191bc DELFI BLOGAS - pilkasis_ruonis » Įrašai » E. Vareikis. Naujųjų 1940-jų priešaušriai. III dalis. Kaip išvengti okupacijų?
REKLAMA
Sulaukiau nemažai pykčio ir verksmų už kalbas apie potencialius karus ir okupacijas. Pirmųjų dviejų dalių (jas galima rasti čia http://blog.delfi.lt/pilkasis_ruonis/9425/ , http://blog.delfi.lt/pilkasis_ruonis/9468/ ) tekstai susilaukė plataus komentatorių nuotaikų spektro - nuo raginančių nekalbėti apie nepopuliarius dalykus, iki fatalistų, įsitikinusių, kad nauja okupacija yra tik laiko klausimas – vis tiek mes maži, o pinigų net šoviniams trūksta… Optimistų, manančių, kad turime gintis ir galime apsiginti nebuvo daug. O be reikalo… Karų ir okupacijų galima išvengti, mes netgi žinome kaip tai padaryti – tarptautinio saugumo mokslas padėjo teorinius pagrindus, o mums belieka juos įgyvendinti. Bėda tik ta, kad nenorime elgtis pagal taisykles, manydami, kad esame gudresni ar išradingesni ir niekados nebesiduosime apgaunami. Visos istorinės klaidos, neva, padarytos dar iki mūsų. Deja, sprendžiant iš komentarų ir diskusijų darosi aišku, kad būtų pravartu dar kartą ir bent šiek tiek susipažinti su karo ir taikos koncepcijomis ir… nekartoti tų pačių skaudžiausių praeities klaidų. Pradžiai prisiminkime, kad dar iš Senovės Romos atėjo sparnuota frazė: si vis pacem, para bellum – nori takos, ruoškis karui, kurios autoriumi laikomas mažai žinomas romėnas Publijus Flavijus Vegetijus Renatus – rašęs 4-tame ar 5-tame amžiuje. Iš esmės frazė reiškia vadinamosios stiprios taikos įgyvendinimą – priešas vengia pulti stiprų ir gintis pasiruošusį oponentą, o puola silpną, t.y. nepasiruošusį gintis. Kitais žodžiais tariant, reikia būti pasiruošus karui, pasiruošus galimiems nepopuliariems politikos scenarijams. Ar Lietuva pasiruošusi tokiems? Manau, kad pasiruošusi veikiau tikėtis, jog negandos nekils ar bent mūsų nepalies. Teisybės dėlei reikia pasakyti, kad Lietuva 1940 metais buvo pasiruošus galimam karui, tačiau karui prieš Lenkiją ar Vokietiją, bet jokiu būdu ne karui prieš SSSR. Ne kas kitas, o imperatorius Napoleonas cituotą lotyniškąją frazę išvertė kitaip: si vis bellum para pacem, kas reikštų, jei nori karo, kovok už taiką. Kitaip kalbant, ragink kitus karui nesiruošti, tada laimėsi, o jei pats būsi karui nepasiruošęs, tada kaip mat jį gausi. Nenuostabu, kad visi imperialistai mėgo būti taikos balandėliais. SSSR buvo Lietuvos guodėja ir rėmėja, vienintelė Europoje pripažinusį Vilnių Lietuvos dalimi. Tiesiog nebuvo galima nemylėti Sovietų valstybės, nebuvo galima ja nepasitikėti, juolab, kad SSSR atrodė labai miela ir taikinga, atrodė, kad ji, kaip ir Lietuva nemyli Lenkijos ir gerai supranta lietuviškus politinius skaudulius. Šiandien mums naudingiausia būtų sakyti si vis pacem, para pactum- jei nori taikos, pasiek taikos susitarimą. Pasiekėme – įstojome į NATO. Susitarimas yra gera apsauga, bet ne visiška garantija. Lietuva irgi ne kartą nudegė, pasikliaudama vien sutartimis (kad ir liūdnai minima Suvalkų sutartimi), geriau pasikliauti realiais aljansais. Dar šiek tiek lotynizmų. Si vis pacem fac bellum Jei nori taikos, eik į karą, kitaip triumfuos nemorali jėga. Tai mūsų partizaninio pasipriešinimo karas, mūsų tautiečiai ėjo į jį, kaip sakiau tam, kad bent iš dalies nuplauti tą 1940 nesipriešinimo gėdą. Taigi, bus karas ar ne, nuo mūsų gal ir ne visai priklausys. Tačiau jei nesiruošime jam, nesiruošime gintis, istorinė gėda garantuota. Ar mes turime šansų nuo ko nors apsiginti? Klausti reikėtų kitaip – ar galime būti tikri, kad mūsų nepuls? Vėl šiek tiek teorijų. Dauguma jų svarbiu balanso ar status quo (t.y. karo nebuvimo) palaikymo instrumentu laiko vadinamąją atgrasymo strategiją. Ši strategija – tai rinkinys priemonių, įrodančių, kad karinis konfliktas ar kokie kiti saugumą silpninantys veiksmai racionaliai neapsimoka, vienas veikėjas sulaiko kitą veikėją nuo tam tikrų jo veiksmų. Tuo būdu efektyvi gynyba kuriama ne tam, kad ją tikrai naudoti, o kad agresorių atgrasyti nuo puolimo. Priešininkas turi suvokti, kad karinės pergalės neatpirks nuostolių ar sukels nepageidautinų politinių problemų o gal ir keršto akcijų. Tad atgrasymo strategija visų pirma reikalinga karo prevencijai ar taikos užtikrinimui. Niekaip čia negali neprisiminti širšės, kuri neabejotinai yra tūkstančius kartų silpnesnė už žmogų, bet turi pakankamai efektyvią atgrasymo priemonę, kurią naudojant žmogus visai nenori su širše turėti reikalų. Reikia nepamiršti, kad prieš atgrasymo strategija yra ir kitokia pajungimo (prisijaukinimo) strategija. Apie tai, kaip SSSR tarpukaryje prisijaukino Lietuvą, jau kalbėta. Bet istorija kartojasi. Buvau dalyvis pokalbio su Rusijos politikos ekspertais atmenamais 1992 metais, kai sprendėsi Rusijos kariuomenės Lietuvoje klausimas. Kariuomenė buvo išvesta, nes jos laikymas Rusijai buvo taip politiškai nenaudingas, kad neatpirko galimybės laikyti Lietuvoje savo dalinius. Kita vertus Rusija tik sveikina lietuvių tarpusavio kivirčus, nesusipratimus, sveikina Rusijos žiniasklaidos įtakos didėjimą. Šiaip ar taip po dvidešimties nepriklausomybės metų statistinis lietuvis daugiau žino apie tai, kad vyksta Maskvoje ar net Omske, nei kas dedasi Taline ar Stokholme juo labiau Briuselyje. Lietuviškose tinklapiuose šalia tautinės kalbos ir angliškų versijų jau pridygo rusiškų (valio, pragmatikams, lenkiškas ar švediškas versijas tikriausiai uždraustų), girdėjau reklamą, siūlančią naudoti lietuvišką, rusišką ir užsienietišką produkciją (Rusija, suprask, – jau nebe užsienis). Esame sėkmingai prijaukinami ne tik prie kitos šalies informacijos, bet ir prie jos mąstymo būdo ir vertybių. Kur dar ir Rusijos baimės faktorius. Pripažinkime, kad lenkų ar švedų valstybės niekas nebijo, o Rusija dar ir kaip gali mus išgąsdinti. Nereikia ilgų aiškinimų suvokti, kad prijaukintą šalį kur kas lengviau pajungti nei “laukinę”. Čia jau tikrai ir karo nereikės… Kad atgrasymas veiktų tokioms šalims kaip mūsų, minėjau, būtini aljansai. Po Antrojo pasaulinio karo buvo sukurtas saugumo aljansas NATO, laikomas, ką ten mūsų šalies priešai bešnekėtų, visų laikų geriausiu gynybiniu aljansu. Jis atitinka daugelio aljansų teorijų siūlomus modelius. Žaismingiausia ir labai pamokančia teorija laikyčiau tą, kuri valstybes traktuoja kaip vieno gamtos komplekso žvėris. Jų tarpe yra liūtai – šalys patenkintos status quo ir linkę savotiškai mokėti už status quo palaikančių skaičiaus didėjimą bei palaikymą. Tipiški liūtai – amerikiečiai - moka už NATO plėtrą ir stabilumą, amerikiečiai, patys būdami pakankamai stiprūs vis tik ieško kuo daugiau savo politikai pritariančių šalių. Britai su prancūzais noriai “maitina” savo buvusias kolonijas trečiąjame pasaulyje, siekdamos sukurti jas remiančių valstybių tinklą. Kita grupė - vilkai – šalys nepatenkintos savo status quo ir pasiryžę jį ardyti, gal būt siūlyti alternatyvius aljansus. Tipiškas vilkas – Rusija – deda daug pastangų stabdyti NATO plėtrą. Vilko bruožų turi Kinija, ilgą laiką po Antrojo pasaulinio karo siekusi tapti Trečiojo pasaulio lydere. Tarp liūtų ir vilkų galima konkurencinė kova. Šakalai – šalys, kurios neturi savo nuomonės ir balansuoja tarp liūtų ir vilkų, sekdamos, kuri stipresnė. Švedija Antrojo pasaulinio karo metais “balansavo”, pradžioje simpatizavusi Hitleriui, vėliau antihitlerinei koalicijai. Tai žinoma “wait and see” politika. Iš dalies šakalų elgsenai priskiriama finliandizacija ar savotiškai priverstinis neutralitetas, tekęs, pavyzdžiui, Austrijai. Ėriukai – šalys, kurios dedasi prie laimėtojų iš baimės ir norėdamos sumažinti saugumo kainą. Baigiantis Antrajam pasauliniam karui, tokiomis buvo dauguma antihitlerinės koalicijos šalių, vėliau ir Jungtinių tautų steigėjų. Kai kurių politikų aiškinimais, ėriukai yra ir šalys, norinčios žūt būt atsirasti po NATO skėčiu: problema yra ta, kad liūtai norį jų, kaip pritariančių sąjungininkų, tačiau žino, kad tie patys ėriukai yra ir geidžiamiausias vilkų maistas. Taigi, kažkada generolas Raštikis manė, kad būsime gudrūs šakalai ir netgi gausime naudos iš didžiųjų konfrontacijos. Tačiau mus suvalgė ir tiek. Šiandien esame ėriukai, kurie arba draugauja su liūtu arba taps vilko grobiu. Niekinti liūtą, kai jam ir taip nelengva, t.y. išdavinėti Ameriką, manant, kad vilkas tapo vegetaru ir avių nebeėda, ar skelbiant, jog tarp vilko ir liūto nematome skirtumo, baigsis suvalgyto avinėlio tylėjimu… Lietuva 1940 metais kapituliavo dėl ne kartą kitų autorių ir mano minėtų priežasčių. Pirma, rinkosi trumpalaikę naudą, o ne vertybėmis grindžiamą pragmatine politika. Neparėmė politinių iniciatyvų, neparėmė demokratinių šalių, o skelbė “neutralitetą” politinių nusikaltimu atžvilgiu. Antra, buvo įsitikinusi, kad šalies nepriklausomybė yra amžina, kad Pirmasis pasaulinis (tada vadintas Didžiuoju) buvo paskutinis. Trečia, tikėjosi gauti naudą iš stipresniųjų šalių susikirtimo, būti ten, kur kažką duoda, t.y. elgėsi kaip tipiška turgaus prekeivę, besirūpinanti ir besipuikujanti tik savo ūkiu. Ketvirta, politikoje pasirinko savų politikų asmeninius, o ne nacionalinius, o juolab regioninius interesus. Penkta. Nebuvo pasiruošusi besąlyginei gynybai, t.y. visuomenė nebuvo įsitikinusi, kad gintis reikia visomis tai visuomenei priimtomis priemonėmis. Lietuva yra apginama – jei pasiruošusi besąlygiškai visuotinei gynybai, jei yra aljanso narė, jei vykdo politiką, kuri stiprina euroatlantinį solidarumą, ar solidarumą su ta pasaulio tvarka, kuri garantuoja mūsų būties (raison d’etre) prasmę. Ar besąlyginei gynybai esame pasiruošę, atsakykime sau patys, pasikonsultavę su sąžine. Jei tvirtai žinosime, kad nekartojame, naujieji 1940-ji negresia. Bet gerai pagalvokime. O dabar lyg ir pabaigai. Ne vienas klausia, o kaip nesuklysti, renkantis sąjungininkus ir politines kryptis. Atsakymas lengvas, nors ne lengvai įvykdomas – reikia klausyti sąžinės, taip taip, tos istorinės, politinės ir tautinės sąžinės, o ne trumpalaikės naudos interesų ar įsitikinimo, kad galima ką nors apmulkinti rinkoje ar sugraudinti netikrom ašarom. Tautos, gyvenančios sąžiningai, arba laimi, arba žino, kad nukentėjo ne dėl savo kaltės, tad istorines skriaudas vienaip ar kitaip atitaisys. Tiesa sakant, o ko daugiau bereikia iki pilnos laimės tarp Europos, Azijos ir likusio pasaulio?
Bander

Pirmadienis
2011-11-07 11:25
Mūsų sąjungininkai per mažai gavo velnių už išdavystę 1945m., kai nepareikalavo CCCP pasitraukti iš okupuotų teritorijų, atidavė pabėgėlius, turtą, o 1990 m nepripažino mūsų iškart. Švedai tik dabar kažką numykė, kad "gal nelabai gražiai pasielgė"…Reikėjo paantrinti, kad taip, išdavėte pabėgėlius. Tarkim, ryt mus vėl okupuos. Ir takime, išsilaisvinsim dar po 50 metų. Vėl pasikartos istorija - grįšime pas savo sąjungininkus. Ir ką?jie vėl mals tą pat, ką sako dabar, kad visi už vieną?O mes apsimesime, kad nebuvome išduoti ir tikėsime, kad tąkart buvo tiesiog suklysta.Ir atleisime ir gražiai kalbėsime ir nuolaidžiausime? Mano nuomone "vertybių puoselėjimas ir glaudžių ryšių palaikymas" nėra vaistai nuo agresijos. Turime tapti širšių lizdu, kurio nenorės užkabinti joks agresorius. Tai veikė tūkstančius metų, veiks ir dabar. O kalbas apie vilkus ir liūtus pamirškime-tai tik teorija
E.

Pirmadienis
2011-11-07 11:30
Įdomūs pamąstymai.
bbb

Pirmadienis
2011-11-07 11:33
Siais kosmopolitiniais totalitaristines demokratijos laikais buti okupuotas ir asimiliuotam yra siektinas reiskinys. Juk mes tam ir stojom i ES kad praturtintumeme savo kultura iskiepiais is Kinijos, Nigerijos ar Izraelio
pilkasis_ruonis
pilkasis_ruonis

Pirmadienis
2011-11-07 11:40
Bander,,,,,, nei švedai, nei amerikiečiai, nei kokie anglai nebuvo 1940 metais mūsų sąjungininkai.
Vitalis

Pirmadienis
2011-11-07 11:57
Autorius pamirsta apie vidaus ir uzsienio politikos atitikimo butinybe. Lietuvos vidaus politika nekuria visuotinai,totaliai gynybai reikalingu pagrindu.Todel tos valstybes arsenale telieka diplomatinis manevravimas.Jos elitui is esmes menkas nuostuolis ar "savarankiskai" valdyti areala,ar buti okupanto vietininkais.Pastaroji role netgi iprastesne.Totalus pasipriesinimas Lietuvos elitui yra netgi blogiau uz okupacija.Su okupantu susitars.Taip,gal svetima kariuomene "pagadins kelis tukstancius mergu,na duokle kazkokia uzmes,uztat kapitalai sveikesni bus.Ir tai,"pagadins",jeigu vilkinsi aneksija.O jau su duokle juo labiau turime patirties kaip savo naudai reikala pasukti . Vienzo ,autoriau bruki savo uzjurio teorijas ne tiems ,kam jos sukurtos.
pilkasis_ruonis
pilkasis_ruonis

Pirmadienis
2011-11-07 12:07
Vitaliau, ne pamiršta būtinybe, o ragina, kad tokia būtinybė būtinai būtų, antraip tikrai išsipildys jūsų scenarijus. Pagal jį dabartinė investicija į švietimą, tai jau specialistai ne Lietuvai, o ją okupuosiančiai valstybei.
rusas

Pirmadienis
2011-11-07 12:47
Rusija niekada nepuls ir okupuos Lietuvos. Rusijos karas su Lietuva - Rusijos karas su NATO. Rusijos karas su NATO - globalus branduolinis karas. O del zinojimo apie Maskva ir Omska, tai cia patys lietuviai kuria paklausa informacijai apie Rusija.
pilkasis_ruonis
pilkasis_ruonis

Pirmadienis
2011-11-07 13:06
Rusui, būtų tiesa, jei pasaulyje niekas nesikeistų, būt9 toks NATO visada ir tokia pati pasaulio tvarka. Bet pasaulio tvarka kinta, kinta NATO ir Rusija, ir Lietuva….. Viskas teka
rusas

Pirmadienis
2011-11-07 13:13
Na, teoriskai imanoma viskas:) Zinoma. Teoriskai imanoma ir tai kad NATO (Vakarai) leistu Rusijai okupuoti Lietuva. Arba Lenkijai. Arba Vokietijai. O praktiskai vokieciai jau okupavo visa Europa su savo ES:) O jums, Lietuvos politikams, cia nuostabi proga pasirodyti, nuolat isnauduojant "rusiska tema", nes kazkaip praktiskai spresti Lietuvos problemu nesigauna:). O liaudis dekingai pasiruosi iskesti viska, kad tik rusas nepultu:) Kad ir politiskai-ekonomiskai-informaciskai.
Iš šalies

Pirmadienis
2011-11-07 13:35
Lietuvai dabar aktualiau, kaip išvengti vareikių, zingerių, kirkilų, bumblauskų. O tada jau bus aišku, kaip išvengti okupacijos.
xyz

Pirmadienis
2011-11-07 13:39
Jei išvengsim zingerių, vareikių, bumblauskų et Co, išvengsim ir okupacijų.
jemelia

Pirmadienis
2011-11-07 13:50
Labai įdomu, kodėl pilkasis_ruonis(tarp kitko irgi ne vegetaras, bent jau gamtoje;), gasdindamas vilkais ir piršdamas draugystę su liūtais, nutyli apie tai, kad šakalai taip pat būtų nieko prieš ėriena pasmaližiauti?:) Tik suteik jiems progą;) Kai kurias autoriaus mintis paskaičius tai susidaro įspūdis, kad anot ne vegetaro pilkojo_ruonio, ėriukui, stengiantis išvengti klastingų vilko žabangų, saugiausia būtų atsidurti šakalo pilve:) p.s.:apie tai, kad šakalas šiuo atveju atveju yra didelis ruonio draugas Lenkija, turbūt neturėčiau aiškinti?:)
sąžinė?kas tai?..

Pirmadienis
2011-11-07 14:16
Nereikia pastrigti uždarų teritorijų epochoje. Dabar, jei pastebėsite, okupacija gi vadinasi integracija, nes vykdoma savo noru, pripažinus, kad yra naudinga savo ižgalėmis tvarkytis nesugebant. Kita vertus, kvaila užsispirti ir tą savo neįgalumą neigti, nors kalbant apie Lietuvos nepriklausomybės išsaugojimą kaip tik tai ir daroma. Sunkus pereinamas laikotarpis puoselėjant iliuzinę nepriklausomybę ir gundantis okupacija – integracija suprantant, kad tik taip galima išgyventi, baigsis tada, kai vis tik pripažinsime, kad pasaulis turi ateitį tik integralioje egzistencijoje, atitinkant vieno organizmo principą, kuriame visi organai ir ląstelės dirba ne sau, bet visumai. Taisyklė kovoje viena – nori nugalėti priešą – pamilk jį.
skeptike

Pirmadienis
2011-11-07 14:38
Straipsnis agitacinis.Agituojama uz islaidu i NATO didinima. Varekis labai pervertina Lietuvos reiksme Rusijai.Jis mano,kad Rusija del Lietuvos statys i pavoju savo santykius su Vakarais.Kad Rusijai gauti Lietuva yra didesne vertybe,nei geri santykiai su Vokietija,kurie tikrai nutruktu po tokio "laimikio".Kad Rusija bus laiminga,kai gales kisti pinigus vietoje ES.Nes pinigus reikes kisti. Ponas Vareiki,prasikrapstykit akis.Lietuva Rusijai dar prastesnis kasnis,nei Graikija ES. Todel miegokit ramiai.Juk esat "liutu" kompanijoje.
markas

Pirmadienis
2011-11-07 14:52
// E. Vareikis: "Šakalai – šalys, kurios neturi savo nuomonės ir balansuoja tarp liūtų ir vilkų, sekdamos, kuri stipresnė. Švedija Antrojo pasaulinio karo metais “balansavo”, pradžioje simpatizavusi Hitleriui, vėliau antihitlerinei koalicijai." // —– Įdomu, prie kokių šalių gerb. autorius priskirtų tarpukario Lenkiją? JI, kaip ir Švedija, tada balansavo tarp liūtų ir vilkų. Bet skirtingai nei Švedija, (kuri, anot autoriaus, neturėjo savo "nuomonės"), Lenkija turėjo savo "nuomonę". Ir, reikia pripažinti, gana kategorišką "nuomonę".Ypač okupuotose lietuvių, baltarusių ir ukrainiečių žemėse. Ir jei neturinti savo "nuomonės", anot autoriaus, šakalė Švedija tik simpatizavo Hitleriui, tai nešakalė Lenkija sudarė su juo 1934 metais draugystės sutartį. Ir ta sutartimi sėkmingai naudojosi: Hitleriui pasiūlius, 1938 metais sudalyvavo Čekoslovakijos teritorijos grobime. Tais pačiais metais, užsitikrinusi, jog Vokietija okupuos vakarų Lietuvą konflikto atveju (Lietuvai atmetus Lenkijos ultimatumą ir pasipriešinus ginklu), nešakalė Lenkija privertė Lietuvą priimti nenaudingą ultimatumą (S. Raštikis "Lietuvos likimo keliais"). Kaip visa tai vertinti? Kokius draugus Lietuvai pasirinkti šiandien? Kuo pasitikėti dabar, prisimenant šiuos istorinius faktus - "šakalę Švedija" ar "nešakalę Lenkiją"?
pilkasis ruonis

Pirmadienis
2011-11-07 15:57
markui….. nesakiau, kad Lenkija nešakalė. dar ir kaip šakalė, nes visą tarpukarį svajojo būti sau naudingai reguliuojančia jungtimi tarp rytų ir vakarų. Jūs teisus.
Buras

Pirmadienis
2011-11-07 16:55
Godotinas autoriau,teikitės pasidomėti karybos mokslais.Perskaitykite Pranašą Karlą won Klauzevicą.Nes politologijos kliedesiai rašyti rašalu,o karybos vadovėlai dideliu krauju."jeigu valstybės politika atitinka daugumos gyventojų interesus,jos nugalėti neimanoma,nes karaiuomenės sutriuškinima yra tik įžanga i visaliaudinį partizaninį karą…Napaleonas sutriųškino Ispaniją ir gavo amžiną karą su kiekvienu krūmu, kazokus Paryžius pasitiko su gėlemis".Nejaugi lazberniui nedaėjo,kas atsitiko 1940 vasarą?
Raimondas

Pirmadienis
2011-11-07 17:48
Fantastiška publicistika. Regis, neįmanoma nei prikibti, nei papildyti. Ir kaip tik dėl to apima neviltis. Tipiškam lietuviui, kurio tapatybė beviltiškai susipainiojusi tarp katalikiško krikšto ir bizantiškai totoriško Moskelio tandemo, tai - pati skaudžiausia poblema: ką beužsimintų talentingas publicistas - vietinės populiacijos reakcija gali judėti tik tarp susierzinimo ir atviro priešiškumo. Pasibelsti į lietuvio širdį gai tik tas, kurio širdis "pakasta po kremliumi".
pilkasis_ruonis
pilkasis_ruonis

Pirmadienis
2011-11-07 18:09
Raimondui…. ačiū už komentarą. Mes kažkada valdėme kremlių, bet labai trumpai ir nelabai vykusiai. kaip su tomis širdimis ir identitetais, nelengva pasakyti. gal mes vis tik vakariečiai???
Gediminas

Pirmadienis
2011-11-07 18:29
Tokie kaip Vareikis savo aklumu prisideda prie būsimos okupacijos, kuri yra tikrai neišvengiama dėl Lietuvos vcaldžios gobšumo korupcijos, išpūstų aparatų ir bedarbystės tarp jaunimo. Geriau jau tas ruskis greičiau grįžtų.
Gediminas

Pirmadienis
2011-11-07 18:31
Lietuvai nauja okupacija yra reikalinga jau vien dėlto, kad išvaikyti dabartinį korumpuotą valdžios aparatą
Antanas

Pirmadienis
2011-11-07 18:43
Tikrai aktualus, geras straipsnis . Iš komentarų matome kiek daug skirtingų nuomonių, kaip būtų sunku susitarti siekiant tikslų stiprinti valstybę taikos metu. Gal sumažėtų nuomonių įvairovė esant kritinei situacijai?Autorius skatina moralią vidaus ir užsienio politiką, be abejo tai kuria stiprios valstybės pamatus.Šalies stiprinimui gal padėtų ne tik geri ryšiai su NATO lyderiu JAV,ar Europos didžiosiomis valstybėmis , bet kuo artimesnis bendradarbiavimas, glaudesnė sąjunga su Baltijos šalimis,su artimiausiais kaimynais, atmetant istorijoje buvusius nesutarimus ir skatinant kultūrinį, ekonominį bendradarbiavimą,atmetant Lietuvos kaip "regiono lyderės", ar "drąsios šalies įvaizdį" .Lietuvos ryšiai l. silpni su Latvija. Sunku rasti lietuvių - latvių žodyną . Mūsų kalbos gana panašios ir galėtume bendrauti ne rusų, ar anglų kalba . Be to gal reiktų ieškoti ne potencialių priešų, bet draugų- demokratiškai , liberaliai mąstančių politikų, kultūros, visuomenės veikėjų tose šalyse su kuriomis santykiai nėra draugiški ir tuo pačiu stiprinti šalių draugiškumą .
tipas

Pirmadienis
2011-11-07 18:46
Ačiū p.E.Vareiki, straipsnių serija, mano subjektyve nuomone, racionali, įžvalgi ir pagrįsta, be abejo- be galo aktuali. Žaidžiame vienu esminiu savo egzistenciniu pagrindu-saugumu.
pilkasis_ruonis
pilkasis_ruonis

Pirmadienis
2011-11-07 19:43
Gediminai, jei esate jaunas ar šiaip darbingas žmogus, ne rusų ilgėkitės, o eikite dirbti. ką uždirbsite, ginsite nuo rusų, ir nedarbas sumažės ir Lietuvos gynėjų padaugės.
Tiesa

Pirmadienis
2011-11-07 21:08
Ko reikia iki pilnos laimės tarp Europos, Azijos ir likusio pasaulio? Siekiant valdyti, reikia suprasti dabarties priežastis ir ateities tikslus. Nei vieno, nei kito pasaulio galingieji nesupranta. Norint valdyti integraliai susijusį pasaulį, reikia patiems būti ne egoistiškais individualistais, o įgyti tokias pat integralias savybes, kokiomis pasižymi dabartinis pasaulis – tada galima pajusti vientisą pasaulį ir jį valdyti. Šiandieną visiems būtinas integralus auklėjimas, ir – pirmiausia – vyriausybėms. O egoistinė sąžinė sprendimo neduos, nes čia po šitom istorinėm, politinėm ir tautinėm sąžinėm slypi godumas, lobizmas, nauda, tautos, pasaulio žmonių išnaudojimas, išsikerojas egoizmas. Teks pažinti GAMTOS DĖSNIUS ir nieks nekaltas,kad žmogus aklas ir nemato sprendimų prieš pat akis. Esmė ne sąžinės balsas, o vidiniai pokyčiai.
kaubojus

Antradienis
2011-11-08 01:08
Taip, iš esmės straipsnis yra teisingas; visais laikais viskas vykdavo visiškai priešingai prognozėms; taigi ,nori taikos ruoškis karui. Lietuvai reikia turėti savo gynybos doktriną, ruošti žmones pasipriešinimui, auklėti patriotizmo dvasia, nekreipiant dėmesio į tuos visus internacionalizmus, integracijas ir globalizacijas. Kitos išeities tiesiog nėra. Kai girdžiu paistant, kad jeigu kils koks sąmbrūzdis, tai mes būsim kartu su lenkais vienoje pusėje- tai net nejuokinga. Negi yra toks debilas Lietuvoje, kuris tiki Lenkija??? Neužteko penkių šimtų metų polonizacijos??? Galim būti ES, NATO, bet ruoštis turim blogiausiam- tai aksioma. O debilų, kurie šaiposi- su kuo kariausim?- visada buvo ir bus. O kai būsim pasiruošę- tai, gal būt ir neteks kariauti, tokia yra istorijos logika.
antiimperialist

Antradienis
2011-11-08 04:17
Aciu autoriui kad gvildena tema, turetu buti daugiau apie tai rasoma. Patikekit Vareikiu, ir patys pasidomekit kas vyksta Rusijoje. Nubrezta linija Baltijos jura tiesiant dujotieki i Vokietija, tai yra - net Rytu Vokietija - siekiama susigrazinti itaka net iki ten kokia buvo iki 1990. Sovinizmas persmelkes visuomene kiaurai, ir akademine bendruomene; yra labai pavojinga tai kas dedasi Rusijoje. Svarbiausia Lietuvai - pergyventi ta perioda mazdaug sekancius 20 metu (jei per ta laika pati RF nesuzlugs) kol VVP bus valdzioje. Ar istemps Lietuva sekancius 15 -20 metu? Jei istemps, tai bus galutinai itvirtintas Lietuvos valstybingumas. Turetu kurti stipria sajunga su Latvija, nes jos zlugimas - negerai. Bet tam neuzteks ne tik smegenu. Todel vienintelis kelias - draugauti su Lenkija, kaip nekeista visad tie patys priesai jungia i nelygeverte sajunga, nieko nepadarysi, istempti reikia dar 15 - 20 metu. Nato - tuscios kalbos, nusileides malunsparnis ir nukrites naikintuvas su Trojanovu ta parodo. + neprosali kiekvienam namu savininkui isdalinti po ginkla.
Gediminai, Tau Vareikis norejo pasakyt

Antradienis
2011-11-08 04:27
Gediminai, tau Vareikis tiesiog norejo pasakyt, kad tu dirbtum dar daugiau po 14 val per diena 7 dienas per savaite, nes Vareikiui ant komandiruociu pradeda trukt :) )))) O siaip, jei rimtai, tai jei Lietuva valdys tokie kaip vareikiai, azubaliia, juknevicienes, tai ta 1939-1940 geda greiciausiai tikrai pasikartos deka siu pseudopolitiku. Ir tai irodo labai mielas ju veblenimas apie finliandizacija:))Nedarykit sau gedos su savo finliandizacija - kol smetona kortomis grajino ir postus jam pralosusiems dalino ir savo sikna rupinosi, o ne Lietuvos zmonemis, suomiai turejo valdzioje savo salies zmonems dirbancia valdzia, ir ne kazkokius minkstakunius, o didziavyrius. Ka ir parode Ziemos karas. Dabar ziurint i Lietuvos valdzia juokas ima. Ir jos atstovai dar kazka vapa apie finliandizacija. Anekdotas:)) Vareikizacija greiciau, mazdaug "jus vyrukai cia ginkites, o mes per upeli paejesime ir is uz juru mariu Lietuva mylesime":))) O kai viskas pasibaigs, ziurek, vel grisime atgal, kaip labai Lietuva myleje ir jai nusipelne:) Anekdotas. Lietuvoje turiu ka gint, bet tikrai ne koncervatoriu partiecius, neptkis, chebra, jums supporto musio lauke nesuteiksiu:)
Post Scriptum

Antradienis
2011-11-08 04:36
Sprendziant apie tai, kiek demesio Vareikis skiria Rusijai, galima daryt isvada, kad jam Rusija arciau dusios. Kaip ir jo vadui Landsbergiui. "ginsimes nuo rusu, gintis nuo rusu". O kodel ne nuo lenku, svedu ir t.t.? prasiksit valstybe eilinikart. Paskende dekadensiskam, korupciniam, postindustrialiniam, paralotynuamerikos liune. Tauta, pilieciai sau, Vareikis and Co - sau. Jau dare apklausa, kas kaip ka gins. vareikis arba rezultatu nezino, arba jau galutinai suelfejo ir is Tolkieno Viduzemio negrizta.. Ir cia yra jo darbo rezultatai tame tarpe, jo pasiekimas: tauta suskaldyta, dezorganizuota, pileitine visuomene nereikalinga, nes pavojinga valdantiems, nes gali atimti is ju uzsestus postus. Jus po velniais nors ranka ant lietuviu pulso uzdekit, pasiziurekit, kuo zmones kvepuoja, kuo gyvena. Jie jums atsakys vieno veikejo fraze is k.f. "Niekas nenorejo mirti", kai jam pasake - "Sautuva duosim", o jis - "Nusisikt man ant sautuvo":) Galutinai baigia sunaikint lietuviu kultura, siaubingai krites mokiniu rastingumas, Lietuvoj jau net visisku berasciu yra, tukstanciai vaiku nelanko mokyklu, masine emigracija, nusivylimas. Ir visa to fone baltos apykakles pradeda kazka aiskint, apie kazkokius puolimus, gynybas. WTF?
pilkasis_ruonis
pilkasis_ruonis

Antradienis
2011-11-08 08:25
tiems, kuriuos juokas ima statistika tvirtina, kad daguma, kurie džiųgavo, kai sovietai išvare Smetoną, paskui buvo nuvežti dar ačiau Stalino saulės - i Rytus. Iliuzija manyti, kad Landsbergio ar Vareikio Lietuvą okupantas sunaikins, o komentatoriaus gedimino Lietuvą gerbs ir mylės. Lietuva yra viena…
Kitas

Antradienis
2011-11-08 11:36
Okupacija prasideda tada, kai kas nors iš vidaus atkelia vartus ir įsitraukia Trojos arklį. Nesvarbu kokį - rusišką ar lenkišką. Ar ne taip, pons Vareiki? Lenkiškas arklys jau stovi už vartų. Tempsit vidun vienas ar pasitelksit į talką Zingerį su Kirkilu?
kaip rusai sako

Antradienis
2011-11-08 12:59
Auitoriau, kaip rusai sako, plepeti ne akmenis vartyti? Darykit kanors del Lietuvos, dirbkite, gana demagogiju ir populizmo.
Maksas Vertheimeris

Antradienis
2011-11-08 13:05
Socialinės psichologijos modelis Maksas Vertheimeris, geštaltinės teorijos pagrindėjas, kartu su vokiečių psichiatru Heinrichu Šulte pasiūlė socialpsichologinį modelį, taikytiną paranojos sampratai. Remiantis juo, paranoją reikia traktuoti kaip tam tikrą santykių manijos formą – žmogus, kuriam nepavyksta būti kieno nors (pvz., socialinės grupės, „mes“) dalimi, ir kai šio atotrūkio tarp savęs bei kitų jis negali pakęsti, žmogus (tarsi gelbėdamasis) „nutiesia“ sąlyginį tiltą (loginę, psichologinę - socialinę jungtį), kuri riša atitinkamus asmenis, jų grupę („mes“), susidarančią persekiojamųjų ir persekiotojų santykyje – „mes“ ir „jie“ (persekiotojai). Todėl visų pirma bet kurios terapijos ar jos formos taikymo sėkmė tiesiogiai priklauso nuo harmoningų asmenybės socialinių santykių atkūrimo, pusiausvyros atstatymo žmogaus (darbo, veiklos, socialinėje ir kitokioje) aplinkoje.
Lenin Vareikiui

Antradienis
2011-11-08 13:07
"бесконечно далеки они от народа" Pamenate? Cia apie jus, Lietuvos politikus.
pilkasis_ruonis
pilkasis_ruonis

Antradienis
2011-11-08 13:16
Lenine, nesu tavosios teorijos nei mokytinis nei skaitytojas, tad nepamenu tokios citatos. Kiek žinau, tavo sukurta vastybė yra didžiausia istorijoje savo piliečių žudikė ir savo gyvenimą baigė ganėtinai gėdingai. Niekam tad ir nesiūlau mokytis leninizmo. Geriau jau vareikizmas.
karas

Antradienis
2011-11-08 13:16
su kuo lt gali kariauti dabartiniai karai vyksta del resursu o ju nera pas mus va jei kas rastu naftos daug ar dar ko reiktu jau susirupint tie patys baisus rusai manau cecenija butu mielai paleide ir dar siena auksta pastate aplink jei ten nebutu naftos kas galetu mus pult tai nebent lenkai del vilniaus krasto va tada klausimas kaip nato reaguotu jei karas tarp 2ju nato saliu
pilkasis_ruonis
pilkasis_ruonis

Antradienis
2011-11-08 13:19
Karui…………… klausimas ir pastebejimas. Klausimas, kokia nafta buvo Lietuvoje 1940 metais ir kodėl rusai ją okupavo, o ne statė sieną, kiap siųlote dėl Čečėnijos. Pastebėjimas: karo ir konfliktų tarp NATO šalių būta, tai ne naujiena.
Lenin Vareikiui

Antradienis
2011-11-08 13:24
Be abejo, girdejote sita fraze. Jei esate inteligentiskas zmogus. Beje, dabar Nobelio premijos laureatai, ivairus nuriniai, jau nuolat cituoja Marksa:))
Lenin Vareikiui

Antradienis
2011-11-08 13:26
O Gediminui galite pacituot Prancuzijos karaliene, Marija- Antuanete, "jei neturite duonos, valgykite pyragaicius!"
karas

Antradienis
2011-11-08 13:35
ruoniui norejau pasakyt kad karai 1940 metais ir dabar kyla del skirtingu priezasciu o kad tarp nato valstybiu buvo tarpusavio karu nezinojau einu googlint gal ka rasiu
pilkasis_ruonis
pilkasis_ruonis

Antradienis
2011-11-08 13:59
Leninui….. O čia Lietuvos Marija Antuanetė tai kuri?
karas

Antradienis
2011-11-08 14:00
Ruoniui padek tarp kuriu nato valstybiu buvo karas po to kai jos istojo i nato labai idomu pasidare o nieko nerandu
pilkasis_ruonis
pilkasis_ruonis

Antradienis
2011-11-08 14:01
karui….. vien Turkija ir Graikija del Kipro ka reiskia…. o tai ne venintelis. Sėkmingo guglinimo
Lenin Vareikiui

Antradienis
2011-11-08 14:05
Lietuvos Marija Antuanete yra Jus:) Siulote Gediminui padirbti:))
Henrikas

Antradienis
2011-11-08 14:09
Komentatorių naivumas daug kur pereina į kvailumą. Jums Vareikis diplomatiškai dėsto grėsmes, tačiau man norėtusi aiškesnės kalbos. Ar reikia Rusijai Lietuvos? Taip, naivuoliai, Rusijai reikia ne Lietuvos, o tilto į anklavą Kaliningradą, ir nebūkit naivūs, be to tilto jie nenurims (prisiminkit Dancingo koridoriaus istoriją), o jei ant to tilto įsikūrė kažkokie "litovcai", tai jų bėda. Ar reikia Rusijai Latvijos? Taip, nes dauguma jos gyventojų jų "radnyje rosijani", ne kažkokie nuo seno gyvenę rusų tautybės žmogeliai, o savi - "iz Kalugi, Jaroslavlia i ….". Gaila latvių tautos, beviltiškai pralošinėja savo valstybę. Grįžtam prie savo reikalų. Esu Tėvynės sąjungos rėmėjas ir rinkėjas, bet stipriai nusivyliau, broliukai, kur 2 procentai krašto gynybai. Kas ne kas, bet Lietuvai vienintelis šansas gynybai - aktyviai demonstruoti, kad griežtai vykdo įsipareigojimus. Kuo jūs priekaištausit Berlynui ar Paryžiui, jei kas nors parduos Lietuvą rasijoms, ar ne sakys - "jie net tų kelių skurdžių skatikų pagailėjo, kad save apgint". Naivuoliai ir minkštuoliai, ar tais skatikais užkišit burnas buvusiems socialistinio darbo šaunuoliam, t.y. seniesiems pensininkams? Padidinkit jų pensijas iki savo parlamentariško atlyginimo, vis tiek jiems prie ruso buvo geriau, o "kubilas" jiems vis tiek niekšas…
pilkasis_ruonis
pilkasis_ruonis

Antradienis
2011-11-08 14:17
leninui…. Gediminas nepraše nei duonos nei pyragų. Skundėsi, dėl darbo, jei gerai pamenu…
karas

Antradienis
2011-11-08 14:17
as buvau neteisus karu buvo citata "Rimta krizė kilo 1974 m., kai Turkija įsiveržė ir okupavo Šiaurinę Kipro dalį, ko pasėkoje JAV suspendavo karinę paramą" ir tik tiek tai lenkai mus jei uzpultu jiems ir tik suspenduotu karine parama manau apsieitu be tos paramos o po kiek laiko vel geri butu butu nato
Lenin Vareikiui

Antradienis
2011-11-08 14:24
Tai jus viska suprantate tik konkreciai, tiesiogiai, be paraleliu, uzuominu…
Henrikui DAR KARTA

Antradienis
2011-11-08 14:27
Socialinės psichologijos modelis Maksas Vertheimeris, geštaltinės teorijos pagrindėjas, kartu su vokiečių psichiatru Heinrichu Šulte pasiūlė socialpsichologinį modelį, taikytiną paranojos sampratai. Remiantis juo, paranoją reikia traktuoti kaip tam tikrą santykių manijos formą – žmogus, kuriam nepavyksta būti kieno nors (pvz., socialinės grupės, „mes“) dalimi, ir kai šio atotrūkio tarp savęs bei kitų jis negali pakęsti, žmogus (tarsi gelbėdamasis) „nutiesia“ sąlyginį tiltą (loginę, psichologinę - socialinę jungtį), kuri riša atitinkamus asmenis, jų grupę („mes“), susidarančią persekiojamųjų ir persekiotojų santykyje – „mes“ ir „jie“ (persekiotojai). Todėl visų pirma bet kurios terapijos ar jos formos taikymo sėkmė tiesiogiai priklauso nuo harmoningų asmenybės socialinių santykių atkūrimo, pusiausvyros atstatymo žmogaus (darbo, veiklos, socialinėje ir kitokioje) aplinkoje.
Henrikui DAR KARTA

Antradienis
2011-11-08 14:29
Henrikai, perskaitykite komentara Maksas Vertheimeris Antradienis 2011-11-08 13:05
+ingelrii+

Antradienis
2011-11-08 17:16
Ponas autorius pamiršo dar vieną mūsų miško gyvūnų grupę - ežius, kokiu ilgą laiką buvo, pvz, Šveicarija. Skandinavijos šalys su savo totalinės gynybos koncepcija irgi galėtų būti tokiems pat priskirtos, jei tik ta koncepcija beturėtų ką bendro su realybe. Lietuva - taip, tik ėriukas, beje, dvesiantis, kurį jau tampo už kojų - ne tik vilkas, bet ir kai kurie šakalai. O kas trukdė tapti ežiu? Ėgi faktas, kad Lietuvos valstybė nebepriklauso Lietuvos žmonėms. Niekas neužsistos už valstybę, su kuria savęs nesieja, iš kurios masiškai sprunka dar jokiai agresijai neprasidėjus. Ir kas jei ne parlamentas mūsų seimokratinėje valstybėje už tai atsakingas? Nekaltinkit vilko už tai, kad jis ėsti nori - kalti tie, kad ežį plikai nuskuto ir dabar sriūbauja - vaje, o tai juk mes, pasirodo, beginkliai…
Bludas

Antradienis
2011-11-08 18:14
Gerai parašyta. Bet žinant, kad Lietuvoje taip mažai žiniasklaidos ir taip daug purvasklaidos supranti, nepriklausomybę mes JAU praradom. Mus okupavo parsidavėliška, sriūbaujanti dėl pabrangusių dujų purvasklaida. O kas įra tos purvasklaidos šeimininkas, irgi manau visiem aišku.
bonifacas

Antradienis
2011-11-08 19:19
Sakoma kad nežinodamas žmogus savo šalies istorijos yra sąmonėje vaikas. Istorija mums begalę kartų žiauriausiu būdu parodė kad mums pavojaus nėra tik palei šiaurinę sieną kol Latvija nepriklausoma-savarankiška valstybė.Deja su ja mes nusikalstamai nepakankamai bendradarbiaujame. Važiuojant iš Rygos, nėra net nuorodų į Vilnių!!!!!!! Taigi mūsų braliukai morališkai dar nepripažysta Vilniaus Lietuvai. Visos nuorodos tik į Kauną. Istorija prikišamai sako kad Lietuvos pasiruošimas gynybai turėtų būti totalus kaip Izraelio ir Šveicarijos. Šalies gerovę galima kurti tik tada kai daugumas piliečių jaučiasi saugiai ir giliai jaučia savo istorines šaknis Lietuvoje.
Arnoldas

Antradienis
2011-11-08 23:31
Esamoje situacijoje Lietuvai šimtą kartų pavojingesnė Lenkija, o ne Rusija. Juo labiau, kad esama geopolitinė situacija ilgai neišliks. Kiekviena tauta pradės atvirą kovą tik už savo interesus. Greit bus nauji Seimo rinkimai, lenkai paskelbs Vilniaus krašto autonomiją. Po kurio laiko įsikiš Lenkija. Gal net kaip NATO narė įves savo kariuomenę. Ir aišku jos nebeišves.
pilkasis_ruonis
pilkasis_ruonis

Antradienis
2011-11-08 23:43
Mielas Arnoldai, atsakyk į du klausimus: pirmas, kiek kartų per paskutinį tūkstantmetį Lietuva kariavo su Rusija ir kiek kartų su Lenkija. Iš kurios pusės patyrė daugiausia aukų ir nuostolių. Antra, kodėl ai susidedi su rusais, pačiam atrodo, kad vis tik aplinkui tik priešai ir klastūnai. gak bari veidrodį, kad jis kaltas?
Post Scriptum

Trečiadienis
2011-11-09 02:33
Pons Vareiki, pasitikrinkit saldytuva, palovi, tualeta ir vonios kambari - greiciausiai, juose knibzdete knibzda Rusijos agentu, norinciu okupuoti Vareiki:)) O tuo metu, kol Vareikis nukreipineja demesi, musu broliai lenkai…. Pagaunat minti, blaiviai mastantys??Nieko tokio, Vareikis blogiausiu atveju pasakysi - "vyrai, vyrai, atsiprasau, suklydau, kam nepasitaiko":)))))))) Bet bus jau post factum. Ka ir sakiau - didziausias pavojus Lietuvai, jos valstybiongumui, tautai, kulturai, kalbai, va tokie vareikiai.
Karys

Trečiadienis
2011-11-09 23:24
Ačiu geras alegorinis straipsnis. Pranešu visiems neprieteliams, esu tas kuris ginsis nuo visų Lietuvos priešų kol būsiu gyvas ir nulaikysiu ginklą. Tik gaila, kad manęs ir į mane panašių neremia valstybė ir politikai - nesuteikia galimybės dirbti savo valstybei ir valdyti savo valstybę (darbo vietas valstybės valdyme suteikiama savo klanų žmonėms, kurie labai abejoju ar ruošiasi ginti savo valstybę, nes greičiausiai yra karjeristiniai prisitaikėliai). Bet trauk tuos karjeristus velniai, vis tiek ginsiu Tėvynę, o po to visų negynusių (kalaboravusių) užklausiu (pasikabinęs ant peties automatinį ginklą): KUR TU BUVAI, KAI PAVOJUJE BUVO TAVO TĖVYNĖ? Tikrai ir rimtai užklausiu…
pilkasis ruonis

Ketvirtadienis
2011-11-10 09:52
kariui……jau pats laikas pradėti klausti.
jemelia

Ketvirtadienis
2011-11-10 11:32
kariui _Bet trauk tuos karjeristus velniai, vis tiek ginsiu Tėvynę, o po to visų negynusių (kalaboravusių) užklausiu (pasikabinęs ant peties automatinį ginklą): KUR TU BUVAI, KAI PAVOJUJE BUVO TAVO TĖVYNĖ? Tikrai ir rimtai užklausiu…_ Pagirtinas nusiteikimas atlikti savo pareigą, gaila tik kad daugiau į pasirengimą atakuoti vėjo malūną panašus:) Bet labiau sudomino antra citatos pusė: ar reikia suprasti, kad jei pavyks išgyventi ginant Tėvynę, PO TO sekantis paties užsiėmimas bus kova su tau netalkinusiais(bendradarbiaujančiais su okupantais)? Ir kiek suprantu kova NE BILE KOKIA, kitaip kam gi tas automatas ant peties, negi apsigynimui? Vadinasi tavo planuose istorijos kartojimas, vėl bus kankinami ir žus lietuviai nuo lietuvių(spėju tu lietuvis?). Tada jau gal geriau tau palinkėsiu garbingai žūti ginant Tėvynę, o ne išgyventi. ruoniui, pilkam _jau pats laikas pradeti klausti_ su automatu ant peties kol kas, ar jau ir nusiėmus?
pilkasis_ruonis
pilkasis_ruonis

Ketvirtadienis
2011-11-10 11:54
jemeliai…. automato arba neturite, arba turite nelegaliai, arba turite legaliai, bet teisiškai negalite naudoti. tai jūsų teisiško veikimo pasirinkimas ribotas
pone

Ketvirtadienis
2011-11-10 12:24
Šis ponas kaip jau šiais laikais priimta, meluoja ir nė kiek nerausta. O gal ne meluoja, tiesiog jis nesugeba sąžiningai kalbėti ir nusisuka nuo iškrėstų ir krečiamų niekšybių? Islandas, mus pripažinęs 1991 m., pareiškė mintį, kad mes turėtume gerai suprasti Palestinos siekius. Bet ar suprantame? Pasaulyje, kuriame žydai sugeba primesti savo mitą apie holokaustą, kuriame įvyko protu nesuvokiamas Niurnbergo "tribunolas", kuriame daugybė žmonių įtikinti dujų kamerų egzistavimu ir žydų naikinimu ir dar daugybe tokių pat baisybių, kalbėti apie sąžinę, padorumą ir aukštas materijas tai tik vareikių lygio "sąžininguoliams" plepėti tam, kad atrodytu protingi ir suprantantys kas ir kaip. Pasaulis, kuriame tikima, kad stovint Vyslos žiotyse gali pamatyti Skandinaviją ir kad vikingai tai skandinavai, pasaulis kuriame melas stovi įteisinto stipriesiems statuse, susitaikyti su tuo ir tylėti yra tas pats kaip pačiam tapti melagiu, niekšu, pataikūnų, subilaižiu ir tiesiog šiukšle. O kur Lenkija dingo, Vareiki? Ar tai ką ji dabar veikia mūsų atžvilgiu tau patinka? Ar vėl turim nuryti jų niekšybę kaip Suvalkų sutartį? Vilniaus apylinkėse leisti įkurti Lenkiją? Ar mes neturime "širšės" ginklo? Ar mes turime nusižeminę ir nuleidę galvas sutikti su jų, mūsų "draugų", eiline niekšybe? Priplepėta Vareikio labai daug, bet kur nauda iš tų plepalų? Nauda tik Vareikiui honoraro pavydalu. Tautai, valstybei nuo tokių plepalų tien nuostoliai, nes yra galimybė sudrumsti žmonėms protus.
pilkasis_ruonis
pilkasis_ruonis

Ketvirtadienis
2011-11-10 12:27
mielas pone. honoraro pavyyydalo negavau, o prieš lenkus tai jau esame tikrai neblogos širšės.
jemelia

Ketvirtadienis
2011-11-10 12:39
pilkam ruoniui_ :) ) Ne apie mane kalba eina:) Aš tai tikrai automato neturiu, bet spėju jog turi Karys(greičiausiai legalų, jei nikas ne tik su nusiteikimu, bet ir su profesija sutampa). Todėl ir užklausiau Paties, kaip ragini Karį, tuo automatu savo deklaracijoj mosuojantį, pradėti negerų, Tėvynės nemylinčių piliečių apklausas - su automato pagalba, ar kol kas dar be?
pilkasis_ruonis
pilkasis_ruonis

Ketvirtadienis
2011-11-10 12:43
jemeliai… mosavimas automatu viešai šiandien reikštų karinio perversmo grėsmę, o tai įstatymai draudžia
jemelia

Ketvirtadienis
2011-11-10 14:02
pilkam ruoniui_ Aišku. Na tai ir ačiū Dievui - reiškia Karys vis tik kol kas be ginklo raginamas nepatikimų piliečių apklausas atlikinėti:)
Vardas (būtina):
El. paštas (neskelbiamas) (būtina)
Puslapis
Komentaras
neburnok.lt
 
PERŽIŪRĖTI ARCHYVĄ
Gegužė 2013
P A T K P Š S
   12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
0