REKLAMA

Jau tapo beveik gero skonio reikalu per Sausio 13–osios minėjimus dejuoti, kad ne tokios Lietuvos tikėjomės. Dvidešimtmetis ypatingai palanki proga. Tačiau dabar neimsiu skaičiuoti, ko Lietuva per šį laiką pasiekė, o ko – ne. Bandysiu atsakyti į klausimą: kodėl taip atsitiko?

Susitelksiu ties esminiu dalyku. Tai – savarankiškos POLITINĖS TAUTOS kūrimas. Manau, visiškas šio tikslo žlugimas ir yra didžioji mūsų nesėkmė. Didžiuma kitų problemų – tik padariniai.

1991 metų pradžios įvykiai žymėjo Atgimimo pabudintos visuomenės pilietiškumo kulminaciją. Sausy pasišventę žmonės apgynė Lietuvos laisvę savo kūnais. Vasario 9 dieną šį drąsiausios mažumos žygdarbį įtvirtino aiški demokratinė dauguma. Referendume dėl Lietuvos Respublikos nepriklausomybės dalyvavo 84,74 proc. nuolatinių Lietuvos gyventojų. Už nepriklausomą, tik savo piliečių valdomą valstybę pasisakė 90,24 proc. atėjusiųjų.

Šiam absoliučiai įtikinamam rezultatui nesutrukdė nei prieš tai buvusios ekonominės blokados, nei kainų kėlimai, nei moratoriumai ir net karinės intervencijos pavojai. Per sovietmetį išlikusi tautos dvasia įgavo aiškią politinę raišką. Sąjūdžio pradėtas, Kovo 11–ąją oficialiai įformintas tautos tapsmas politiniu subjektu pasiekė viršūnę. Lietuvos visuomenė grįžo į politinę areną. 

Politinės tautos kūrimosi požiūriu Sąjūdžio fenomenas yra absoliučiai unikalus. Galime atiduoti deramą garbę Lietuvos laisvės lygai ir kitoms panašioms organizacijoms, nes jos buvo drąsesnės ir radikalesnės. Galime stebėtis, kad net komunistų partiją pavyko pastūmėti nepriklausomybės link. Galime visur įžvelgti manipuliuojančią KGB ranką. Tačiau dabar kalbame ne apie tai.

Sąjūdis buvo unikali organizacija, nes ji nuo viršaus iki apačios persmelkė visą visuomenę. Persmelkė realiai, struktūriškai ir veiksmingai. Tai buvo tikras atstovaujamosios ir kartu tiesioginės demokratijos triumfas. Tauta tą neilgą periodą turėjo gyvą politinį kūną. Visuomenė realiai valdė pati save. Ir teisėtai gynė savo gyvybinius interesus.

Deja, po to prasidėjo lėtas visuomenės politinio kūno nykimas. Sąjūdžiui neįstengus persitvarkyti į gyvybingas partijas, valdžią lemtingiems ketveriems metams paėmė nomenklatūrinė LDDP. Galime drąsiai sakyti, kad demokratiškų, modernių ir masinių partijų taip ir neatsirado. Visa politinė sistema išsikreipė ilgiems metams.

Visuomenė prarado teisę spręsti savo likimą, nors ir toliau galėjo dalyvauti rinkimuose. Galėjo, bet kuo toliau, tuo mažiau norėjo. Visa valdžia susikoncentravo nedidelio sluoksnio rankose, kuris darė, ką norėjo. O juk buvo priiminėjami ypatingai reikšmingi sprendimai, lėmę valstybės raidą toli į priekį.

Visomis vaivorykštės spalvomis persidažiusi nomenklatūra tik imitavo demokratinę politiką. Tokiu būdu, be tikro visuomenės dalyvavimo buvo esmingai pertvarkyta visuomenės sankloda. Komunistiniai bonzos, slapto žinojimo jėga pasinaudoję kagėbistai ir teisėsaugininkai, visi kiti apsukruoliai tapo naujuoju elitu, kuris nuo senojo skyrėsi tik turtu ir nepalyginamai platesnėmis galimybėmis.  

Kapitalizmą Lietuvoje kūrė buvę jo kritikai. Todėl jis toks panašus į anksčiau jų pieštą karikatūrą.

Todėl dabar didelė dalis žmonių socialinio teisingumo stoką laiko neišvengiama kapitalizmo ir pačios liberaliosios demokratijos yda. Jie prarado tikėjimą santvarka ir todėl nesidomi politika. Visi politikai laikomi sukčiais, vagimis ir apgavikais. Rinkimai, kaip demokratijos instrumentas, nebeveikia.   

Kiek žmonių dabar susirinktų ginti demokratijos tvirtovės – Seimo? Juk jis tapo pačia nepopuliariausia Lietuvos institucija. Tauta, kuri niekina tai, ką pati išsirinko, vargu ar yra save valdanti, taigi - politinė tauta. Nupilietinimo ir nupolitinimo procesas yra realiausia grėsmė nacionaliniam saugumui.

Tačiau tikrai ne pati tauta čia kalčiausia. Nesvarbu ar ji pati apleido savo politinį kūną, ar tas kūnas buvo nuo jos grubiai atplėštas, kaltas yra politinis elitas, nusprendęs, kad veikti savarankiškai yra daug lengviau. Politinio (ir ne vien) elito panieka tautai buvo pirminė. Tautos panieka – tik atsakas.     

Ieškoti išeičių bus lengviau supratus nomenklatūrinę, o tai reiškia antidemokratinę, beveik viso mūsų elito kilmę. Šie žmonės buvo auklėjami panieka žemesniajai kastai. Jų vaikai – taip pat.

Viešojoje erdvėje atvirai siautėjantys idėjiniai ir tyliai savo tamsius reikalus tvarkantys pragmatiniai “valstybininkai” yra tik antroji senosios nomenklatūros karta. Keli ypatingai aktyviai besireiškiantys buvusių sovietinių ministrų vaikai – puiki iliustracija.

Net ir tarsi sąjūdinėje dešinėje pilna tokio tipo antidemokratų, šventai įsitikinusių, kad su tauta reikia elgtis kietai. Beveik fantastinį visų laikų antipopuliarumo rekordą pasiekęs premjeras nesusimąsto, kad šitaip elgdamasis jis kenkia ne tik sau, savo partijai, bet ir pačiai demokratijai bei valdžios legitimumui.

Ir brandžioje demokratijoje dėl sunkmečio ar kitų priežasčių ir neblogo lyderio populiarumas gali dramatiškai kristi. Tačiau vargu ar jis būtų toks patenkintas savimi ir tikras, kad išlaikys vadovavimą partijai dar ilgą laiką.

Vidinis partijų nedemokratiškumas tarsi vėžys pakirto valstybės politinę sistemą. Prieš du dešimtmečius trumpam atgijęs tautos politinis kūnas sunkiai serga. Jei per artimiausius kelis metus nebus rasta veiksmingų vaistų, Lietuvos laukia ilgas lėtas merdėjimas. Ir galutinis išsivaikščiojimas.

Galbūt Sausio 13–osios žygdarbio minėjimas atgaivins ir pašauks bent dalį tautos grįžti į politinę areną? Antraip čia ir toliau matysime tik nykias vidaus kovas, klounadą ir pasmirdusius politinius lavonus.

buvusi sajudiete

Antradienis
2011-01-11 12:11
Puikus, labai teisingas straipsnis. Dar pridurčiau, kad ir iš Sąjūdžio į didžiąją valdžią išėjusieji labai greit pamiršo bendražygius rajonuose, po metų kelerių Vilniuje gatvej susitikę suvargusius provincialus, net nebesisveikindavo. Nes jie jau dėvėjo ilgus juodus paltus ir baltus šalikus… :) Tiesa, kai atvykdavo retomis progomis į provinciją, būdavo apsirėdę daug skurdžiau. O šiandien susiliejusi vieningoji valdančiųjų nomenklatūra jau atvirai demonstruoja savo turtus vargo prispaustos tautos akivaizdoje. Skaitau, gerbiamas Autoriau, Jūsų straipsnius. Esate labai retas Seimo narys, kuris dar jaučia paprasto žmogaus kančią ir sulėtėjusį gyvybės pulsą.
"KLIKOS" apvogtas mokesčių mokėtojas

Antradienis
2011-01-11 12:23
Darytina išvada, kad teisus buvo prezidentas viešai televizijos laidoje teisinę-teisminę sistemą įvardijęs žodžiu „KLIKA“. G. Kryževičius ir jo vadovaujamas LAT’as, nepriimdamas mano kasacinio skundo, LVAT’as, neatnaujindamas proceso, o R. Piličiauskas, neteikdamas teikimo procesui atnaujinti, galutinai pamynė Konstitucinį nuosavybės neliečiamumo principą. Teismai, su Teisingumo ministerija mane apvogė, nusavino nuosavybę, įteisindami akivaizdžiai suklastotus Registrų centro išvestinius dokumentus. Pavogti dešimt svarbių rašytinių įrodymų, kuriuos aš LVAT’ui įteikiau 2008-08-04. R.Piličiauskui įteikiau 2009-06-17 prašymą atstatyti byloje arba man gražinti tuos mano konkrečius dešimt įrodymų. R. Piličiauskas 2010-11-29 raštu Nr. 01-02-639 man, eilinį kartą sukčiaudamas, begėdiškai akivaizdžiai pamelavo, pavogtų dokumentų prie bylos neprijungė ir man negražino. Nors reikalavau nusišalinti, teisėjų kolegija nenusišalino, o LVAT’o pirmininkas R. Piličiauskas jos nenušalino. Ginčą tarp manęs ir Teisingumo ministerijos, nenusišalinęs, nagrinėjo buvęs Komunistų partijos nomenklatūrininkas, LVAT’o kolegijos pirmininkas teisėjas Anatolijus Baranovas, kurio sūnus Tomas Baranovas dirba Teisingumo ministro patarėju. Komunistų kolaborantų „prieglaudų“ parodija. Tokie teismai primena pasakėčią „Vilkas ir ėriukas“ apie ėriuko bylinėjimąsi su vilku vilkų teisme. Aš esu visiškas beteisis prieš „KLIKOS“ įvykdytas vagystes, sukčiavimus bei melą, mano teisėti prašymai ir teisės nusikalstamai paminti, nes teisėjams nedaviau kyšio. Manau, kad Konstitucinis teismas yra valstybės įstaiga, nuolat pažeidinėjanti Konstitucijos 5 str. 3 d., kuris taip pat netarnauja man kaip žmogui, į kurį aš neturiu teisės kreiptis dėl teismų ir teisėjų įvykdytų Konstitucijos pažeidimų. Dėl mano kaip žmogaus pamatinių teisių pažeidimų (Teisė į nuosavybės apsaugą, Teisė gauti informaciją iš valdžios institucijų, Teisė į veiksmingą gynybos priemonę, Teisė į nešališką ir teisingą teismą), aš priverstas kreiptis tiesiogiai į EŽT Teismo pirmininką prancūzų kalba, kad išvengčiau, Teisingumo ministerijos deleguotų Lietuvos atstovų EŽTT’e egzistuojančios, „KLIKOS“ cenzūros. Man gėda prisistatyti tokios valstybės piliečiu, kurios, taip vadinamos, teisingumo ministerijos sistema su teismais, brutaliai pažeisdami teisės normas, formaliai „teisiškai teisėtai“ mane apvogė. Pažymėtina, kad LVAT’o pirmininku R. Piličiauskas paskirtas pagal Prezidentės vienasmenišką išskirtinę privilegiją, jo paskyrimo procedūroje Seimas nedalyvavo. Manau, kad administraciniai teismai negina piliečio-žmogaus nuo valstybės institucijų tarnautojų savivalės ir biurokratizmo, bet dangsto, jų įvykdytus, oficialių dokumentų suklastojimo faktus, atgraso nuo teisingumo ieškojimo, pakerta pasitikėjimą teismais, kenkia valstybei, kelia piliečių abejones ir nepasitikėjimą valstybine santvarka, jos valdymo struktūra ir vadovais, griauna valstybingumo pamatus, vykdo neteisingumą, dubliuoja bendrosios kompetencijos teismus, kuriuose taip pat nagrinėjamos administracinės bylos. Būtina administracinius teismus panaikinti (reorganizuoti į bendrosios kompetencijos teismą), o pastatai, esantys Vilniuje, Žygimantų g. 2, grąžintini Bažnyčiai. Valstybės „tarnautojų“ rango sukčiams ir vagims laikas išpažinti savo nuodėmes, nebūtinai Vatikane ir pradėti už jas gailėtis. EŽT Teismo priteistos kompensacijos už padarytus žmogaus teisių pažeidimus, išmokamos iš valstybės biudžeto, turi būti regreso tvarka išieškomos iš, žmogaus teisių pažeidimus įvykdžiusių, konkrečių teisėjų.
Tomas J.

Antradienis
2011-01-11 12:38
Iš kur tas naujadaras POLITINĖ TAUTA? Man jis nepriimtinas. Yra TAUTA ir baigta.
laume

Antradienis
2011-01-11 12:43
ačiū už požiūrį, kuris atspindi ne tik bendrą visuomenės politinį kūną, bet dominuoja ir daugumoje institucijų bei organizacijų. Žmogaus orumo naikinimas užčiauopiant, kontroliuojant, tyčiojantis, pašiepiant kitokią, o ypač mažesnio, pavaldinio, ne galią atstovaujančio mintį, žodį taip gerai sukurta ir įtvirtinta per pastarąjį dvidešimtmetį, kad amorali baimė tapo norma ir kasdienybe. Pagrindinės žmogaus teises atspindinčios sąvokos, kaip solidarumas, lygybė, teisingumas, nešališkumas tapo valdančiųjų, ir turtingųjų, "elito" pašaipos žodeliais, arba panaudojami tik savo interesų gynimui. Dabar žmogiškąjį orumą turi ir gali ginti tik turtingieji ir valdantieji, visi kiti jo neturi. Įsigali ir aštrėja rasistinės, eidžistinės ir seksistinės ideologijos bei nepasitikėjimas. Žodžio, demonstracijų, piketų ir kitokia išraiškos priemonės nuolat pašiepiamos, niekinamos ir visokiais būdais naikinamos, kad net ir pagalvoti apie tai būtų "tabu", kad tęstųsi sovietmečiu pradėtas ir gerai įkaltas "vidinis cenzorius", replikuojamas per visą švietimo sistemą, kurioje kalbėjimas apie kokybę yra proporcingas kokybės gerinimo ar palaikymo pielaidų naikinimui, pakeičiant visa tai pigia reklama ir dar didesnia priespauda. labai dažnai vis ir vis iškyla Dostojevskio "Didžiojo invizitoriaus" paveikslas, kai pirmiausiai visa, ką žmonės sukūrė savo darbu ir prakaitu, protu ir jausmais yra atimama, o po to šio gero trupiniai dalinami badaujantiems ir reikalaujama iš jų dėkingumo ir paklusnumo. Taip dabar vyksta su visomis žmogaus teisėmis, tiek pilietinėmis, tiek socialinėmis ir ekonominėmis ir galiauisia su žmogaus orumu. Žodžio laisvė, kaip ir bet kurios kitos laisvės įpareigoja ne tik kalbėti tiesą, bet ir įpareigoja visus kitus įsiklausyti į bet kurį kalbantyjį. Kas Lietuvoje realiai turi žodžio laivę, kuri yra pilietiškumo ir politiškumo pagrindas. Kaip išklausoma ir norima išgirsti, ką žmonės kalba? Užėmus tam tikrus postus, daugelis tampa savaime viską žinančiais ir išmanančiais. Mano baisiausia patirtis įvertinanti šį dvidešimtmetį buvo vienas pokalbis su dvidešimtmečių , kurie siekia karjeros, grupe. Jų paklausus, kokia eminė vertybė šiuo metu yra jų ir mūsų visuomenėje, dauguma atsakė - konkurencija. Tad per dvidešimtmetį išugdėme jaunimo kartą, kuri kiekvienai gyvai rūšiai esminį išlikimo instinktą priima kaip esminę vertybę. Toks mūsų būsimo "elito" vertybinis pagrindas neturi ateties politinės visuomenės sustiprėjimui ar jos išlikimui. Gal būt mano mintys yra per daug niūrios, bet jei jaunimas neturi idealizmo tikrai iškyla didelė rizika, nes dauguma jaunų žmonių emigraciją vadina - evakuacija.
suomis

Antradienis
2011-01-11 12:57
Puikus straipsnis. Palinkėčiau autoriui ir toliau eiti šiuo keliu, nors jis ir nelengvas, bet prasmingas. Kaip kažkas yra pasakęs: - Lietuva, tragiškų didvyrių šalis.
Sarunas

Antradienis
2011-01-11 13:11
Labai gerai, Sauliau! Tiksliai ir skaudziai. Kita vertus realios alternatyvos ir toliau nematau - ziauri pelke, toli pranokstanti Lietuvos riba…
Pilietė

Antradienis
2011-01-11 13:14
Labai teisingai parašyta. S.Stoma iš kitų seimo narių išsiskiria tuo, kad nebijo pasakyti tiesą, o tokių normalių žmonių Seime labai nedaug.
Vienas

Antradienis
2011-01-11 13:39
autorius pasakė esmę. O ar kada bus įvertinti (užtektų politiškai, nors ir kriminalo ten daug) tie LDDP veikėjai - a.a. sekretorius, ponas 5 proc., antrasisi sekretorius… Nors pradžią davė "sąjūdiečiai" Kauno berniukai, dar 1992 pasirūpinę, kad nebūtų desovietizacijos įstatymo. Sako, kad tai pirmas politinės korupcijos atvejis, atsipirkęs XXXX kartų, nes nomenklatūra dabar turi "privatizavus " valstybę su visais priedais - spec. tarnybom, prokuratūra, teismais.
Antanas

Antradienis
2011-01-11 13:48
Sauliau, tamstos šis straipsnis iš pirmo žvilgsnio lyg ir teisingas, lyg ir geras, bet pažvelgus kiek giliau… dvelkia labiau populizmu ir kiršinimu nei konstruktyviu geresnės išeities ieškojimu. Jau pats pavadinimas su griaunančiu sprogmeniu: „…tautos nykimo…“ Esi nebevisai jauniklis, tad manau prisimeni populiarų sovietinių laikų anekdotą, apie žydelio planą per vieną naktį tapti milijonieriumi? Jei ne, priminsiu. Planas buvo toks; išsinuomoti vienai nakčiai 1 metrą Lietuvos (tuomet sovietinės) sienos su Lenkija… Įsivaizduok, kad tas žydelis būtų susitaręs su Gorbačiovu. Kaip manai, kiek žmonių per tą vieną naktį būtų sugebėję dingti iš Lietuvos? Ir už tai sumokėdami gana nemažus pinigus! Sąjūdis… Budėjimai prie Seimo… Iš Telšių tada budėti kas savaitę išvažiuodavom po kelis autobusus, po 25-:-40 žmonių. Tai iš Telšių rajono ~60000 gyventojų! Koks procentas?… Neteigiu, kad visi likę tam nepritarė, bet kad daug buvo tik besišaipančių ir mus niekinančių, tai faktas. Dar daugiau buvo tokių, kurie laikėsi pozicijos „pažiūrėsim, kuo baigsis“. Turbūt emocinio pakilimo pikas buvo „Baltijos kelias“. Paskaičiuok, kokia dalis žmonių ten dalyvavo… Referendumas… Taip, daugelis pasisakė už laisvą Lietuvą. Bet tai gana didelei daliai žmonių buvo rinkimasis iš dviejų blogybių mažesnės… Jie tikėjo Brazausku, kuris išsijuosęs aiškino, kad Lietuva be SSR neišgyvens, bet tuo pačiu ir pradėjo bijoti tos SSR, akivaizdžiai parodžiusios savo tikrąjį agresoriaus veidą… Rašai: „…antipopuliarumo rekordą pasiekęs premjeras nesusimąsto, kad šitaip elgdamasis jis kenkia ne tik sau, savo partijai, bet ir pačiai demokratijai bei valdžios legitimumui…“ Bet nė žodžiu neužsimeni, kurie Kubiliaus poelgiai tamstos manymu yra kenksmingi. Manau, kad suvoki, jog dauguma tamstos skaitytojų politiką išmano šiek tiek mažiau už tamstą. Taigi, toks sakinys yra grynas Pakso, Matulevičiaus ar Gražulio lygio populizmas. Dar dėl „nykstančios Lietuvos“. Esu inžinierius, šiek tiek nutuokiu apie ekonomiką, senokai (bent virš 40m) domiuosi politika, tad ir budėdamas sąjūdžio būstinėje, ir prie Seimo, ir ginčuose su sovietiniais karininkais, mintyse piešiausi vis aiškesnį įsivaizduojamos nepriklausomos Lietuvos ateities vaizdą. Tokį ekonominį ir kultūrinį pakilimą, kokio esame jau pasiekę, įsivaizdavau, kad realu pasiekti už kokių 50m. Aišku, be brazauskų, paksų, uspaskichų, paleckių, tuo labiau vitų tomkų… tie pasiekimai, pasirodo, su tikrai didele ES pagalba galėjo būti dar svaresni, bet tada tai atrodė nerealu. Nemenkink to, kas pasiekta, stengdamasis susireikšminti, įtikdamas neišmanėliams, nes taip tik stojiesi į vieną gretą sų „respublika“ ar „komjaunimo rytmečių“, nuodijančiais visuomenę ir labiausiai trukdančiais Lietuvos pažangai.
Viktoras

Antradienis
2011-01-11 14:01
Sajudis nepersitvarke i partijas, o buvo transformuotas i Maskvoje sukurta partiju sistema.
tikras lietuvis

Antradienis
2011-01-11 14:08
Taigi, kad atsitiko taip kaip toje pasakoje: drakonas mirė - tegyvuoja naujas drakonas (dar blogesnis, dar baisesnis)!
Antanas

Antradienis
2011-01-11 14:23
Truputį dar pasigilinkime… Ir iš šio straipsnio komentarų matosi, kaip tokie rašiniai nelabai kvepia konstruktyvumu, bet labiau panašūs į pastangas gaisrą „gesinti“ žibalu. Štai prisiskaitę „respublikinės“ juodinančios propagandos žmonės piktinasi, kad per 20 metų negali rasti teisybės, atgauti to, kas jiems priklauso. Tačiau net neužsimenama apie okupantu, kurie viską brutaliai atėmė, šeimininkus, kad nekeltų triukšmo išžudė arba ištrėmė į Sibirą. Atimtuose puikiausiuose ūkiuose apsigyveno tų okupantų kolaborantai. Jų vaikai vadovavo kolūkiams, be jokio sąžinės graužimo, be jokios atsakomybės vogė žmonių turtą, tiesiog pasiimdami tai, kaip savo. Jiems buvo viskas galima, o eilinis žmogelis galėjo tik prie butelio, savo nelaimės draugų tarpe paburnoti prieš tuos negeriečius. Nei į teismą ką galėjo paduoti, nei tuo labiau ką prisiteisti. O tų buvusių kolchozų pirmininkų vaikai – šiandieniniai teisėjai, gydytojai, ministerijų darbuotojai. Taip, daugelis iš jų toliau tęsia savo kenkėjišką veiklą, bet tie kaltinantys žmogeliai net nepagalvoja, jog tai, kad šiandien gali apie tai atvirai kalbėti, net rašyti, kad gali bent jau pabandyti bylinėtis teisme, jau yra labai dideli pasiekimai! Ir užtektų mesti įdėmesnį žvilgsnį rytų pusėn, kad nesunkiai prisimintų tos, kai kam nostalgiją keliančios „sovietinės demokratijos“ „privalumus“, kai valdžios veikėjams nepatogus žmogus labai greitai nuteisiamas ilgiems metams kalėjimo, o kartais ir… tiesiog nušaunamas ar nunuodijamas.
Antanas

Antradienis
2011-01-11 14:43
> netikriems nelietuviams ir panašiems „rašeivoms“ Tokie komentarai aiškiai parodo, kuo pertekę nemąstantys žmogeliai. Nei jiems reikia faktų, nei kokių savo žodžių patvirtinimų… Štai parašė Stoma lyg ir tiesą (irgi nelabai paremtą faktais, nelabai tikslią, bet… lyg ir tiesą), svarbiausia, parašė tai, apie ką kalba populiariausi melagiai, populistai. Parašė tai, kas jau įkalta varganam žmogeliui į galvą. Ir jis nė nesusimąstydamas kurpia komentarą apie „baisesnius drakonus“. Ir nereikia jokių faktų, kuo tas „drakono baisumas“ pasireiškė… Po tokių kažkieno matyt specialiai išmetamų nuodų porcijų pasipila vienų kitiems kaltinimai ir jokių konstruktyvių minčių, jokių protingesnių komentarų skaityti, į juos gilintis nebereikia… Ar tikrai, Sauliau, nori prisiimti tokią kurstytojišką, kenkėjišką misiją? Gal geriau konstruktyviai naudokis savo protu, savo patirtimi, savo sugebėjimu rašyti. Analizuok sąžiningai situaciją. šviesk tuos, kuriuos apšviesti įmanoma. Taip sulauksi kažkiek mažiau komentarų, bet jie bus šimtus kartų vertesni už „…baisesnius drakonus“. Taip vis mažiau žmonių betikės visokiais melagiais, „gelbėtojais“, mokysis protingai rinktis rimtesnius politikus. Tik taip galima išugdyti tikrai atsakingą šeimininką, kuris samdydamas sau tarną keturiems ar penkiems metams, ne tik pasiklausys, ką jis kalba, ką žada, bet ir pasižiūrės, ką jis supranta, ką jis daro, ką tikrai gali padaryti… Va tai jau gerokai konstruktyviau už bėdavojimasi unisonu su verksneliais… Tai sugeba net Paksas. Nenusivažiuok iki jo lygio.
be burbulu

Antradienis
2011-01-11 14:48
Sutinku, betgi reikia aprašyti visus faktus. Manau, kad viskas prasidėjo tada, kai buvo sunkvežimiais, maišais, bylomis po skvernais ar sijonais "švarinami" KGB archyvai. Turbut n iekas neabejoja, kad tiek "kairėje", tiek "dešinėje" buvo šio komiteto gerbėjų. Galbūt dalis buvo priversti dėl šeimyninių ar kitokių ap[linkybių. Bet tai buvo. Šitaip išsivalę jie puolė "kurti" naują Lietuvą. Ką sukūrė - visi matome. Ir nereikia sekti pasakų apie komunistus. Juk konservatoriai vieną kadenciją turėjo absoliučią daugumą Seime. O kas atsitiko sekančiuose rinkimuose? Turbūt ne už Laisos ir Nepriklausomos Lietuvos bei jos ekonomikos ir gerbūvio kūrimą konservatoriai buvo nušluoti, o už beatodairišką nesąmoningą politiką, kuri, padedant komunistams, šiandieną atvedė Lietuvą ten, kur ji yra… Ne į temą: noriu paprieštarauti Prezidentui Adamkui: Lietuva tikrai išsivaikščios, jei nebus imamasi kardinalių priemonių.
Teisingos

Antradienis
2011-01-11 15:02
teisingos mintys, tikrai esate pats geriausias seimo narys.
inž

Antradienis
2011-01-11 15:04
Autoriaus S.Stomos geras sakinys: "Kapitalizmą Lietuvoje kūrė buvę jo kritikai". Pažiūrėkime, kokį kapitalizmą sukūrė? Paimkime 1992 LR Konstiucijos 46-54 straipsnius. Jų turinys mano manymu yra žymiai prastesnės kokybės, įskaitant TEISINGUMĄ piliečio atžvilgiu, nei laikinai atstatytos 1938 metų Lietuvos Konstitucijos. Pažiūrėkime vieną pastarosios skyrių: ——VIII SKYRIUS. Tautos ūkis 48 straipsnis Tautos ūkio uždavinys - duoti medžiaginių sąlygų, reikalingų Valstybei ir piliečiui tarpti. 49 straipsnis Sėkminga Tautos ūkio veikla remiasi piliečio įsisąmonintu pasiryžimu kurti savo ir Valstybės gerovei ir darniu darbo bei kapitalo veikimu. 50 straipsnis Valstybės ir piliečio gerovė pasiekiama, kai pilietis tikslingai tvarkingai dirba ir tausiai vartoja. 51 straipsnis Valstybė saugo nuosavybės teisę. Turtas deda jo valdytojui pareigą turto naudojimą derinti su Valstybės reikalais. Valstybė gali įstatymu nusavinti turtą viešajam reikalui už atlyginimą. 52 straipsnis Pilietis turi teisę visoje Valstybės teritorijoje duoti ar imti darbo savo pasirinkimu, taip pat pasirinkti ūkinio veikimo vietą ir rūšį. Valstybė gali įstatymu varžyti šitą teisę Valstybės saugumo sumetimais. 53 straipsnis Valstybė rūpinasi, kad žemės ūkis būtų pagrįstas gajais ūkio vienetais ir kad ūkininkas veikliai dalyvautų tikslingoje ir taisyklingoje žemės ūkio gamyboje ir turėtų tam reikalingų sąlygų. Valstybė rūpinasi, kad pramonė, prekyba ir amatai tikslingai naudotų ūkinius galimumus. 54 straipsnis Valstybė remia naudingas piliečių ūkines pastangas ir, kai tatai reikalinga, pati imasi ūkinės veiklos. 55 straipsnis Valstybė gali nustatyti darbo prievolę viešajam reikalui. 56 straipsnis Rūpindamasi tikslinga ir taisyklinga Tautos ūkio santvarka ir veikimu, Valstybė prižiūri ir rikiuoja ūkio ir jo atskirų įmonių veikimą". ——- PASIŪLYMAS: tobulinti 1992 m Konstituciją. Tik tauta neberuri tam nei jėgų, nei galių. Viskas biurokratizuota. Analogiškas sąjūdis 1989 - 1990 šiandien veikti negalėtų.
Pritariu gerb.Antanui

Antradienis
2011-01-11 15:37
1) Manau,kad reikia padekoti ir nusilenkti Lietuvos zmonems,kurie per 20 nepriklausomybes metu pasieke labai daug.Taip pat ir emigrantams,kurie savo kruvinai uzdirbtus pinigus siuncia i Lietuva cia likusiems artimiesiems,perka cia N.T,naudojasi paslaugomis ir t.t.Tai didziulis indelis. 2)Nereikia buti politiniu apzvalgininku,kad matytum,kas dejosi po nepriklausomybes atgavimo.Auksto rango KGBistai,padedami Maskvos susiprivatizavo tuos objektus,kuriuos valde ir sovietmeciu.Lygiai tas pats ivyko ir Rusijoje. Uz tai ,kad jiems buvo iteiktas toks turtas,jie turejo isipareigoti,kad strateginiai objektai ir zaliavu tiekimas liks Rusijos kapitalo rankose.Ta jie ir daro iki siol. 3)Reikia sustabdyti tu partiju veikla,kurios gyvuoja is rusisko kapitalo ir dirba svetimos valstybes naudai. Pvz.,tokia ponia Grauziniene tiesioginiame eteryje reke: skubiai stabdyti energetinius projektus! Pasalinti energetikos ministra! Ar cia ne kenkimas? Ar ne destrukcija? Tai cia tik vienas pavyzdys. O kur dar pagaliu kaisiojimas visai alternatyviai energetikai? Kas tuo uzsiima? Visi labai gerai zino,kokios tai partijos, ir kokie tai asmenys. Jie stengiasi zut but dabar i valdzia sugristi,nes reikia mus visiems laikams prie Rusijos zaliavu priristi ir gauti pelnus is perskirstymo. As didziuojuosi Lietuvos zmonemis,o ypac musu Prezidente.Linkiu jai sekmes,taip pat gerb. Sekmokui ir gerb.Kubiliui.
Antanas

Antradienis
2011-01-11 16:48
Štai vėl… „be burbulų“ rašo: „Turbūt ne už Laisvos ir Nepriklausomos Lietuvos bei jos ekonomikos ir gerbūvio kūrimą konservatoriai buvo nušluoti, o už beatodairišką nesąmoningą politiką, kuri, padedant komunistams, šiandieną atvedė Lietuvą ten, kur ji yra…“ Tai kur ji tamstos nuomone yra?… Pragyvenimo lygis, lyginant su sovietiniais laikais, pakilo gal bent kelis kartus. Sovietiniais laikais benzino litras už 20 kapeikų buvo „labai brangu“. Vogė žmonės, kur begalėdami, net vienas kitam iš bakų išsiurbdavo, nors ir tų mašinų buvo labai nedaug. Šiandien benzino litras virš 4Lt, bet gatvėse kamščiai. Parduotuvėse – pirk ką nori. Ir pirkėjų minios… Sąjūdžio laikais galvojau, kad bent jau keliams, jų remontui, išsilaisvinę kokius 25 metus neturėsime lėšų nė cento. Po tokių perversmų, tokių pasikeitimų… Protingas žmogus turėtų suvokti, ką tai reiškia valstybei… Žmonės kalbėdavo, kad du kartus persikraustyti, tas pats kaip vieną kartą sudegti. O tokie perversmai – tai valstybės mastu labai rimtas, daug žmogiškųjų išteklių reikalaujantis, suirutę, nervinę įtampą keliantis rimtas sukrėtimas. Pagaliau ir kultūrinė, dabar labai koneveikiama, iškreipiama pusė: Sovietiniais laikais; tualetai, autobusų stotelės, pusrūsių, net miestų pastatų sienos aprašinėtos bjauriausiais rusiškais keiksmažodžiais. Ir tai… net universitetuose!… Atsidarius sienoms pervažiavau per Vakarų Europą. Lenkija… nelabai skyrėsi nuo mūsų, Vokietija iki Berlyno (buvusi Rytų), truputį mažiau tų rusiškų užrašų, bet… buvo. Vakarų Vokietija, Austrija, Olandija, Belgija, Prancūzija… tualetai, stotys… švariau, nei pas mus būdavo sovietiniais laikais operacinėse… Maniau, kad 50 metų reikės, kol pas mus tokie dalykai pasikeis… Laikiau save optimistu :) Pasirodo, užteko 15 metų. Iš jų tik gerus porą metų valdė konservatoriai, kitus tie… Stomos žodžiais tariant „karikatūristai“. Tai kur ta Lietuva nuėjo?… Kam nepatinka toks jos kelias? Tik tiems, kurie daro savo juodą biznį, erzindami neišmanėlius, pildami purvą ant visų dorų žmonių, stengdamiesi pripaišyti sparniukus ir aureoles didžiausiems kenkėjams. Baisesnių, labiau mūsų Tėvynei pakenkusių už „komjaunuolišką rytmetį“ ir „respubliką“ turbūt tikrai nėra. Prieš jų nusikaltimus nublanksta net Brazauskas su savo šaika, ką jau kalbėti apie kokį Uspaskichą ar Paksą, su vienu kitu milijonų…
Kęstas

Antradienis
2011-01-11 17:42
Šaukiančiam susirūpinti valstybės reikalais Lietuvos valstybę valdo Maksima ir skandinavų bankai. Todėl valstybės reikalų jau nebeliko. Yra Maksimos reikalai ir skandinavų bankų reikalai. Rinkis, kurie tau labiau rūpi.
jooo

Antradienis
2011-01-11 18:10
Pats groju, pats dainuoju. Tiek S.S. atrastas „fenomenas“ „politinė tauta“, tiek ir „politinės tautos nykimas“ Iš infantilios fantastikos serijos. Galėtų ponas kokią knygelę vaikams parašyt anglų kalba apie ateivių išsilaipinimą ir išnykimą, pingėlio užkaltų.
labai teisingi zodziai

Antradienis
2011-01-11 18:21
labai teisingi zodziai, kad trumpam atgijęs tautos politinis kūnas sunkiai serga. Ir, kad jei per artimiausius kelis metus nebus rasta veiksmingų vaistų, Lietuvos laukia ilgas lėtas merdėjimas. Ir galutinis išsivaikščiojimas. Čia tiesa, kurią sunku dabar būtų nepripažinti. Tikėkimės, kad vėl išaus diena, kaip galėsime pasakyti, kad turime tokią valstybę dėl kurios mes taip kovojome.
Marius

Antradienis
2011-01-11 18:31
Stomuk,norėčiau tau prisipažinti tame,kad visą savo gyvenimą pragyvenau Vilniuje.Sėdėjau KGB,įskundus bendrakursiams,platinau literatūrą ir t.t. Ir mane labai nustebino Sąjudžio atsiradimas kaip Pylipui iš kanapių.Tuo metu Vilniuje senbūviai pažinojo vienas kitą,ir tikrai kam jau kam ,o man būtų žinoma,kad yra tokia viešuma,su kuria man pakeliui.Nežinojau.Gal paaišiktum kodėl? Šiais "demokratijos" laikais sėdėjau kaip ir tu.Tiesa po 5 metų prokuratūra atsiėmė savo kaltinimą. Gal paaiškintum kodėl mane suėmė ir kodėl po 5 metų namų arešo mane paleido ? Gal Stomuk, galėtum prisiminti kiek su tavimi sėdėjo inteligentų ir už ką? Kai atsakysi viešoje aplinkoje ,ar bent sau ,suprasi be nuorodų kas pagrobė valdžią. Kažkada gyvenau šalia vyriausybinio rajono ( čiurlionio g. ).Kokių tik ten nebuvo ponų ir ponių (net labai ir labai arogantiškų,ne į porą dabartiniams plūgo broliams )Stoma,pasakyk kur jie dabar?
inž

Antradienis
2011-01-11 19:52
Dar apie straipsnio citatą "Kapitalizmą Lietuvoje kūrė buvę jo kritikai". Vadinasi, turime BLOGĄ kapitalizmą. Pasakę A, privalome pasakyti ir B: koks tas geras kapitalizmas turėtų būti. Vakarų teoretikai sako, kad tikrasis kapitalizmas reiškia reiškia "atvirumą IŠ APAČIOS į VIRŠŲ kylančioms INOVAIJOMS", kai inovacijas atrenka ir paleidžia į gyvenimą komercializuotis finansitai iš vietinių BANKŲ. Dvi tos pačios moneto pusės: inovacijos ir bankai. Turėčiau plačiai argumentuoti, kad pagrįsti šį teiginį. Kartu norėčiau pasakyti, nors esu dešiniukas, kad S.Stomos kritika Premjero atvilgiu yra pagrista, nes Premjeras, apsuptas nelabai talentingų finasistų ir ekonomistų (pvz. tokių, kaip pripažintas Amerikoje, Davose ir Krynicoje Lenkijos finansų m-tras Jacek Rostowski ar Estijos fin. ministras Jurgenas Ligis …. ) nenori girdėti, kad tik leidžiant patiems inovatoriams ir bankininkams spręst inovacijų atsiradimą, jų atrinkimą, diegimą ir pardavimus, galima bus įgyvendinti tikras EKONOMINES bei SOCIALINES permainas. Todėl S.Stoma teisus, kai įrodinėja, kad "Sąjūdis buvo unikali organizacija, nes ji nuo viršaus iki apačios persmelkė visą visuomenę. Persmelkė realiai, struktūriškai ir veiksmingai. Tai buvo tikras atstovaujamosios ir kartu tiesioginės demokratijos triumfas. Tauta tą neilgą periodą turėjo gyvą politinį kūną". Politinė demokratija ėjo priekyje. Iš paskos sekė ir ekonominė demokratija. (Pilnutinės demokratijos simbiozė). Pagal žinomos lietuvių kilmės ekonomistės Rūtos Aidis tyrimus demokratija ekonomikoje Lietuvoje prasidėjo nuo Gorbačiovo perestrjkos 1985 ir tęsėsi iki 1995. Paskui nomenklatūra ir nusikalstamas pasaulis ją suėmė į savo rankas, subiurokratizavo ir dar ES direktyvomis surakino. …Šiandien dešinioji vyriausybė tęsia Top-down (klasteriai-branduoliai, pastatų renovavimas, ekologija) planinę politiką ekonomikoje. Pažada investuoti milijardą, bet niekas tokių pinigų įsisavinti nepajėgia. Nes nėra inovacijų kritinės masės. Nėra jiems realios bankų paramos. Kas belieka jaunimui ir vidutinio a.žmonėms - EMIGRACIA.
aha

Antradienis
2011-01-11 21:29
stoma vagis, nesuprantu, kodel jam duodama tribuna, nesuprantu, kodel atsiranda ji skaitanciu
skorpis

Antradienis
2011-01-11 21:41
Geras strapsnis. Problema kad Lietuvoje kuriamas ne kapitalizmas. Salis arteja prie gilaus feodalizmo. Protestuodami pries tai zmones bega i kapitalizma…
Romas

Antradienis
2011-01-11 22:48
Ryt turiu bylą LVAT, savo kailiu pajusiu ar tiesą rašot. Negi Lietuvoje taip būna? NETIKIU.
Romas

Antradienis
2011-01-11 22:52
"Klikos" apvogtam Ryt turiu byla LVAT. Pamatysiu ar tiesą rašai. Kol kas NETIKIU kad taip būna Lietuvoje.
20 metų

Trečiadienis
2011-01-12 10:16
Gerais norais grįstas kelias į pragarą. Tarybiniais laikais subrendo pilietiškai ir politiškai aktyvi lietuvių tauta. Paradoksas, bet visa tai praradome per 20 nepriklausomybės metų.
Saulius Stoma
Saulius Stoma

Trečiadienis
2011-01-12 13:27
Geras dalykas vis dėlto tas Blogas. Komentarų čia palyginus nedaug, bet dauguma jų protingi. O dėl POLITINĖS TAUTOS - gaila, bet ne aš ją sugalvojau. Šiaip TAUTA gali net neturėti savo valstybės, kaip mes prie ruso ir tada ji bus nepolitinė. Ar turėti valstybę, bet būti valdoma nedemokratiškai ir tada ji bus tik iš dalies politinė tauta.
Saulius

Trečiadienis
2011-01-12 14:43
Manau, kad pagrindine bėda ta, kad valdininkų ir valdžios gausa nepadarė nieko, kad liktų kuo mažiau išlaikytinių iš biudžeto. Visgi, atėję iš šviesaus komunizmo rytojaus visi pasikliovė sava valdžia - o ji , deja, kaip ir visur kitur visada turi tendenciją augti, kištis ir dalinti . Tiek mokytojai, tiek gydytojai, ir masė kitų - sudaro absoliučią daugumą , kuri yra valdžios išlaikytinė. Mokytojas ir gydytojas nebėra toks, koks buvo tarpukary. O kiek pensininkų, neįgaliųjų - ir visi gyvena iš biudžeto. Taigi, o seimo nariai, vyresni valdininkai neproporcingai gauna didelį atlygį - tai jau soc. neteisybė. Šalyje neįsisuko mažas verslas, neatsirado privačios mokyklos, darželiai, universitetai, ligoninės. Deja, kaip ten bebūtų, ilgiausias kelias nuo kapitalizmo į kapitalizmą yra socializmas. Ir viskas , kas padaryta Lietuvoje gero - tai privataus verslo. O kur tik valdžia įsikiša - ten ir stadijonai brangiausi pasaulyje, ir VEKSAi ir rūmai. Kol žmogus nesuvoks, kad už viską jis turi susimokėti, o ne laukti , kad už jį sumokės valdžia (niekas) - tol nebus nei normalios sveikatos apsaugos, nei teisinės apsaugos, ir t.t.
liutauras,buvęs ten prieš20

Trečiadienis
2011-01-12 15:01
Pakankamai teisingos mintys….ir manau tada jau visai nesvarbu , kas jas parašo ………………………..Politinio elito panieka tautai buvo pirminė. Tautos panieka – tik atsakas………skaudu žiūrėt į beišsivaikščiojančią Lietuvėlę…………..O Antanėliui tai…..eik geriau vaike ką nors gero Lietuvai nuveik , o nesedėk prie laptopo……….
Romas

Trečiadienis
2011-01-12 15:45
Visai sutinku, tą išgyvenu, kad Lietuvai sunku. O priežastis yra nurodyta, kad tie,kurie vakar kritikavo kapitalizmą, šiandien tapo juodo kapitalizmo magnatais. Ir vis tik reikia radkalių priemonių, jeigu pvz nebus nuteistas Paleckis, išniekinęs žuvusių prisiminimą, tada reikėtų, kaip nors įstatymo ribose patiems atsiskaityti… Tegul žiurkės lekia, ten, kur gauna sočiai maisto. Atšaukti Europarlamentarą Paleckį, kuriam vaidenasi Lietuvoje nacizmas, Jis jau kuria antinaciniį judėjimą… reikia jis yra protu neveiksnus, negali būti tokioje Europos institucijoje. Arba vyrukai tiek jau drąsūs, kad jiems Lietuvos garbė, vardas nusispjaut, o reikia jiems atidirbti. O jeigu surinkimtume kad ir 10000 parašų po laišku ES parlamento pirmininkui, Saugumo komitetui, kad toks negali ten sedėti. Tai galimas ….?
deutsch

Trečiadienis
2011-01-12 17:12
"Politinės tautos kūrimosi požiūriu Sąjūdžio fenomenas yra absoliučiai unikalus." Daskaiciau iki sios vietos. Mielas Sauliau tur but pamirsote,kad Persitvarkimo Sajudis buvo ikurtas betarpiskai dalyvaujant ir vadovaujant TSRS ir LTSR KGB . Nebent sia ir yra Sajudzio unikalumas.
Political Nation

Trečiadienis
2011-01-12 17:40
Sąvokas reikia gerbti. Ponas Stoma, atsipalaiduokite iš politinės euforijos ir laisvalaikiu pasidomėkite terminu „politinė tauta“. Taip neatsakingai manipuliuodamas atsitiktinai nugirstais žodžiais, jūs užsiimate politine klounada.
inž

Trečiadienis
2011-01-12 18:17
Kas vyksta Lietuvos politikoje po 20 Nepriklausomybės metų, S.Stomos straipsnyje aprašyta. O kas dabar vyksta svetur, pvz. pavyzdingos demokratijos šalyje Amerikoje po beveik 250 nepriklausomybės metų? Prikabinu savo vertimą. "POLITINIŲ KLASIŲ KOVA AMERIKOJE" 2010-12-27 Džefri Sachs, Kolumbijos universiteto profesorius "Amerika eina vidinio koflikto keliu. Šio mėnesio sutartis tarp JAV prezidento Barako Obamos ir respublikonais Kongrese dėl mokesčių mažinimo, kurį pradėjo prieš dešimtmetį prezidentas George’as W. Bushas, yra iškeliama kaip naujo dvipartinio konsensuso pradžia. Bet aš manau, kad tai nenuoširdus susitaikymas, kuris vėliau taps generaline kova už Amerikos politikos dvasią. Kaip ir daugelyje šalių konfliktai dėl visuomeninės moralės ir nacionalinės strategijos pirmiausia paliečia pinigus. Jungtinėse Valstijose tai vyksta dažniau nei kur kitur. JAV metinis biudžeto deficitas yra maždaug 1000 milijardų dolerių, kuris gali toliau didėti dėl naujo susitarimo mokesčių politikoje. Toks metinio skolinimosi dydis yra pernelyg didelis, kad valdžia galėtų patogiai jaustis. Deficitą reikia sumažinti, bet kaip? Problemos emė yra, kad Amerikoje šį konflikta skatina korumpuota politika ir pilietinės moralės nuosmukis. Viena politinė partija, respublikonai, atrodo siekia nedaug: mažinti mokesčius, kas yra jų aukščiausias tikslas. Demokratai turi šiek tiek platesnį interesų ratą, įskaitant paramą sveikatos priežiūrai, švietimui, kvalifikuotų kadrų rengimui ir infrastruktūrai. Bet kaip ir respublikonai demokratai, taip pat yra pasiryžę sumažinti mokesčius pagrindiniams rinkiminės kampanijos donorams, beje daugiausia turtingiems amerikiečiams. To išdavoje gaunasi pavojingas paradoksas. JAV biudžeto deficitas yra didžiulis ir yra pavojingas stabiliam valstybės vystymuisi. Neturtingieji yra sunkioje padėtyje dėl socialinių programų mažinimo ir silpnos darbo rinkos. Statistika rodo, kad vienas iš aštuonių amerikiečių gyvena iš maisto talonų. Tačiau, nepaisant šių aplinkybių, viena politinė partija siekia mokestines pajamas sumažinti iki minimumo, o kita lengvai įsitraukia į šį žaidimą prieš savo skelbiamas vertybes, siekiant savo turtingųjų sponsorių palankumo. Šis mokesčių pašėlęs mažinimas vyksta toliau ir po trijų dešimtmečių JAV elitinės finansinės politikos JAV tradicijų, kurios buvo palankios turtingiems ir galingiems. Nuo tada, kai Ronaldas Reaganas 1981 metais tapo prezidentu, Amerikos biudžeto sistema buvo orientuota plačiam turto kaupimui aukščiausioms pajamų paskirstymo viršūnėlėms. Neįtikėtina, bet 1% turtingiausių JAV namų ūkių dabar turi didesnį grynąjį kapitalą nei 90% apačioje gyvenančių. Turtingiausių 12.000 namų ūkių metinės pajamos yra didesnės nei 24 milijonų labiausiai skurstančių namų ūkių. Respublikonų partijos politinio žaidimo esmė yra pabandyti įtvirtinti šitokią situaciją ilgam laikui, turtingiesiems išlaikant politinę iniciatyvą savo rankose. Jie ne be reikalo bijo, kad anksčiau ar vėliau visi kiti pradės reikalauti, kad biudžeto deficitas turi būti subalansuotas didinant mokesčius turtingiesiems. Galų gale, turtingieji gyvena daug geriau nei bet kada anksčiau, kai tuo metu likusioji amerikiečių visuomenės dalis skursta. Bet planuojama juos apmokestinti daugiau. Iš kitos pusės, didinti turtingiesiems mokesčius irgi logiškas. Respublikonai prieš tai kovoja visomis išgalėmis. Neseniai jiems pavyko pasiekti nedidelę pergalę. Tačiau jie planuoja tokių pergalių seriją pratęsti, kad nepavyktų atstatyti tą mokestinę sistemą, kuri buvo iki Busho valdymo laikotarpio. Respublikonų lyderiai kongrese skelbia, kad jie sumažins valstybines išlaidas ir tuo būdu sumažins biudžeto deficitą. Kaip bebūtų keista, bet yra viena sritis, kur biudžeto sumažinimas būtų garantuotas. Tai karinės išlaidos. Bet šios biudžeto eilutės daugelis respublikonų nenorėtų liesti. Jie norėtų sumažinti biudžeto deficitą ne užbaigiant beviltišką karą Afganistane ir likviduojant nereikalingas ginklavimosi sistemas, bet apkarpant švietimą, sveikatos apsaugą ir kitas išmokas skurstantiems ir darbo klasei. Galų gale aš netikiu kad tai jiems pavyks. Tačiau šiuo metu daugelis amerikiečių, panašu, pritaria respublikonų argumentams, kad geriau mažinti biudžeto deficitą mažinant išlaidas, nedidinant mokesčių. Bet kada pasirodys realūs biūdžeto skaičiai, užgrius neigiama reakcija. Prispausti nevilties skurstantieji amerikiečiai ir darbo klasė, manau aš, pradės agituoti už socialinį TEISINGUMĄ. Tam reikia šiek tiek laiko, nes korupcijos lygis Amerikoje nežmoniškas. Rinkiminės kampanijos, kurios dabar tapo nepaprastai brangios, visiškai priklauso nuo pinigų. Tarpiniai rinkimai kainuoja apie 4,5 milijardus dolerių, ir didžiąją dalį įnašų suteikia stambiausios firmos ir turtingieji donorai. Tos galingos jėgos, daugelis kurių gali finansuoti anonimiškai pagal JAV įstatymus, nenuilstamai dirba, kad apsaugotų tuos, kurie sėdi aukštai valdžioje ir dalina valstybės pajamas. Bet nesuklyskime: įtrauktos abi pusės. Jau sklinda gandai, kad Obama gaus 1 milijardą ar daugiau dolerių savo naujai priešrinkiminei kampanijai. Šitie pinigai ateis jam ne iš skurstančiųjų. Tačiau turtingųjų problema yra ta, kad, išskyrus karines išlaidas, nėra galimybių kaip nors sumažinti biudžetą, nepaliečiant sričių, kurios gyvybiškai svarbios skurstantiems ir darbo klasei. Natūraliai tokie kyla klausimai. Ar Amerika tikrai ketinama sumažinti išmokas dėl ligos sveikatai ir pensijoms? Ar tikrai ji ketina subalansuoti biudžetą sąskaita išlaidų švietimui tuo metu, kai JAV studentai jau negali pasiekti išsimokslinimo lygio, kokį gauna kolegos iš Azijos valstybių? Ar Amerika tikrai blogins savo viešojo gyvenimo infrastruktūrą? Turtingiausias sluoksnis bandys prastumti tokius sumažinimus, tačiau galiausiai jie pralaimės. B. Obama atėjo į valdžią žadėdamas PERMAINAS. Iki šiol jų nematome. Jo administracija užsėsta Wall Street’o bankininkų. Obamos aukštieji pareigūnai išeina iš tarnybos, kad prisijungtų prie bankų, kaip tai padarė biudžeto direktorius Peteris Orszag’as. Jis visada buvo pasirengęs tarnauti turtingųjų ir galingųjų interesams, be jokių apribojimų ir ribų kompromisams. Jei ši tendencija tęsis, manau atsiras šansas trečiajai partijai, kuri apvalytų Amerikos politiką ir atkurtų padorumo ir TEISINGUMO normas. Tam taip pat reikės laiko. Prieš JAV politinę sistemą iškyla dideli išūkiai, norint pakeisti status kvo dviems šaiadien besigrumiančioms politinėms jėgoms. Tačiau laikas permainoms ateis. Respublikonai mano, kad jie pirmauja ir kad toliau gali nuodyti politinę sistemą turtingųjų naudai. Manau, kad jie bus neteisūs". (vertimas inž, 2011 01 12 16.47)
:)

Trečiadienis
2011-01-12 20:05
A. Stoma kaip visada gan gerai parašo. Deja, bet TIK parašo. Tikėjau juo kaip politiku, kol … jis nepateko į Seimą su tais klounais… Viena aišku - reikia Antrojo Sąjūdžio. Ir ne taikios romantinės organizacijos, o kietos partizaninės, kuri išspardytų šiknas Seimui ir kurios bijotų valdžia. Aš ne už smurtą ar prievartą, tačiau kai yra neišvengiama būtinoji gintis (kovojama dėl išlikimo, išgyvenimo), tada pateisinu bet kokias priemones, net ir kraštutines.
linas

Trečiadienis
2011-01-12 20:59
LIETUVA - stebuklų šalis .nes tik mes sugebame uždirbti 600 Lt/mėn. ir už butą sumokėti 800 Lt. . .nes važiuodami didžiausiu leistinu greičiu jūs stabdote eismą. .nes Lietuva yra antra šalis pasaulyje pagal korupciją tik dėl to, kad davė kyšį, kad nebūtų pirma. .nes atostogos Palangoje kainuoja brangiau nei Turkijoje. .nes lietuvių žodynas pats turtingiausias: pavogė-nupiso; apgavo-apipiso; atsibodo-užpiso; laimėjo-papiso; atsikabink-atsipisk; prisikabino-prisipiso; pavargo-nusipiso; atsibodo-dapiso; prigėrė-pripiso; pasimylėjo-pasipiso; pralaimėjo-prapiso. .nes čia alus pigesnis už duoną .nes tik Lietuvoje galima įsigyti mobilųjį telefoną už 1 litą, kalbėtis už 0 centų per minutę ir mėnesio gale gauti triženklę sąskaitą. .nes jei kas nors šypsosi minioje, iškart žinote - tai užsienietis. .nes Lietuvoje kainos prieinamos (prieini, pasižiūri, ir nueini). .nes statistinis Lietuvos vyras pensinio amžiaus sulaukia tik po savo mirties. .nes mes turime didingą praeitį, gėdingą dabartį ir miglotą ateitį. …nes mūsų pensininkai atostogauja žiūrėdami pro langą. …nes mes Lietuvą keikiam kaip tik išmanom, bet neduok dieve koks užsienietis ką blogo leptelės!!! …nes lietuviai lietuviškų degalų važiuoja į Latviją, lietuviškos dešros – į Lenkiją. …nes Lietuvos keliuose tie, kuriuos tu aplenki, yra debilai, o kurie aplenkia tave - ereliai. …nes Lietuvoje kebabų gaminama daugiau nei Turkijoje. …nes nesvarbu kas laimės - Lietuva ar Lenkija, vis tiek pusė Vilniaus džiaugsis. …nes žmogus, gyvenantis Palangoje, gali per "Teleloto" laimėti kelialapį į Palangą. …nes po pirmos paskaitos dažniausias studentų tarpe klausimas būna: "Ar dar eisi į paskaitas?" …nes Lietuvoje praktiški žmonės renkasi už "Norfos". …nes mes rūpinamės, kaip važinėjasi automobiliais vokiečiai, nes žinome, kad po 10 metų mums teks važinėtis tais automobiliais. …nes studentai vairuoja brangesnius automobilius nei dėstytojai. …nes tik Lietuvoje 30 minučių ilgio serialas trunka visą valandą. …nes Lietuvoje žurnalistai išsiaiškina daugiau politinių aferų bei nusikaltimų už kriminalistus, o kriminalistai tirdami dažniausiai remiasi žurnalistų gauta informacija. …nes Lietuvoje policininkai per mėnesį uždirba 1000 Lt, per dieną - 3000 Lt. …nes įvykdęs žmogžudystę, turi laukti mėnesį eilėje, kol tau atsilaisvins vieta kalėjime. …nes dauguma naujausių ir aukščiausios klasės BMW ir Mercedes automobilių vairuotojai - neįgalieji. …nes tik Lietuvoje išsikvietę santechniką pykstame, kad jis atėjo girtas, bet po to vis tiek už darbą atsiskaitome buteliu degtinės
Arvydas

Trečiadienis
2011-01-12 22:22
Bravo,Stoma,taip ir toliau laikyk!!!Grisiu-butinai prisijungiu..
Rūta

Trečiadienis
2011-01-12 22:37
Suprantamos ir teisingos mintys, bet nuo to, kad žinom ir pastoviai kartojam apie tai, kad mums blogai, geriau tikrai nebus. Reikia galvoti, kaip pagerinti situaciją.
Arunas

Trečiadienis
2011-01-12 23:27
Konstatavimas "kaip viskas blogai", nesiūlant jokių efektyvių būdų padėčiai gerinti ir neprisiimant dalies kaltės sau - yra DEMAGOGIJA. Juk ponas Stoma irgi dėl to ką turime kaltas (gal net kaltesnis už daugelį mūsų) - jūs gi buvote politikas, žiniasklaidoje formavote dabartinių piliečių (tame tarpe emigravusiųjų) pažiūras. Kur jūsų "pastangos" žlugo? Kas jums trukdė? O ši apsiseilėjusi rašliava tikrai neskatina likti Lietuvoje. Va tokiems kaip jūs ir reikia dėkoti dėl emigracijos. Dabartinei Lietuvai nereikalingi tokie kaip jūs politikai, kurie moka tik lipti ant bačkos ir rėkauti. Dabar reikia dirbti, kurti energetinę nepriklausomybę, kurti įstatymus, priversti jų laikytis visus ir t.t. Tai aišku nėra taip "seksualu" kaip ginti įtariamą dviejų žmonių žudiką, kurti sąmokslo teorijas apie "pasaulinį pedofilų klaną", kuris pasirodo jau valdo Lietuvą. Todėl mano pasiūlymas - baikite užsiiminėti demagogijomis ir susiraskite kažkokį užsiėmimą, kuris duotų NAUDOS Lietuvai, o ne tik keltų tamstos reitingus budulių tarpe.
FFF

Ketvirtadienis
2011-01-13 00:22
Linas-saunuolis.Idomiau nei Stomos.Na o vienus vagis pakeite kiti-stai visu kovu vaisiai.O Sajudiniai-mikliai apsedo kedes,tik ne visiem uzteko.O patys idejiniai,kuriems kedziu nereikejo-tuos ispyre is visur is kur tik galejo,kad butu vienas- iskiliausias…Tpfiu…
laurynas

Ketvirtadienis
2011-01-13 01:12
Teisingas straipsnis. Bet tikrai idomu butu suzinoti autoriaus nuomone, kaip problema spresti. Kaip sakoma, "narod - dura, nu ona vsio ponemajet". As manau, kad saziningos politines patijos nisos niekas juk nera uzemes; rinkimai, laimei, laisvi; beveik visuose rinkimuose matosi, kad tauta bando smerkti pasisiukslinusia valdzia ir rinktis vilti, kuri, deja, kaskart kitoje formoje nepasiteisina. Taip kad tereikia idejiniu zmoniu grupes, kuri valdzioje nepasisiukslintu, o tauta niekur neissivaikscios, ji liudi ir laukia - kantrus tai sutverimas :)
aha

Ketvirtadienis
2011-01-13 04:23
negi ponui stomai nepatiko buti pavadintu vagimi?
to Laume

Ketvirtadienis
2011-01-13 11:06
Aciu Sauliui. nors daug "teisuoliu-istu" ji yra nurase. Bet ACIU ir Tau ,Laume uz issakytas mintis. ..skaitau ir lyg tai as pats jas buciau parases . Neisivaizduoju TATOS dariniuose analogiskuose VIKONDAI. Manau tas pats daugumoje UAB-u. Auksine taisykle—DIDZIAUSIUS darbus nuveikia jauni zmones(pagrinde del to , kad nesuvokia kokie sunkumai ju laukia). 1991m Lietuva buvo jauna tauta….ji nezinojo kas tai yra…UAB su jo visu mesmalisku mechanizmu….nepabegsi nuo jo i Vakarus.
Arūnas

Ketvirtadienis
2011-01-13 15:01
Ar tik ne "Lietuvos rytas" labai taikliai apibūdino mūsų Prezidentę - Jei ji būtų gaisrininkė, atvažiavusi į gaisrą ji atsistotų veidu į žioplius, iškeltų rankas į orą ir dramatiškai sušuktų - "na jūs tik pažiūrėkit - kaip dega!!!! Aš sakau jums - iš šitokios ugnies dar valanda ir nieko neliks…." Ar ponas Saulius nepanašiai elgiatės? Esate Seimo narys - kodėl nieko neveikiate, išskyrus paverkšlenimus savo bloge? Kodėl muitininkai po Naujų gavo atlyginimus tik už lapkritį? Manot jie kovos po to su kontrabanda? Kas dėl to kaltas? Man jau vėžį baigia įvaryti tokie Seimo nariai - atėję į Seima ir toliau varo kas ką geriau moka - kas straipsnelius rašinėja, kas šoka, kas filmus dubliuoja…. JŪSŲ PAREIGA VALSTYBĘ TVARKYTI! Ko jums trūksta? Įgaliojimų? O gal visdėlto - noro ir idėjų? Ką nuveikėte per šią kadenciją? Publikuokite savo bloge ne paverkšlenimus, o savo siūlomas įstatymų pataisas, siūlymus, diskutuokime apie juos! Siūlau netgi temą - kaip pažaboti kontrabandą ir korupciją. Tik sutariame iš karto - BE DEMAGOGIJŲ! Aš siūlau pirmas - įstatymu įteisinti baudas kontrabandistams lygias sulaikyto krovinio vertei. Iš šios baudos 1/10 iškarto sumokėti sulaikiusiai muitininkų pamainai kaip premijas. Tada manau į muitinę ir pats ponas Stoma pasiprašytumėte, ar ne? betgi tame nebus nieko blogo - paprasčiausiai į muitinę bus toks konkursas, kad bus priimti tik geriausi, kontrabanda sustos, papilnės biudžetas ir t.t.
Tomui J.---inž

Ketvirtadienis
2011-01-13 17:45
Iš kur tas naujadaras Politinė Tauta, klausiate. Pažiūrėkime, ką sako istorikai: —…—"Česlovas Milošas ne vieną kartą samprotaudamas apie lietuvių istorinį kelią sako taip: XIX a. pabaigoje įvyko stebuklas, lietuviai atgimė, bet atgimė iš politinės civilizacijos subjekto į filologijos produktą“, - pasakojo E. Aleksandravičius, kalbėdamas apie LDK ir aušrininkų Lietuvos vizijas. Pasak jo, nors aušrininkų vizija buvo itin paveiki, tačiau ji atmetė senosios LDK palikimą, mat LDK pilietis n e b u v o apibūdinamas per kalbą. „Senoji Lietuva, senieji lietuviai – tai buvo ta POLITINĖ TAUTA, kurios pamatinis tapatybės akmuo tikrai buvo ne kalba. Aš negaliu spėlioti ir sakyti, kad Vytauto ainiams nerūpėjo, kokia kalba su Jogaila pasišnekėti ar, atvirkščiai, rūpėjo šnekėti lietuviškai tada, kai nenori, kad girdėtų ar suprastų lenkai. Bet faktas vienas, kad pamatiniai jųjų tapatybės dalykai ilgainiui susiformavo visiškai kitokie. Tai buvo laisvės ir teisės vertybės“, - pasakojo E. Aleksandravičius. Pasak istoriko, jam yra pavykę aptikti proklamacijas, kuriose klausiama – kas yra lietuvis. Į klausimą atsakoma, kad lietuvis tas, kuris myli laisvę ir gerbia LDK Statutą. „Apie kalbas nekalbėjo. Tai beveik tas pats, kas šiandien sakyti, mes esame tūkstantmečio tauta ir mūsų senoji LDK esam mes šiandien. Bet tada norisi kelti klausimą – kas šiandien pasisakytumėte už tai, kad lietuvis yra tas, kuris gerbia piliečio laisvę ir Lietuvos Konstituciją?“ – klausė istorikas. Pasak E. Aleksandravičiaus, ši situacija yra labai dvilypė – mes vaikus mokome LDK istorijos, aiškiname, kas yra Radvilos, kas yra LDK Statutai, bet kyla klausimas, ar mums tai yra vertybė. Tai reiškia, kad senosios Lietuvos palikimas ir aušrininkų sukurta vizija yra du atskiri mūsų tapatybės poliai, kuriuos reiktų sujungti. Tačiau tokiu atveju tektų sutikti, kad lietuviai yra n e b ū t i n a i tie, kurie kalba lietuviškai ir gyvena Lietuvoje. "
skorpiui --inž

Ketvirtadienis
2011-01-13 18:45
Tiksliai pasakyta: " problema kad Lietuvoje kuriamas ne kapitalizmas… Protestuodami pries tai zmones bega i kapitalizmą". Todėl sulyginkim, kas sukurta krepššinio tėvynėje Amerikoje, ir kas Lietuvoje. Iš Sachs’o straipsnio galima padaryti išvadą, kad dešinieji nuo Reigano iki Bušo mažino mokesčius, kad didinti turtą turtinguesiems ir galingiesiems. Kairieji yra demokratai su Obama priešakyje, nes jie nori didinti mokesčius, kad įgyvendintų visuomenines programas: švietimas, sveikata, infrastruktūra. Lyg nori tai daryti ir nenori, nes bijo, kad pralaimės sekančius rinkimus. O kas Lietuvoje. Valdžioje esantys Kubiliaus konservatoriai+KD+liberalai didina mokesčius, nes reikia vykdyti socialines programas, vadinasi jie yra kairieji. O kas yra DEŠINIEJI Lietuvoje? Tokių nėra, nes socdemai irgi siektų didinti mokesčius grįžę į valdžią, kad įvykdyti tas pačias soialines programas. Klausimas: ar buvo kada nors Lietuvoje politinė jėga, kurie eitų Reigano-Busho pėdomis, kuri didintų kapitalą turtingiesiems? Tuo pačiu darytų turtingesne pačią valstybę.
inž

Penktadienis
2011-01-14 07:58
Įdomu, ar visi supranta, kas tas teisingumas ir kaip jį išmatuoti?—–balsas rašo: Lietuvoje žmogaus teisių ir TEISINGUMO klausimai yra ypač aktualūs. Pasaulinį pripažinimą pelniusio Harvardo profesoriaus M. Sandel’o, kurio paskaitos taip pat buvo labiausiai lankomos bei mėgstamos Harvardo studentų, paskaitų ciklas turi potencialą pagerinti žmogaus teisių padėtį Lietuvoje, paskatindamas Lietuvos piliečių toleranciją, teisingumo principų suvokimą. Kreipiamės į LRT vadovybę su prašymu 2011 m. organizuoti šių vertingų paskaitų lietuvių kalba transliaciją per Lietuvos televiziją bei radiją ir tokiu būdu prisidėti prie žmogaus teises gerbiančios visuomenės formavimosi mūsų šalyje. —– Vilniaus Universiteto Rektorius akad. Benediktas Juodka ; Vilniaus Universiteto Studentų Atstovybės prezidentas Liutauras Gudžinskas ir kt
Arunas

Penktadienis
2011-01-14 09:41
Šiandien delfyje atsitiktinai aptikau Jurgio Jurgelio straipsnį "Prie ko mus privedė estai". Jame yra duoti atsakymai į pono Stomos klausimą kodėl nyksta tauta - todėl, kad į parlamentą renka tokius kaip ponas Stoma. Štai keletas tautos nykimo priežasčių (cituoju J.Jurgelį): "Pirmoji priežastis: už reformų darymą niekas neduoda kyšių, todėl jų ir nepadarome" "Yra ir antroji priežastis – tai reformatorių kvalifikacijos lygis. Mūsų demokratija sudaro galimybes į valdžią patekti įvairiausio plauko tautos atstovams, tarp jų ir neišmanėliams, sukčiams, vėjavaikiams, šokėjams, kyšininkams ir pan." Gaila, kad ponas Saulius su manimi nesivelia į diskusiją.
p.Arūnui----inž

Šeštadienis
2011-01-15 18:44
Esu skaitęs tą JJurgelio straipsnį. Komentare ten parašiau PRITARIU. Nes tai jau darosi akivaizdu. O koks buvo Jūsų komentaras?
inž

Sekmadienis
2011-01-16 11:46
Sunkmetis, sunkmetis (citata "Ir brandžioje demokratijoje dėl SUNKMEČIO ar kitų priežasčių ir neblogo lyderio populiarumas gali dramatiškai kristi. "). Lyg tas sunkmetis turėjo būtinai ateiti. Lyg ir niekas nekaltas dėl to. O štai nobelistas Juozapas Stiglitzas mano kitaip ir taip užbaigia savo naujametinį palinkėjimą "Let’s ignore the ‘financial wizards’ in 2011" ("The Guardian"):…… "Bankai niekada nenorėjo pripažinti savo blogų paskolų, o dabar jie nenori pripažinti ir nuostolių, bent jau iki tol, kol jie tinkamai savęs nerekapitalizuos per savo prekybos pelną ir per didelį skirtumą tarp jų teikiamų paskolų palūkanų normų ir mažiausių įmanomų skolinimosi išlaidų. Finansų sektorius sieks, kad vyriausybės užtikrintų visišką skolų grąžinimą, net jei tai reikštų didžiulius socialinius nuostolius, milžinišką nedarbą ir dideles socialines nelaimes - net jei tai yra jų pačių skolinimo klaidų pasekmė. (…) Taigi tai yra mano Naujųjų metų tikslas: mes nustojame kreipti dėmesį į vadinamuosius „finansus išmanančius žmones“, kurie atvedė mus į šią netvarką, kurie ragina taupyti ir atidėlioti restruktūrizavimą, ir pradedame labiau kliautis sveiku protu. Jei yra skausmas, kurį reikia ištverti, didžiausia jo dalis turi tekti tiems, kurie yra atsakingi už krizę ir tiems, kurie pasipelnė iš to burbulo, kuris ją sukėlė". "
Arunas -> inž

Sekmadienis
2011-01-16 12:34
mano visų komentarų mintis yra ta, kad ponas Stoma ieško kaltų ne ten kur reikia. Jis apie "nykias vidaus kovas, klounadą ir pasmirdusius politinius lavonus" rašo taip lygtai pats neturėtų su tuo ryšio. O aš manau jis turi prisiimti kaltę, tiek kaip seimo narys, tiek kaip žurnalistas. Laikas baigti ponui Stomai versti kaltę dėl seimo nesėkmių kažkokiems mistiniams klanams, o pagaliau imti dirbti. Dirbti ir atidirbti tuos pinigus, kuriuos mes jam mokame. Į mano pasiūlymą savo bloge skelbti konkrečius pasiūlymus, idėjas, įstatymų pataisų projektus ir t.t. (bei juos kartu čia svarstyti) ponas Stoma nieko neatsakė. Matyt tų pasiūlymų ir idėjų nėra. Beveik visi jo blogo įrašai yra tik verkšlenimas "kaip viskas blogai ir kokie visi aplink blogi". Tą mes ir patys matom, nereikia man brangiai apmokamo seimo nario, kad tai pamatyti. Seimo narys man reikalingas, kad tai pataisytų - koreguotų įstatymus, priverstų juos veikti. Jei ponas Stoma neturi jokių idėjų - turi apie tai prisipažinti ir dingti iš seimo, užleisdamas vietą tam, kas turi tokių idėjų. Manau tokių Lietuvoje yra, bet politikų klanas tvirtai susikibę alkunėmis laikosi ir tokių išsišokėlių neįsileis. Kaip gi jie kitaip gins seime "rėmėjų" interesus. O man reikia politikų, kurie gintų mano - eilinio rinkėjo interesus. GINTŲ, o ne straipsnelius rašinėtų. Ir neapsimestų, kad jis dėl to kas vyksta Lietuvoje nėra kaltas. Ponas Stoma darosi panašus į teisėją Venckienę, kuri viešai drebia, kad "visi teisėjai yra kyšininkai ir pedofilai iš to besikraunantys turtus", pati trumpam užmiršdama jog yra teisėja ir turinti nemenką turtelį.
p.Arūnui---inž

Sekmadienis
2011-01-16 13:08
O aš truputėlį kitaip įsivaizduoju, kaip kas vyksta dėl seimūno S.Stomos rašinėjimų. Man atrodo, kad turėdamas Seimo posėdžių išankstinę dienotvarkę, jis pasirenka temą, dėl kurios pasisakys ir atspausdina straipsnelį taip, kaip jam atrodo. Komentatoriai pradeda taršyti, kritikuoti ar kitaip pasisakyti. Galvoju, kad jis pasinaudoja tuose komentaruose išsakytomis mintis. O jei jis tylėtų, nerašytų? Ar nuo to mums būtų geriau?
Arūnas

Sekmadienis
2011-01-16 14:59
Esmė tame kad mums nuo to NEI BLOGIAU NEI GERIAU :) Nuo to rašinėjimų ir pasisakymų niekas nesikeičia. Seimo nario efektyvumas matuojamas ne pasisakymų kiekiu (ar blogo dydžiu), o pateiktų ir priimtų efektyvių įstatymų pataisų (ar įstatymų) kiekiu. Ir dar - VEIKIANČIŲ įstatymų, o ne trukdančių gyventi ir dirbti. Pasisakymai, kurie niekaip neatsispindi mūsų gyvenime - kaip pirstelėjimai vonioje - tik kvapelis (šiuo atveju savireklama, kaip kitiems seimo nariams - šokiai, jaunos moksleivės ir pan.)
p.Arūnui---inž

Sekmadienis
2011-01-16 16:56
Labai pritariu dėl Jūsų minčiai "Ir dar - VEIKIANČIŲ įstatymų, o ne trukdančių gyventi ir dirbti". Tik nežinočiau, nuo kokio įstatymo reikėtų pradėti, kuris labiausiai trukdo gyventi ir kurį reikėtų taisyti ar visai anuliuoti.
Arūnas

Pirmadienis
2011-01-17 23:20
Internete radau skelbimą apie "Tarptautinę konferenciją- Pedofilija pasaulyje ir Lietuvoje", kurioje ponas Stoma skaito pranešimą - va kodėl jis čia su mumis nesivelia į diskusijas - matyt rengiasi konferencijai. Iš tiesų pagalvojus - kas gi čia tokio Lietuvos vargai ir seimo nario pareigos, kai reikia kovoti su pasaulio pedofilų klanu! Pagal seimo "populiarumą", tai tikriausiai seimą jie jau užgrobė :( Bet matyt ponas Stoma masto tik apie tai kaip šita konferencija pakels jo reitingus pastovaus elektorato tarpe, o ne apie tai "kaip Lietuvai padaryti geriau"
inž

Antradienis
2011-01-18 00:09
Pažiūrėjau tą Kedžio konferenciją kaune sausio 21d. Bet dienotvarkės ir pranešėjų nėra. Todėl dėl pranešimo skaitymo yra tik spėjimas.
Arunas

Antradienis
2011-01-18 11:30
Is interneto platybiu skelbimas: Kviečiame į Tarptautinę konferenciją - Pedofilija pasaulyje ir Lietuvoje Konferencijos data-2011 01 22 Konferencijos vieta- Park Inn viešbutis, Kaunas K.Donelaičio g.27 PROGRAMA 9.00 – 10.00 Registracija 10.00 – 10.25 ES pedokriminalinio internetinio tinklo politiniai aspektai Viceprezidentė Markhoven Jacqueline de Croy (Belgija) 10.25 – 10.50 Savanoriškos visuomenės dalies rolė kovoje su vaikų seksualiniu išnaudojimu – Italijos patirtis Prezidentė Inform-Azione Donna Bambini Ancora ONLUS Maria Benigno ( Italija ) 10.50 – 11.15 Medicininiai teisiniai prievartautų vaikų aspektai Italijoje Profesorius Maurizio Bruni ( Italija) 11.15 – 11.40 Negalima mokėti vaikų gyvenimais už pedofilų laisvę Žurnalistė Rita Broka ( Latvija ) 11.40 – 12.00 Potrauminiai stresiniai sutrikimai vaikų seksualinio išnaudojimo pasekoje Dr. Zaiga Blaua ( Latvija ) 12.20 – 12.40 Teisinės kovos su pedofilija priemonės Lietuvoje ir Vakarų demokratijose LR Seimo narys Saulius Stoma 12.40 – 13.00 Pedofilijos psichologiniai aspektai Psichologė Eglė Mirončikienė 13.00 – 13.20 Pedofilijos prevencinės priemonės Daktarė, kriminologė, Lietuvos Respublikos Atkuriamojo Seimo Deputatė Rūta Gajauskaitė 13.20 – 13.40 Vaikų seksualinio išnaudojimo situacija Lietuvoje- faktai ir skaičiai Lietuvos vaikų teisių apsaugos kontrolieriaus įstaiga 14.30 – 14.50 Dieve padėk Prelatas, Lietuvos Respublikos Atkuriamojo Seimo deputatas Alfonsas Svarinskas 14.50 – 15.10 Evangelinės tiesos Lietuvos nepriklausomybės kovų rezistentė, vienuolė, sesuo Nijolė Sadūnaitė 15.10 – 15.30 Kauno pedofilijos bylos atspindžiai Lietuvos žiniasklaidoje LL vyr. red.pav. Juozas Ivanauskas 15.30 – 15.50 Kas yra henderizmas? Kovo 11-osios akto signataras, kultūrologas Algirdas Patackas 15.50 Apvalus stalas – tema“Kova už vaikų teises“ Jacqueline de Croy,Jan Jozef Boeykens,Maria Benigno, Prof. Maurizio Bruni, dr. Zaiga Blaua,Neringa Venckienė, Prof. Ilona Miceikienė, Tadas Skučas, Kristupas Krivickas, Audrė Kudabienė, Rūta Janutienė, Rita Broka,Jonas Varkala Konferencijos organizatoriai „DrąsiausKelias“
Vardas (būtina):
El. paštas (neskelbiamas) (būtina)
Puslapis
Komentaras
neburnok.lt
 
PERŽIŪRĖTI ARCHYVĄ
Gegužė 2012
P A T K P Š S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
DRAUGŲ BLOGAI