REKLAMA
pilkasis_ruonis

E.Vareikis. Si vis pacem, para bellum arba kaip armija didina pensijas


Trečiadienis, 2010-09-08 08:49        Be temos    |    34 komentarųkomentarai

Nori taikos, ruoškis karui. Istorikai tvirtina, kad šiuos žodžius pasakė romėnas, karo reikalų žinovas Publius Flavius Vegetius Renatus. Tai buvo kažkada Romos imperijos gyvavimo pabaigoje, žinių apie autorių išliko nedaug, tačiau frazė, regis, buvo tikrai vykusi, nes ją prisimena ne tik kariškiai, bet ir civiliai. Prisimena gražiai, nes istorija patvirtina tiesą – išgyvena ir net suklesti tos bendrijos, kurios deramai žiūri į savo saugumą ir gynybą. Tokiose bendrijose vertinami ir jauni, ir seni.

 

Tikriausiai, ne paslaptis, kad mes nūnai į savo gynybą žiūrime mažų mažiausiai pro pirštus. Ne paslaptis, kad saugumo situacija prastėja, mūsų civilizacija išmiršta, grėsmės ir betvarkės vis daugiau. Būtų visai logiška labiau rūpintis krašto ir civilizacijos saugumu, tačiau mums siūloma ne didinti jį, o mažinti. Juk artėja biudžeto reikalai – vėl teks tampyti “biudžeto antklodę” į tą ar kitą pusę.

 

Argumentai mieli širdžiai – reikia neva kompensuoti pensijas, paremti mamas ir jų vaikus, padaryti dar daug gerų darbelių, tad kam čia mums tie kareiviai, kurie, žinia, gali net ką nors ir nušauti. Simptomatiškai gausėja manančių, kad gynybos biudžetas iš viso nereikalingas, o tos niekingos išlaidos – apie vieną procentą bendrojo vidaus produkto, galėtų padaryti laimingus ne tik pensininkus, bet taip pat gydytojus, moksleivius, kūdikius, studentus, disidentus, gėjus, kairiarankius, kreivakojus ir taip toliau…. sąrašą galima tęsti. Įdomu, aišku, kodėl likę 99 procentai iki šiol neatnešė laimės, bet tegu tai lieka refleksijoms ir diskusijoms. Negana to, kai kas ano, kad kariai – tai tiesiog potencialūs žudikai, kokių iš viso šioj žemėj neturėtų būti. Žodžiu, ne tek jau mažai nuo valdžios viršūnių iki “runkelių” taikosi pasidalyti po keletą centų dabartinius mūsų krašto apsaugos likučius.

 

Gali būti kad kai kas kyla iš nežinojimo ar naivumo, gali būti, kad ir piktos valios čia surastum.

 

Galima mandagiai paaiškinti, kad ginklas lietuviškai reiškia gynybos priemonę, ir kad pati gynyba - tai ne žudymas, o sergėjimas. Ar Žalgirio mūšį laimėję kariai buvo žudikai?  Jie kovėsi, beje, svetimoje teritorijoje? Ar buvo agresoriai? Jei į bent vieną klausimą atsakėte ne, atsiimkite savo klejones apie krašto apsaugos finansavimo žalą.

 

Pensijas kompensuoti reikės, kaip reikės kompensuoti ir kitus nerealizuotus lūkesčius. Kad tik krizė greičiau pasibaigtų, kad tų pinigų būtų daugiau. O padauginti pinigų gali kaip tik ta pati krašto apsauga. Tik ne ją skurdinant, o … stiprinant.

 

Garsi politinės ekonomikos specialistė Susan Strange (deja, prieš dešimtmetį apleidusi šį pasaulį) taikliai pastebėjo, kad gerai funkcionuojančiai šalies ekonomikai reikia keturių sąlygų: turėti bendrojo vidaus produkto kūrimo galimybę, laisvą rinką, bankų sektorių ir… garantuotą nacionalinį saugumą. Tai va - saugumą. Štai jums atsakymas į klausimą, kada valstybė kompensuos pensininkų skriaudas – kai bus saugi.

 

Kas mėgsta skaičius, gali pasitikrinti, kad pensijoms ir motinystei skiriame daugiau kaip dešimt kartų daugiau nei gynybai. “pravalgę” gynybą šiandien gal ir pasijusime dešimčia procentų sotesni, tačiau baugu, kad kitąmet nebebus ką valgyti.  Nebebus valstybės. Net atvirkščiai. Šiandien, viską skaičiuojant pinigine išraiška, pradedama manyti, kad geriau pralaimėti ir pasiduoti. Pralaimėti pigiau, pigiau neginti tėvynės pigiau nei pirkti lėktuvą ar šaudmenų. Nenuostabu, kad taip galvojant, gretai neturėsite nei tėvynės nei jos pensijos. O svetimiems jau visai nesvarbu, užsidirbote pensiją, ar ne.

 

Pavyzdžių toli ieškoti nereikia. Vidurio Europa, o tame tarpe ir Baltijos šalys, ekonomikos augimą (ir pensijų augimą) pajuto tada, kai tapo saugiomis, kai tapo aišku, kad jos bus euroatlantinės civilizacijos dalimi, civilizacijos, kuri turi daug didele dalimi todėl, kad yra saugi. Šalys kuriomis žavimės (Vakarų Europa ir Šiaurės Amerika), šalys, kurios mūsų migrantams atrodo geresnės tėvynės nei Lietuva, jau seniai suprato, kad gynybai negalima taupyti, nes tada reiks dirbti kažkur toli nuo tėvynės… gerai, kad Vakaruose, bet nebūtinai…

 

Istorija visada labiau mena karius, o ne tuos, kurie gynybai gailėjo… O jei mena, tai veikiau kaip itin negatyvius personažus. Skirtumas tarp sąvokos neapsiginti ir nesiginti didžiulis. Tautos kūryba sako – jei negali būti liūtas, gali būti vapsva, bet nebūk šliužas. Net ir galingieji kontaktų su vapsvomis privengia…

 

Ginkluotosios pajėgos ne vienai šaliai yra visų pirma garbės reikalas. Šiandien didelė bėda ir tai, kad atiduodami gynybą vadinamiems profesionalams prarandame tokį svarbų jos komponentą, kaip liaudies pasipriešinimas. Profesionalas gali būti patriotas, bet gali būti tik valstybės tarnautojas, nes jo statusas įpareigoja ginti valstybe, bet nebūtinai tėvynę. Tėvynę giname visi, bet netrūksta aiškintojų, kad to visiškai nereikia, netgi žalinga. Nepagarba gynybai ir kariuomenei, laikas, kada niekiname tikrąją karininkiją, niekiname žmones, kuriems svarbu ne tik profesinės pareigos vykdymas, svarbu karininko garbė, neatneša nei kitokios garbės, nei trokštamos naudos. Karininko garbė buvo neįkainuojama vertybė kiekvienoje istorijos epochoje, išskyrus, kaip regis, pastarąją. Ne kiekvienas, kas gražiai apsirengia, jau džentelmenas, ne kiekvienas, kuris taikliai šaudo, jau karininkas. Garbe reikia rūpintis ir ją puoselėti, juk lietuviai, sako, garbinga tauta.

 

Tie, kurių negerų ketinimų sąraše yra ir tautos demoralizacija, noriai slepiasi už pensininko nugaros. Ar tikrai mano, kad šį kartą Lietuvą galima okupuoti jos neginant neva dėl pensininkų interesų.

 

Suprantu, kad dabar išgirsiu tą baisųjį žodį krizė… Krizės metu, mat, ne kariuomenė svarbu. O kaip tik svarbu. Jau minėjau, kad ekonomika, nebūdama saugi niekada taip ir neatsigaus, tad ir pensijų niekas nekompensuos. Antra, viešai deklaruodami savo bejėgiškumą tiesiog skatiname savo priešus pasinaudoti situacija. Kas įsitikinęs, kad Rusijos vadovai, apraudodami buvusią SSSR, nesvajoja jos atkurti, tegu meta akmenį. Kas galvoja, kad radikalūs islamistai pjauna tik tuos, kas nemyli musulmonų, o mylinčius paglosto, tegu paskaito rugsėjo  žuvusių sąrašą. Pjauna iš eilės, o nesaugiausius pirmiausia.

 

Žinomiausias visų laikų Niujorko meras Rudoph Giuliani pradėjo eiti savo pareigas, kai miestas skendėjo gilioje krizėje, buvo apimtas betvarkės ir nusikalstamumo, nepasitikėjimo valdžia ir valdininkų savivalės. Reikėjo mažinti biudžetą ir meras tą darė, bet buvo sritis, kurioje biudžeto išlaidos net padidėjo. Ne, tai ne pensijos. Tai saugumas ir teisėsauga. Krizės metu paskelbęs deramą kovą su nusikaltėliais, meras tarsi paruošė dirvą firmų, kompanijų ir tarptautinių organizacijų atėjimo bumui. Visi, kad buvo pabėgę iš Niujorko, kaip nesaugiausio Amerikos didmiesčio, grįžo į saugų JAV verslo ir kultūros centrą. Išaugo pajamos, išaugo ir pensijos. Minėtoji Susan Strange visiškai teisi, ekonomika auga saugioje terpėje.

 

Galiausiai visai buitinis argumentas. Paskaičiuokite, kiek pinigų išleidžiate savo buto spynai, namo  tvorai, signalizacijai ar saugos paslaugoms. Patikinsiu, kad jei išlaidos mažesnės nei 2 jūsų asmeninio “bendrojo vidaus produkto” jausitės nesaugūs. Didesnis turtas, didesnė apsauga, aišku, tačiau juk pastatę naują namą nepaliksite jo be spynos… O namus, kur sudėti pinigai, tame tarpe ir pensijos, reikia dar labiau saugoti. Kad neatsitiktų kai sename anekdote apie žmogų kantriai taupiusį pinigus juodai dienai. Juoda diena atėjo – jį apvogė… Toks ir moralas: si vis pacem, para bellum.
Vidas

Trečiadienis
2010-09-08 09:29
Ir graudu. Ir juokinga. Gyvenimas, vanduo bėga taip smarkiai… Tik daugelio norai stovi vietoje…
skorpionas

Trečiadienis
2010-09-08 12:49
Neužsiimkit demagogija, o parodykit pavyzdį p. Vareiki - pasilikit minimumą, o visą kitą atiduokit armijai ir atsidursite saugioje terpėje.
alius

Trečiadienis
2010-09-08 13:08
Palyginimas su turto apsauga,nevykęs.Kam ubagui spyna.Todėl dėl apsaugos ir išlaidų gynybai turi būti sprendžiama referendumu.O ne partijų tamsiuose kambariukuose.Jei jūs bijote prarasti valdžią,tai ir ginkitės už savo pinigus,o ne už mano.O męs neturime ką prarasti,blogiau būti nebegali.
vilniete

Trečiadienis
2010-09-08 14:11
Vareiki, gal tu neberasyk, nes stokoji ne tik rastingumo, bet ir isslavinimo. ir kaip taip savim galima pasitiketi…
Vareikis klejoja

Trečiadienis
2010-09-08 14:22
Vareikis siulo Lietuvai eiti Siaures Korejos keliu - valgyt zole, buti basiem, plikiem, vejo perpuciamiem, bet uztat su kariuomene. Nenuostabu, juk vareikiui reikia padeti savo partietei Pasvalio pediatrei, ana baisiai susirupinusi, kad pinigu Lietuvoje truksta. Taip, Vareiki, Lietuva NETURI pinigu. Kai 600 tukstanciu zmoniu emigrave del nepritekliu, kai 400 tukstanciu bedarbiu, kalbet apie kariuomenes finansavima - mazu maziausiai nieksiska. Vareiki, ar tau rupi senute, kuri is pencijos paskutiniu centu kuiciasi prekybos centru nukainotu maisto prekiu vezimeliuose? Ar tau rupi jauni zmones, esantrys be darbo? Ar tau rupi tevai, vos sukrapstantys centus, kad aprengti vaikus is labdarynu? Ne, tu Vareiki dejai skersa ant tokiu problemu. Tu per savo apsirijima jau nebematai, kuo zmones kvepuoja. Tu nepuoselek iliuziju, nei taves, nei tavo gaujos niekas negins. Galesit gintis patys, bet as zinau, kad istepsit slides vos tik pavoju uzjustumet. Nusispjaut jums ir ant Lietuvos, ir ant lietuviu. Jei galvoji, kad lietuviai versiu tauta ir galesit myzt i akis kiek norit ir mes tai pamirsim, labai klysti. Tu geriau isgerk, turbut vienintelis dalykas, ka moki, megsti ir ka myli. Galesi su rusais jei ka granionais lakt ir buteli zaist, neprapulsi. Stai kokie Vareikio prioritetai, zmones - spyna jis matai rupinas:))Tik paskutinis debilas rupinasi spyna tuscioj vejo perpuciamoj lusnoj, bet Vareikis. Visa savo gyvenima suda males gal bent jau tiek metu sulaukes ka nors realaus ir gero Lietuvai nuveiksi? Gal nors karta elgetai ismaldos duok (a, jo, tu turbot tom vietom nevaikstai, kur jie buna), gal kokia seima paremk. Kiek gali tyciotis savo demagogija? ne velnio tu nezinai, kaip salis gyvena, nusiimk tuos veidrodinius akinius nors karta.
Benjaminas

Trečiadienis
2010-09-08 15:21
Pilnai pritariu.
nepasirases

Trečiadienis
2010-09-08 15:40
Taigi, kadangi krizė, tai galima sumažinti išlaidas gynybai iki 1,8 proc. nuo BVP, o kai krizė baigsis atstatyti tai, kas turi būti - 2 proc. nuo BVP (jei lyginti dabartinį mažiau nei 1 proc. nuo BVP). O apskritai, tai kyla klausimas: KODĖL NAIKINAMA KRAŠTO APSAUGA? O ponas Vareikis ar balsavo už finasavimo kariuomenei mažinimą? Jei balsavo, tai jam turėtų būti gėda rašyti tokius straipsnius. Jei nebalsavo - tai savo žodžius dėl gėdos atsiimu.
to Alius

Trečiadienis
2010-09-08 18:22
Referendumais itin svarbūs kraštui klausimai negali būti sprendžiami, nes tam reikalingi aukščiausio rango specialistai (kaip pvz. Atominės elektrinės statybos ar uždarymo klausimai). Tas pats ir su krašto apsauga bei ginyba. O tamstos siūlomas referendumas tai tas pats, kas pvz. tinginiams mokykloje užduoti klausimą: ar reikia mokytis? Atsakymas juk aiškus ir be "referendumo" tarp tinginių.
Vytautas

Trečiadienis
2010-09-08 18:31
"Istorija visada labiau mena karius, o ne tuos, kurie gynybai gailėjo… " -kvailesnio pasakymo negirdėjau. Istorija mena didžius žmones. Aleksandras Didysis, Napoleonas ir panašūs kiti visu pirma prisimenami ne kaip kariai, o kaip valdovai. Valstybes saugo ir gina ne tankai ir patrankos, o švietimas, mokslas, menas. P. Vareikio argumentai šituo klausimu niekiniai.
Kelmas

Trečiadienis
2010-09-08 18:56
100 procentų pritariu p.Vareikiui,reikia pinigų krašto apsaugai. Pasiūlymas. Visi TS-KD partijos nariai ir juos rementys algos 680 litų,pensijos 650 skirtumas krašto apsaugai.
Arnas

Trečiadienis
2010-09-08 20:17
manau, nekorektiška kaltinti E.Vareikį kompetencijos ar išsilavinimo stoka, vis tik tai labai išprusęs žmogus, o pastarieji straipsniai (ankstesnių tiesiog neteko skaityti) pasižymi gilia įžvalga ir subtilia ironija. Ir šį kartą sutinku su gerb. Vareikiu, nes manau, kad tinkamas krašto apsaugos, policijos, teisėsaugos institucijų darbas yra vienas iš kelių į geresnį rytojų, apie kurį visi žinom, bet nė vienam neteko pabuvoti. Kodėl? Imkime pavyzdį - korupcijos indeksas, jis gana gerai parodo, kokia situacija yra šalyje, atspindi galimas problemas su kuriomis susiduriama investavus šalyje (na, kiek reikės pinigų verslui įsteigti, "stogui" gauti ir pan.). Šis rodiklis tikrai nėra blizgantis Lietuvoje, tad dažnai atbaido potencialius investuotojus - kam rinktis labiau korumpuotą kaimynę Lietuvą, nei dviem aukštais aukščiau gyvenančią Estija, gal estai ir lėtesni, bet rūpinasi savo saugumu tikrai labiau nei mes. Štai po programišių atakos Estija ėmėsi steigti kovos su jais centrą - darbo atsirado ir vietos programuotojams (jiems nebereikia niekur važiuot), ir aptarnaujančiam personalui, ir lėšų pritraukta, vadinasi, įmanoma… tereikia išsikelti prioritetus kas mums svarbu, o tada jau ir ateitis šviesesnė atrodys ir viskas atrodys labiau pasiekiama :-)
petras

Trečiadienis
2010-09-08 20:21
Na paistalai ir tiek. Turbūt p. Vareikis nežino kaip "šauniai" smetoninė armija gynė Lietuvą nuo rusų 1940-09-14. Pasidavė be šūvių, prezidentas kaip paskutinis bailys pabėgo. Tada geri laikai buvo: ir krizės nebuvo ir pensijų bei motinystės pašalpų mokėti nereikėjo, armija gaudavo gerokai daugiau nei 1 %. O nepasipriešino, KODĖL? Kodėl sovietų tankai buvo sutikti su gėlėmis? ( Joniškyje tai tikrai, girdėjau net kelių gyvų liudininkų pasakojimus ). Ar be todėl kad ponai (grietinėlė) gyveno sau, didžioji dauguma ubagų sau? Ar ne tas pats ir dabar? Kodėl suomiai pasipriešino? Gal šiek tiek kitokia visuomenė Suomijoje buvo?
Pilietis

Trečiadienis
2010-09-08 21:19
Puikus straipsnis. Paantrindamas autoriui noreciau atkreipti demesi dar ir i tai, kad i LTU yra iplauke (ir vis dar plaukia) ES milijonai euru, kurie pagal ES moneterine politika negali buti skirti ES nariu krasto apsaugai (gynybos reikmems). Todel 99 % BVP + ES milijonai euru LTU v.s. >1% BVP krasto apsaugai. Petrui: 1. Kol valstybeje yra vyriausybe ir prezidentas - kariuomene neturi jokiu savarankisku igaliojimu veikti autonomiskai. Todel klausimas yra daugiau apie valstybes uzsienio bei vidaus saugumo politikos igyvendinimo santyki su ginkluotomis pajegomis, nei apie kariuomenes finansavima. 2. Del SSSRS okupantu sutikimo su gelemis - girdejau, kad jas mete ant ant ju palaiku. 3. Suomija - paziurek i gaubli kur ji randasi ir pasiskaityk apie Manerheimo linija, ir klausimu nekils.
Atoveiksmis.lt

Ketvirtadienis
2010-09-09 00:48
Matėt ENDGAME? Taip- žalias, Ne-raudonas. BALSUOKITE AKTYVIAI VISI KARTU!
Rauskis

Ketvirtadienis
2010-09-09 08:20
Jeigu ruošiesi gynybai, rausk apkasus ir statyk dzotus pagal valstybės sienos perimetrą. Pasirašyk draugystės ir nepuolimo sutartis. Statyk slėptuves civiliams. Jeigu civiliai žmonės neapsaugoti, tai kaka - ne gynyba. Štai Hodžos Albanija buvo pastačiusi daug slėptuvių, bet baigėsi Hodžos era, o niekas nepuola. LT orientuojasi į Šiaurės Korėją ir Hodžos eros Albaniją.
Kareivis

Ketvirtadienis
2010-09-09 08:22
Neblogas straipsnis, tačiau p. R. Juknevičienės valdymo metu: 1. „Laikinai" nemokami kelionpinigiai ir kariai važinėja į tarnybą po 200 - 300 km. kiekviena mėnesį pakloja už kurą 500 lt./mėn. 2. 2009 m. buvo įvestos „savanoriškosios" nemokamos atostogos. Kas neėme yra iki šiol persekiojami tarnyboje. 3. Sumažinti maistpinigiai (pajamos sumažėjo dar apie 200 Lt.). 4. Nepratesinėjami darbo sutartis ir po 18-19 m. tarnybos žmonės išmetami į gatvę be nieko. Išvada. Greitai įvyks rinkimai ir atėjo laikas valytis nuo viso konservatoriško mėšlo, bet nesigaus. Kariškiai ne tokie durniai, kaip atrodo.
Deivis

Ketvirtadienis
2010-09-09 08:32
Puikus ir izvalgus straipsnis. Sveikinu Vareiki.
Saulius

Ketvirtadienis
2010-09-09 09:03
Paskaitai komentarus ir darosi baugu. Baisu ne tai, kad zmones klysta manydami, jog nereikia rupintis saugumu ir ginyba (girdi, kas cia mus, ubagus, puls?). Asmeniskai man baisiausia yra tai, su kokia piktdziuga gerbiami komentatoriai plysauja - "tokios "neteisingos" Tevynes mes neginsim! Tegu ja turciai gina! Ir aplamai, (kaip vienas komentatorius issireiske), valstybe saugo ne patrankos, o menas ir t.t." Zinote, iskart prisiminiau, kaip menas Lietuva 1939 metais apgyne. Su Salomeja Nerimi ir co priesakyje… O dar darosi nelinksma, kai pagalvoji, kad per toki trumpa laika, vos 20 metu, imanoma tautai sitaip smegenis praplaut. Po galais, juk didzioji tautieciu dalis dar turetu prisimint, kaip nuostabiai gerai, laisvai ir teisingai jie gyveno…po okupantu padu.
petras

Ketvirtadienis
2010-09-09 09:23
Aš stebiuosi, kaip suaugęs žmogus gali būti toks kvailas? Arba kažkam laižai ušpakalį, Vareiki? Valstybės stiprybė yra ne kariuomenėje, o ekonomikoje ir šalies piliečių gerbuvyje. Koks kvailys dabar eitų ginti Lietuvos, juk eiliniam piliečiui nuo to bus dar blogiau negu jau dabar yra. O kokios būtų pasipriešinimo pasekmės Lietuvai, kai tu ruošiesi minią su šautuvais pasiųsti prieš tankus ar sraigtasparnius - visaliaudinis pasipriešinimas yra kvailių ir politikų ideologija. Pats tikriausia niekad netrrnavai kariuomenėje, kad rašai ,kad gynyba yra ne žudymas - jei pats vadovaujiesi biblijos dogmomis, tai kam iš viso reikalinga kariuomenė?
Darius

Ketvirtadienis
2010-09-09 09:41
Sauliau.. nuo ko gali mūsų turima kariuomenė apginti?? gal kovinių filmų per daug žiūrite, kur vienas ištaško būrius?.. turime kelis batalionus, kelis senstelejusius laivus, kelis mokomuosius lėktuvus, kelioliką šarvuotukų. na dar šiek tiek dovanotos ir pirktos nešiojamosios gynybinės įrangos.. jei būtų norima, kad esant reikalui, į kova eitų visi, neatmesčiau galimybės įvesti pamokas mokykloje ar vasaros atostogų metu - stovyklas ir pan. kad jaunimas suprastų, kas ir kaip.. o dabartinėj situacijoj.. na iš esmės didink tu ar mažink finansavimą, visvien esam maža valstybėlė, kuri karinės agresijos atveju pasipriešintų net 5minutes, ne daugiau.
pilkasis_ruonis
pilkasis_ruonis

Ketvirtadienis
2010-09-09 10:06
Sveiki, komentatoriai, Pyksti Jupiteri, vadinasi esi neteisus. Čia visiems pikčiurnoms, kurie sako, kad tėvynės negynė ir negins. Istorija negailestinga, ji sako, kad jei taip elgsitės, privers kariauti už svetimą šalį. Geriau prisiminkite šaukimus į armiją. O dabar rimčiau. Alius klausia, kam elgetai spyna? Elgetai jos gal ir nereikia. Bet aukštai išvystytai valstybei, kokia yra Lietuva, saugumo ir gynybos tikrai reikia. O aš bijau ne prarasti valdžią (tiesa sakant turiu daug pareigų, o ne kažkokią mistinę valdžią), bijau prarasti Lietuvą, kuri yra garbinga ir santykinai pasiturinti valstybė. Jei atrodo, kad Lietuva ne tokia, pasidairykite po pasaulį. Nežinantiems ir neparašiusiems prisipažinsiu, kad balsavau (kei balsavimas buvo), už gynybos stiprinimą ir mūsų saugumo misijas. Manančiam, kad Vareikis klejoja pasakysiu tik tiek, kad būtent Šiaurės Korėjos (ar Albanijos) keliu eisime, kai kariuomenės finansavimas bus atskirtas nuo visuomenės gerovės. Aš gi kaip tik siūlau atvirkščiai – juos sujungti – ginti jūsų minimą senutę, sudaryti galimybes jaunimui (galimybes, o ne vergišką darbą), o ne palikti senutei gintis pačiai, prie pensijos pridėjus vieną litą. O tai jau neapsigins…. Dėl referendumo… Išties, mokinuko referendumu paklausus, ar reikia mokytis jei tingi, gali išgirsti “reikiamą” atsakymą. Ar valstybę gina menas ir kultūra? Tikrai taip, tačiau menas ir kultūra turi būti saugūs. Čia ai jau aksioma. O Vytauto minėti šaunūs valdovai, tokie kaip Napoleonas ar Aleksandras Didysis buvo išties nežinau ar tokie super geri valdovai. Veikiau karo vadai. Šiandien geriau kalbėti ne apie valdovus, o apie vadovus. Kaip kad pavyzdžiui JAV prezidentą Reaganą ar kanclerį Adenauerį. Saugumu rūpinosi. Teisingai, Vytautai. Mielam Petrui priminsiu, kad vadinama smetoninė armija liūdnai baigė savo dienas ne todėl, kad deramai nepasipriešino, o todėl, kad nesipriešino. Skirtumas yra. Buvo gerai paruošta, tačiau šalies vadovybė, deja, baili. Po to dešimtį metų žmonės priešinosi miškuose, menkai pasiruošę ir be resursu. Pastarasis faktas yra Lietuvos garbė, o 1940-ji, deja, gėda. Nesipriešnimu nieko nesutaupė, nieko neapsaugojo, nieko nepagerino. Tiesiog leido laisviau greičiau ir begėdiškiau prievartauti šalį. O partizanai grąžino visos tautos garbę, pagarba jiems. Paskutinė pastabėlė. Politika nėra turgelis, kuriame atskiros grupuotės ar asmenybės siekia tik savo naudelės. Jei Lietuvos, kaip valstybės interesus painiosime su atskirų partijų ar net asmenybių ambicijomis, tai nieko neturėsime. Dėl gynybos – NATO narystės, pvz., sutarė visi, tai nereiktų taip primityviai vertinti.
pilkasis_ruonis
pilkasis_ruonis

Ketvirtadienis
2010-09-09 10:11
Dariau, beje, paskaityk saugumo politikos vadovelį. gynybos svarbiausia misija - atgrasymas. Ji turi buti tokia, kad potencialus priešininkas žinotų, kad iš karo jis patirs daugiau nuostolių, nei gas naudos. Kai šitą suprasi, surasi ir kodėl didelės valstybės taip niekada ir nesualgo mažesnių. Kodėl galingas žmogus yra linkės neprasidėti su maža apsa, nors yra žymiai stipresnis. konfliktas su vapsva gali atnešti daugau problemų, nei džiagsmas ją sunaikinus. Rusijos armija išejo iš Lietuvos, nors buvo ir yra dau stipresnė. Išėjo, nes pagaliau suprato, kad laikyti Lietuvą savo letenose yra daugiau bėda, nei nauda.
Vilius

Ketvirtadienis
2010-09-09 12:02
Su kuo ruosiames kariauti su latviais? Visi kiti ne toje svorio kategorijoje.
Gintaras

Ketvirtadienis
2010-09-09 14:36
Ačiū Jums Egidijau už paprastai ir suprantamai pateiktas mintis. Krašto gynyba jau yra tokioje situacijoje, kad jau blogiau būti negali. Sukurtas mitas apie turtingą krašto apsaugą, kariuomenę. Niekada nebuvo skiriama tų žadėtų 2 proc. nuo BVP, o dabar ir 0,9 proc. nebėra. Daugelis dejuoja, kad švietimui, sveikatos apsaugai, žemės ūkiui ir kt. sritims trūksta finansavimo, bet pamiršta kad šios, kaip ir visos valstybės sritys, išskyrus gynyba, yra finansuojamos ES. Tuo tarpu Kariuomenė negali būti finansuojama iš ES lėšų. Iš NATO ir ES šalių, pagal skiriamą gynybai lėšas nuo BVP, lygiuojames tik su Liuksemburgu, nors gal jau ir ši šalis mus aplenkė. Šalies gynyba turi remtis ne tik materialinėmis priemonėmis, pinigais, svarbiausia yra žmonių pilietiškumas, sąmoningumas. Tautos ir valstybės stiprumas pirmiausia remiasi piliečių sąmoningumų, žmonių dvasiniu stiprumu. Deja, paskaičius kai kuriuos Jūsų publikacijos komentatorius, kaip ir daugelio kitų Delfio straipnių komentarų, galima susidaryti klaikų įspūdį - pasiekėme visišką degredaciją. Žinoma, tai tik įspūdis. Pikti ar verkšlenantys komentatoriai sudaro gyventojų mažumą. Sėkmės Jums šviečiant visuomenę.
pilkasis_ruonis
pilkasis_ruonis

Ketvirtadienis
2010-09-09 14:41
ačiū, gintarai. nebijokime labai, nesame vieniši išties
kiemo katinas

Ketvirtadienis
2010-09-09 15:54
Ka as zinau.. Tokie dideli dalykai juk ne mazo gyvio galvai. :) Tik pora pamastymu: siap tai straipsnio negali pavadyt is esmes neteisingu. Bet tas finansavimo, tie nelmti 2% nelabai aiskus. Tikiuos, jog didzi gerbimas jo autorius nepamirso, jog mus biudzetely lituku truksta kur kas didesni procenta, juos skolinames su labai miglotom perspektyvom, ir vien tas jau visai gerai nenuteikia, nedziugina ir t.t. Tai dabar is kurios dalies tuos 2% atsegt autoriaus nuomone labiau but teisinga - is sunestuju - tuo paciu daugiu skolintis, ar skolintis issyk daugiau??? ;) Kitas momentas - ar gynyba tik pinigai? Taip primityviai - pripirksim daugiau sautuvu (tu paciu dar kitur nurasytu ir smarkiai permokdedami, kaip nesyk buvo) ir shet stipresni issyk paliksim? O kur kariunu motyvacija, t.sakant - kovine dvasia? Straipsnio komentarai negailestingai griezti, kaip matom, tokiu dauguma. Shkia, galim numanyt, jog didesnes dalies visuomenes poziuris i sita reikala neigiamas. Is kur mus kariunai? Gi is tos pacios visuomenes! Buvo cia kazkur laida apie patriotizma, jo motyvacija, ir ten nuskambejo gan idomi mintis: "Kaip suprastu savoka "Zut uz tevyne" siandieninis lietuvis? Agi mazdaug "Zut uz aukstomis tvoromis aptvertas privacias paezeres"" . Kraupu? Sutinku. Bet taip yra. Vat. Agi be sito sautuveliai juk niekas. Jeigu ji laikas ji pames vos vejeliui pustelejus. Arba da blogaiu - parduos, jei tika kas kainele pasiulys… Taip kad ne tuos banaliuos procentuos mus beda, pone Vareiki, ar bent jau neitikinot.
valdas

Sekmadienis
2010-09-12 02:13
Sveiki, pikti ir gerai nusiteikę. Diskusija iš tikrųjų įdomi, kalba dvi pasaulio pusės - tie, kurie jaučiasi esą valstybės piliečiai, ir tie, kurie tokiais nesijaučia. Vienos valstybės auga, plečiasi, tampa regiono lyderėmis, kitos priešingai, paskęsta chaose, susipainioja idėjose, tampa kitų valstybių aukomis.Kas lemia vienų kilimą ir kitų kritimą? Tinkami prioritetai.
Joo

Trečiadienis
2010-09-15 02:55
Kariuomene reikalinga, nes tokia valstybe kaip Lietuva tik ginklu gali apsiginti nuo savo piliechiu. Gerai, kad daug emigravo. O jei sugrish? Kuo juos galima bus pagasdinti jei ne kulkomis?
Vardas

Ketvirtadienis
2010-09-16 20:38
Krasto Apsaugos ministerijoj ir taip algos didziausios. Remiam kaip imanom, kaip sakant.
azuolas.bagdonas
azuolas.bagdonas

Penktadienis
2010-09-17 11:52
Minėtoji Susan Strange visai ne išlaidas kariuomenei galvoje turėjo, o jūsų pavyzdys apie Niujorko merą rodo, kad reikia investuoti į policiją, o ne į kariuomenę. Leiskite dar vieną knygą jums parekomenduoti, kad geriau sektusi konstruoti ir pagrįsti savo teiginius: Anthony Weston, A Rulebook for Arguments. Gal pravers ir darbui Seime. Visgi įdomu, kiek jūsų nuomone reikėtų skirti lėšų kariuomenei, kad Lietuva taptų saugi? Kiek ta spyna kainuoja?
Jonas(sovietinis jefreitorius)

Penktadienis
2010-09-17 15:02
Bravo, Vareiki.Reikalauk, kad ir buvusiem sovietų kareiviams Lietuvoje padidintų pensijas.Juk sovietiniai karininkai (Murzos, Vegelevičiai ir begalė kitų) gauna mižiniškas pensijas ne tik iš Lietuvos ,bet ir rusiškas. Taigi, man, jefreitoriui, pakaktų kokių 3,5 K lietuviškų pinigų. Paaiškink, Vareiki, Seimui ir Kubiliui, kad aš taip pat kaip Tutkus ir kiti sovietiniai litiniantai, ginsiu Lietuvą. Nors ji niekam nereikalinga, nebent 3 kart ženptai Rasai, norinčiai tapti generolu.
Rimas

Pirmadienis
2010-09-20 09:03
Apsiginti galėtume tik nuo Latvijos, todėl kariuomenė gal reikalinga tik vidaus neramumams slopinti ir užsienio priešui simboliškai pasipriešinti? Ir nemaišykite karo reikalų su pensininkų, gaunančių iki 800 Lt pensijas konservatorišku apiplėšimu Lietuvoje. Taip elgiasi tik tautos nemylinti valdžia.
Vilius

Pirmadienis
2010-09-20 17:03
Lietuva jau turėjo stiprią tais laikais smetoninę armiją. Kuo viskas baigėsi visi žinom. Nei tie kurie išlakstė, nei dauguma likusių matyt Tėvynės nebepuls ginti. Esantieji prie lovio, savo veiksmais, meilę Tėvynei jau užmušė.
[…] Egidijus Vareikis 2010-09-08 Patiko? Dalinkitės su draugais ;) […]
Vardas (būtina):
El. paštas (neskelbiamas) (būtina)
Puslapis
Komentaras
neburnok.lt
 
PERŽIŪRĖTI ARCHYVĄ
Vasaris 2012
P A T K P Š S
   12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829