REKLAMA
Saulius Stoma

Kalėdų seneli, mano Prezidente, sugrįžk!


Trečiadienis, 2007-12-19 00:24        Uncategorized    |    95 komentarųkomentarai
Tikras Adventas. Liūdna man ir aš kankinuosi. Net bandau atgailauti. Gal kažko nesuprantu? Šioks toks tikėjimas dar rusena. Turi įvykti stebuklas! Ir galbūt viskas stos į savo vietas. Sėdu rašyti ir vėl stumiu kompiuterį į šoną. Atidedu rytdienai - gal kas pasikeis? Juk taip negali būti! Dar palauk, dar pakentėk. Ir tavo Prezidentas sugrįš. Tad dabar jau rašau Jam viltingą laišką. Kaip vaikystėje Kalėdų seneliui. Be pykčio, tačiau labai liūdną. Seneli, ką man daryti? Aš praradau tikėjimą Tavimi. Neprašau iš Tavęs dovanų - tik pasirodyk, kad esi tikras. Tokį laišką diktavau, vaikų darželyje supratęs, kad esame apgaudinėjami. Panašiai ir dabar rašau laišką savo Prezidentui, nes ėmiau bijoti, ar jo kažkas slapta nepamainė. Ar nesukeitė vietomis su kažkuo man visai svetimu? Mano Prezidente, kas atsitiko? Kuris iš mudviejų pasikeitė – aš ar Tu? Jau metai laiko, kai abejonės pamažu skverbiasi į mano sielą. Tačiau iki šiol vis rasdavau pateisinimų, kurie leido ir toliau tikėti Tavimi. Galutinai supratau visą atitolimo mastą tik praėjusį sekmadienį, išgirdęs žodžius, kurie anksčiau būtų tik pradžiuginę. Tu neatmeti galimybės kandidatuoti į Prezidentus dar vienai kadencijai! Viešpatie, pagalvojau. Dar papildomi penkeri metai politinės stagnacijos! Juk prieš tai Prezidentas padarė patį keisčiausią kreipimąsi į tautą, kokį tik galima įsivaizduoti iš Vakaruose auklėto žmogaus. Tarsi koks aplinkoje nesusigaudantis Brežnevas, jis stojo ginti erozijos pakirstos politinės sistemos. Iš TV ekrano Valdas Adamkus kalbėjo įtaigiai, su giliu rūpesčiu ir liūdesiu, kaip jis moka, tačiau tai jau nebuvo mano Prezidentas. Jeigu tai ir buvo tas pats žmogus, tai jis kalbėjo svetimus žodžius. Mano Prezidentas niekada nebūtų kalbėjęs, kaip koks užkietėjęs ATVIROS VISUOMENĖS PRIEŠAS. O ši kalba buvo kaip tik tokia. Perskaičiau ją dar kartą, norėdamas atsiriboti nuo mano Prezidento veido ir balso. Neliko jokių abejonių. Tai buvo antidemokratiško stagnatoriaus kalba. Ir blogiausia – tai buvo dvigubai liūdna kalba. Nes joje buvo pasakyti du svarbūs dalykai: 1.Dabar yra blogai; 2.Negalima nieko keisti, nes tada bus dar blogiau. Net valstybė gali subyrėti! Padėtis be išeities? Juk tai tikrų tikriausias politinės depresijos skatinimas. Mano Prezidente, kas Jums pakišo šitą kalbą? KAS JUS TAIP PAKIŠO? Ir kas Jus pakišinėja jau visus metus? Kas Jus taip kompromituoja? Kodėl Jūs ir toliau tapatinatės su klanu, gynusiu VSD postkagėbistą Arvydą Pocių ir visą jo kariauną? Ir negi Jūs tikrai laikote mūsų valstybę dar tokia silpnute, kad ją sugriautų kelių diplomatų tylus pasitraukimas į užtarnautą poilsį, nes jie įstatymo nustatytu laiku ir forma neprisipažino bendradarbiavę su KGB? Negi dėl tų kelių personų Jūs pasiryžęs pažeisti lygaus teisingumo visiems principą? Juk būtent tai ir reiškia Jūsų siūlomos įstatymo pataisos, pagal kurias būtų skirtas naujas terminas prisipažinti tiems, kurie sąmoningai apgaudinėjo mūsų valstybę ir slėpė savo buvusius ryšius su KGB. Ir tokią apgaulę Jūs laikote naudinga valstybei? O apsivalymo baimę ir tiesos slėpimą - santarvės gerinimu? Ar ne per ilgai mes gyvenome tokioje melagingoje „santarvėje“? Prezidente, Jūs labai teisingai kritikuojate beveik visus politikus. Tačiau ne man vienam nesuprantama, kodėl Jūs KRITIKUOJATE JŲ TEISĘ KRITIKUOTI! Juk tai yra laisvos, demokratiškos ir atviros visuomenės būtinybė. Kas Jums atsitiko, mano Prezidente? Juk dauguma nuo klano nepriklausomų analitikų sako kaip tik priešingą dalyką. Jie sako, kad didžiausias pavojus Lietuvai buvo atsiradęs dėl opozicijos neveiksnumo ir suaugimo į vieną viršpartinę sąjungą su pozicija. Tiesą sakant, tai pastebi net paprasti politologijos neuostę žmonės. Tai kodėl Jūs, mano Prezidente, tapote aklas? Juk opozicija dabar lyg ir bando atsigauti. Atmerkia akis ir praveria burnas. Ima ieškoti alternatyvų. Tačiau Jūs dėl to juos gana grubiai išvadinate politiniais analfabetais. O juk Jūsų pareiga būtų padėti jiems užtikrinti normalią konkurenciją mūsų valstybėje. Juk Jūs matote - vargana ta opozicija, ir jai reikia pagalbos. Jau kuris laikas ne aš vienas visiškai nesuprantu jūsų. Kodėl tapote toks šališkas? Kodėl leidotės uždaromas vienos įtakingos grupuotės interesų zonoje? Labai Jus gerbdamas, randu tik vieną paaiškinimą. Esate izoliuotas nuo visapusiškos informacijos. Kažkas – galima atspėti, kas - kuria aplink Jus savotišką apgultos tvirtovės atmosferą. Formuoja tendencingą nuomonę, šnibždėdami gandus ir brukdami reikiamai parinktą „slaptą“ informaciją. Patikėkite, ko jau ko, o šitų specialistų Lietuvoje pakanka. Sena mokykla! Tad mano Prezidente, sugrįžkit į realybę. Išsivaduokit iš dirbtinio dramblio kaulo bokšto. Išgirskite visus visuomenės balsus. Juk daugelis dabartinių Jūsų kritikų dar visai neseniai buvo karščiausi Jūsų šalininkai. Ir patikėkite manimi – tai ne jie pasikeitė. Jie, kaip ir aš, nori turėti tokį Prezidentą, koks Jūs buvote pirmą kadenciją. Tada Jūs palaikydavote visas gerąsias tendencijas ir slopinote blogąsias. Darėte tai, kaip Jūs mokate, subtiliai, švelniai, tačiau atkakliai. Prisiminkite situaciją, kuri buvo labai panaši. Premjeras (irgi Gediminas) artėjančios krizės akivaizdoje lygiai taip pat plaukė pasroviui ir galvojo tik apie savo naudą ir reitingus. Už jo nugaros irgi stovėjo ta pati biznio maksimalistų grupuotė ir tas pats įtakingiausias laikraštis. Tada, mano Prezidente, Jūs neišsigandot. Pasielgėte labai ryžtingai ir tiksliai. Ir vien Jūsų autoriteto, vien Jūsų žodžio užteko, kad klanas subyrėtų. Kur dingo tas vakarietiškai atsakingas Prezidentas? Ar dabartinės situacijos neįmanoma pakeisti vien todėl, kad šiuo metu valdžioje daug labiau patyrusi senoji nomenklatūra? Taip, šitie vyrukai moka užkalbėti dantį. Čia jie tikri specai. Jie vynioja Jus aplink pirštą, o Jūs net nepastebite? Mano Prezidente, pabuskite! Neleiskite, kad šitie gudročiai įtrauktų Jus galutinai į savo pelkę ir suterštų Jūsų vardą. Išsivaduokite iš šitų pražūtingų kerų. Tapkite vėl toks, koks buvote. Sugrįžkit į save! Labai prašau, MANO PREZIDENTE. Tiesiog meldžiu. Noriu ir toliau Jumis tikėti.
Anonimas

Trečiadienis
2007-12-19 10:13
Tiesiog nėra ką ir komentuoti,šaunuolis STOMA,auksiniai žodžiai.Iš tikrųjų Ponui Prezidentui reiktu jau į senelių namus pailsėt,o ne nesamones daryt.
AKĖČIOS

Trečiadienis
2007-12-19 10:18
Vagys, vagys, vagys - per juos nei praeiti nei pravažiuoti… Ar tikrai tarp vagių ir demokratijos yra padėtas lygybės ženklas ir žmonės nenori nedemokratijos, bet nori, kad nebūtų vagių… Juk vagys ir prezidentus renka… Gal yra pergyvenama, kad jei nebus vagių - pasipils Lietuvoje 1.0 mln. bedarbių (durų, spynų gamintojai visokie, antrinių žaliavų (spalvotojo metalo pridavėjai ir supirkėjai), magnetolų automobiliuose vagys ir jų pardavėjai, saugos tarnybos, jėgos struktūros, fisnansinės ir t.t. ir pan. - 1.0 mln. darbuotojų minta iš to, kad yra vagys, vagių vagys ir pan.). Užburtas ratas: renkamiems nesinori prarasti rinkikų (išgaudysi vagis - neliks rinkikų, paskutinių…).
tinginys

Trečiadienis
2007-12-19 11:03
labai teisingos mintys. tik isvados neteisingos. bijau kad prezidentas i jas nereaguos. del to, kad kitaip buti ir negali. jis pats jau tapo sistemos dalimi ir is jos istrukti nebepajegs. gal kada memuaruose ka nors aiskiau parasys. bet siuo metu - musu prezidnetas neigalus. beje - neigaliu bus ir dauguma kitu galimu sistemai priklausanciu kandidatu i prezidentus. o kas buna su nesisteminiais prezidentais - matem pakso atveju (nesakau, kad jis buvo kazkuo ypac geras, tiesiog matesi, kaip sistema ji valge, nuo pat pirmu dienu - pvz - kas pakso atveju taike 100 dienu taisykle…? :) iseitis - pileitine visuomene ir atviri klausimai pagrindiniams veikejams. o del adamkaus - bent nustokime ji vadinti moraliniu autoritetu. teise i si titula jis jau senokai prarado.
Dainius_Neregistruotas

Trečiadienis
2007-12-19 11:15
Gerb. Sauliau, kuo toliau, tuo labiau įsitikinu, kad esate konservatorių ruporas, nors tai ir neigiate. Galime daug diskutuoti gerai tai ar blogai, bet Jūs iš nepriklausomo apžvalgininko virstate propagandistu. TS(LK) panašūs į dešimtmečius vaikus, o jau reikėtų būti septyniolikmečiais jaunuoliais. Septyniolikmetis jaunuolis, kurio žinios ir mąstymas lygios vaiko žinioms, be abejo, bus vadinamas analfabetu (pritariu Prezidentui dėl šio pastebėjimo). Aš visuomet stebėdavausi propagandistų sugebėjimais interpretuoti faktus jiems naudinga linkme. Jūs jau priartėjote prie geriausių Baltarusijos TV "apžvalgininkų".
Dainiui

Trečiadienis
2007-12-19 11:22
Deja, sis apibudinimas labiau tinka astuoniasdesimtmeciui Prezidentui, itikinamu balsu skaitanciam i rankas ikista brukala…
Libertaras

Trečiadienis
2007-12-19 11:46
Straipsnis neblogas, šiaip jau, bet labai jau depresyvus. Ir Kalėdų minėjimas tokiame kontekste varo į dar gilesnę neviltį. Nu p*****c kaip viskas blogai pagal Stomą gaunasi, vienžo- sėsk ant kelmelio, ir verk. Verk kruvinom ašarom! Bet būdamas libertaras, t.y. žmogus nelaukiantis didelių malonių iš valdžios, o ir šiaip ta valdžia nepasisitikintis, aš pasakysiu: nežiūrėk į Adamkų kaip į Kalėdų Senelį, ir viskas bus gerai. Valdžia bet kuriuo atveju tėra tik neefektyvus laisvo gyvenimo trukdis, taip kad jei valdžiažmogis Nr.1 kažko nedaro, ar daro per mažai, dar ne tragedija. Tragedija būtų, jei darytų kažką blogo. Arba darytų gerą, kurius mums nereikalingas, bet už mūsų pačių pinigus.
Virga

Trečiadienis
2007-12-19 11:53
gerb. Sauliau, tikiuosi šis tekstas tik pasirinkta atitinkama "litetarūrinė" forma ir jūs nesate toks naivus, kaip gali pasirodyti iš teksto. Prezidente, vėl noriu jumis tikėti:)) Caras geras, jis nieko nežino, kalta aplinka, patarėjai jam blogai pataria… kažkur jau girdėta… ir ne kartą. Šis prezidentas - tiesiog nesusipratimas, apmaudus kompromisas visuomenėje tvyrant apokaliptinėms nuotaikoms. Krizė. Matyt, tik tokios vidutinybės ir menko žmogaus ir esame verti. Patys jį išrinkome. Antrą kartą užlipome ant to paties grėblio. Nors gerai informuoti šaltiniai užsimena, kad nebuvo jau tokie švarūs tie rinkimai… Sutinku, kad pirmoji kadencija buvo daug pozityvesnė, bet ir situacija buvo kita. Todėl atsibuskite, gerbiamas Sauliau, ir nieko šio žmogaus nebeprašykite. Nebent pasimelskite vakarais Dievuliui, kad neleistų jam balotiruotis trečiai kadencijai.
Juozas

Trečiadienis
2007-12-19 12:07
>anonomui< jus labai nesubtilus. :/ is dalies pritardamas p. s.s. mintim visikai nepritariu panasiom i anonimo skleidziamas
Anonimas

Trečiadienis
2007-12-19 12:13
Visiškai pritariu Virgai. Negi p. Stoma tik dabar praregėjo, kad šitas Amerikos "Kalėdų senelis" joks autoritetas. Tai menkos sielos žmogutis trokštantis garbės, valdžios. Mažiausiai jam rūpi Lietuva, Lietuvos žmonės.
Anonimas

Trečiadienis
2007-12-19 12:59
Šiaip netikiu, kad Stoma būtų toks naivus dėl Lubiankos rezidento rolės, kad dėl to savo naivumo jį vadintų "mano Prezidente". Alegorija? Tada dar baisiau - nes "rašymo-skaitymop tarp eilučių" gebėjimai pasiekė aukščiausią lygį kaip tik brežnevizmo epochoje. Ka gi, nusileidome laiko spirale į brežnevizmo epochos dugną.
AKĖČIOS

Trečiadienis
2007-12-19 13:19
Yra protingų moteriškių - nustebinote, nors "…čia Lietuva, čia lietūs lyja…"
Auksinis kardas

Trečiadienis
2007-12-19 13:42
Štai ir man Pakso precedentas labai svarbus: juk tai buvo parodomasis kanibalizmas, beje tokios žymios spaudos priemonės mėsinėtas su pasimėgavimu. Nepamiršome fizionominės aukos analizės? Burtai. Net jei ten būta racionalaus "pavojaus" grūdo, išnaudotas tas grūdelis buvo neadekvačiai. Beje, kad ir kaip maloniai atrodžiusi pirmoji Adamkaus kadencija, neapsimeskime, neatitiko pačios Konstitucijos numatytų kriterijų galimam kandidatui. Tiesiog "labai norėjosi". Gavom. Kažkam kažko gal norisi ir dabar, tai irgi "natūralu". Nesmagu yra tai, kad iš savo Prezidentų istorijų (taip pat ir tarpukario) matome nelabai patrauklų vaizdą. Tiesa, pavienis dabartinis Adamkaus vaidmuo prėskokas. Žmogus gal ir galėtų pasėdėti dar kadenciją, bet čia jau ir Almai užteks proto sulaikyti, tad visai nerealus ketinimas. Gal tik jam norisi, kad laikytų potencialiu iki pat šiosios galo, užtat ir toks kalbėjimas. Nustojau sekti jo pasisakymus, nes kūrybinės, užvedančios žiežirbos ten buvo beišblėstančios. Greičiausiai tiek ir beliko - standartinis "susirūpinimas". Bet kas mūsų politikos padangėje šiai dienai neišblėsę - visi nebeįdomūs, neutralizuoti, veiksnūs dažniausiai vien VP kryptimi. Visgi, tam tikro noro išlikti moraliu politiku šiam asmeniui neatimsi, jautrumo, kuris visuomet ir papirks. Kritika - gerai, kiek ji teisinga, kad tik jos nepakeistų nesiliaujantis priekabiavimas, šis dar mažiau kūrybingas…
Akėčios

Trečiadienis
2007-12-19 13:58
Dėl pirmosios kadencijos. Nepamirškime, kad lietuviams amerikonas o ho ho… dar nuo tų laikų, kai siuntiniai skrido čia ar jie patys atvykę eilutėje stoviniuojančius žmogeliukus dovanėlėmis apdovanodavo (tik va čia lietuviams truputį neapgalvotai gaunasi - jie žydų nemėgsta, netgi vokiečiai lietuvių rankomis jų nebepaliko gyventi… turiu omenyje JAV esminį momentą…). Na o Paksą užstojau jau vien dėl to, kad šunes jį užpuolė (kitkas kaip ir tam gruzinui nebeįdomu, na netinka tie pasakojimai pažodžiui, kai į gruzino namelį besigindamas įbėga žmogiukas, tai namelio savininkas neklausia svečio kas tu toks ir kas tave užpuolė, - puola svečią ginti, net jei žūtų). O JE tikrai yra dezinformacijos paveiktas dar pirmojoje kadencijoje. Bet JE gerbsiu iki miries už tai, kad dar nebūdamas Prezidentu nedviprasmiškai užstojo gerb. Kudabą (kurį fašistai, kaip ir visą Lietuvos šviesuomenę, buvo užpuolę, dėl ko pagreitėjo dar jauno žmogaus mirtis ir tuo parodė pasipiktinimą VL klikai). Vien dėl to aš jį labai ir labai gerbiu.
Anonimas

Trečiadienis
2007-12-19 14:30
Stoma, sveikinu padidinus savižudybių kiekį Lietuvoje.
Julius

Trečiadienis
2007-12-19 15:04
Šaunus straipsnis - galiu pasirašyti po kiekvienu jo žodžiu…Ačiū, autoriui.
Anonimas

Trečiadienis
2007-12-19 16:21
Suprantu Sauliaus pasirinktą būdą išdėstyti mintims. Tai autoriaus teisė ir priekabiauti prie to nėra reikalo. Visiškai sutinku, kad šioj kadencijoj Adamkus visai kitas. Palyginus jo komandas darosi akivaizdu kurlink jis pasuko. O tai supratus, nebėra jokios vilties, kad jis dar ką pozityvaus galėtu nuveikti. Sistema ji prarijo. Geriausia išeitis šiuo metu, mano galva, tik interpeliacija nesusitvarkančiam su pažadais ir pareigom seneliui. Gal kiek sumažintume jo griovimo darbus.
Anonimas

Trečiadienis
2007-12-19 16:22
Atsiprašau, ne INTERPELIACIJA, o IMPIČMENTAS.
inž

Trečiadienis
2007-12-19 16:36
Perskaičiau. Įsitikinęs, kad S.Stoma per švelnus ir nepakankamai tikslus, perduodant Amerikos demokratijos ir ypač KAPITALIZMO plėtros pagrindus Lietuvai. Gaila, kad igai Amerikoje gyvenęs Prezidentas V.Adamkus čia Lietuvoje dabar vaidina simbolinę rolę. Ypač atstovaudamas Amerikos demokratiją. Įsitikinęs, kad prie a.a. S.Lozuraičio būtų efektyviau. Kažkas neleido išsipildytilietuvių lūkesčiams.
Anonimas

Trečiadienis
2007-12-19 16:38
Del Pakso. Jam reikėjo iš karto elgtis kaip Prezidentui ,nesusidėti su burtininkėms ir nesivinioti tualetiniu poperiumi ,Nedaryti gėdos prieš visą pasaulį. Beto per dienas nesukti savo ir savo klano verslo.
Dėl Pakso

Trečiadienis
2007-12-19 16:53
Galiu pasakyti, kad mano srityje, kaip manau labai svarbiu valstybės klausimu (galima sakyti esminiu kuriant krašto viduriniąją klasę - kuriant tautiškumą, valstybingumo garantą) jo asmenine iniciatyva, komanda padirbėjo (ir tai buvo vienintelis kartas per visus 17 metų). Vienintelis. Dėl pirmojo JE nenuostabu - tai aišku. Dabartiniam (sfera jam artima), bet kai pajuokaudavome, kol netapo JE. Tapo - sudie. O šiaip apie R. Paksą esu ne kokios nuomonės. Net ne tas žodis. Jo neginu. Bet jį puolė manau visiški niekšeliai. Visiški. Kaip sakant zbrodas. Akėčios
vėpla

Trečiadienis
2007-12-19 17:13
Įdomu, kokiu matuokliu ar testeriu tamsta nustatote, kas yra TS? O gal žmogus tik mąsto ne taip, kad jums patiktų? Paprastai konserv. kaltinami netolerancija, šališkumu, fobijomis. Bet jei varai ant konservatorių, tai be abejo, esi, žmogau, ir tolerantiškas ir politiškai neužsiangažavęs, ir demokratiškas, ir ne debilas, ir ne homofobas, aplamai - caca lialia. Tik konservai, blogiukai ir kaka, tai iš tolo matosi ir jokių įrodymų nereikia, nes tai - gamtos dėsnis, duotybė, blogis savyje, užgimęs kovo 11 d.
Butvilė

Trečiadienis
2007-12-19 17:22
Šaunuolis, p. Stoma! Dešimt balų iš dešimt galimų!
Ano

Trečiadienis
2007-12-19 17:29
toks didelis, o dar kaledu senelis tiki ….
Klausimuks

Trečiadienis
2007-12-19 17:59
Kokie gi čia faktai buvo interpretuoti "jiems naudinga linkme"? Konkrečiai, propagandiste Dainiau?
inž

Trečiadienis
2007-12-19 17:59
gražiai mąstote. Tik pesimistiškai.
eva

Trečiadienis
2007-12-19 18:51
Atsimenu kokios pakilios nuotaikos tvyravo mano seimoje kai Adamkus laimejo pirma karta (tevukas per nakti lauke rezultatu :) Tada tikejome demokratijos pergale, tikejom, kad isrinktasis prezidentas aplauzys ragus seimui… Ir visai kitokia buvo jo antroji pergale, tai buvo ne zmoniu, o seimo laimejimas…Antrajai kadencijai isrinktojo prezidento pagrindine misija buvo apginti seima nuo populistu ir visu kitu negandu… Bet nuo kada prezidento misija ginti seima? Kazkaip man atrodo turetu buti atvirksciai… Ar neturetu prezidentas veikti kaip saugiklis? Gal as ka ne taip suprantu? Ir apskritai kur Lietuvoje dingo valdziu atskyrimo principas? Ir daug daug kitu klausimu…tik kazkaip nera atsakymu…
Anonimas

Trečiadienis
2007-12-19 20:02
Geras straipsnis,Stoma kaip visad aukštumoj,o tas Mūsų Prezidentas,tapo pastaraisiais metais kažkokia keista išnara,kaip negaila,ir ne vien čia amžius kaltas
Anonimas

Trečiadienis
2007-12-19 20:09
kaip pirštu į akį
Vyt.Ka

Trečiadienis
2007-12-19 20:54
Tenka konstantuoti faktą. Deja. Ir taip neturim valdžios, kad net baisu. Prarasim ir Valstybę. Liks "laisva" rinka ir "laisva ir nepriklausoma" žiniasklaida.
zalias

Trečiadienis
2007-12-19 21:08
Kaip visada, ponas Saulius raso graksciai ir pataiko i desimtuka. Bet jis, ir daug kitu protingu ir doru apzvalgininku, vis knebinejasi apie koki varzteli, nors ir labai svarbu. Pasigendu mastymo bei gincijimosi del dideles idejos, svajones, su kuria galetu susitapatinti Lietuvos zmones. Svajones, kuri mus suburtu kruvon, uzdegtu noru jos siekti sukandus dantis, pralaimint, bet niekad nepasiduodant. Manau, kad talentingi, plunksna bei zodi ivalde inteligentai, gali, gal net privalo, iskristalinti tokia SVAJONE. Ji turi buti aiski, suprantama ir drasi, kad nuo jos uzkastu zada. Kad kiekvienas apie ja isgirdes pasakytu, cia tai bent, kodel as sito nesugalvojau.
labai liūdinti

Trečiadienis
2007-12-19 21:14
Prieš pusmetį savęs klausiau: kur dingo mūsų Prezidentas… kodėl jis taip elgiasi? kas vyksta ten elito viršūnėse, kokie susitarimai, kad dingo Prezidento principingumas… Labai liūdna ir gaila, kad mes jau nieko nebeturim…. nei Vyriausybės, nei Prezidento, nei Seimo (šis kelia juoką)… Tai kas valdo mūsų valstybę…..
Milda

Trečiadienis
2007-12-19 21:23
cha, nejuokinkit, neturėjom mes jokio prezidento adamkaus vaidmenyje niekada… tuščia pasipūtusio gaidžio mina, nesuptantami sakiniai… ir šlepetės… viskas, ką turim
Tomas

Trečiadienis
2007-12-19 21:25
Musu prezidentas egzistuoja tik formaliai, ish esmes jis yra visishkai neveiksnus, niekad neparode savo principingos pozicijos , o visad sededavo ir kazko laukdavo.
Kardas

Trečiadienis
2007-12-19 22:11
Nejaugi Jus geb. Stoma nezinote, kad politikos klausimais patarejas yra "politologas" Bielinis, ar jis politologas, kad ne, aisku kaip diena, tai vienos frakcijos pasiustas agentas.
Antonio ex Kalno

Trečiadienis
2007-12-19 22:13
SAULIAU: Jis niekada nebuvo tavo Prezidentu… Todėl dirbtinai neverkšlenk; juolab, nemelsk išmaldos. Tu, nut-is,iš anu'jo jos negavai ir nebūtum gavęs. Pabandyk pradėti galvoti apie KITĄ PREZIDENTĄ. Kas jis? Ar žinai tą Homo Sapiens? Raštelk savo sklandžia tautine šnekėsena. Vardan tos LIETUVOS!
Nebas

Trečiadienis
2007-12-19 22:14
"Spaudos klube" JE Valdas Adamkus kalbėjo. Deja jo išvis nesupratu. Tai dar būtų nieko, be JE VA nebuvo įmanoma klausytis. Kas atsitiko Lietuvos valstybėje? Viskas blogai, o visų blogiausia TS/konservatorių deklaruojama 'morlai politika'. Ir maža to - konservatoriai gali tuirėt pakankamai vietų Seime pradėt tai įgyvendint. Stoma teisus - viską padaryt kad tik niekas nepasikeistų. Taigi perfrazuodamas, gal greičiau pamėgdžiodmas Siaurusevičių klausiu -kodėl? Kam tas reikalinga? Kodėl konservatoriai pasidarė tokie blogi visiems- JE Valdui Adamkui; Siaurusevičiui; Mildažiutei ir jau nekalbant apie armijos teisėsaugos ir visų pirma VSD šulus. Visi jaučia ir supranta - Lietuvoje krizė. Toliau taip gyvent nebeįmanoma. Visi žino ką reikia daryt - bet bet bet bet…
Dalius

Trečiadienis
2007-12-19 22:21
Gal tu geriau seneli ir negrįžk! Negaliu pateisinti senelio, gyvenusio KGB viešbutėliuose, negaliu pateisinti senelio, keliančio ant pjedestalo KGBistus, rezervistus bei kitus partinius niekšus, kurie trėmė į sibirą Lietuvos žmones, taip pat ir mano tėvą. Ne, man tokio senelio nereikia!!!!!
Lietuvos pilietis

Trečiadienis
2007-12-19 22:27
Turiu aš Prezidentą…. ir tai yra gerbiamas Rolandas Paksas. Aš ir kiti Lietuvos žmonės jį išrinkome, tačiau partiniai KGBistiniai niekšai įvykdė valstybės perversmą ir pastatė savo šlepetinį prezidentą, o tokio neįgalaus prezidento man nereikia.
Nebas

Trečiadienis
2007-12-19 22:54
Nu nebejuokinkit su tuom apsitapšnojusiu - negi kas nors dar tiki kad paksistai turės Konstitucinę daugumą? Nepakeitus Konstitucijos nėr šansų Paksui sugrįšt į prezidentatūrą. ps. kažkas sumanim lažinosi ir žinoma pralošė. Iš Pakso. Liūdno galo. Gal kas iš Pakso gerbėjų galėt nors truputuką su manim atsiskaityt?
Anonimas

Ketvirtadienis
2007-12-20 00:56
Prašau neįsižeisti,bet skaitant šį rašinėlį,susidaro toks įspūdis(gal klaidingas),kad gerb.autorius jį parašė šiek tiek padauginęs ugninio vandens…Manau,Prezidentas savo nuomonę išsakė aiškiai ir nedviprasmiškai.
Anonimas

Ketvirtadienis
2007-12-20 00:59
Ar Paksą išgydė tualetinis popierius?
Paulius

Ketvirtadienis
2007-12-20 01:00
na visai Stoma "nukvako", kaip kad liaudis pasakytu. Matyt zmogus, apimtas emociju, visai nebeturi ka pasakyti. Tegul pasiskaito Noam Chomsky knygas, gal tada isvys realybe…
WORRAS

Ketvirtadienis
2007-12-20 03:33
Niekas nepasikeitė. Tik prezidentas parodė savo tikrąjį veidelį. Man jis, kaip prezidentas, kaip žmogus, kurį dar nors kiek gerbiau, visiškai žlugo po to, kai vos išdrebėjo padėką vagims patarėjams, kurie Durniškes begrobstydami vos paties prezidento bankui neužstatė…O pasirodo, kad prezidentas net tada situacijos nesuprato…Būt bent dėl akių tuos vagis išmėžęs iš prezidentūros…Tai ne - padėkojo už darbą Lietuvai…Daugiau nebėra ką pridurti. Kartais susidaro toks vaizdas, kad mūsų prezidentas Lietuvą su Meksiką sumaišęs…
inž

Ketvirtadienis
2007-12-20 03:48
1. Rašote: "Visi jaučia ir supranta - Lietuvoje krizė. Toliau taip gyvent nebeįmanoma. Visi žino ką reikia daryt - bet bet bet bet…". JAUČIA ne visi, deja. Kaip sakoma, nėra kritinės masės krizei suvokti. Nemažai lietuvių važinėja nuajauiais Mersais, BMW, Toyt ir tttt. Kas jiems, krizė? Ne, jiems gyvenk ir žvenk. Ir nebandyk daryt revoliucijos, baudžiauninke. 2.Priekaištų JE esu išsakęs, kad jis nesupranta tikrojo Amerikos kapitalizmo. Todėl kaltinimai, kad Lietuvoje bogai dėl amerkonizmo, yra neteisingi. Kalti mūsų valstybės išlaikomi mokslininkai (doc,prof,akad) ir mass medijų specialistai, kurie kasdien plauna lietuvių smegenis kaip smėlį, o ne aiškina, kas būtų, jei pasektume Amerika kaip padarė pvz maža Suomija, maža Airija, maža N.Zeladija, mikromažas singapūras. — 3.Dėl JE kalbos Spaudos klube. Nebaigiau klausyti. Problema kalboje. Manau, kad JE GALVOJA angliškai, o kalba lietuviškai, versdamas automatiškai. Nesigauna greitomis. Todėl tam, kad išsiaiškinti, ką galvja JE, reikia prašyti kalbėti angliškai svarbiausiais Valstybės klausimais, ir kad kitas oficialus vertėjas išverstų. Tada daug nesusipratimų dingtų. Man teko skaityti keletą JE kalbų tekstų angliškai. Jie žymiai aiškesni, nei lietuviški. Tokia mano nuomonė. Gal ir klystu.
Anonimas

Ketvirtadienis
2007-12-20 08:05
atsiprasau,bet stoma pasake tikra tiesa,tik labai dar svelniaai.atsimerkite ir jus.!!!
Anonimas

Ketvirtadienis
2007-12-20 08:10
TAIP,MUSU PREZIDENTAS BUVO IR YRA …MARIONETE.GAILA,BET…
Akėčios

Ketvirtadienis
2007-12-20 08:32
Man JE pasisakymas patiko. Žmogiškas, šiltas. Pasisakymas žinančio kontekstą. Juk jis gyvena tarp pasiutusių žvėrių. Labai gerai, kad buvo išreikšta mintis - juk fašistų Lietuvoje saujelė, tad kodėl jie vis diktuoja čia. Aš pastebėjau ir interneto svetainėse siautėja keletas fašistų. O va kažkokia daininkėlė bepradedant susiperdė netyčia - komentaristų keli šimtai (žinant kad kiekvienas parašė po keletą desėtkų…
Jietis

Ketvirtadienis
2007-12-20 09:34
Vėl Delfis mane blokuoja, tai dedu čia, nors ne į tema. :) . VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV . VYTIS . Mylėjo šią žemę žmonės be proto Kultūras sėjo, sodino Bet užpūtė ne suominis, o maskolinis Jam reik piktžolyno. Varputys, usnys, balandos Įleido šaknis, jaučias gerai Sako taip buvo per amžius Čia mūsų jau žemė Kur vyko karai. Karminiai dėsniai galingi Ne sėklai-artojui Būkime mes protingi Nes tu gal suprasi Pasižadėk nors rytojui Nepaleiski artojau arkliuko Sunaikink samanų aparatą Nukaldinki kardą Temidės Užaugink sūnų Vytį Nevyniok žodžių į vatą. . VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV
Anonimas

Ketvirtadienis
2007-12-20 10:30
Senelis manes visai nestebina, nes teko daug metu stebeti "Sviesos-santaros" veiklas ir kontingenta is arciau - daug metu gyvenau JAV ir su didziuliu nerimu stebejausis ju tiek palankiu Kremliui poziuriu i LTSR, i Sekretoriu brazauska ir sio komunisto veiklas. Tai kuo gi blogesni kad ir ivairus kirkilai ar sadziai su kunigaikstienem? O kaip daug ju pasilike ir toliau veisiama. O JAV anu ruporas "Akiraciai" su Trumpa, Venclova, Stromu, Alseikaite-Gimbutiene, dar jaunu "seneliu" ir panasiais. Tai ir yra atsakymas - "senelis" niekada ir nebuvo kitokiu, o ji neteisetai rinke labai klydo. Kiekvienas garbetroska dar ir ne tai galetu pridaryti. Mano komentara gali patvirtinti daugybe su manimi kartu is arciau siuos stebejusiu. B.
inž

Ketvirtadienis
2007-12-20 10:50
Ne į temą, nes yra ne valstybinių raidžių ir sąvokų. Čia prie mano p.2. Manote, kad pliauškiu apie antreprenerystę tyčia? Angliškai viską internete galima surasti internete DABAR ir apie amerikoną prof Schramm'ą, ir apie dabartinį JK premjerą Gordoną Brown'ą atskirai. Bet kad jie seniai draugauja, manau, mažai kas žino. O štai Rusija ŽINO. Ji staigiai išverčia, nors ir savaip vadina-"predprinimatelstvo" (bet ne "biznis"), kas lygu antreprenerystei. Pridedu rusiską tekstą, dar visai šviežią. Ir klausiu: ar padėtų mūsų JE Prezidento V.Adamkaus draugystė su tuo prof Schramm'u iš labai labai turtingo privataus fondo? Atsakau: tai būtų labai naudinga Lietuvai. Paskubėkite, JE V.Adamkau, paskambinti prof Schramm'ui ir pasakyti: mes žavimės Jumis, padėkite mums. ———- Источник: Make Your Mark 13.11.2007, 17.30 Страны мира объединяются, чтобы отдать должное предпринимательству ЛОНДОН, 13 ноября/PRNewswire/ Неделя с 17 по 23 ноября 2008 г. даст ход творческим идеям молодежи, направленным на решение самых насущных проблем, стоящих перед обществом. Премьер-министр Великобритании Гордон Браун и генеральный директор фонда Kauffman Foundation Карл Шрамм (Carl Schramm) объявили сегодня о начале подготовки к Всемирной неделе предпринимательства-2008 (Global Entrepreneurship Week 2008), крупнейшему в мире событию, посвященному деловой активности молодежи. О предстоящем событии было объявлено в Лондоне на встрече деловых лидеров и ведущих предпринимателей разных государств мира, в том числе представителей 26 из 37 стран, уже согласившихся принять участие в Неделе предпринимательства. Всемирная неделя предпринимательства-2008 проводится по инициативе управляемой бизнесом и поддерживаемой правительством программы Make Your Mark, направленной на формирование в Великобритании деловой культуры предприятия, а также базирующимся в США знаменитым мировым фондом поддержки предпринимательства Kauffman Foundation. "Неделя предпринимательства пользуется в Великобритании огромным успехом – только на этой неделе здесь пройдет свыше 5 тыс. различных мероприятий. Теперь она будет проходить в контакте с предпринимательскими движениями разных стран мира в рамках Всемирной недели предпринимательства, - заявил премьер-министр Гордон Браун. – Раскрывая творческие способности и идеи молодежи по всему миру, мы можем создавать успешную продукцию и основывать предприятия завтрашнего дня". С 17 по 23 ноября 2008 г. миллионы людей примут участие в мероприятиях, организованных тысячами организаций по всему миру. Неделя предпринимательства послужит формированию нового поколения предпринимателей, увлечет участников интересной программой и поможет наладить связи в рамках интернет-сообществ. Всемирная неделя предпринимательства напомнит о том, как важно раскрыть деловой и творческий потенциал молодежи, направляя его на решение самых насущных вопросов, стоящих перед обществом, таких как бедность, изменения климата и необходимость устойчивого развития. "Во всем мире молодежь участвует в бизнесе и предпринимательстве, используя свои творческие способности, изобретательность и энергию для создания новых бизнесов и решения насущных проблем, - добавил г-н Шрамм. – Предпринимательский дух, выражающий суть Всемирной недели предпринимательства, является ценнейшим ресурсом, который необходимо направить на то, чтобы больше людей в мире могли пользоваться благами экономического роста, а также на решение непростых проблем, стоящих перед человечеством". Во Всемирной неделе предпринимательства уже согласились принять участие 37 стран. Ожидается, что в ближайшие месяцы число участников будет расти. Инициатива была с самого начала поддержана глобальными спонсорами - компаниями IBM and NYSE Euronext, а также целым рядом глобальных партнеров, в том числе Программой развития ООН (United Nations Development Programme), Британским содружеством наций, организациями JA Worldwide, Young Americas Business Trust, аналитическим центром "Лиссабонский совет" (Lisbon Council), Endeavor, Международной организацией предпринимателей (Entrepreneurs Organization) и Советом по конкурентоспособности (Council on Competitiveness). Дополнительная информация размещена на сайте http://www.unleashingideas.org . Интернет-сайт: http://www.unleashingideas.org Источник: Make Your Mark Kauffman Foundation, +1-816-932-1042
Anonimas

Ketvirtadienis
2007-12-20 11:05
Vsiskai pritariu, nes seneleis manes visiskai nenustebino, pasakysiu dar daugiau - pasamoneje laukiau, kad tai anksciau ar veliau turi ivykti. Gaila man taves Stoma, kazkas tave buvo apakines, gal saltas Vakaru spindesys. Tad atmink - tik Jezaus sviesa nusviecia zmoniu protus ir sirdis, tik toje sviesoje vaiksciojant galima teisingai orientuotis pasaulyje. Pazistu daug pazemintuju, paniekintuju ir nuskriaustuju, kurie gyvenime orientuojasi daug geriau nei Jus gerbiamas Stoma. Jiem ir priklauso ateitis, nes ir Motina Terese vargsus, merdincius Delio gatvese, pavadino naujojo pasaulio pranasais. Tikrai ne partijoms priklauso ateitis, laikas tai suvokti visiems blaiviai mastantiems, kuriem dar bent kiek rupi Lietuvos ateitis!
Bronius

Ketvirtadienis
2007-12-20 11:10
per tapkes, toks ir prezidentas, 2007 12 20 10:57 Tikrai, ar pakako Lietuvoj palaikyti pravaziuojant paliktas tapkes? Prezidentui derejo gyventi su lietuviais Lietuvoj ir Tevynes nuo okupanto sekretoriu, ju KGB isgyventa savo kailiu pazinoti. O sis gi temates tik per raudonus "Akiraciu" ziuronus. Tai kokio kito supratimo ar, sakysim, poziurio i kagebistus galima tiketis? Tai net ir tokie pociai siam yra tolygus bendrai. Baisu girdeti visus komenkagebistinius nieksus tebeteisinant pas toki pat Siaura "Spaudos klube".Nesistebekim kol tokius teberenkam. Klausimas Siauruseviciu (Spaudos klubas)zinantiems: Kas yra tas Siauras? Ar visada jis tokiu buvo? Kaip respublikine TV laiko?
Anonimas

Ketvirtadienis
2007-12-20 11:29
Žmogau, turi ir turėk savo nevykėlį prezidentą Paksą, kurį išsirinkai tu ir kiti keisti Lietuvos piliečiai (gal jūs dar TSRS ar dar kieno piliečiai?). Nekultūringas, apsitapšnojęs, nemokantis anglų kalbos (dabar tokio jauno žmogaus į rimtesnį darbą niekas nepriima), mokantis skraidyti. Beje, visi KGB vyrukai mokėjo ne tik gerai skraidyti, važiuoti bet kuo kas tik pakliūva po ranka, bet dar ir užsienio kalbas (pvz. kaimynas prezidentas moka vokiškai). Keista, kad Paksas moka tik KGB gimtąją kalbą. Neįsivaizduoju Pakso nominuoto ir išrinkto svarbiu ES veikėju. Kas būtų dabar su mumis, jei Lietuvos prezidentu būtų ilgai būvęs Paksas su patarėju Borisovu?
Gerb. Sauliau

Ketvirtadienis
2007-12-20 12:18
Iš širdies pasakysiu, mane visiškai ne tai domina (apie Prezidentus nekalbėkime - stipriausioje valstybėje (JAV) prezidentai yra nušaunami mafijos, jei…). Čia ne Prezidento klausimas. O klausimas ar mes imsimės sunaikinti vagis be tesimo ar ne. Vienintelis klausimas - bet taip, kad nei ES nei Maskva nespėtų suloti begindama vagis. Mane štai labai sudomino ir sujaudino, kur banditams skirtame delfi skyrelyje rašoma, kaip Panevėžyje trys banditai įsiveržė į svetimą butą su ginklu… Mane jaudina tai, kad jie dar ir šią minutę yra gyvi, t.y. nėra nužudyti…
Anonimas

Ketvirtadienis
2007-12-20 13:03
Galime isrinkti pati saziningiausia ir principingiausia lietuvos zmogu i prezidentus, bet rezultatas bus toks pat kaip su slepete,arba su Paksu. Visu bedu beda komuniagos ir ju valdomi kagebistai,prokurorai,teisejai,advokatai,VSD ir kas blogiausia liustracijos komisija. Belieka laukti dar 20 metu komunistinio valdimo ir dar apie 30 metu ju atzalu arba anuku valdimo [Paulas, Paleckiai]
+ingelrii+

Ketvirtadienis
2007-12-20 13:05
Kažkur lyg girdėjau, kad už praėjusią rinkiminę kampaniją Adamkus įsiskolino milijoną. Kiek už užpraeitą kampaniją – nežinau. Man įdomu – juk ne iš algos tas skolas atidavinėja? Kyla klausimas – ar bent centu parėmėt vargšą prezidentą? Gal visą kadenciją vargšas neturėjo ką valgyti -va koks sulysęs. O jūs ėdėt duoną su ikrais ir sprogot alų. Ar bent litą paaukojot vardan tos? Tai ko, po galais, prezidentas turi atstovauti būtent jus, o ne kažką kitą? Tarp mūsų, mergaičių kalbant, tie kiti – irgi piliečiai… O paskui, kai lietuviui apšiko galvą – prezidente, nukrapštyk…
Anonimas

Ketvirtadienis
2007-12-20 13:07
Įrašė Jietis (not verified) Ketvirtadienis, 2007-12-20 09:34. Vėl Delfis mane blokuoja, tai dedu čia, nors ne į tema. :) . VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV . VYTIS . Mylėjo šią žemę žmonės be proto Kultūras sėjo, sodino Bet užpūtė ne suominis, o maskolinis Jam reik piktžolyno. ………………………….. Jo-o… kai pagalvoji… tai žmonės be proto… irgi juk žmonės… ir apsaugoti žemę nuo jų meilės… tai jau žmonių su protu rūpestis… turėtų būti… teoriškai… bent jau… beje… apie piktžolynus smulkiau galima pasiskaityti čia……
Anonimas

Ketvirtadienis
2007-12-20 13:27
Galime isrinkti pati saziningiausia ir principingiausia lietuvos zmogu i prezidentus, bet rezultatas bus toks pat kaip su slepete,arba su Paksu. Is visu pusiu bus apstatytas "komunistu klano" patarejais. Visu bedu beda komuniagos ir ju valdomi kagebistai,prokurorai,teisejai,advokatai,VSD,diplomatai ir kas blogiausia liustracijos komisija. Belieka laukti dar 20 metu komunistinio valdimo ir dar apie 30 metu ju atzalu arba anuku valdimo [Paulas, Paleckiai] Tik revoliucija gali isgelbeti Lietuva, balsavimai cia nepades,nes skaiciavimo komisija su Vaigausku klano dalis, skaicios kaip reikes klanui [kompiuteriu gedimai ir tt]
inž

Ketvirtadienis
2007-12-20 13:35
"Tik revoliucija gali isgelbeti Lietuva". Bet kas ją sukels? Ar pagalvote? Ir kas po to valdys? Ar Jums aišku?
inž

Ketvirtadienis
2007-12-20 13:37
Na čia tai jooooooooooo. Tikra poezija. Iš kur tokie rašytojai atsiranda Lietuvoj?
Revoliucija - blogis blogesnis už didžiausią blogį

Ketvirtadienis
2007-12-20 14:38
Jūs esate teisus, išsakęs šią potekstę, gerb. inž. Žmogus yra žmogus (na toks kialė kūbe…). Tu net jo naudai gerus reikalus žmogui susuk - na ir taip aišku, kad šnipštu baigsis… va kai jis pats sieks kažkokius savo ego siekinius, kai pakeliui nuo alkūnių kitų šonkaulisi braškės, kepurės skraidys… O su revoliucijomis yra visiškai aišku - nukentės doras, laimės blogis… (net 1991 m. būtum davęs laisvę, tiems kurie nugirdę, kur tai salėje ar kitur (kur scena yra - nebūtinai ant pakylos, jam pakanka ir sėdint salė gale…) žodį "komunistas - suklyks "šaudyti"). Karas yra karas - jame nukenčia pirmiausiai dorieji… jame teisybės neieškok… Akėčios
Anonimas

Ketvirtadienis
2007-12-20 14:50
galiu sakyti ir aš, kad tai buvo ir mano Prezidentas. Bet dabar galiu pasakyti tik, kad jis politnius kalinius, tremtinius ir kitus, nepriklausiusius komunistams(juk jie už jį balsavoavo)juos išdavė, žemina, išvadino jo mylimiausios partijos juos teroristais, bet Prezidentas nesipiktina. Bet piktinasi bet kuo, ką tik seime dešinieji politikai bando )tik patvirtino ta. Jis pitinasi dešiniaisiais, bet kai šiuo atžvilgiu jie absoliučiai teisūs. Oligarchai su spauda su prezidentūra su TV ir kita žiniasklaida puola sutartinai menkiuasią kritiką ar pastabą ir tiesiog tiesiai šviesiai veikia kartu. Jis gi baliun kartu su Pociumi, Brazausku, pas Siuarą keliavo. At tai dera Prezidentui? Kuo apsistatė?
Anonimas

Ketvirtadienis
2007-12-20 16:15
Valdys tas ,ka isrinksime ir joks klanas netures teises jo nusalinti. Revoliucija nebutinai saudimas vienas i kita. Uztenka masem iseiti i gatves, kaip "valstybininkai" issibegios kas i Varsuva, kas i Maskva, likuseji tures irodyti savo turto kilme. Komuniagos, persivadine socialdemokratais, kuriu isviso 18000 nariu, diktoja savo valia likusiems 3 milijonams. Vienas komuniaga mulkina 167 lietuvius. Laikas iseiti i gatves.
krec

Ketvirtadienis
2007-12-20 16:39
vakarykste prezidento kalba spaudos klube buvo baisi. tikiuosi sitas zmogus jokiai kadencijai nebekandidatuos,nusibodo rinkti mazesnes blogybes.
Anonimas

Ketvirtadienis
2007-12-20 17:02
".. Jei nori sau geros kloties, nesuk galvos dėl praities"! Kol mūsų politikai laužys ietis besikapstydami praeities mėšle, nebus kada žengti į priekį. Gal tik kitos kartos politiniai veikėjai išsivaduos iš neapykantos ir keršto troškulio. Praeities nuoskaudos suprantamos, tačiau nuolatinis "karo stovis" visuomenei mažai naudingas.
888voltas

Ketvirtadienis
2007-12-20 19:50
tai jau tikrai gerb, stoma nupezejot, geda. tyliai laukiat paksiaus, stai ka galiu jum pasakyti ir tai yra akivaizdu. … visikai nelogiskas rasinelis. neatsizvelgiant i daugeli dalyku parasytas, as manau pats eesat stipriai susikompramitaves. jei esu neteisus, tai kandidatuokit i presidento kede ir paziurekim kiek metu jus ten issilaikytumete. ar jus zmones metu is metu vis myletu taip kaip Valda Adamku. as manau be nesusipratimu niekur neapseinama , o pas musu presidenta ju maziausiai. tik toks kaip jus tamsa galit pilti meshla , gal kas neblogai sumokejo.
Anonimas nuliūdęs

Ketvirtadienis
2007-12-20 20:00
O vargšę, Lietuva, ant savo nugaros tu neši tokią bjaurastį,ir nusikratyti jos negali,nes tavo smegenis tebetemdo praeities dūmai,ir tu dar galvoji rasti savo išsigelbėjimą,pasiduodama tom pasakom,kurias seka tau niekingi apsimetėliai,aplipę tavo kūną.Tu ieškai dievų svetur.Bet ir jie išduoda.Kas dabar dedasi Lietuvoje-protu nebesuvokiama,kada sustos tas velnio malūnas,kada žmonės vėl bus žmonėmis.
aizkraukle

Ketvirtadienis
2007-12-20 20:36
Man jis bankrutavo kai vetavo progresiniu mokesciu istatyma. Tradiciniu partiju Seimas bankrutavo kai pasiule kazkoki proteza kovai pries korupcija - turto deklaracijos istatyma, nors skaidrumui ivesti pakaktu visuotines pajamu deklaracijos istatymo, kurio negirdejau nei vieno politikano pasisakymuose. Kadangi nelaikau ju durniais, manau tiesiog patys suinteresuoti esama tvarka.
Serdis

Ketvirtadienis
2007-12-20 20:46
Sauliau Stoma, problema ne Prezidentas, problema - Jūs pats. Valdas Adamkus - ne Jūsų Prezidentas, tai tiesa. Gal ir klystu, bet sprendžiant iš Jūsų pažiūrų, kurios atsispindi Jūsų straipsniuose, Jums artimiausias būtų Prezidentas Rolandas. Ryžtingas: tvarka bus! Prisimenat, kaip jis kone kiekvieną savaitę kviesdavosi teisėsaugos pareigūnus pasiaiškinti dėl vieno ar kitos žiniasklaidoje nuskambėjusio įvykio? Tai kas, kad tai tik PR - bet kiek ryžto ir rūpesčio tauta! Konservatyvus: ne veltui jo pirmoji partija, paruošusi jį politikai, iškėlusi jį į valdžios aukštumas - konservatoriai. Tie patys Jums taip mieli konservatoriai, nors to ir nelabai norite pripažinti. Nesikrimskite. Valdui Adamkui pakanka rinkėjų, kurie juo nenusivylė anksčiau ir nenusivilia dabar. Aš ypač gerbiu jį už principingą laikyseną didele dalimi dirbtinai sukelto VSD skandalo metu; nebūtų nieko lengviau kaip pasiduoti milžiniškam vienos politinės jėgos spaudimui, taip užsitikrinant su ta jėga susitapatinusių politologų ir žurnalistų panegirikas. Laimei, jis išliko tikru valstybės vadovu, o ne tapo dar vienu "kurmiu", šįkart Prezidentūroje. Žinoma, Jūs turite teisę nusivilti Prezidentu ir jį kritikuoti. Tik tiek, kad juo daugiau Jūsų bloge senojo "Lietuvos aido" lygio retorikos (pirmoji meilė nerūdija?), juo mažiau jis įtikina. Bet tai jau Jūsų bėdos, ne Prezidento.
Anonimas

Ketvirtadienis
2007-12-20 20:59
O kuo cia stebetis? Adamkus savo paziuromis liberalas, tai niekam ne naujiena, o joks tikras liberalas niekada nebalsavo ir nebalsuos uz progresinius mokescius, baudziancius zmones uz nora dirbti ir uzdirbti. Jeigu tamstai norisi socialisto prezidento, tai balsuokite uz Sysa, jis tikrai igyvendins jusu nora.
Anonimas

Ketvirtadienis
2007-12-20 21:57
Deja, pirmoji "Prezidento Rolando" partija buvo KPSS.
RT

Ketvirtadienis
2007-12-20 22:45
tikrai nebereikia brežniavinių laikų, o gal mūsų žmonėms to reikia.
Anonimas

Ketvirtadienis
2007-12-20 23:13
Labai geras komentaras, kaip visada. Ta pati, Prezidentui, mintyse sakiau jau pries 2 metus. Seniai mires man sis Prezidentas, gaila, manau, kad del visisko nesusivokimo, jau seniai jis tik kenkia valstybei…pvz., VSD skandalo metu, kiek pakenke valstybei jo neryztingumas ir priesisku musu valstybei jegu -klano remimas?
888voltui---inž

Ketvirtadienis
2007-12-20 23:59
Gerai, abu tvirtinate, kad S.Stoma klysta. Sakykime. Tai gal neklysta štai šitas autorius? Kaip Jūs manote, ar jis irhi Paxistas? Tiksliau, ar gali būti kokie nors agumentai, kad jūs pakeistumėte savo neatsakingą nuomonę? ———- Gintaras Ronkaitis: Nesuprantu mūsų prezidento, arba rinkimų nuojauta 2007.12.20 Nesuprantu mūsų šalies Prezidento. Skaitau žurnalistų, politikos apžvalgininkų straipsnius, pasirodo ir jie nesupranta. Kam reikėjo vetuoti įstatymą dėl rezervistų, jei, pasak Prezidento patarėjų, jo turiniui jokių priekaištų nebuvo? Tačiau tai nesutrukdė šalies vadovui sušukti „Veto!”. Užkliuvo procedūriniai klausimai. Labai keista. Gal visuomenė žino ne viską apie neviešinamus tokio sprendimo motyvus? Tuo pačiu, prezidentūrą pasiekus švaistūniškam valstybės biudžetui, tas pats Prezidentas jau aiškina, kad biudžetas blogas, tačiau Prezidento galios ribotos… Šiam tikslui (pranešti apie savo bejėgiškumą) perskaito kalbą per televiziją. Lyg koks Indijos jogas, atsietas nuo šalies realijų STEBĖTOJAS, pažeria eilinių apokaliptinių įžvalgų porciją. Suprantama, jei kritikuotų koks eilinis pilietis (tačiau mums, eiliniams, brangaus eterio niekas nesuteikia) - kiekvienas turime teisę pakeiksnoti valdžią nieko nepasiūlant. Tiesiog šiaip, sopuliui palengvinti. Kada šitaip kalba šalies Prezidentas – darosi nejauku. Stovėti nuošalyje ir kritikuoti yra paprasta, daug sudėtingiau įvardinus problemą siūlyti konstruktyvias išeitis šiai problemai spręsti. To šalies žmonės, manyčiau, pagrįstai tikisi iš valstybės vadovo. Ne abstrakčių pagraudenimų, o realių išeičių. (…) Dabar įsivaizduokime, jog mūsų Prezidentas pasielgia principingai ir vetuoja šį išpūstą švaistūnišką biudžetą. Kaip pasielgia Seimas? Seimas, atsižvelgdamas į išsakytas pastabas, imasi karpyti asignavimus. Ir nuo ko gi pradeda? Teisingai, nuo Prezidentūros ir jos išsvajotojo lėktuvo… Norite gyventi taupiai, pradėkite nuo savęs. O nuo savęs pradėti, matyt, nesinori.Todėl lieka tik išlaikyti rimtą veido išraišką ir kreiptis į tautą. Lyg Lietuvos žmonės galėtų tą biudžetą apkarpyti! Tačiau yra ir kita klausimo pusė. Dar einamaisiais metais patvirtintas biudžetas turi teigiamą poveikį užsienio investuotojams, yra suprantamas kaip tam tikras teigiamas signalas valstybės gyvenime. Tikras paradoksas. Blogas biudžetas geriau, nei jokio. Pradėjus naujuosius finansinius metus be patvirtinto biudžeto, priešingai, būtų kuriama netikrumo atmosfera. Finansų rinkos yra labai jautrios įvairiai informacijai, todėl biudžeto, koks jis bebūtų netobulas, patvirtinimas buvo įvertintas teigiamai. (…) Įstatymas dėl rezervistų buvo vetuotas ryžtingai. Paaiškinimai iš Prezidento patarėjo lūpų skambėjo skystai ir neįtikinamai. Kalbėta apie tautos supriešinimą ir kerštą. Jeigu šis įstatymas – kerštas rezervistams ir kitiems, tarnavusiems Lietuvai 50 metų (17 iš jų - Nepriklausomai Lietuvai) – tada štai toks kerštas išėjo dar skystesnis. Galima būtų kalbėti apie kerštą, jei Seimas priimtų įstatymą išvežti visus kolaborantus į Sibirą priverstinėms atostogoms (gerai, kad Sibiras dabar tapo užsieniu). Priešingu atveju, jokia vendeta čia nė nekvepia. Įstatyme tiesiog buvo pasakyta, jog tam tikra grupė žmonių tam tikrą ribotą laiką negali dalyvauti valstybės valdyme. Kad turėtų laiko ramiai namuose apmastyti savo praeitį ir padaryti iš to išvadas. Kad turėtų laiko aplankyti bažnyčią, prieiti išpažinties. Patiems gi taptų lengviau. O valstybė bei jos struktūros per tą laiką turėtų galimybę sustiprėti. Tačiau yra desperatiškai įsikabinta į valdžią ir privilegijas! Žinoma, kažkodėl šis faktas visiškai nestebina… Vis dėlto nustebino, kaip operatyviai Prezidentūra pateikė savojo įstatymo dėl rezervistų versiją. Kurioje numatytas dar vienas prisipažinimo bendradarbiavusiems su KGB terminas. Mat dalis jų per jau buvusį 6 mėnesių terminą to padaryti nespėjo. Gal jie ir dabar nespės? O gal jau sutarta, kad kai kuriems „valstybininkų komandos nariams“ metamas gelbėjimosi ratas? Juolab, prisipažinusiųjų pavardės nedelsiant įslaptinamos po devyniais užraktais. Ir bus galima toliau ištikimai tarnauti Lietuvos Valstybei. Šaunu. Suprantama, kad šiame projekte apie apribojimus rezervistams net neužsimenama. Dabar išsiaiškinkime, kas ką šiuo įstatymu „kiršino“? 99 proc. Lietuvos piliečių nekolaboravo su sovietų valdžia ir šiuo pagrindu jų sukiršinti neįmanoma. Nes tai tiesiogiai šios žmonių daugumos neliečia. Maždaug vienas procentas gyventojų tarnavo KBG, darė ir padarė karjeras „komunistų“ partinėse struktūrose. Daug jų ir dabar „ištikimai“ tarnauja Lietuvai, gaudami nemenkas algas Nepriklausomos Lietuvos postuose posteliuose… (…) Norėčiau užbaigti šį straipsnį, siūlydamas galimas išeitis iš susidariusios situacijos. Tačiau jų nežinau. Jeigu jau valstybės Prezidentas nieko nepasiūlo… Tačiau žinau viena – slogu net pagalvoti, kad greitai vėl teks pėdinti prie rinkimų urnų…
inž

Penktadienis
2007-12-21 07:33
Jei ATVIRA VISUOMENĖ, tai ne stagnacija. O jei Uždara, tada stagnacija mirusioje demokratijoje? Ar čia straipsnio vinis? Rašoma: "Mano Prezidentas niekada nebūtų kalbėjęs, kaip koks užkietėjęs ATVIROS VISUOMENĖS PRIEŠAS. (…) Neliko jokių abejonių. Tai buvo antidemokratiško stagnatoriaus kalba…" Kas yra ta ATVIRA VISUOMENĖ? Ar tik tai, kad leidžiama visiems kalbėti ką nori ir kada nori? Ar kai kas daugiau? Nepasakyta. Todėl panašu autorius gudrauja: "juk viskas aišku, ką čia aiškinti?" Tada pvz galima manyti, kad Lietuva jau nuregresavo diktatūros link. Ne vieno asmens, bet kelių oligarchų? ——– Prieš pusmetį Delfyje St.Kropas, pasiremdamas užsienio šaltiniais, šiek tiek atidengė užsadangą dėl to "atvirumo" ir diktatūros, primindamas, kad "daugeliu atveju diktatūriniai režimai įsitvirtina ilgam, kadangi sukuria save palaikančią ir r e n t o s kūrimo principais funkcionuojančią visuomenę. Tokios sistemos išlikimu tampa suinteresuoti r e n t ą gaunantys sistemos dalyviai. Vyrauja neginčijama nuostata, jog efektyviausios yra demokratijos taisyklėmis pagrįstos šalių ekonominės ir politinės sistemos. Tai patvirtinta ne tiktai teoriniais įrodymais, bet ir praktiniais šalių pavyzdžiais. Tačiau ne visos demokratiškos ekonominės ir politinės sistemos yra efektyvios. Kai kurios regresuoja diktatūros arba anarchijos linkme. Pagrindinis visuomenių skiriamasis kriterijus yra šių sistemų Prieigos ATVIRUMO laipsnis. Uždaros Prieigos visuomenei yra būdingas r e n t o s kūrimas, kuris iškraipo rinkos funkcionavimą, didina socialinę atskirtį bei mažina ekonomikos konkurencingumą ne tiktai šalies viduje, bet ilgainiui ir užsienyje. Kaip parodo pastarųjų metų tyrimai, ekonominės ir politinės sistemos uždarumas ar atvirumas yra labai glaudžiai susiję*. Tarp aukščiausią pragyvenimo lygį pasiekusių 20 pasaulio valstybių nėra nei vienos, turinčios bent kiek uždaras politines ar ekonomines sistemas. Valdžios dosnumą šlovinantys intelektualai, valstybės programas administruojantys biurokratai, valstybinių gerai apmokamų, bet nereikšmingų tarnybų darbuotojai ir lengvatų gaunantys verslininkai tiesiogiai ar netiesiogiai laimi dėl tokio rinkos iškraipymo ir sukurtų r e n t ų**. Tačiau pralaimi Lietuva kaip valstybė, jos piliečių dauguma. Sąžininga, atvira, negailestinga bei sklindanti į visas privataus ir VIEŠOJO gyvenimo sritis KONKURENCIJA yra geriausias prieinamas netiesioginis būdas didinti darbo našumą ir spartinti visuomenės pažangą". ————— Ar tai turėjo galvoje autorius apie "atvirumą" (ir "uždaumą"), gali tik jis pats atsakyti. Palauksime, kol sugrįš.
Vytas

Penktadienis
2007-12-21 11:18
Musu Prezidentas galvoja apie valstybe. Mes galvojame apie laisve. Deja, tai kartais nera tas pats. Putino valstybe, kinu valstybe, Saudo arabija klesti, nors jose nera laisves. Taigi Adamkus - demokratas nedemokratiniu tradiciju kraste uzsimerkia ir sako mums - nieko cia vistiek nesutvarkysi, tai nors pasaulio nejuokinkim ir bukime solidus. Jis dar kalbejo apie jaunima - tokia vilti neviltyje. Zodziu viduje papuves tas obuoliukas (musu visuomene). O kas yra opozicija? Konservatoriai ir libdemai. Dabar netikiu ju nuosirdumu, nebent keliu zmoniu. As suprantu, kad VSD reikia kontroliuoti, bet mes apie tai tik ir snekame visus metus. Rusai uzvaldo valstybe. Taip, bet tai vyksta ne tik del VSD problemu ir ne tiek del VSD. Tai auganti imperija, kuri plecia savo itaka negailestingai skverbiasi pro visus plysius nepaisant simto VSD. Problema yra musu visuomeneje. Jeigu zmones nemato skirtumo tarp totalitarines visuomenes rytuose ir taip vadinamos nesusiformavusios demokratines visuomenes Lietuvoje. Juos uzvaldys bet kokia imperija. O zmones veikia paprasti dalykai: kodel nera jokiu darbdavio isipareigojimu ir samdinio teisiu? Kodel policininkai, mokytojai ir gydytojai dirba uz valytojos alga? Kodel negali jokioje istaigoje gauti zmonisko atsakymo? Ir daugeliui zmoniu todel nera svarbios partijos, kurios bus valdzioje. Musu politikai rupinasi kaip kremuoti ar laidoti, uzdrausti abortus ar ne ir kt. Atleiskit, tai niekai ir tai issivysciusios visuomenes reikalai. O mes plikais uzpakaliais dar esame, todel pradekime galvoti, kaip tvarkyti ekonomika,tieskime elektros tilta i Svedija, ginkime zmoniu teises darbe,apribokime valdininku savivale, darykime taip, kad policijos nuovadoje dirbtu ne 2-3 vietoj 6 darbuotoju, kad mokytojai noretu eiti i darba, o ne kestu patycas, kad gydytojai nesuktu galvos, kaip cia pinigu daugiau ispesus,nes oficiali alga juokina visa Europa, o galvotu kaip geriau gydyti. Va cia opozicijos ir pozicijos darbas. Tik taip galima pristabdyti totalitarizma. O VSD dirba zmones ir nevisi jie valstybes priesai, gal kartais netgi maziau negu kai kurie politikai.Tik jie matydami, kad vienus blogus virsininkus keicia kiti blogi, daznai nebetiki nieku. Ne tik VSD, o ir VRM, Sveikatos ir Svietimo ministerija turi buti politiku taikinys. Nes sios sistemos supuve labiausiai is visu. Tada Prezidentas gal nustos kalbeti apie valstybe ir prades galvoti apie laisve, kaip valstybes pamata.
Evaldas

Penktadienis
2007-12-21 13:17
Pritariu S. Stomos straipsniui. Man PREZIDENTAS jau 3 metai, kai nėra "AUTORITETAS". Jį išgirstu tik per metinius pranešimus. Pakritikuoja ir viskas. O kas toliau? Kur konkretūs veiksmai iškeltoms problemoms spręsti. PREZIDENTAS ne kartą yra sakęs, kad GALIŲ jam užtenka. Tačiau jo galių demonstravimo nesimato. Prezidentūros aparatas juk nemenkas ir finansavimas milijoninis. PREZIDENTAS rūpinasi tik valstybės įvaizdžiu. Nors gerai prisimenu jo pažadus antroje kadencijoje skirti didesnį dėmesį vidaus problemoms. Nejuda iš vietos sveikatos apsaugos, švietimo, mokslo, policijos IR teismų problemos. Finansavimas procentine išraiška švietimui mažėja jau kelinti metai. Tačiau PREZIDENTAS pasirašo biudžeto projektą. Tiesiog jis nenori kelti bangų. O kiek neteisybės teismuose. Juk teisėjus skiria ir atleidžia PREZIDENTAS. Kur jo veiksmai spaudoje paviešintiems akivaizdžiai neteisėtais teisėjų sprendimais. Kur teismų reforma, kurioje būtų įvesta teisėjų atsakomybė bei visuomenės aktyvesnis dalyvavimas teismų veikloje. Viena man aišku - PREZIDENTAS puikiai žino valstybės ir jos piliečių padėtį, tačiau jis atiduoda pirmenybę VALSTYBEI ir pamiršta apie jos PILIEČIUS.
Saulius Stoma
sauliusstoma

Penktadienis
2007-12-21 13:47
Trumpai. Cia pasiremiau Carl Popper knygos ¨Atvira visuomene ir jos priesai¨ pavadinimu. Atvira visuomene - tai visas kompleksas. Tarkim tokia, kokia dabar yra Ispanijoje. Nors jie ir turejo Francisko Franco diktatura. ¨Virs Ispanijos - giedras dangus¨ Nors vakar lijo labai lietuviskai. Geriausi linkejimai visiems!!!
Saulius Stoma
sauliusstoma

Penktadienis
2007-12-21 13:52
Taigi. Tarp ryztingu zodziu ir ryztingu darbu daznai buna bedugne. Be to, ryztingi zodziai dar turetu buti ir protingi. Kaip ir darbai.
Saulius Stoma
sauliusstoma

Penktadienis
2007-12-21 13:55
Beje, progresiniai mokesciai yra liberalioje JAV. Ir ju liberalai tam nesipriesina, kiek zinau.
Saulius Stoma
sauliusstoma

Penktadienis
2007-12-21 14:04
Na gerbiamoji meiles deive, as siulyciau elgtis krikscioniskai ir kritikuoti zmogaus elgesi, o ne pati zmogu.
Anonimas

Penktadienis
2007-12-21 14:32
psakant kovojam su skurdu.. pasake Adamkus sesdamas i nauja i nauja w221 benza.
k

Penktadienis
2007-12-21 14:50
Naivus tekstas, pons Stoma, šį rozą. gal paprasčiau reikėjo rašyti laišką kokiam tai Fermeriui ar kokiam tai žmogeliui, kuris nežino nei kiek rinkimų skolų turėjo nei kas ir kaip jas sugrąžino….
blondinė

Penktadienis
2007-12-21 14:57
Tai ką, ir Jūs už Watergate'o principą: "Apie vyriausybės korupciją visuomet būtuoju laiku"?
Anonimas

Penktadienis
2007-12-21 15:35
tai kad cia labai paprasta: pirmasis gediminas buvo nuverstas, kadangi pradejo kurti savo sistema, paksas net asmeniskai dusino verslininkus del to paties, VA atstovauja tvirtai valstybininku sistemai. Tai kaip jis eis pries ja?
Anonimas

Penktadienis
2007-12-21 16:29
Įrašė inž (not verified) Penktadienis, 2007-12-21 07:33. Kas yra ta ATVIRA VISUOMENĖ? Ar tik tai, kad leidžiama visiems kalbėti ką nori ir kada nori? Manau, kaip Inžinieriui tai turėtų būti lengvai suprantama Atvira Visuomenė - tai nuolatinis judėjimas - stagnacijos priešingybė……… dalyvauja VISI… tai svarbiausia……:))
inž

Penktadienis
2007-12-21 18:30
Jei autorius vadovaujasi Poper teoroja, tai Ohohoo. Bet ar ta teorija vadovaujasi Prezidentas ir ypatingieji jo patarėjai, tai dar klausimas? Aiškumo vis dėl to nėra. Gerai, Ispanija. Ir kas Ispanijoje gražu? Kad priima vergauti lietuviukus? Kas sektina Ispanijos pavyzdžiu? ————- ———— Bet teorinis pvz: Peter Bodó Open and Closed Organizations Seite 4/21 Following the theory of Popper, Gebert and Boerner distinguish between the two types of societies on the basis of three different dimensions (Figure 1): - the anthropologic dimension - the social dimension - the cognitive dimension The anthropologic dimension deals with the question, if the human being is a subject or an object of the world.2 How far is he possible to influence the society and its normative structures? The social dimension describes the position of the individual in its society. Are there any predetermined social positions of the members of the society, and is the individual realized as itself or more as a part of the whole? The focal point of the cognitive dimension is the fallibility or infallibility of the human cognition. Is there any questioning of proposed theories, or does they remain unreflected and sacred, and does any tolerance exist towards different ideas? ——————- 2.1 The open society A historical exa’
verge

Penktadienis
2007-12-21 19:17
na vis tik kaip gerai, kad Lietuvoje nera vergavimo tik kazkur toli Ispanijoje, Airijoje ar dar kur kitur tik ne Lietuvoj…. o vis tik kaip Jus toli nuo realybes
inž

Penktadienis
2007-12-21 19:32
Verge, Jūs nuostabi, kad stebite, kas darosi…
inž

Penktadienis
2007-12-21 19:44
Čia šiaip, pamąstymui: "Derybose dėl trigalvio liūto taip pat dalyvavo Prezidento senas draugas Raimundas Mieželis. Bet štai klausimas, kokiu pagrindu ir kas jam suteikė įgaliojimus tarpininkauti derybininkams? Kas jis – Prezidento konsultantas ar patikėtinis? Ar jam kas nors moka, jei taip, tai kas? O jei ne, tai kokie R.Mieželio, linkusio būti šešėlyje, interesai? "
inž

Šeštadienis
2007-12-22 06:09
Labai pritariu.
inž

Sekmadienis
2007-12-23 12:44
Linkėjimai geriausi ir Jums. —– Apie Poperį (dar nuo 1944 m) ir atvirą visuomenę. Tikrai nesimato, kad Lietuvoje valdžiai ir pavaldiniams viskas yra aišku, kad būtų galima sušukti: kritinė masė žinančių apie tai yra. Ir kad nebeliktų tokių nusivilimų: "Mano Prezidentas niekada nebūtų kalbėjęs, kaip koks užkietėjęs ATVIROS VISUOMENĖS PRIEŠAS. "…. Žvigtelėkime į "atvirumo" istoriją sekundei: 1. Lietuvio Nr.1 pasisaskymas prieš rinkimus 1997: "Laisvas žmogus Atvira visuomenė Stipri valstybė Į XXI amžių Lietuva žengia, kildama pilnaverčiam gyvenimui. Noriu jai padėti, siūlydamas ryžtingą valstybės reformą. Jos atramos: žmogaus pilietiškumas, laisvė ir atsakomybė, a t v i r a visuomenė ir demokratinė valstybės sankloda, grįsta įstatymo viršenybe. Lietuvoje turi įsivyrauti iš privačios iniciatyvos gimstanti gerovė bei socialinis teisingumas. Lietuva turi tapti lygių galimybių kraštu kiekvienam jo žmogui". —– Beveik po 10 metų Šveicarijoje jau Prezidentu esantis lietuvis Nr.1 sako: "„Esame a t v i r a v i s u o m e n ė, gebanti kūrybingai dirbti ir bendrauti. Ypač daug galime nuveikti skatindami verslo ryšius. Patogi Tičino kantono geografinė padėtis, išplėtotos finansinės ir bankininkystės paslaugos turėtų patraukti Lietuvos verslo dėmesį“, BNS ir lrytas.lt inf.2006-11-08 18:41" —– Nei apie jokį Kantą ar Poperį nė žodžio, lyg Lietuva yra visko pertekusi išradimais bei inovacijomis…Kodėl tik verslo dėmesį? O ne dėmesį VALDŽIOS, kaip reikia tvarkytis valstybėje, kad ji atitiktų atvirumo standartams? 2. O ką sako kiti ES nariai apie tą atvirumą. Įdomus pvz kito Karlo (Carl Bildt, Švedijos URM. „Europa: 1957 - 2007 – 2057“) pasisakymas ne taip seniai (2007-03-29,Bernardinai.lt) per 50-ąsiais ES metines. Ištraukėlė: "Paskutinėje Pasaulio banko pasaulinės ekonomikos ataskaitoje – …– atkreipiamas dėmesys į naujos pasaulinės viduriniosios klasės nuo Šanchajaus iki San Paulo formavimąsi.  Per ketvirtį amžiaus ši naujoji vidurinioji klasė besivystančiose šalyse išaugs daugiau kaip tris kartus. Tada daugiau kaip 90 procentų visos pasaulio viduriniosios klasės gyvens šalyse, kurios ne taip seniai buvo vadinamos besivystančiomis. Tai sukurs geresnių esminių prielaidų ir a t v i r o m s visuomenėms, ir atviroms ekonomikoms. O kadangi tikime, kad Imanuelis Kantas neklydo savo nedidelėje esė apie „amžiną taiką“, tai turėtų sukurtos geresnes prielaidas taikai ir stabilumui. Tačiau tuo pat metu matome, kaip telkiasi jėgos, siekiančios tai sutrukdyti. Todėl darydami viską, kad paskatintume šią globalizaciją su jos visais teikiamais privalumais, turime nepamiršti ir tvyrančios įtampos bei pavojų, kuriuos būtina atremti. … Karlas Poperis, rašydamas apie a t v i r ą visuomenę ir jos priešus, kalbėjo apie „civilizacijos persitempimą“ ir tam tikrų jėgų grįžimą įsivaizduojamo senųjų u ž d a r ų gentinių pažiūrų teikiamo saugumo link. Šiandien a t v i r a m pasauliui gresia pavojus, vėl juntame civilizacijos įtampą, girdime, užliūliuojančias tribalizmo {gentiškumo} giesmes. Jokiu būdu negalima sumenkinti jėgų, siekiančių u ž d a r e s n i ų visuomenių, u ž d a r e s n ė s Europos ir pasaulio, kuriame vėl iškiltų nepasitikėjimo sienos. Jas nuolat jaučiame nepasitikėjime, tuo, kas yra kitoniška, baimėje to, kas neįprasta, girdime raginimuose saugumo ieškoti u ž d a r o s e bendruomenėse, kurių pagrindinis bruožas – nepasitikėjimas tais, kurie nenori, negali arba jiems neleidžiama į tas bendruomenes įsilieti. Čia nesunku pastebėti, kad senas politikos skirstymas į vidaus ir užsienio politiką praranda prasmę. Tiesus mūsų politikos kursas veda nuo a t v i r u mą skatinančios veiklos mokyklų kiemuose mūsų priemiesčiuose, per mūsų tikėjimą atvira Europa į mūsų įsitikinimą, kad laisvos prekybos ir globalizacijos jėgos sukuria geresnio pasaulio prielaidas.  Ateityje turėtume vadovautis a t v i r ų visuomenių, atviros Europos ir atviro pasaulio vizija. Praeityje – dar iki didžiosios Europos transformacijos – ramybės labiausiai mums nedavė Sovietų Sąjungos klausimas. Jokiais būdais nenorėdamas sumenkinti to susirūpinimo, su kuriuo turėtume stebėti dabartinę R u s i j o s politiką, nors visų pirmiausia didžiausią grėsmę ji kelia pačiai Rusijai, esu įsitikinęs, kad svarbiausias ateinančių dešimtmečių uždavinys bus mūsų santykiai su plačiuoju musulmonų pasauliu. Jei pažvelgsime į didžiojo pasaulio didžiuosius žemėlapius, įsitikinsime, kad musulmonų pasaulis plačiąja prasme yra mūsų kaimynystėje, tačiau musulmonai vis dažniau yra mūsų kaimynai mūsų mažajame pasaulyje, juos sutinkame savo maisto prekių parduotuvėlėje, jie gyvena kitoje mūsų gatvės pusėje. Ir vėl matome, kaip nyksta ribos tarp vidaus ir užsienio reikalų.  " ——— 3. Taigi, iš mūsų Prezidento dažnai girdime, kad jis atsakingas tik už užsienio politiką. Vidaus eina sau, užsienio eina sau. Bet pastaroji, pasirodo, nelabai sėkmingai, kaip šiandien prisipažįsta užsienio politikos šefas Vaitiekūnas, kuris apie atvirumą net neužsimena. Iki problemų tik su musulmonais mums dar toli toli, nes kaimyninei Rusijai kaip rakštis Lietuva, kai reikia per Lietuvos teritoriją nuvažiuoti į okupuotą Karaliaučiaus kraštą. Nei ES, nei NATO nepadeda išspręsti pastarojo gordijaus mazgo: balsas.lt: "Lietuvos santykiai su Rusija yra atsidūrę aklavietėje, nes nepasiekiamas sutarimas fundamentaliais klausimais, susijusiais su šalių santykių istorija, teigia Lietuvos užsienio reikalų ministras Petras Vaitiekūnas. "Mes esame aklavietėje savo dialoge su Rusija dėl žalos atlyginimo ir tai trukdo spręst kitus konkrečius klausimus. (…) Nėra to tokio didelio suinteresuotumo. Man atrodo, kad reikėtų pradėt kalbėt nuo principinių dalykų - nuo sutarimo istoriniais klausimais, nuo sutarimo vertybiniais klausimais ir tada judėt į priekį", - šeštadienį interviu Žinių radijui sakė Lietuvos diplomatijos vadovas. Pasak jo, esamus santykius iliustruoja faktas, kad nė vienas Rusijos prezidentas per 17 Lietuvos nepriklausomybės metų nėra joje apsilankęs. Ministro vertinimu, tai rodo, jog santykiuose tarp valstybių nėra sutarimo fundamentaliais klausimais, todėl visos kitos problemos lieka užmarštyje - jos tiesiog nepatenka į tarpvalstybinių santykių darbotvarkę. "Valstybių santykiai, kai kaimyninės šalies prezidentas per 17 metų nebuvo Lietuvoje, indikuoja, kad yra labai gilios priežastys, labai giliai glūdi tam tikri fundamentalūs nesutarimai fundamentaliais klausimais. Nesant to teigiamo klimato, einančio iš pačio fundamento, daug klausimų tiesiog nesisprendžia, nesprendžiami, dėmesio nerodoma, resursų pakankamai neskiriama, nes šokiui reikia dviejų. Užsienio politikai irgi dažniausiai reikia partnerio - vienas negali daug ko padaryti", - kalbėjo ministras." " 4. Todėl, ar galima laikyti, kad Lietuvai yra sudarytos ATVIROS VISUOMENĖS išorinės sąlygos? Manau, kad ne. Ir todėl, galvoju, mums lygintis prie podiktatorine Ispanija dar ankstoka.
Anonimas

Šeštadienis
2008-01-05 14:08
aukso žodžiai, laiku pasakyti.
fattslutRot

Šeštadienis
2009-07-18 04:01
Соберем для Вас по сети интернет базу данных потенциальных клиентов для Вашего Бизнеса (Название телефон факс email www имена адреса итд) Более подробную информацию Вы сможете получить по телефону +79133913837 ICQ: 6288862 SKYPE: prodawez EMAIL: prodawez@mixmail.com
Vardas (būtina):
El. paštas (neskelbiamas) (būtina)
Puslapis
Komentaras
neburnok.lt
 
PERŽIŪRĖTI ARCHYVĄ
Gegužė 2012
P A T K P Š S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
DRAUGŲ BLOGAI