau ir neverta vardyti tu profesionalios kariuomenes privalu, nes jie jau seniai aiskus, tik del kazkokiu mislingu priezasciu valstybe vis delsia del sio sprendimo igyvendinimo. O del vaiku gimdymo, tai moterys turetu suprasti, kad taip jau gamta surede, kas kam atiteko ir sita pagarbia privilegija paliko moterims. Neizeidziant moteru, noreciau pacituoti vieno nezinomo komentatoriaus komenta: "jeigu yra toks istatyma, kuris skelbia, kad kiekvienas vyras nuo 19 iki 26 metu privalo atlikti privalomaja karo tarnyba, tai turi buti toks istatymas, kuris skelbtu, kad kiekviena moteris nuo 19 iki 26 metu privalo pagimdyti po 2 vaikus." As jokiais budais nesiulau Izraelio varianto, taigi, moterys, bukit supratingos, ir supraskit, kad prievarta nieko nelaimesim. Tai, kad gyvenkim draugiskai, tolerantiskai ir bukim supratingi vienas kito norams. P.S. Kad neatrodytu, kad spardziau i vienus vartus, tikrai nuosirdziai sutinku su tom moterim, kurios teigia, kad vyrai turetu pasirupinti savo seimos gerove bei finansiniu gerbuviu, ypac tada, kai moterys rupinasi vaikais. Taigi esant tokiai situacijai, manau, kad neturetu kilti bereikalingu emociju ir visi turetu buti patenkinti. Aciu
zenklai
zenklai

Trečiadienis
2007-10-03 22:03
Ne diskriminacija egzistuoja (na, gal ji ir egzistuoja kur nors valstybinėse įstaigose), o tiesiog labai didelė dalis moterų tikisi, kad joms darbe bus nuolaidos vien už tai, kad jos moterys. Vyrų tarpe tokio naivaus tikėjimo nebūna. Vat ir rezultatas: dalis moterų gauna mažesnius atlyginimus, nes dirba nepilnu pajėgumu :-) Tarp kitko, tarp darbdavių moterų, kiek teko pastebėti, tikrai yra tam tikra išankstinė neigiama nuostata darbuotojų moterų atžvilgiu. Visgi, turiu pasakyti, kad tokių diskriminuojančių darbdavių dalis pakankamai maža, kad į ją galima nekreipti didelio dėmesio.
1984

Ketvirtadienis
2007-10-04 00:53
Aš ir Jums ir ypač nežinomam autoriui rankas spaudžiu ;]
pompaduska

Ketvirtadienis
2007-10-04 01:16
vat ne valstybinėse įstaigose (kur svarbūs yra konkursai ir etc), o versle. Galų gale turiu konkrečios patirties, kai mano šefas man rimtai aiškino, kodėl nenori į konkrečias pareigas vyro (moterys pastabesnės, derybose gali pastebėt svarbių detalių etc.). emm…lytis sąlygoja pastabumą? Šiuo atveju diskriminuojami vyrai, bet whatever- tai egzistuoja. galų gale, paimkit vidutinį officą ir pažiūrėkit, tarkim, kiek procentaliai tarp vadybininkų yra moterų ir kiek vyrų. Dažniausiai vyrai, nes egzistuoja nuomonė, kad klientai vyrai nepakanakamai rimtai žiūri į moteris (kai tenka, tarkim, su jomis dalyvaut derybose), plius vyrams vadybininkams manoma geriau sekasi sutarti su klientėm moterim. Viskas remiasi į lyčių pagrindą. O jūs bemėtydamas kampą nepastebėjot stereotipų sako kalboje? Moterys naivios…moterys tikisi…Šiuolaikinės moterys versle yra stiprios. Galbūt dėl to, jog joms nuolat tenka įrodinėt, kad jos nėra tokios, apie kokias kalbat jūs. o dėl moterų vadovių…sudėtingas tai reiškinys. net nenoriu komentuot. šįkart aš pasivadovausiu stereotipais:)) p.s. o jūs, tarkim, būdamas vadovas priimtumėt asistente/administratore už save aukštesnę merginą? Nuoširdžiai.
pompaduska

Ketvirtadienis
2007-10-04 01:30
aš šiaip esu kategoriškai prieš priverstinę tarnybą. BET. negaliu pakęst tokių komentarų: "Neizeidziant moteru, noreciau pacituoti vieno nezinomo komentatoriaus komenta: "jeigu yra toks istatyma, kuris skelbia, kad kiekvienas vyras nuo 19 iki 26 metu privalo atlikti privalomaja karo tarnyba, tai turi buti toks istatymas, kuris skelbtu, kad kiekviena moteris nuo 19 iki 26 metu privalo pagimdyti po 2 vaikus." man iškart kyla asociacijos apie vyrus bailius, besidangstančius už moterų. FU. geriau kalbam apie asmens teisių ir laisvių suvaržymą, o ne ieškom smegenų šiknoj. sorr už išsireiškimus. bet jei jau na eto pašlo ir jūs patys lyginat kariuomenę su gimdymu kaip dvi prievoles, tuomet leisiu sau pabūt feministe (hehe) ir paklausiu: Ką vyras (be kariuomenės) padaro tokio lygiaverčio gimdymui? Nu džys, chebra, daugiau pagarbos moterims.
Mazylis

Ketvirtadienis
2007-10-04 09:23
cia pamineta Izraelio armija, sutinku kad daugelis ziuri su nuostaba, jog ten eina visi savanoriskai ir netgi merginos, bet turbut niekas nesusimasto kodel…… na beabejo visada yra ir tu "tarnauti tevynei", bet seip yra kita tiesa, visi atitarnave izraelio kariuomeneje gauna valstybes parama(stipendija)studijuoti bet kokiame universitete. o kai metai kainuoja apie 15000 sekeliu (beveik tiek pat ir litais), tai yra beprotiskai dideli pinigai, todel visi suinteresuoti eiti i kariuomene, tam kad galetu studijuoti universitetuose… :)
Remejas

Ketvirtadienis
2007-10-04 09:31
Na visu pirma, nubutina daryti butinai lygiavertu darba. Be to, butu labai sunku pasakyti koks darbas butu lygiavertus, o koks ne. Tiesiog visi daro, ka jiems suteike gamta (moterys irgi ne is kazkur pastoja). O meterims pagimdzius vyrai dazniausiai (neskaitant isimciu) islaiko savo seima materialiai.
Remejas

Ketvirtadienis
2007-10-04 09:40
Ir, beje, rasydamas si pvz. apie priverstini vaiku gimdyma nenorejau neiko blogo pasakyti moterims. Ir beabejo, to nelyginu su vaiku gimdymu. Taciau daugiau pvz. nesugalvojau, kaip moterims parodyti, ka reiskia per prievarta buti liepiamam kazka daryti.
zenklai
zenklai

Ketvirtadienis
2007-10-04 12:15
Be problemų priimčiau ir aukštesnę, ir protingesnę. Nuoširdžiai. Svarbu, kad gerai dirbtų, būtų sąžininga ir patikima. Ir visiškai neprieštarauju dėl tokio požiūtio, kaip kad minėjot - moterys vidutiniškai tikrai kruopštesnės ir pastabesnės, tarp lyčių yra ir psichologinių skirtumų, o ne vien fiziologinių. O dėl "moterys naivios, moterys tikisi" - taip, ne visos naivios, ir ne visos tikisi, bet tą juk ir minėjau :-) Tiesiog vyrų tarpe tokių besitikinčių atlyginimo bliūdelyje beveik nėra, o moterų tarpe - net labai nemažai. Šiap, noriu pastebėti, kad tamsta mūsų diskusijoje laužiatės pro atvirus vartus - tiesiog pakaktų atsisakyti to stereotipo apie tai, kad moterys diskriminuojamos, kaip lytis - diskriminuojama ne lytis, o pasipūtimas, maivymasis, tinginystė, iniciatyvos nebuvimas ir pan., ir nesvarbu, ar tai vyras būtų, ar moteris.
Gelele

Ketvirtadienis
2007-10-04 14:30
Jums ka vyrai visai galvele susisuko. Dedat i krumus. Patys sugalvojot karus, o moteris verciat dar ir kariauti. Berniukus nuo gimimo traukia prie tanku, sautuvu, mergaites deja zaidzia su lelemis. Moteris sutverta dovanoti gyvybe, o ne ja atimti. Ar tu autoriau isivaizduoji savo motina su sautuvu rankose. Ji greiciausia pamacius suzeista priesa pultu jam padeti, isivaizduojant kad jo vietoje galetu buti sunus. Ar ji sugebetu pakelti ranka pries ka nors? ABEJOJU. Ji sutverta dovanoti meile, svelnuma, supratinguma, grozi. O del gimdymo, moteris negimdo del to, kad kai kurie nevykeliai nesugeba prisiimti savo isipareigojimu ir deda i krumus. Del gyvenimo ilgio tai pats spresk kas ilgiau gyvens: - ar tas kuris po darbo bega po parduotuves, prisipirkti maisto, paruosia ji, uzsiima su vaikais, isskalbia drabuzius, sutvarko namus ir t.t. Kitais zodziai tariant sportuoja. -ar tas kuris grizta po darbo (ypac sedimo), sedasi arba gulosi ant sofos, geria alu, ruko, skaito laikrasti ir eina miegoti. Kitais zodziais jokio fizinio aktyvumo. Idomu kas darosi su jo sirdute.
Anonimas

Ketvirtadienis
2007-10-04 18:02
šiaip tai sutinku.pensijinis amžius turėtų būt vienodas tiek vyrams tiek moterims.iki 63 metų pvz ar 65-ių
pompaduska

Ketvirtadienis
2007-10-04 20:54
"Šiap, noriu pastebėti, kad tamsta mūsų diskusijoje laužiatės pro atvirus vartus - tiesiog pakaktų atsisakyti to stereotipo apie tai, kad moterys diskriminuojamos, kaip lytis - diskriminuojama ne lytis, o pasipūtimas, maivymasis, tinginystė, iniciatyvos nebuvimas ir pan., ir nesvarbu, ar tai vyras būtų, ar moteris." pala pala. tai esmė ir yra tame (ką aš bandau pasakyt:)), kad moterys diskriminuojamos ne dirbant, o PRIIMANT į darbą. Kaip jūsų nuomone tas maivymasis, tinginystė ir etc. gali turėti įtakos, kuomet į tam tikras pareigybes dažnai net nepriimama dėl lyties? Ir mane bent jau lengvai užmuša tas darbdavių mėgiamas klausimas apie šeimos kūrimą. Aišku čia dėl to mokėjimo atsakyt "ne". Bet vien jau toks klausimo iškėlimas mane erzina. labai fain, kad jūs nediskriminuojat dėl lyties. Bet savotiškai smagu matyt, kai, tarkim , įmonėj 95% moterų yra tamsiaplaukės, nes įmonės vadovui (cituoju) "nepatinka blondinės įvaizdis" :D D
Anonimas

Penktadienis
2007-10-05 23:52
"Zagnul" čia su gimdymu… Vaiko neužtenka vien pagimdyt. Vaiką reikia augint, juo reikia rūpintis - dažnai iki gyvenimo galo. Ar pagal Tave moteris jau pagimdė, pareigą atliko, tai viskas? O kas vaikus augins? VĖPLA ESI.
Mastantis

Pirmadienis
2007-11-12 17:10
Pataisau. Ne savo noru eina į kariuomenę, o priverstinai. Beje, net Izraelio grazuolė iškart po grožio konkurso kitą dieną buvo paimta į armiją, tiksliai neprisimenu kuriais metais…
Mastantis

Pirmadienis
2007-11-12 17:32
Čia tai geras. Visiška teisybė. Cha, cha, cha!!!!! Iš juoko vos nuo kėdės nenukritau. Geras:)
negimdytoja

Antradienis
2008-01-08 20:22
Del gmmm.. Vyrishku Pareigu - kai Lietuvos Prezidente bus moteris, tikrai pasiruoshus stoti i karine tarnyba. galit komentuot, kad tai moteriska logika. leidziu. bet kaip daugumos vyru sako, kad nescia moteris PATI kalta del savo "ligos", taip atsakau, kad uz karus musu daugumoje patriarchaliniame pasaulyje atsakingi TIK vyrai. taip kad patys brangieji ir kariaukyt. del kitu shaku, tokiu kaip slaugimas, statybos, darbas policijoje/gaisrineje - o ar nereikia leshu visu pirma apmokimams? nemanau, kad vyriausybe pajegs tai sufinansuoti (aishku, galiu klysti). shiaip ideja sulyginti, jei jau mes moterys, taip verziames, salygas visuose gyvenimo aspektuose laikau pagirtinu dalyku. Shaunu, vyrai, kad rupinates savimi. Del pensiju - vyrai, isheikit anksciau. Mes, bobelkos, turim ir dirbti, ir vaikus priziureti. Taip kad nors senatvej pasirupinsit anukais =))
Vardas (būtina):
El. paštas (neskelbiamas) (būtina)
Puslapis
Komentaras
neburnok.lt
 
PERŽIŪRĖTI ARCHYVĄ
Gegužė 2012
P A T K P Š S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
DRAUGŲ BLOGAI