REKLAMA
Pirmasis oficialus Putino vizitas į Minską net po aštuonerių metų pertraukos vėl atnaujino šnekas apie Baltarusijos susijungimą su Rusija. Intrigos pridėjo ir savotiškas Rusijos politinės sistemos tarpuvaldis, tiksliau – jos transformacija, kurios rezultatas vis dar nėra pakankamai aiškus. Tad imta kalbėti net apie Putino ir Lukašenkos „personalinę uniją“. Kalbos liko kalbomis, tačiau greitai besikeičianti situacija verčia svarstyti įvairius variantus, kurių plėtotei darys įtaką ir šių dviejų žmonių asmeninės savybės. Kasmetinį diktatorių indeksą sudarinėjantis Parade.com tarp daugiau nei septyniasdešimties pasaulio diktatūrų ir Lukašenką, ir Putiną vertina gana rimtai. Pirmasis neseniai ir 14 vietos išstūmė patį Fidelį Castro, o antrasis yra 20 vietoje. Tačiau dabar imkime ir pakapstykime giliau. Putinas ir Lukašenka – kuo jie panašūs ir kuo skiriasi? Ir apskritai – ar jie gali rasti bendrą kalbą? Ar gali sudaryti sąjungą? Žinoma, abudu jie yra autokratai, nors ir atėję į valdžią formalios demokratijos keliu. Be to, jie yra dėsningi savo posovietinių visuomenių produktai. Juk jie neužgrobė valdžios karinio perversmo būdu, o nuosekliai ėjo į dabartinį dominavimą, naudodamiesi savo visuomenių polinkiu į autoritarizmą. Taigi jie yra savotiškas ANTIDEMOKRATIŠKAS nebrandžios DEMOKRATIJOS PRODUKTAS. Gali būti, kad jų iškilimas buvo neišvengiamas. Dar daugiau – akivaizdūs šitų dviejų autokratų skirtumai visiškai atitinka jų visuomenių ir politinių sistemų ypatybes. Būkim savikritiški. Ar daug trūko, kad ir Lietuva, atgavusi nepriklausomybę, būtų nuslydusi švelnaus autoritarizmo keliu? Kaip ir dauguma pokomunistinių šalių. Nuo to apsaugojo ne tiek vidinis pasipriešinimas, kiek iš išorės nuleisti standartai ir integracija į euroatlantines sąjungas. Rusija, Baltarusija, Pietų Kaukazo ir Vidurinės Azijos valstybės tokios pagalbos beveik išvengė. Rezultatus matome. Tačiau tarp Rusijos ir kitų posovietinių šalių yra vienas didelis skirtumas. Rusijos autoritarizmas prisiėmė ir papildomą imperijos branduolio paveldą. Todėl Rusijos valdžios viršūnėje atsidūrė visai kitos atmainos lyderis nei įprasti autokratai. Panagrinėkime, ką tai galėtų reikšti. Ir kuo Putinas esmingai skiriasi nuo Lukašenkos ir panašių į jį posovietinių vadovų. Taip, Putinas ir Lukašenka yra dvi labai skirtingos autoritarinio arba AUTOKRATINIO CHARAKTERIO atmainos. Tačiau Lukašenka mums labiau įprastas. Panašių tipažų nesunkiai rastume ir Lietuvoje. Net ir mūsų „demokratiškasis“ Algirdas Brazauskas, susiklosčius palankioms aplinkybėms, būtų pasirinkęs tarkim Ševardnadzės tipo autokratiją. Juk mes turime ir prieškario prototipą – švelnų autoritetinį Antano Smetonos rėžimą. Taigi, koks tai tipažas – Aleksandras Lukašenka? Jo šaknys – komjaunuoliškoje partinėje veikloje. Po to jis tapo tarybinio ūkio (kažkas panašaus į kolūkį) direktoriumi. Tai tipiškas, nors ir labai gabus, partinio ūkinio aktyvo funkcionierius. Toks veikėjas gali nesunkiai atsisakyti bet kokios ideologijos ir transformuotis į susidievinusį biurokratų biurokratą. Jam svetima ir netgi baisi mintis, kad valdžia ateina iš apačios. Jis laikosi ir mums pažįstamo „valstybininkų“ mąstymo, pagal kurį liaudis, tauta yra tik priemonė valdžiai pasiekti. Tapęs valstybės vadovu, jie stengiasi įsitvirtinti ten visam laikui ir pamažu virsta tautos vadu ir „tėvu“. Tada jis jau nebesitenkina vien įprastais šalies vadovo reikalais, o bando globėjiškai kištis į visas gyvenimo sritis. (Kartais imasi ir poezijos.) Tai tipiškas eilinės šalies diktatoriukas. Dažniausiai tokios šalys net nebūna pavojingos kaimynėms, jei jų niekas neužkabina. Kai kurie teoretikai teigia, kad autoritarinis periodas gali būti naudingas nelabai brandžios nacijos formavimuisi. Praėjusio amžiaus autoritarinių rėžimų istorija rodo, kad didžioji jų dalis netrukdavo ilgiau nei vieno vado gyvenimas, o po to išaušdavo demokratija. Taigi, labai gali būti, kad Vakarai (ir Lietuva) padarė didžiulę klaidą izoliuodami „paskutinę Europos diktatūrą“. Ir jau vien todėl, kad ji nėra paskutinė! Dabar jau akivaizdu, kad šalia bręsta visai kito tipo ir daug pavojingesnė diktatūra. Taip, tai Rusija! Ir jeigu ji praris daug silpnesnę Baltarusiją, tai gali paveikti kaip galingas imperinis katalizatorius. Juk apetitas kyla bevalgant. Tada jau išsiplės į totalumą kreipiantis panslavizmo užkratas ir šioje pasaulio dalyje vėl sulauksime didelių bėdų. Didžioji totalitarizmo tyrinėtoja Hannah Arendt įrodė, koks pavojingas yra nacijos ištirpimas platesniame darinyje. „Kai rusai tampa slavais… šios permainos pačios savaime gali rodyti vakarietiško žmogaus pabaigą.“ Tačiau dabar pats laikas grįžti prie to, kuo taip įstabiai Putinas skiriasi nuo Lukašenkos. Ir toliau naudokimės šiems laikams pritaikyta Arendt teorija. Taigi, Putinas - daug sudėtingesnė autoritarinio charakterio atmaina. Tai tobulai imperinis charakteris. Tiesa, Lukašenka irgi turi šio charakterio bruožų. Jelcinui silpstant, jis net svajojo tapti Rusijos ir Baltarusijos sąjungos vadu. Tačiau iš esmės liko tik valstietiškai gudrus provincijos ūkvedys, kaip koks Sniečkus anais laikais, bandantis apgauti metropoliją ir išsiderėti naudos. Tačiau tada kilusi susijungimo idėja dabar atsisuko antru galu ir graso pasitarnauti jau nebe Lukašenkos, o Putino galios stiprinimui. Atrodo, Baltarusija dabar tiesiog prievartaujama šlietis prie didžiosios kaimynės. Ir nėra, kas ją užstotų… Bet kodėl Putiną laikau tobulu imperiniu charakteriu? Todėl, kad jis idealiai atitinka klasikinį Arendt apibrėžimą, pateiktą „Totalitarizmo ištakose“. BIUROKRATAS IR SLAPTASIS AGENTAS viename asmenyje. Ir tai yra ypatingai pavojingas lydinys. Tokiame žmoguje dera gebėjimai telkti valdžios svertus, biurokrato pedantiškumas su agento avantiūrizmu ir užsidegimu žaisti slaptus žaidimus. Tokie žmonės paprastai savo žaidimo patys neatsisako, nors jis taptų ir labai pavojingas. „Čekistas iki mirties“, kaip teigiama. Šis charakteris paprastai tiki tuo, ką daro, ir dėl savo tikėjimo yra pasiryžęs rizikuoti. Tai teikia jėgų ir charizmos. Tai uždegantis, todėl labai pavojingas tikėjimas, kokį liudininkų teigimu turėjęs ir Hitleris. Ir todėl partinio ūkinio aktyvo sugriauta imperija, tokių žmonių ir tokių slaptųjų struktūrų dėka, dar gali atgimti. Kitu pavidalu, žinoma. Ir Baltarusija čia gali būti pirmasis žingsnis. Kaip kažkada prie Trečiojo Reicho savo noru prijungta Austrija. Todėl matydami visas pavojingas tendencijas, Vakarai (ir Lietuva) dabar privalo keisti savo laikyseną Lukašenkos atžvilgiu. Nes kaip tik jo autokratiškumas gali tapti Baltarusijos suverenumo saugikliu. Šiuo metu Rusija bando spausti ir užvaldyti Baltarusiją ne tik energetiškai, bet ir finansiškai. Suteikta 1,5 milijardo paskola, daroma galinga invazija į bankų sektorių. Didžiulis išbandymas bus stambiųjų gamyklų privatizavimas, kur rusiškas kapitalas bandys tenkinti ir savo paties, ir Kremliaus interesus. Lukašenka dar kurį laiką spyriosis, tačiau artėjant 2011 metų prezidento rinkimams gali per daug nukraujuoti. Jam gali likti tik vienas pasirinkimas. Juk spaudimo priemonės bus naudojamos pačios subtiliausios, kokias tik žino kagėbistinė imperija. Be Vakarų pagalbos Baltarusija bus lengvai suvalgyta. Ir arogantiškai atstumdami pagalbos besišaukiantį Lukašenką, Vakarai bus prie to prisidėję…
Auksinis kardas

Pirmadienis
2007-12-17 10:13
Jeigu… 1. Yra tokia NVS. Kiek veiksminga/gyvybinga? 2. Vakarai prisidėjo vaduojant BY: džinsiniai švarkeliai ir b2gether - tai tiesiog būdo pasirinkimas. Ar pagalba Lukašenkai nesikerta su padarytu pasirinkimu? 3. Nelabai jau džiugina mūsų pačių pasiekimai, kai ES referendume rinkėjus papirkinėję cinikai, įteisintai grobstantys Valstybę, gali toliau lyg niekur nieko tapti svarbiausiu Valstybės partneriu. Man atrodo, kad teisingumo ir vientisumo, protingumo požiūriais, ta pati vaduojama BY nėra prastesnės būklės.
Anonimas

Pirmadienis
2007-12-17 10:36
Viskas teisingai aprašyta, bet atrodo, kad jau vėlu. Reikėtų pradėt galvoti apie pasikeitusias aplinkybes ir Lietuvos pavojus šioje situacijoje.
Antas

Pirmadienis
2007-12-17 11:19
Pakankamai blaivas požiūris. Bėda tame, kad tai tik žurnalisto, kurio balsas į dangų neina, požiūris. Ypač patiko šis teiginys:"Kai kurie teoretikai teigia, kad autoritarinis periodas gali būti naudingas nelabai brandžios nacijos formavimuisi." Nes aš tą patį tvirtinau ginčuose.:)
Anonimas

Pirmadienis
2007-12-17 13:57
Sako, baltarusiai labai noretu jungtis prie Rusijos, nes ten pragyvenimo lygis aukstesnis. Jei tik tas vienas faktorius butu, reiktu siulyti Baltarusijai jungtis prie Lietuvos :) )))) Rusai pasiustu visiskai :)
Anonimas

Pirmadienis
2007-12-17 14:51
Lietuvoje reali galėjo tapti Landsbergio diktatūra
Gintaras

Pirmadienis
2007-12-17 14:56
Jeigu jau ir Stoma susirupino Rusijos reikalais, vadinasi Lietuvelei jau visai prastai.
Anonimas

Pirmadienis
2007-12-17 15:32
Ne vitpadzio Putino ir Lukosenkos nevertas komentatorius . Tusti plepalai, kurie neduoda jokios naudos
Anonimas

Pirmadienis
2007-12-17 17:26
Ko tas Stoma tiek kala į galvą apie Rusijos geroves, jeigu Stoma nori tai tegul važiuoja į Rusiją ir prašosi pielitybės.
AnonimasAlgirdas

Pirmadienis
2007-12-17 17:30
Ech Sauliau, Sauliau. Menkas esi orakulas.Nesenai triūbijai, kad Putinas neabejotinai bus Rusijos-Baltarusijos prezidentu,Lukašenka-abiejų valstybių spykeriu; O koks rezultatas? Ogi nulinis. Rašinėji, kad tik rašinėti. Čia tau juk ne "voratinklį" pinti? Užsiimtum kuo nors naudingu.
RB

Pirmadienis
2007-12-17 18:08
Tik va prieš kliedėdamas apie galimą Brazausko diktatūrą nepamiršk, Sauliau, kad būtent dešiniųjų diktatūra buvo įvesta 1926 metais, kad būtent dešinieji Lietuvoje po 1992 metų rinkimų paniekino demokratijos principus ir ėmėsi sabotažo, trukdydami dirbti demokratiškai išrinktai valdžiai (taip, taip, mes dar prisimename „parlamentinę rezistenciją“). Taigi, ne ten ieškai galėjusios būti bet nebuvusios diktatūros. RB
Anonimas

Pirmadienis
2007-12-17 18:19
Reikėtų margonalams paskaityti 1937 metais išleistą daktaro P.Barzdžiaus knygą,,Mussolini ir fašizmas". TEN APIE DITATŪRĄ
Barent

Pirmadienis
2007-12-17 18:23
Pataisykit jeigu klystu, bet, "kažkada prie Trečiojo Reicho savo noru prijungta Austrija."? nuo kada surezisuoti rinkimai kai referendume buvo surinkta 99.6% balsu uz (ar panasiai)yra teiseti ir savo noru? Kai naciai su tankais stovejo lauke, lauke kol "austrai" balsuoja?
Akėčios

Pirmadienis
2007-12-17 19:19
1. Manau didelė nelaimė būtų, jei dar būtų užsitęsusi B. Jelceno demokratija Rusijoje. Bet manau, kad Putinas yra per minkštas (iš vienos pusės tai rodo, kad labai stiprūs yra Rusijos vagys, o iš kitos pusės o kada Rusijoje buvo išskersti vagys… niekada). 2. Kaip bebūtų svarbiausius dalykus Baltarusija susitvarkė. Ir kas pagirtina atlaikė JAV milijardinėmis investicijomis organizuotą perversmą ir okupaciją. 3. Na gerb. mūsų prezidentas gal ir be reikalo paminėtas tame kontekste - tai labai aukštos kultūros eruditas. Nepaprastai gabus specialistas ir, žinoma, demokratiškos sielos žmogus. Jis Rytų bloke (įskaitant Lietuvą) netiko. Čia lietuviams įtiko fašistiniai fiureriai, kol neapsižiūrėjo, kad karo nebuvo, o griuvėsių krūva iš Lietuvėlės teliko (bet taipo jiems subinlaižių ir tylenių tautelei reikia - kažkada reikia susimokėti už pietus ir ypač svaiginantį vynelį…). Išvada: kol kas, kol Rusijoje nėra jiems įprasto bordelio ir kol Rusijos nevaldo generolai - Lietuvai dar seksis. Žinoma, būtų geriau, kad ten valdytų ne gėbistai, bet GESTAPO tipo vyriukai, tik su kita užduotimi (ne kitamanius siekiant išskersti, bet vagis ir plėšikus). Na gana juokų - žmogus yra žmogus. Žmogus yra nuodėmingas, labai nuodėmingas - tad geriau eikime į bažnytėlę išpažinčiai. Sutikime Kalėdas apsivalę. O Viešpatis matomai myli ir vagis, ir plėšikus - nematome jėgos nei Rytuose, nei Vakaruose, kas nors truputuką dėl to pergyventų (gal išimtis straipsnyje minimi vyrai, bet ir jie tam per minkšti yra, o gal ir negali būti visaapimančioje vagių ir plėšikų, t.y. kapitalistų apsuptyje).
plūgas

Pirmadienis
2007-12-17 20:03
mintys taip pas tamstą šokimėja, kad visiškai nebesuprantama mintis..
Anonimas

Pirmadienis
2007-12-17 20:27
Vakarai (ir Lietuva) jau pavėlavo. Per ilgai vaizdavo principingus demokratus, ignoruodami realią geopolitiką. Nieko nesugebėjo pasiūlyti Lukašenkai, nuolat rezgė sąmokslus prieš jį, visokias sankcijas taikė jam. Rusija pasiūlė Baltarusijai patrauklesnius susitarimus. Putinas pažadėjo nekelti stipriai dujų kainos baltarusiams, davė 1,5 mlrd. dol. kreditą. Baltarusija dabar vėl tampa grynai prorusiška. Kodėl taip atsitiko? Kalčiausia čia Amerika su savo PRG Lenkijoje ir Čekijoje. Amerikonai Rytų Europoje elgiasi, kaip dramblys porceliano parduotuvėje. Rusijai tapo gyvybiškai būtina išlaikyti Baltarusiją savo įtakos zonoje. Todėl ir Putinas suminkštėjo, daro nuolaidas baltarusiams.
klausinėtojas

Pirmadienis
2007-12-17 20:44
ar nieko? tiesiog kaip kiekvienas normalus pusruskis pasinaudojai proga palot ant JAV?
Auksinis kardas

Pirmadienis
2007-12-17 21:47
Taiklu. Prie to pridėčiau kitokias darbintas (ir visai neabejotinas) galios taikomasias išraiškas - bražuoles, abromavičius, deputatus-bombermenus, šmeižikišką melą "vardan tos". Įdomus ir vertas dėmesio atrodo bendresniu laikytinas pastebėjimas, kad dešiniosioms, aplink (neretai menamas) vertybes susitelkusioms jėgoms prievartos riba yra lengviau peržengiama, nei labiau pabiroms - liberalioms, asmeninius pasirinkimus labiau ginančioms pasaulėjautoms. Deja, dešinysis fundamentalizmas yra linkęs išlieti savo "gerus ketinimus" prievartos formomis - štai kokia yra jų teigiamybių neigiama atsvara tikrovėje. Kas link tokių socdemų, kokius mes juos čia pas save žinome - geriau juos ir vadinti savo vardu: "senoji nomenklatūra". Visokie naujokai - revoliucionieriai, tipo Paleckiuko - kaip tik jų dar iki šiol neišspardė, štai kas labiausiai stebina.
Auksinis kardas

Pirmadienis
2007-12-17 22:02
O man patiko ;-) Mat, toks šokimėjimas kartais ir yra pavadinamas kūryba. Pabūkime, pradžiai bent tokiu gražiu metu, labiau pakylėti ir geidžiantys aprėpti daugiau, nei norėtų kasdienybės ribos. Jei kažkas ieško atsvaros nekropolių tikrovei: prašom, tai VISI jūsų pačių valioje esantys reikalai. Yra pasaulyje Rusijos, yra Baltarusijos, ir esame mes. Netrieskime, apsivalykime, kad jau pasitaikė proga.
Auksinis kardas

Pirmadienis
2007-12-17 22:10
chi chi… Vaisingi tie kitamaniai - kone visa Europa atsižegnoja JAV stačiokiškumo. O jei TAI patinka, sako MAXIMA jau ir visą parą prievartauja darbuotojus kai kur. NON STOP, KUR GALI PASITENKINTI BET KADA.
Akėčios

Pirmadienis
2007-12-17 22:27
Jei rimtai, tai manau, kad baltarusiai norėtų būti ES sudėtyje… Bet manau, kad Lukošenkai nesunku sulaikyti baltarusius, parodant ką su Lietuva išdarinėjo 1991-1992 m. fašistai, o dabar vagys, žmogžudžiai ir plėšikai… Va šiandien 21 val. išnešiau laukiniams kačiukams (blogų žmonių išmestiems) maistą ir kaip tik tuo momentu vaikinukas užpuolė moterį (su rankinuku) - gi jų niekas nešaudo, tai ir veisiasi… o vakar dieną gretimoje laiptinėje vagys išvogė mokytojos butą. Jei juso ir sugautų - argi jie būtų nužudyti. NE. Štai kodėl žmonės ir nekenia šito labusyno, jobano - ir kas prie jo gali jungtis. Nors Rusijoje visą laiką galvažudžiai ėmė viršų- niekada jų niekas neišskerdė ir ten… tad dėl to rusų dar labiau nekenčiu nei lėtuvių. Man ne tauta, o šūdas, jei vagys nėra skerdžiami be teismo…
Auksinis kardas

Pirmadienis
2007-12-17 23:22
O štai čia jau skamba perdėm ryžtingos vertybių saugotojų gaidelės. Skersti be teismo? Tai bent! Bet kur kas įspūdingiau skamba: TROKŠTU TEISINGO TEISMO!
Kasey

Antradienis
2007-12-18 06:46
Is dalies suinku, matomai ne visi suprato siame sakynije pasleptos ironijos. Gal turetu but:…atseit savo noru prijungta Austrija. Ko panasiai siekia ir Rusija jos santikiuose su Baltarusija. Ir kuom, panasiai kaip ir austras Hitleris, yra susigundes Lukasenka, siekiantis tapti sujungtos valstybes (jei tas ivyktu) galva. Mums tie procesai yra pavojingi, nes Hitlerio laikais po Austrijos buvo Cekoslovakija, o Baltijos saliu padeti galima prilyginti Cekoslovakijai.
inž

Antradienis
2007-12-18 08:42
Gerai, "būkim savikritiški". Imkime ir pažiūrėkime į šias autoriaus citatas: ">Ar daug trūko, kad ir Lietuva, atgavusi nepriklausomybę, būtų nuslydusi švelnaus autoritarizmo keliu? … Nuo to apsaugojo ne tiek vidinis pasipriešinimas, kiek iš išorės nuleisti standartai ir integracija į euroatlantines sąjungas< ". 1. Ar visos diktatūros yra blogis? Pvz, Pietų Korėjos, Čilės, Singapūro. Ir ar visos demokratijos yra gėris, pvz mūsų Lietuvos? Autorius ne kartą ją vadino "pelkė". Jei diktatūriškos šalys laikosi antrprenerizmo standartų (prof Schramm), tai jos klęsti (P.Korėja, Čilė, Singapūras, HonKongas, Taivanis). O jei demokratiškos šalys ir jų intelektualai nesuvokia tų antreprenerizmo standartų, tai jos skursta, ir jų piliečiai bėga lauk masiškai. Pvz, nesename straipsnyje V.Valiušaitis balse.lt rašė taip apie Lietuvą: "emigracijos mastais konkurentų neturime – neprilygsta lietuviams nei lenkai, nei latviai, nei juo labiau čekai ar estai. Net jeigu lietuvių išvyko „tik“ 350 tūkstančių, vis tiek tai yra dešimtadalis tautos, maždaug tiek pat, kiek bolševikai po antrosios okupacijos ištrėmė į Sibirą". 2. Čia panašu apie V.Landsbergio stumimą į prezidentus 1992 m "švelnaus autoritarizmo keliu". "Nuo to apsaugojo ne tiek vidinis pasipriešinimas, kiek iš išorės nuleisti standartai", - tvirtina autorius. KOKIE ir KIENO standartai. Šiandien jau akivaizdu, kad tada 1992 m tai buvo IŠORĖS standartai iš RYTŲ, karštai remiami vidaus dar labai stiprios KPSS+komjaunuoliškos nomenklatūros, o ne iš demokratinių Vakarų. Pripažinkime, kad Eurointegracijos realūs planai prasidėjo tik po 10 metų. 3. Na o ką turime šiandien Eurointegracijoje ir NATO? Be antreprenerismo politikos praradome piliečius, kurie krauna turtus ne kam kitam, bet anglo-saksams; skleidžiame diktatūros baimę; keikiame demokratijos "pelkę" su neonomenklatūra. Ir dar pradėjome šlovinti Rusijos liaudį, nes ji...sunaikino komunizmą. Apie tai čia Delfyje šalia S>Stomos blogo puikuojasi garsaus prof. Leonido Donskio pagyriamasis straipsnis Rusijai, kurioje diktatūra pagal autorių užima 20 vietą pasaulyje. Pridedu savo komentarą L.Donskio str., kas vis dėl to iš tikrųjų sugriovė komunizmą, pasinaudojus BŪTENT Reigano antreprenerizmo modeliu (esmę žiūr.apačioje >"muzzle the self-expression of the people"<): ————- inž Visas civilizuotas pasaulis pripažįsta, kas Sovietų (Tarybų) komunizmą sugriovė Reigano-Tečer revoliucija. Štai citata iš 1982 metų: —Savo įžymioje kalboje*) D.Britanijos bendruomenių rūmuose 1982 m R.Reigan'as, stovėdamas šalia M.Thatcher paskelbė: "Būtent Tarybų Sąjunga nori pasukti istorijos ratą atgal, paneigdama žmonijos laisvę ir pagarbą savo piliečiams…Laisvės ir demokratijos žygis paliks Marksizmą-Leninizmą istorijos pelenų krūvoje…". Ir paliko. Net Berlyno siena 1989 sugriuvo. Išsilakstė tada ir sesės Respublikos iš TSRS narvo. Jų tarpe ir Lietuva 1990. O ką rašo šiandien ponas Donskis patikliems lietuviams? Rašo, kad Rusija pati sunaikino komunizmą, pradedant anais, tamsiais brežnevizmo laikais 1982? Kad tai ne iš piršto išlaužiau, cituoju L.Donskį: ——–"O Sovietų Sąjungos žlugimas būtų buvęs neįmanomas be Rusijos galios nusikratyti pančiais, kuriuos jai ir kitoms tautoms primetė tarptautinis, didžiai modernus ir anaiptol ne vien rusiškas totalitarinės modernybės projektas. …Rusija turi didžiuotis ne tuo, kad sukūrė komunizmą, o tuo, kad sugriovė jį…". Absurdas kažkoks. Kažkokia užsakyta propaganda vyksta, visų mūsų demokratų ir aukščiausiųjų valdžių akivaizdoje. ———– *)"III. The Crusade for Freedom President Reagan's Speech to the United Kingdom's House of Commons, June 8, 1982" : "…What I am describing now is a plan and a hope for the long term — the march of freedom and democracy which will leave Marxism-Leninism on the ash heap of history as it has left other tyrannies which stifle the freedom and muzzle the self-expression of the people
Anonimas

Antradienis
2007-12-18 09:00
Aha,aha.Jeigu bobute tures …-to cia bus dedukas…
inž

Antradienis
2007-12-18 09:00
Atsiprašau, kažkaip mano komentariukas "susitrumpino" (atrodo, dėl vieno mano klaviatūros ženkliuko panaudojimo). Bandau pasitaisyti iš naujo: ———– Gerai, "būkim savikritiški". Imkime ir pažiūrėkime į šias autoriaus citatas: "Ar daug trūko, kad ir Lietuva, atgavusi nepriklausomybę, būtų nuslydusi švelnaus autoritarizmo keliu? … Nuo to apsaugojo ne tiek vidinis pasipriešinimas, kiek iš išorės nuleisti standartai ir integracija į euroatlantines sąjungas". 1. Ar visos diktatūros yra blogis? Pvz, Pietų Korėjos, Čilės, Singapūro. Ir ar visos demokratijos yra gėris, pvz mūsų Lietuvos? Autorius ne kartą ją vadino "pelkė". Jei diktatūriškos šalys laikosi antrprenerizmo standartų (prof Schramm), tai jos klęsti (P.Korėja, Čilė, Singapūras, HonKongas, Taivanis). O jei demokratiškos šalys ir jų intelektualai nesuvokia tų antreprenerizmo standartų, tai jos skursta, ir jų piliečiai bėga lauk masiškai. Pvz, nesename straipsnyje V.Valiušaitis balse.lt rašė taip apie Lietuvą: "emigracijos mastais konkurentų neturime – neprilygsta lietuviams nei lenkai, nei latviai, nei juo labiau čekai ar estai. Net jeigu lietuvių išvyko "tik" 350 tūkstančių, vis tiek tai yra dešimtadalis tautos, maždaug tiek pat, kiek bolševikai po antrosios okupacijos ištrėmė į Sibirą". 2. Čia panašu apie V.Landsbergio stumimą į prezidentus 1992 m "švelnaus autoritarizmo keliu". "Nuo to apsaugojo ne tiek vidinis pasipriešinimas, kiek iš išorės nuleisti standartai", - tvirtina autorius. KOKIE ir KIENO standartai. Šiandien jau akivaizdu, kad tada 1992 m tai buvo IŠORĖS standartai iš RYTŲ, karštai remiami vidaus dar labai stiprios KPSS bei komjaunuoliškos nomenklatūros, o ne iš demokratinių Vakarų. Pripažinkime, kad Eurointegracijos realūs planai prasidėjo tik po 10 metų. 3. Na o ką turime šiandien Eurointegracijoje ir NATO? Be antreprenerismo politikos praradome piliečius, kurie krauna turtus ne kam kitam, bet anglo-saksams; skleidžiame diktatūros baimę; keikiame demokratijos "pelkę" su neonomenklatūra. Ir dar pradėjome šlovinti Rusijos liaudį, nes ji…sunaikino komunizmą. Apie tai čia Delfyje šalia S.Stomos blogo puikuojasi garsaus prof. ir teležvaigždės Leonido Donskio pagyriamasis straipsnis Rusijai, kurioje diktatūra pagal autorių užima 20 vietą pasaulyje. Pridedu savo komentarą L.Donskio str., kas vis dėl to iš tikrųjų sugriovė komunizmą, pasinaudojus BŪTENT Reigano antreprenerizmo modeliu (esmę žiūr.apačioje "muzzle the self-expression of the people"): ————- (inž) Visas civilizuotas pasaulis pripažįsta, kas Sovietų (Tarybų) komunizmą sugriovė Reigano-Tečer revoliucija. Plius dar popiežius Paulius II. Štai citata iš anų 1982 metų JAV ilgalaikės programos. Taigi savo įžymioje kalboje*) D.Britanijos bendruomenių rūmuose 1982 m prezidentas R.Reagan'as, stovėdamas šalia prmjerės M.Thatcher paskelbė: "Būtent Tarybų Sąjunga nori pasukti istorijos ratą atgal, paneigdama žmonijos laisvę ir pagarbą savo piliečiams…Laisvės ir demokratijos žygis paliks Marksizmą-Leninizmą istorijos pelenų krūvoje…". Ir paliko. Net Berlyno siena 1989 sugriuvo. Išsilakstė tada ir sesės Respublikos iš TSRS narvo. Jų tarpe ir Lietuva 1990. O ką rašo šiandien ponas Donskis patikliems lietuviams? Rašo, kad Rusija pati sunaikino komunizmą, pradedant anais, tamsiais brežnevizmo laikais 1982? Kad tai ne iš piršto išlaužiau, cituoju L.Donskį: ——–"O Sovietų Sąjungos žlugimas būtų buvęs neįmanomas be Rusijos galios nusikratyti pančiais, kuriuos jai ir kitoms tautoms primetė tarptautinis, didžiai modernus ir anaiptol ne vien rusiškas totalitarinės modernybės projektas. …Rusija turi didžiuotis ne tuo, kad sukūrė komunizmą, o tuo, kad sugriovė jį…". Absurdas kažkoks. Kažkokia užsakyta propaganda vyksta, visų mūsų valdžių akivaizdoje.. ———– *)"III. The Crusade for Freedom President Reagan's Speech to the United Kingdom's House of Commons, June 8, 1982" : "…What I am describing now is a plan and a hope for the long term — the march of freedom and democracy which will leave Marxism-Leninism on the ash heap of history as it has left other tyrannies which stifle the freedom and muzzle the self-expression of the people
Petras

Antradienis
2007-12-18 09:24
Nei Reiganas, nei Tečer to padaryti negalėjo. Tarybų Sąjungą sugriovė jos įkūrėja Komunistų partija. Jeigu šioje partijoje nebūtų kilusios reformistinės idėjos ir jos vadai nebūtų atsisakę savo ideologijos,ši supervalstybė būtų egzistavusi iki šiol.Juk visiškai nesunku buvo sugaudyt neskaitligus ir mažai kam žinomus disidentus, propagavusius vakarų gyvenimo būdą, dar labiau sugriežtinti ūkinę bei socialinę tvarką , atsisakyti žymios ginklavimosi varžybų naštos ir galite neabejoti Tarybų Sąjunga būtų egzistavusi iki šiol. Ko gero pasinaudojusi kainų konjunktūra energetiniasms resursams, būtų net šiek tiek pagerinusi visuomenės gerbūvį. Ji turėjo galimybę pasukti ir Kinijos valstybinio kapitalizmo keliu. Taigi, tik TSRS komunistams reikia dėkoti, kad žlugo Tarybų Sąjunga.
111

Antradienis
2007-12-18 09:47
tai jau pamate vakarai, kad klaida padare izoliuodami Baltarusija. Dabar jau prades Baltarusijai i sikna (atsiprasau) list, o kartu su vakarais ir Lietuva. Gi tai lietuviu politiku megstamiausias dalykas…visur savaip ir ir blogai,ir gerai, tik kiekvienoj saly skirtingai. Nemanau as,kad Lietuva daug atitruko nuo Rusijos ar Baltarusijos. Demokratija yra tik deklaruojama, o is tikruju tokia pati cia kai kuriu asmenu diktatura, tik tai kad paslepta. kito skirtumo nematau.
inž

Antradienis
2007-12-18 10:07
ponas Petras prilaiko stiprų jumoro jausmą dėl TSKP istorijos ir jos vadovaujančio vaidmens: iš kiekvieno pagal gebėjimus, kiekvienam pagal poreikius. Na kiek gali suvalgyti, bet ne daugiau. —-Kinijos valstybinis kapitalizmas? O kada jis atsirado? Po 20 metų, kai į areną buvo išmestas Gorbačiovas ir kai 100 000 kiniečių pasimokė Amerikoje antreprenerystės ir grįžo (būtina sąlyga) namo. Tada Gorbačiovas irgi paskelbė valstybinį kapitalizmą-KOOPERATYVUS. Jie klestėjo ir Lietuvoje. Bet vėliau po kovo 11 toks kapitalizmas Lietuvoje ėmė nykti (net Gariūnai), nes jo vietą užėmė biurokratinis-oligarchinis kapitalizmas. Lietuviai ėmė koopertyvus kurti anglo-saksuose UK, Airija, JAV, Kanada, N.Zelandija, Autralija ir salose aplink. Taip ir išsilakstė.
Saulius Stoma
sauliusstoma

Antradienis
2007-12-18 14:22
Negražu, A.Algirdai, meluoti. Čia "Echo Moskvy" taip triubijo, o ne aš. O voratinklius ir dabar, ir anksčiau pynė Seimo komitetas. Gali nemėgti, bet ar dėl to reikia taip išsidirbinėti?
Saulius Stoma
sauliusstoma

Antradienis
2007-12-18 14:30
Čia labai rimtas pasiūlymas. Jei Lietuvoje būtų rimtų strategų (tokių kaip amžiną atilsį Beresnevičius), jie jau turėtų intensyviai dirbti ta kryptimi. O paprastam baltarusiui, manau, aukštesnis gyvenimo lygis ES būtų patraukliau nei Rusija. Ir Lietuvos vaidmuo čia galėtų būti didžiulis. Žinoma, pirmiausiai reikia susitvarkyti savyje - ir tų pačių strateguotojų tarpe.
Saulius Stoma
sauliusstoma

Antradienis
2007-12-18 14:54
O man čia patiko NEKROPOLIS-AKROPOLIS.
Saulius Stoma
sauliusstoma

Antradienis
2007-12-18 15:04
Šiaip jau tai ir kairysis, ir dešinysis fundamentalizmas yra vienodai linkęs į diktatūrą. Tai įrodė ir praėjusio amžiaus totalitarizmai. Žinoma, geriausias jiems priešnuodis - liberalios žmogaus teisės ir laisvės. Nors kairieji fundamentalistai labai mėgsta maskuotis po tariamu liberalumu. Ir Europos Sąjungai labiau gręsia tokio tipo "liberalus" fundamentalizmas (a la Vasiliauskaitė).
Anonimas

Antradienis
2007-12-18 15:30
Lietuvos seimas ir prezidentas taip pat yra demokratjos produktas proamerikietiškos kilmės pagal lietuvišką dvigubą standartą. Negalima pasigirti kad čia jau brandi demokratija. Panašiai kaip buvo brandus socializmas buvusioje TSRS. Kokia visuomenė, toks seimas ir prezidentas ir nieko čia nepakeisi. Ar balsuosi už partijų išstatytus kandidatus ar ne, vistiek tie hegemoninių partijų vadukai sidės seime, bėgios iš vienos frakcijos į kitą, iš vienos partijos į kitą ar sukurs niekam negirdėtą partiją. O jei per nelaimę atsiras svetimas seime, tai jį apšauks pažaduku, rusų išgama ir jo partiją suės. Konservatoriai ir socialdemokratai kaip buldozeriai viską nušluoja. Rusijos bei Baltarusijos dūmos bei prezidentai yra taip pat demokratijos produktai, tik pagal rusišką mentalitetą. Nežnau kas yra ten dėl dvigubo standarto. Oligarchai ten, oligarchai čia. Chorkovskiai ten, Lubiai čia. Seni žmonės nedalyvauja valdžioje ar išmirė, jauni jau ne tik kad nepažįsta rusų, bet nebemoka kalbėti rusiškai. Neišmoko jie nei angliškai kalbėti, gali nesigirti. Gal tik moka pinigų paprašyti. Jaunimas susidėjęs čemodanus išdulkėjo į užsienį. Kas mokytis, kas dirbti, kas į viešnamį pas kokį nors šeichą. Rusų jaunimėlis taip pat išvažiuoja į užsienį, tik Rusija turi nepalyginant daugiau žmonių ir visuomeninio pokičio nesijaučia. Kaimai Lietuvoje jau laužai, viskas supuvę. Jokių statybų, net šuniui būdos niekas nesukalą. Žmonės laukia, kada Anapilyn juos pasiims. Kas kad Vilniuje nugriovę kokį nors žydų ar lenkų namą ir namą pastato. Ar čigonas gali Vilniuje nusipirkti už 100 tūkst. Lt butą? Pasakiškos kainos. Kapitalizmas išsigimė į oligarchiją ar į oligarchizmą. kaip chamelionas pakeitė spalvą. Tapo tik perpardavėjais ir vartotojais. Ką dabar galimą pagaminti perechvatizuotoje ištuštintoje gamykloje? Šnypštuką. Begalinės reformos baigsis kai bus išnaudotas ES lėšos. O gal dar kartą ES keliasdešimt milijardų išmes? reikia tikėtis, tik tai gali tik elitas. Kai kam rojus Lietuvoje. Mokslas ir kultūra suklupo kaip tas dvėsdamas arklys. Kur ir kokiame kaime galima rasti kokia nors kapelą ar ansambį? Dabar per TV rodomos gražuolės elitui seilę pavarvinti. Kai kas superka žemę ne dirbti, bet kokiam nors užseniečiui parduoti. Tai kažin ar pasiektas 80 metų ekonominis lygis pramonėje. Visi rašinėtojai neišvažiuoja iš Vilniaus bijodami pamatyti juodą Lietuvą. Jei atsikeltų pokario laikotarpyje žuvę nukankinti stribų lietuvos partizanai ir pamatytų dabartinį kaimą, tai vėl iš karto numirtų. Reikėtų stribus išvaryti iš miesto į kaimą, kad pažiūrėtų ir pasidžiaugtų pasiektais laimėjimais.
inž

Antradienis
2007-12-18 16:35
Keli sakiniai. Kadangi esu 80-jų metų elektronikos pramonės darbuotojas, tai šis Jūsų puikus rašinys man patinka. Savo rankomis prisidėjau prie gamyklos statybos 1970 m, o 1991 m buvau iš jos išvytas… Bet ir kaltas esu, kad taip įvyko. Agitavau už nepriklausomybę, rėmiau Sąjūdį. Taip, stambiosios pramonės nėra. Bet yra smulkioji. Nuo plastikinių bobonkų gamybos iki modernių mėsos ir pieno perdirbimo fabrikų. Ko daugiau - pliusų ar minusų mūsų visaliaudinės santvarkos persivertime į privačios nuosavybės santvarką, sunku tiesiai atsakyti. Reikėtų ilgai diskutuoti. Bet. Norėčiau paprieštarauti dėl vieno dalyko. 1. "Proamerikietiškos demokratjos" Lietuvoje nėra. Nnes nėra įdiegtas labai sudėtingas amerikietiškas kapitalizmas, kuriuo remiasi Amerikos demokratija. Amerikietiškas kapitalizmas vadinasi antrepreneriškuoju kapitalizmu. Jūs manote, kad Prezidentas V.Adamkus žino teoriją ir praktiką tokio kapitalizmo? Nors jis ten gyveno ilgai, bet iš jo spausdintų kalbų matosi, kad jis "plaukioja" Lietuvos politikoje, vietinių patarėjų vedinas. Rašiau jam raštu dar 2001 m. Atsakė jo žymioji sekretorė ir, aišku, įsidėjo į stalčių. 2. Ar Lietuvoje oligarchinis kapitalizmas? Taip, Jūs teisus. Plius su kontinentinės Europos biurokratinio kapitalizmo priemaišomis. Perpardavėjai lietuviai? Taip šiandien, nors ne visi. Bet tas pasikeistų, jei amerikonas-lietuvis prezidentas V.Adamkus paprašytų US prezidento G.Bušo pagalbos: "Padėk Džordžai įsidiegti Jūsų kapitalizmą Lietuvoje. Mes lietuviai, kaip ir prancūzai nežinome, ką reiškia šiuolaikinis terminas "entrepreneur". Ir padėtų, nes Amerika planuoja eksportuoti tą antreprenerizmą kaip tikros demokratijos garantą(pagal Schramm). Pvz, Kinija ir Indija su baisiausiu triukšmu importuoja tą amerikonišką visuomeninę technologiją; mes tik dairomės. Atseit, lietuvių mažai. Sėkmės
inž

Antradienis
2007-12-18 17:27
Čia taip pat ir žemiau rašiusiam dėl žlugusios pramonės Anonimui. ————————- Dar šiandien lrytas.lt atsirado straipsniukas apie būsimus rinkimus JAV. (JAV kandidatų į prezidentus abejonės dėl laisvos prekybos - globalizacijos pabaiga? Gaboras Steingartas (“Spiegel”) ir lrytas.lt 2007-12-18 11:37): "…Ar politikų jaučiamos ir netgi išsakomos abejonės automatiškai veda prie teisingų veiksmų? {{{{Ko gero, ne. Abejonė gali reikšti griūtį – geriausias pavyzdys yra paskutinysis SSRS vadovas Michailas Gorbačiovas. Sovietinis reformatorius nebetikėjo, kad planine ekonomika paremta ir žvalgybos tarnybų kontroliuojama sistema gali kurti gerovę. Tačiau jis nesugebėjo pasiūlyti alternatyvos. Sovietų Sąjunga subyrėjo, o kartu su ja ir pramonės gamyba. ….}}} Atsarga rekomenduotina ir laisvosios prekybos atveju. Protekcionizmas – arba ekonominė JAV izoliacija – būtų mirtinas vaistas. Galbūt tapusi prezidente, H.Clinton turėtų pasisemti išminties iš Deng’o Xiaopingo, didžiojo Kinijos reformuotojo. Jis skeptiškai žiūrėjo į viską – taip pat ir savo paties požiūrį. Visą savo gyvenimą jis pirmenybę teikė mažų žingsnelių politikai: „Niekas dar nežengė šiuo keliu. Būtina keliauti atsargiai“"
Auksinis kardas

Antradienis
2007-12-18 19:20
Visgi, kaip tik norėjau pabrėžti dešiniojo natūralų telkimąsi įtvirtinti "tvarkos valdžią". Jiems tai - natūralu: yra aiškios vertybės, kurias reikia apginti bet kokia kaina. Kaip tik pastaroji aplinkybė sufleruoja peržengti trukdančias ribas, jų nematyti. Tiek Smetonos, tiek prolandsberginių jėgų pavyzdžiai, deja, tai mums mumis iliustruoja. Tie Abromavičiaus žudymo "misionieriai" ne tai, kad elgėsi piktais kėslais vedini, ne: jie tikėjo savo misijos teisingumu, reikalingumu. Ir nematė peržengtų ribų, patys sau jas pateisino. "Skersti be teismo". Štai kas svarbu. Kairieji yra blogiausiu atveju grovėjai, jiems nepatinka, tai ir sugriaus, statys "šviesesnį", kitokį rytojų, pasaulį. Iš dalies jiems tai netgi gali pavykti. Tiesa, idealai netrunka apaugti šlykštesnėm nukrypimų, privalomo bendro gėrio su maloniomis išimtimis ataugom. Problema čia ta, kad idealesniam stabilesniam bendrabūviui žmogaus sąmonė taip pat turi būti priaugusi, smulkūs interesai turi ilgainiui atrofuotis, kol tai taps įmanoma. Beje, tam tikras jauno, naujo veiksmingo saviorganizuotumo pavyzdys JAV visai gali būti. Tik negalima lengva ranka eksportuoti to nuo Rytų Europos iki Irako. Čia vėl tokie "privalomos tvarkos" motyvai šviečia. Interesai, per lengvai perlipantys savo teritorijos ribas.
Auksinis kardas

Antradienis
2007-12-18 19:41
Galiu pasigirti šį pavadinimą sugalvojęs taikyti prieš gal porą metų, jį matau pritikusį ir neretai panaudojamą. Štai tik gailiuosi, kad jis buvo pernelyg pranašingas. Šiai dienai neturiu abejonės, kad pradinis verslo žaidimas virsta prakeiksmu tiek mano miestui, tiek kitiems, tiek jau ir visai šaliai. Vėlgi: interesai, godžiai peržengiantys bet kokias ribas.
radijo svoboda

Trečiadienis
2007-12-19 00:20
pasiklausyk, gal kitaip kalbesi.
Anonimas

Trečiadienis
2007-12-19 06:50
s.s. ps. bs. keep it on…
Akėčios

Trečiadienis
2007-12-19 07:06
Anksčiau, keletą metų labiau žavėjausi SVOBODA - ir tik pastaruoju metu juos perkabdau. Vizgi tai parazitinė žydukų stotis, nors ir CŽV valdoma (mane ypač tai imponavo, bet matomai ne tik KGB supuvo, bet ir CŽV). Tai rodo, kad ir klaidinga jų informacija apie Irako ar Irano pasirengimą sunaikinti JAV - iš tiesų dezinformacija siekiant pasivogti svetimus išteklius. Dabar matomai siekia visokių chodorkovskių pagalba išvogti rusų išteklius 9laikinai yra sustabdyti - tad niršta, manau Putiną gali pašalinti).
Akėčios

Trečiadienis
2007-12-19 08:02
Patikslinimas - kitamaniui neturi nei plaukelis nukristi (kalbėta buvo apie vagis ir plėšikus - jie iki šiol nei Lietuvoje, nei Rusijoje niekam nerūpėjo, o ypač demokratinį režimą susikurpusios valstybės).
Vytautas Bacevičius.

Trečiadienis
2008-01-09 07:23
Kur tai matyta,kad Lietuvos vyriausias administracinis teismas nevykdo Konstitucinio Teismo 2002-04-23 nutarimo,priimto nagrinėjant mano bylą.Skundžiuosi Konstitucinio Teismo Pirmininkui,o atsirašo nesąmonėmis KT kancleris(ūkvedys).Skundžiuosi Seimo Pirmininkui V.Muntianui,o čia vėl atsirašo Seimo kanceliarijos vedėja B.Baltrušytė,pavaldi Seimo kancleriui (ūkvedžiui).Skundžiamės Tautos rinktiems pareigūnams,ar jų patikėtiniams,o atsirašo ūkvedžių tarnybų valdinkinkai.Pasiskundžiu Prezidentui,atsirašo H.Šinkūnas vėliau išvytas iš tarnybos. Ar aš galiu gerbti tokią valstybinę"valdžią" ,ar man verta už tokius "geradarius balsuoti per rinkimus. Aš balsuosiu prieš.Esu įsitikinęs,kad tai bus teisinga.
Vardas (būtina):
El. paštas (neskelbiamas) (būtina)
Puslapis
Komentaras
neburnok.lt
 
PERŽIŪRĖTI ARCHYVĄ
Gegužė 2012
P A T K P Š S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
DRAUGŲ BLOGAI