REKLAMA
pilkasis_ruonis

E.Vareikis 47-ti pasaulyje. Ne taip jau blogai, beje…


Ketvirtadienis, 2009-10-08 08:33        Be temos    |    21 komentarųkomentarai

Žiniasklaidoje sumirgėjo pranešimas apie tai, kad Jungtinės Tautos (tiksliau jų vystymo padalinys – UNDP), paskelbė naują, jau populiariu tapusį Žmogaus socialinės raidos indeksą (HDI). Iš trumpų pranešimų skaitytojas galėjo patirti, kad viskas blogai – per pastaruosius du metus Lietuva nukrito iš 43 į 47 vietą, ją keliom vietom pralenkė Estija. Žodžiu, kaip visada viskas ne taip kaip reiktų: Lietuva – tikras nevykėlių kraštas…

 

Nenorėdamas specialiai kaltinti negatyvių rašinėlių autorių, turiu pasakyti, kad seku šio indekso raidą ir galiu tik pasidžiaugti, kad Lietuvai ne tik nėra ko gėdytis, o atvirkščiai – net pelnytai pasidžiaugti pasiekimais.

 

Indeksas – sudėtinga formule apskaičiuojamas skaičius (besidomintiems verta apsilankyti tinklapyje http://hdr.undp.org/en/), charakterizuojantis atskirų šalių piliečių pajamas, gyvenimo trukmę, sveikatingumą, išsilavinimą, galimybes gauti sveiką maistą, naudotis sanitarijos priemonėmis ir t.t. Daugelis bendrai vadina tai pragyvenimo lygiu. Beje, šių metų indekse – daugiausiai 2007 metų duomenys.

 

Lietuvos indeksas – 0,870, t.y. ji priskirtina aukšto išsivystymo lygio šalims. Beje, valstybės, kurių Žmogaus išsivystymo indeksas didesnis nei 0,8, laikomos aukštai išsivystę. Šiemet pirmą kartą pasaulio šalių tarpe išskirtos labai aukšto išsivystymo lygio šalys, kurių koeficientas daugiau kaip 0,900. Štai norvegai, esantys pirmoje vietoje, įvertinti 0,971. Lietuva, per pastaruosius du metus “paaugo” per 0,007. taigi – paaugo, jos bėda, kad kiti augo greičiau.

 

Labiausiai išsivysčiusių šalių dešimtuke yra taip pat Australija, Islandija, Kanada, Airija, Nyderlandai, Švedija, Prancūzija, Šveicarija, Japonija. Beje, pirmas dešimtukas nepakito, tik šalys tarpusavyje susikeitė vietomis. Suprantama, visos šios šalys – Lietuvai tolimos svajonės, tačiau antras, trečias ir ketvirtas dešimtukas, taip pat pavydo vertos šalys – beveik visa Vakarų Europa, JAV, kai kurios Persų įlankos valstybės, pirmaujančios Azijos šalys. Jų greit nepralenksime, bet atsilikti irgi negėda.

 

Kad geriau suprasti, kur mes, išvardinsiu šalis nuo 40 iki 50 vietos. Taigi – Estija, Lenkija, Slovakija, Vengrija, Čilė, Kroatija, LIETUVA, Antikva ir Barbuda, Latvija, Argentina, Urugvajus. Indeksų skirtumai čia tokie nedideli, kad galima drąsiai sakyti, jog pragyvenimo lygis nuo Estijos iki Vengrijos, praktiškai nesiskiria. Kartais aukščiau vieni, kartais kiti. Buvo metai, kai lenkėme ne tik estus, o ir slovakus. O dar taip neseniai rodėsi, kad lenkų ir vengrų niekada nepavysime. Prieš gerą dešimtį metų pirmąkart pasirodę sąraše buvome vos vidutinio išsivystymo kraštas, bet jau nuo 1995 metų indeksas nuosekliai kilo. Tebeturime tokių stiprių pusių, kaip bendras išsilavinimo lygis, tačiau prastai su kokiu faktoriumi, kaip gyvenimo trukmė.

 

Turiu pastebėti, kad dažnai miniu šį indeksą savo pasisakymuose ir tyčia paegzaminuoju tautiečius, kaip jie įsivaizduoja Lietuvos vietą pasaulyje. Vyrauja nuomonė, kad esame kažkur sąrašo viduryje ar antroje jo pusėje, t.y. mūsų vieta apie 100-120. Kad esame 47-ti, tai arba aš meluoju, ar kas nors negerai su skaičiavimo metodika. Su lietuvio polinkiu menkinti save, aišku, nieko blogo.

 

Kas iš tikro sąrašo viduryje?. Štai – Baltarusija - 68, o Rusija – 71. Šios šalys padidino savo indeksą, nors nusirito keliomis vietomis žemyn. Buvusi SSSR savo pasiekimais neblizga. Baltarusija ir Rusija yra geriausiai atrodančios buvusios respublikos. Kitų situacija kur kas prastesnė – Kazachstanas – 82 vieta, Armėnija – 84, Ukraina – 85, Azerbaidžanas (nepaisant savigyros apie naftą) – 86, Gruzija – 89. Visos, pradedant Armėnija – jau vidutinio išsivystymo lygio valstybės. Ir jų progresas nedidelis. Neturtingiausia Europos valstybė – Moldova. Ji viso labo 117-vietoje, i ją lenkia netgi toks Turkmėnistanas. Čia jau ir iki Afrikos nebetoli…

 

Kad nebūtų viskas taip valio-patriotiška, šaukštas deguto. Supraskime, kad 27 Europos Sąjungos šalių tarpe esame 24-ti iš 27 šalių (geresni už latvius, bulgarus bei rumunus). ES vidurkis yra 0,937, tad nuo vidurkio atsiliekame.

 

Tad, pasak Jungtinių Tautų, esame visai padori savojo regiono valstybė. Suprantama, turime kur augti. Tačiau kartais galima nepraleisti progos ir šiek tiek pasididžiuoti savimi. Apibendrinus daugybę duomenų ir lentelių galima sakyti, kad viskas savo vietoje – mus remia aukščiausio išsivystymo lygio valstybės, tuo tarpu mes tiesiame pagalbos ranką gruzinams, moldavams ir ukrainiečiams. Logiška. Pasakysite, kad čia tik nedidelis vitaminas krizės metu, kad jau pamatę 2009 metų duomenis tikrai būsime žemai. Nebūsime, krizė globali ir paveiks visus. Kaip čia išmokti džiaugtis tuo, ką turime ir įrodyti, kad esame labai gera šalis. Pirma sau įrodyti. Net jeigu šio teksto komentatoriai sakys, kad šalis gera, bet valdžia bloga, tiek to. Lietuva amžinesnė už bet kokią jos valdžią.

 

Besidomintiems daugybe šiuo metu madingų indeksų – nuo ekonominės laisvės iki seksualinio pasitenkinimo matavimo – bendras įspūdis visai geras. Tik reikia išmokti juos skaityti pozityviai.

 

Pabaigai siūlau atkreipti dėmesį į dar vieną faktą. Žurnalas “The Economist” sudarė lentelė šalių, padariusių didžiausią pažangą. Pažangiausių tarpe Mozambikas, Ruanda, Bangladešas, Pakistanas ir Kinija. Aišku, nuo nulio augti ne taip jau sunku. Tačiau neblogai pastaraisiais metais progresavo ir tokios šalys kaip Indija, Pietų Korėja, Iranas, Brazilija. Šiaip jau visas pasaulis progresuoja.

 

Gaila tik, kad tarptautinis klimatas kinta į blogąją pusę. Ir nežinia kuri kaita – geofizinė ar geopolitinė – pavojingesnė?

r.matelis
r.matelis

Ketvirtadienis
2009-10-08 19:46
Gerbiamas Vareiki. Nors šiaip man patikdavo Jūsų straipsniai kažkada buvę "Kauno tiesoje", paskaičius šį blogą imu tuo stebėtis. Jūs tapote tarsi emigrantas į savo Tėvynę žiūrintis iš kažkur toli toli… Net sunku patikėti, kad ne kas nors kitas, o jūs ėmėte tikėti labiau tuo ką skelbia JTO padalinys, o ne tuo, ką turėtų rodyti jūsų akys. Na, bet yra kaip yra. Jei jums bus įdomu, nedidelis pasiūlymas - išeikite vieną dieną į savo miestą, nesvarbu tai bus Kaune ar Vilniuje ir pažžvelkite įdėmiau į tą gyvenimą, kuris aplink jus.
Petras

Penktadienis
2009-10-09 13:41
Arba nuvažiuokit į provincijos kaimą, pereikit per jį, užeikit į kiekvieną trobą ir pasidomėkit kaip gyvena Lietuvos gyventojai XXI - ame amžiuje.
Brimas

Penktadienis
2009-10-09 13:56
Ponas mateli. Žinot mano laiptų aikštelėje be mūsų yra dar du butai. Taigi štai viename gyvena toks niurgzlys, nors palyginti jaunas (apie 40).Tai su juo net nesinori susitikti, jam viskas blogai ,viskas ne taip.Net saulė blogai šviečia,jau nekalbant apie valdžią ir valstybę.Kitam bute gyvena pensininkė. Ta moteriškė tiesiog apkrečia savo optimizmu, gyvibingumu.Ji randa visur progą pasidžiaugti.Tai viso namo šviesulis.Tarp kitko jos pensija nesiekia 700Lt.Ką noriu pasakyt. Į gyvenimą dalima žvelgti visakeriopai.Sutinku kad daugeliui dabar ne pyragai, bet kai paklausau savo tėvo pasakojimo kuris augo po karo. o jo tėvas (mano senelis) kalėjo Sibire, tai dažnai pagalvoju, kad mes tikrai tik niurgzlių ar tai tauta ar tai karta.
rimas

Penktadienis
2009-10-09 14:22
P.mateli, suprantu. kad dabar pilnatis+ruduo taigi depresijai pats tas metas.Sutinku ir su tuo kad daugeliui dabar nesaldžiausias metas.Nepasakosiu kuo skiriasi optimistas nuo pesimisto,bet nėra jau taip blogai kaip tu pieši. Aišku atsižvelgiant į požiūrį į gyvenimą.O tai kad esame niurgzlių tauta, o gal karta-irgi nepaslaptis.
CataclysmMansion

Penktadienis
2009-10-09 14:54
Na ka as galiu pasakyti? Pagal 2007 metu rezultatus? HDI atsilieka dvejais metais? Tai kas bus 2011, kai bus paskelbti 2009 metu rezultatai? Ar tuomet pades si nuostabi iskalba, kad 2007 metais musu gerove buvo pakilusi?
None

Penktadienis
2009-10-09 15:08
Paprasta vertinti klajojant po pasaulį. O nekyla noras pasidomėti, kaip provincijoje žmonės gyvena? Konservatorių valdymo mėnesiai - kažkoks košmaras Lietuvai.
Andrius

Penktadienis
2009-10-09 15:27
Yra kuo dziaugtis kai Europos Sajungoje lenkiame tik Latvija, Bulgarija ir Rumunija???
vienas

Penktadienis
2009-10-09 17:11
Andriau, bet gi mes startavome iš apyligių pozicijų kartu su kitomis rusijos okupuotomis šalimis, o dabar esame gerokai skirtinguose vietose, faktiškai kaip dauguma buvusių sovietinio bloko valstybių. Argi nematai skirtumo ?
Saulius

Penktadienis
2009-10-09 19:01
Ponai, iš tikro Lietuvos situacija lyginant su kitomis tautomis nedaug pasikeitė, pasikeitė dagiausia sulyginimo bazė: Sovietų Sąjungoje mes kartu su latviais buvome antri - treti (tokiais ir likome dabar lyginant su kitomis buvusios SSRS šalimis). O nuo daugelio Vakarų valstybių mes atsiliekame jau ne pirmus metus ir net ne vieną šimtmetį. Priimkime tai natūraliai ir išmokime džiaugtis nors ir nedideliais pasiekimais.Tikrai nusibodo "verkšlentojų" armija.
Justė

Penktadienis
2009-10-09 19:46
Na, ne kaip dauguma buvusios SSSR valstybių. Panašiai kaip Latvija ir, deja, blogiau negu Estija. Bet mes gi norim garsėti kaip homofobai ir kitokie fobai, mes vagiam ir problemos nematom, jei vagia draugelis, tai natūralu, kad Estija mus lenkia. Gal natūralu, kad lenkia ir Lenkija - ji didelė, geriau matoma, pati savo prekių daugiau išperka, nebuvo SSSR, neturėjo kolūkių, turėjo mažas privačias parduotuvėles, kuriose galima buvo nusipirkti Donaldo gumos su Mikey Mouse komiksų popierėliais, iš jų nedarė ateistų. Blogai, kad lenkia mus jau ir Kroatija - šalis, atsigavusi po karo. Bet ir ten gi nebuvo kolūkių, buvo ledžiama važinėti į Vakarus ir ten dirbti, buvo privatūs maži bizneliai - ne Stalino saulė ir Brežnevo kalbos. Jeigu ne serbų komuniagos sukeltas karas, dabar būtų kaip Slovėnija ir dar geriau, nes tai turistinis kraštas. O mes atsiliekam, nes niurgam, nemokam savęs girti, reklamuoti, nemanom, kad čia kam nors patiktų. Dar estai apie mus ne kaip pavaro, save girdami. Dar manom, kad komuniagos ir kiti pliupaliai apie socialinį saugumą mus saugos, o ne mes patys.
Justė

Penktadienis
2009-10-09 19:48
BAIKIT VERKT. JEIGU LIETUVIAI LIETUVĄ KEIKS, TAI KAS JĄ MATYS, GERBS, VYSTYS?
r.matelis
r.matelis

Penktadienis
2009-10-09 20:42
Ponas Brimai, tikrai neteisinga vertinti Lietuvą pagal savo laiptų aikštelę. Ir pagal laiptinę nieko gero. Net pagal gatve jus nesusidarysite apytikrio vaizdo. Tad kaip toje senoje reklamoje - mano patarimas: "Žvelk plačiau". Taip, aplink mus įvairūs žmonės. Taip, vieni ir musytei įkandus ima rėkti, kad skauda, kiti ir operacijas be narkozės atlaiko. Tačiau tema gi ne apie tai. Tema apie tai, kokie mes šaunuoliai, kaip, palyginus, gerai mes gyvename. O iš tikro to gi nėra. Aš netvirtinu, kad pas mus blogiau negu bet kurioje Azijos ar Afrikos šalyje. Aš tik sakau, kad kaip europiečiai mes gyvename labai apgailėtinai. Ir jei sausoji statistika kartais gali sau leisti pakankamai pakenčiamą aritmetinį mūsų gyvenimo lygio vidurkį, tai nevalia pamiršti, kad pas mus labai didelis visuomenės atotrūkis tarp negausaus turtingųjų sluoksnio ir likusių šalies gyventojų. Iš jūsų replikos supratau, kad esate pakankamai intelektualus žmogus, todėl nemanau, kad jums reikėtų aiškinti, kad jei iš dešimties žmonių vienas gaus 35 000 lt. atlyginimą, o likusieji devyni atlyginimo minimumą, t.y. po 800, tai JTO skelbs, kad vidutinis lietuvis uždirba labai gerai, jo VIDUTINIS ATLYGINIMAS yra 4220 lt. Bet ar tai bus ką nors džiuginanti tiesa?
pilkasis_ruonis
pilkasis_ruonis

Penktadienis
2009-10-09 21:02
Ačiū gerbiamieji už daugiausiai optimistinius komentarus. Išties – baikime kartą niurzgėti, geras, nors labai paprastas, atrodo, pasiūlymas. Gerbiamiems r.mateliui, None ir Petrui, siūlantiems apsižvalgyti aplink ir pasižiūrėti, kaip gyvename, atsakysiu tokiu pačiu patarimu, nuvažiuokite į Ukrainos ar Turkijos kaimą ar kokį miestelį ir pažiūrėkite. Nekalbu jau apie Afriką. Pažiūrėkite ir pamatysite. Mačiau, ir tvirtinu, kad Jungtinių tautų neapkaltinsi kokia nors specialia simpatija Lietuvai. Vertinimas didele dalimi objektyvus. Tiesa, galimybių suklysti yra. Pavyzdžiui, Kuba ar Libija tikrai per aukštai. Kubą mačiau iš arti. Esu tikras, jų statistika sufalsifikuota. Kai kurių kitų režimų irgi gal? Kiti mus mato žymiai gražiau nei mes. Užsienyje, išgirdus apie mus, kartais net nesitiki, kad tai gerai atrodome. O ar negražiai pasitvarkę rajonų centrai – tai jau savivaldybių garbės reikalas, ar ne gražėja ir maži miesteliai, kur niurzgalių kiek mažiau. Gal kokią palyginamąją foto parodą surengti? Mielasis CataclysmMansion, rezultatai išties atsilieka pora metų. Atsilieka statistika (tikri duomenys apie 2009 metus realiai atsiras kitų metų viduryje), o dar įvertinimo ir apdorojimo laikas… Ir dar mielieji. Prieš dvi dešimtis metų tikrai buvome toli nuo vengrų ar slovakų. Net nuo bulgarų atsilikinėjom. Dabar – lenkiam. Džiugu. Saulius teisus. Čia kaip futbole, bepigu buvo sovietinėje lygoje būti pirmiesiems. Net be didelių pastangų, Europos lygoje sunkiau, bet geriau paskutiniai ES, nei pirmi SSSR Beje, ponas r.mateli, jei pastudijuosite mūsų aptariamą raportą, atrasite, kad pajamų nelygybė ten fiksuojama ir vertinama. Tai Dini indeksas. Lietuva neatrodo taip blogai, kaip jums norėtųsi. Visiems sėkmės
Tadas

Penktadienis
2009-10-09 21:20
Supper LIETUVA vienoj vietoj su BERBUDAIS ir URUGVAJUM Taip ir galvojau!!! Bananu tik betruksta o visa kita yra :D
orvel
orvel

Penktadienis
2009-10-09 22:00
Manau, gyvenimo kokybę kiekvienas turi susikurti pats. Valstybės uždavinys būtų tik NETRUKDYTI, ir silpnesniems - padėti. Bet ne apie tai tema, geriau pasididžiuokime.>>> Permečiau akimis metodiką, tikrai nėra ko prikibti. Tik va didžiuotis… Gražu didžiuotis išsimokslinimu, gražu turėti daug mokyklų, bet norėčiau paklausti deputato, o kiek gi tų mokyklų pastatyta per 20 Nepriklausomybės metų? Kiek pamenu, Kaune gūdžiais tarybiniais metais kasmet buvo atidaroma po vieną vidurinę mokyklą, o dabar? Medicinos aptarnavimas irgi puiku. Didžiuokimės. Tik… O kiek ligoninių pastatyta per tuos 20 Nepriklausomybės metų? Kultūra? Na, čia jau taip, pastatyta "Siemens" arena. Žinoma, ne Operos ir baleto teatras, bet vistiek,- kultūrinimui skirta vieta. Kad jau tokią areną pastatėme, tai galim ir bibliotekoms elektrą atjungti, betaupydami ir "karpydami". >>> Taigi, lyg ir išaiškinome, kodėl mes tokioje garbingoje vietoje. Dėka to, kas pastatyta prieš du dešimtmečius, ir ko, dėl kokių nors priežasčių, nesugebėjo valdžios atstovai "privatizuoti". O visa kita… Nesvarbu. Geriau PASIDIDŽIUOKIME.
Aurimas

Penktadienis
2009-10-09 22:05
Tadai, Lietuvai bananų trūksta? :D
Vaiduokliukas

Šeštadienis
2009-10-10 02:51
Galiu palyginti lietuva tik su salimis kuriuose teko gyventi - Baltarusija, Lenkija, Vokietija, Anglija. Skirtumai ? Panasumai ? na nemanau kad verta lyginti pragyvenimo lygius ar socialini atitrukima. Manau tai ir taip kiekvienam aisku, tik kas bebutu keista - tiktai Lietuvoje zmones tokie apatiski ir susiskalde… Aisku bedu daug , bet kiekvieno kuris sako kad ju daug klausiu - O ka tu padarei kad butu geriau? Atsakysiu pats i sita klausima - balsavau kiekvienose rinkimose, dalyvavau mitinguose ir protesto akcijose, reiskiau nuomone per susirinkimus ir ieskojau problemu sprendimu budu. Surengiau nedidele akcija Vilniaus rajone kai 20 moksleiviu aplanke vienisus pensininkus ir surenge renginuka dienos centre (beje tam reikejo surinkti 120 litu,kadangi nieks nedave teko paaukoti paciam). Tai labai labai mazai , bet kartu ir lenkia 95 % likusiu lietuvos gyventoju :D Amerika net teroro gresme sukure kad galetu visuomene apjungti (viena is galimu priezasciu), nes susivienijusi visuomene yra salies geroves garantas. O kas dabar? Sedi 30 metu porele su mazu vaikuciu ir jei abu uzdirba po 1200 litu per menesiuka kazkur net iseiti bijo… O bendraminciu, bendravimo klubu ir draugiju tikrai netruksta… Jos nemokamos ir yra puikus budas praleisti laika, susipazinti su zmonemis, dalintis mintimis. Jie yra visuomenes variklis. tik susivienija nugalesime stereotipus, iveiksime baimes, ziniasklaida nebebus vienintelis informacijos saltinis, nebijosime pasisveikinti su kaimynu laiptineje ar nusisypsoti zmogui gatveje… Iki to dar toli, bet butu malonu kad kiekvienas zmogutis nuveiktu bent po maza zingsniuka to link :) As dabar dirbu anglijos automobiliu plovykloje po 10 val per diena , 6 dienas per savaite uz 3500 litu per menesi is ju 1200 sumoku uz nuoma, 800 komunalines paslaugos, 800 visuomeninio transporto transporto islaidos, kas liko maistas ir drabuziai. nesusitaupo nieko nes pragyvenimas gerokai brangesnis cia, bet malonu tai kad is manes nieks nesijuokia, nesu vertinimas pagal tai ka dirbu, nesu vertinimas pagal tai is kur as, nesu vertinamas pagal tai kokia kalba sneku, esu vertinimas tik pagal tai kas esu. Lietuvai labai labai toli iki to ir kol zmones patis to nesupras kad negalima dziaugtis kada kaimyno tvartas dega ar koki politika prigauna, tol ir nepakilsime auksciau 45 vietos :)
Vitalis

Šeštadienis
2009-10-10 07:28
Paklausai jus ,p.Vareiki ir norisi istirpus eskimo ledais karstos vasaros sauleje issilieti…1997m atvaziavau i Niujorka ir neturedamas draugu ir pritaikomos profesijos nugarmejau i gyvenimo dugna.Su negrais paketus veziojau dviraciu.Nuo 8 ryto iki 5-7 vakaro.100 km kasdien maziausiai.Pirmadieni atrodo kas cia tokio,mini sau pedalus linksmai 6-aja aveniu tarp autobuso ir limuzino…Tik va sustoti negali,laikas gena.Atlyginimas - cia jeigu nesipainioji ,neklysti,moki nesuslapti gruodzio liutyje - gerai jeigu $300/sav. Gyvenote Niujorke uz ~$1000/men?Tada zinote.Sestadieni miegi zmogus iki vidurdienio,negali pabusti.Bet ne,pabusdavau,kai susapnuodavau kosmara - kad as vel "laisvoje" Lietuvoje,O JAV tik kazkoks sapnas,nesusipratimas.Paklausai jusu,p.Vareiki, kvailas sapnas turbut.Juk 1995-97mm ,Lietuvoje,parnesdavau namo 800-1100 litu per menesi.Sutinku siame Naujojo pasaulio kampe ir klasioku,kolegu,bendradarbiu.Juos beje irgi toikie sapnai pirmus 3 metus kankino.Nuo kokios laimes pabegome pasirodo.
VLADIMIR

Šeštadienis
2009-10-10 07:59
VAREIKIS -TAI PATS DIDŽIAUSIAS BLOGIS LIETUVOJE.NIEKO SEIME NEDARTO ,O VALGO IR DAR GERIA….
pilkasis_ruonis
pilkasis_ruonis

Šeštadienis
2009-10-10 11:37
Mielas pastovusis oponente orvel, Kalbame juk ne apie tai, kas ką pastatė, o apie tai, kas yra. Didžiuojuosi, ta Lietuva, kuri buvo 2007 metais, t.y. socdemų valdymo laikais. Ar manote, kad kaip Tėvynės Sąjungos atstovas tirėčiau dėl to niekinti savo Tėvynę? O karpome ir taupome todėl, kad krizė, ne kad tautą nervuoti, gerai tai žinote ir nereiktų eilinį kartą grįžti prie banalybių. Vaiduokliukui: tautinės vienybės poreikis dabar didesnis net nei biudžeto subalansavimas, tik ne kiekvienas tai suprantame. O esant dabartiniam valstybių skaičiui, buvimas aukščiau 40 pozicijos būtų labai geras. Aha, gerbiamas Vitali, Jungtinės Valstijos pagal HDI indeksą yra 13 vietoje, tai Amerikoje geriau, neneigiu, ir iki tos vietos mums dar nearti, tačiau dėl to Lietuvos tikrai nedemonizuočiau. Sąlygos Amerikai tikrai palankesnės buvo.
Dalia

Ketvirtadienis
2009-10-29 01:59
Vareikis daro didelę žala Lietuvai, Taip, su autorium nepasiginčysi, nes rermiasi ne logika, o emocijomis , tačiau ir propaganda šiandien Lietuvoje negalioja, Vareikį palaikančiųjų - mažiuma lietuvių.
Vardas (būtina):
El. paštas (neskelbiamas) (būtina)
Puslapis
Komentaras
neburnok.lt
 
PERŽIŪRĖTI ARCHYVĄ
Vasaris 2012
P A T K P Š S
   12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829