REKLAMA

Keisti dalykai vyksta Lietuvoje. Kas turi būti atvira, čia virsta paslaptimi. O štai, kas normalioje valstybėje būtų slapta, čia nusikalstamai išviešinama. Tačiau visi su tuo susitaiko. Kaltųjų nėra. Arba kaltieji lieka paslaptyje, o apkaltinami tie, kurie kažkam galingam tapo neparankūs ir pavojingi.

Naujausia tokio atvirkštinio veikimo iliustracija – šokis aplink melo detektorių Vidaus reikalų ministerijoje (VRM) ir viešojoje erdvėje. Įsivaizduokime štai tokį dalyką. Vienos valstybės vidaus reikalų ministras nusprendžia patikrinti jam pavaldžių teisėsaugos institucijų vadovus ir, pasikvietęs poligrafo specialistą, atlieka savo tyrimą, kurio rezultatus iškart transliuoja žiniasklaidai.

Operatyviniai pranešimai eina vienas po kito. Štai šitas statutinis vadovas pirmame teste pasirodė prastai, ministras juo nepasitiki. Na bet dėl tvarkos bus tikrinama antrą kartą. Tačiau antrąkart lyg ir viskas gerai. Gaila. Užtat jo pavaduotojas susimovė ir antrą kartą. Tad ministras skubiai reiškia nepasitikėjimą ir siūlo atleisti pavaduotoją iš pareigų.  

Tačiau kietas, iš kriminalistų į aukštas pareigas neseniai atėjęs vaikinas nepasiduoda. Maža to, jį užtaria ir tiesioginis viršininkas. Ministras visai supyksta ir liepia atleisti juos abu.  

Stebėtojas, bent kiek susipažinęs su demokratijos taisyklėmis, padarytų vienintelę išvadą – šitaip šokdindamas ne politinio pasitikėjimo, o statutinius pareigūnus ministras nori pakeisti konstitucinę valstybės sandarą. Vyksta autokratinis perversmas!  

Tačiau Lietuvoje ramu. Mes ne tokių dalykų esame matę. Čia juk tik dar viena purvina intereso grupių kova! Viskas elementaru. Tie du kieti vaikinai, perėmę neveiksnią Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą (FNTT), iš tokio įtartinai praturtėjusio generolo, daug kam atsistojo skersai kelio. Aišku, kad juos reikia pašalinti. Ir kuo greičiau.  

Tad šis ministras – joks būsimasis diktatorius Pinočetas. Jis tik vykdytojas. Tipiškas Liberalų ir centro partijos narys. Būti ministru liko visai nedaug, tad kodėl nepagelbėti galingiesiems? Juolab suįžūlėję vaikinai ir ministro partijos rėmėjus bendra tvarka ėmė kedenti.  

Iš štai ministrui pasitaikė puiki proga. Abu vaikinai praėjusių metų lapkričio 14 dieną sudalyvavo slaptame pasitarime dėl veiksmų prieš „Snoro“ akcininkus. Iš to pasitarimo nutekėjo informacija, verta bent kelių milijardų dolerių. Kažkas turi būti kaltas. Tačiau kas?  

Normalioje valstybėje tuoj pat būtų iškelta byla. Jai tirti būtų mestos pačios stipriausios kompetentingų institucijų jėgos. Tik ne šioje gudrių atžagareivių valstybėje. Čia įprasta tokius subtilius reikalus tvarkyti po kilimu.  

Šių eilučių autorius vidinėje švarko kišenėje vis dar nešiojasi ypatingos svarbos dokumentą: Generalinės prokuratūros atsisakymą pradėti ikiteisminį tyrimą dėl informacijos nutekinimo. Rašiau apie tai prieš tris savaites. Tekstas vadinosi „Pokeris iš „Snoro“ prokuratūroje“. Cituoju prokurorų atsakymą: „Duomenų apie tai, kad minėtame straipsnyje esančią informaciją dienraščiui pateikė valstybės tarnautojai, negauta“.  

Tai štai kokią dabar turime istoriją. Legaliu, konstituciniu keliu byla nebuvo pradėta. Ar kada nors sužinosime kodėl? Tačiau, kaip dabar teigia FNTT direktoriaus pavaduotojas Vytautas Giržadas, jau nuo lapkričio mėnesio vyksta neoficiali, o tai reiškia nereglamentuota, su įstatymais prasilenkianti kaltųjų paieška.  

Tokie dalykai Lietuvoje paprastai vyksta, kai norima paslėpti tikruosius kaltininkus.  

Kaip teigia ta pati iš slaptųjų šaltinių gerai informuojama žiniasklaida, išsiaiškinti, kas nutekino slaptą informaciją, buvo pavesta vidaus reikalų viceministrui Mindaugui Ladigai. Jis pasitelkė žurnalistų ir visuomenininkų sekimu skandalingai pagarsėjusį Valstybės saugumo departamento devintosios valdybos viršininką Aidą Mieželį. Ši beveik visose rezonansinėse ir niekaip neištiriamuose bylose figūruojanti saugumiečių grupė, pasirodo, turi savo sąskaitų su kriminalistais. Taigi užvirė slapta institucijų kova.  

Norėtųsi, tačiau abejoju, ar šitą nematomą ir labai pavojingą raizginį galės išnarplioti Seimo įsteigta tyrimo komisija. Dalis jos narių niekuo nesiskiria nuo VRM ministro Raimundo Palaičio. Tokio tipo politinis aktyvumas kaip tik ir kompromituoja įvairių institucijų politinės kontrolės idėją. Taigi gyvybiškai svarbios tarnybos ir toliau lieka be atskaitomybės visuomenei. Ir tada jos ima tarnauti priešingiems interesams.  

Ką daryti? Manau, dabar vienintelė išeitis – laikinu įstatymu įsteigta, ypatingas galias turinti teisingumo institucija prie Prezidento. Kaip teigia autoritetingi užsienio ekspertai, korupcijos persmelktą teisėsaugą išgydyti gali vos keli drąsūs, ryžtingi ir sąžiningi pareigūnai, jei tik jie gauna reikiamus įgaliojimus ir politinį palaikymą.  

Ar tai įmanoma dabartinėje sumaištyje? Ko gero, taip. Momentas kaip tik labai palankus! Prieš rinkimus ir dar trumpą laiką po jų visos partijos norės Prezidentės paramos, todėl jos ultimatumai būtų veiksmingi.  

Jei nieko panašaus neįvyks, vis labiau tikėtina atrodys baisi Dariaus Kuolio išvada, kad ypatingus įgaliojimus turinčios Lietuvos tarnybos dirba ne UŽ, bet PRIEŠ LIETUVĄ ir jos žmones. Ir kad visos rezonansinės niekaip nesibaigiančios bylos turi tas pačias kruvinas šaknis. Šaknis, kurias ši valstybė slepia visa savo galia.  

Ir jeigu tai nepasikeis, mes visi esame menkystos.

Tadas

Antradienis
2012-02-14 10:12
geras straipsnis, lygesni uz lygius nori savo pozicijas ir vel apgint..
inž

Antradienis
2012-02-14 12:38
O ką darys liberastas TEISINGUMO ministras Šimašius, jei jo funkcijas perims Prezidentės teisingumo padalinys? Bus paleistas ar dubliuos vienas kitą? ——citata "Ką daryti? Manau, dabar vienintelė išeitis – laikinu įstatymu įsteigta, ypatingas galias turinti teisingumo institucija prie Prezidento."
Titas

Antradienis
2012-02-14 12:39
pritariu Tadui, tikrai geras straipsnis. Labai geras pateiktas ir pasiūlymas ką reikėtų daryti.
inž

Antradienis
2012-02-14 19:26
El.spaudoje paskaičiau, kad dėl pareigūnų ir politikų santylių reikia naujų TAISYKLIŲ. Tam aš labai pritarčiau, nekuriant naujų struktūrų, veikiant senoms, korupcinėms taisyklėms. Kas tas taisykles paruoš, štai kur esminis klausimas. Skaičiau, kad Seimo pirmininkė dar dairosi, laukia kažko. Gal kas bus stipresnis, tai prie to ir prisišlies?: ———————"Žinoma, būtų liūdniausia sužinoti, kad patys FNTT vadovai padarė kažką ne taip tirdami „Snoro“ banko veiklą. Bet įdomiausia, kad jiems iki šiol jokie kaltinimai nepateikti. Yra tik kažkokie neaiškūs įtarimai ir bandymai juos pagrįsti melo d e t e k t o r i a i s, kas kitose teisinėse demokratinėse valstybėse būtų laikoma neteisinga praktika. Juo labiau tokių atsakingų pareigūnų atžvilgiu. Jeigu Lietuva nori būti teisine demokratine valstybe, turi būti suprasta, kad ne tik savivaldybės, bet ir Vyriausybės bei parlamento nariai nėra apsaugoti nuo įsitraukimo į politinę, partinę korupciją, todėl melo detektorius gali būti vertinamas tik kaip papildomas, o ne pagrindinis įrodymų šaltinis. Turi būti pasidomėta, kokias bylas tyrė FNTT pareigūnai, ar ne dėl to jais nepasitenkinimą ėmė reikšti liberalcentristas VRM vadovas. Nenuostabu, kad visa tai sukelia paraleles su V. Junoko nušalinimu nuo pareigų ir noru dar kartą įbauginti jau pradedančius atsitiesti teisėsaugos pareigūnus imtis rimtų politinės, partinės korupcijos bylų…. Bet nemažiau svarbu dabartinėje situacijoje išgirsti prezidentės balsą. Ji pati skatino teisėsaugos pareigūnus imtis rimtų darbų, pasiekė, kad būtų priimti įstatymai dėl senaties termino prailginimo, neteisėto turto konfiskavimo. Visa tai sudaro daug palankesnes sąlygas politinės korupcijos išaiškinimui, bet būtų negerai dabar pareigūnus palikti vienus akistatoje su politikais. Atėjo laikas mūsų valstybėje parengti ir aiškias t a i s y k l e s, kad rimtą kovai su politine korupcija pradėję pareigūnai netaptų politikų susidorojimo objektais. "
Arūnas

Antradienis
2012-02-14 20:58
sutinku su didžiaja straipsnio dalimi. Tačiau… su kai kuo ir nesutinku. Nesutinku su D. Kuolio paranoja. Kažkam reikia profesionalios pagalbos. Nesutinku su tuo, kad korupciją gali išgydyti "keli drąsūs ir ryžtingi pareigūnai". Korupcinė sistema juos tiesiog paskandins popieriuje, apvels nereikšmingais tyrimais, nereikalingu darbu ir t.t. O gal jūs kalbate apie "mirties eskadronus", kurie "gydo" greitai, tačiau gali "apsirikti su diagnoze"? Be to - yra rizika, kad jie nebus tikrai nepriklausomi (manau Stoma jau turi numatęs kandidatus). Trečia - nesutinku su inž. kad "trūksta taisyklių". Trūksta vienintelio dalyko - NORO JŲ LAIKYTIS, nes dauguma mano kad taisyklės rašytos "lochams". Juk ir pats Stoma pamiršo, kad jis iki šiol stovi ant "taisyklių …." teisėjos (!) pusėje. Jei taisyklės blogos - akmuo į Stomos (seimo) daržą. Lietuvos kelių eismo taisyklės - pačios sudėtingiausios, išsamiausios ir labiausiai komplikuotos pasaulyje. Ar nuo to pas mus saugesnis eismas? Ne, nes visi ant tų taisyklių …. Labai dažnai seimo nariai asmeniškai parodo tautai kaip tai daroma ir kur yra eismo taisyklių (bei visų kitų taisyklių) vieta :) Straipnyje aprašyta problema (kaip ir visos kitos Lietuvos problemos!), privalo būti sprendžiama ne "specialiais metodais" ar kuriant "specialias institucijas ar komisijas", o nuosekliai, kantriai, metodiškai….reikalaujant kad VISKAS BŪTŲ DAROMA PARAIDŽIUI kaip parašyta įstatymuose (kuriuos pats patvirtinote). Jokių išimčių. Pradžiai gerai būtų to pareikalauti iš savo protežė Garliavoje.
jj

Antradienis
2012-02-14 22:33
Ką daryti? Manau, dabar vienintelė išeitis – laikinu įstatymu įsteigta, ypatingas galias turinti teisingumo institucija prie Prezidento. Kaip teigia autoritetingi užsienio ekspertai, korupcijos persmelktą teisėsaugą išgydyti gali vos keli drąsūs, ryžtingi ir sąžiningi pareigūnai, jei tik jie gauna reikiamus įgaliojimus ir politinį palaikymą. duoti į snukį ir niekada nebeprileisti prie rimtų reikalų tokių niekalų tauzytojų - pavojingų niekalų, kai išsakomi turinčių valdžią. Kokiu laikinu akivaizdžiai Konstitucijai (numatančiai Vyriausybei vykdomosios valdžios funkcijas) prieštaraujančiu įstatymu beprotis stoma ketina įsteigti kažkokias ypatingas institucijas, kurios Konstitucijoje apskritai nenumatytos? kaip stoma ketina steigti valstybinės valdžios galias turinčias institucijas, nenumatytas Konstitucijoje, todėl a priori nelegalias? kokie tokie "autoritetingi užsienio" ekspertai jam patarė? gal FSB bachūriukai?
Arūnas > jj

Antradienis
2012-02-14 22:54
jūs visiškai teisus. Va kas gaunasi kai teisinėje sistemoje pradedamos daryti "išimtys" saviems ir pykstama kai išimčių užsimano "svetimi". Jei viena asaba gali "dėti ant įstatymo", kodel kitas to negali? Kuo ministras durnesnis už teisėją? Specialių institucijų kūrimas nepadės. Kiek jų reikės? Kiekvienai ministerijai? Kaip su Garliava?… Chaosas vastybėje didės, nes niekas nenorės būti "lochu", kuriam privalu vykdyti įstatymus. Taip ir iki "failed state" nedaug lieka… O gal Kuolys ir teisus - "kad ypatingus įgaliojimus turinčios Lietuvos tarnybos dirba ne UŽ, bet PRIEŠ LIETUVĄ ir jos žmones". Tai kam tada dirba seimo atstovas S.Stoma??? Juk seimas yra "pačius didžiausius įgaliojimus" turinti valdžia. O gal Sauliau spjaunam į ambicijas, protežė, švogerius, partiečius, prijaučiančius…. ir laikomės tų įstatymų? juk kokie jie bebūtų - tai MŪSŲ įstatymai?
inž

Antradienis
2012-02-14 23:08
Šiandien čia priėjo Premjero Kubiliaus koalicijos VR ministras centraliberas Palaitis ir nusprendė su VSD pagalba: ——"„Šiandien jiems yra panaikintas leidimas darbui su įslaptinta informacija, rytoj Vidaus tarnybos statuto numatytais pagrindais jie bus atleisti iš užimamų pareigų“, "
to Arūnas

Trečiadienis
2012-02-15 00:24
Bet jeigu pagal įstatymą dedasi tokie dalykai, tai reikia kažką daryti. Kaip priversi elgtis pagal įstatymą jeigu iki šiol niekas taip nesielgė, tai gal reikia tų spec. institucijų ir tam tikrų metodų imtis ar ne?
Arūnas

Trečiadienis
2012-02-15 07:20
nenoriu buti banalus, bet pagal įstatymą šiuo atveju ministrą gali priversti elgis tik teismas (atstatydamas neteisėtai atleistuosius į darbą, priteisdamas kompensacijas ir t.t.). Jei atleista teisėtai (jei jie visdėlto paviešino slaptus faktus) - visiškai nesvarbu kas kam patinka ar nepatinka. Man Stoma nepatinka, bet jį iš seimo išmesti galima tik per sekančius rinkimus :) Kaip sakė Zuokas - "čia jums ne Garliava", kur viskas veikia pagal "spec.tvarką"…
jj

Trečiadienis
2012-02-15 10:54
geras testas buduliams su jų nuomone, formuojama nevykėliško nepilnavertiškumo pojūčio ir galios troškimo vedamu nekritišku nuogirdų interpretavimu. Grybauskaitė stojo Palaičio pusėn. Kurion pusėn stos vakar jau spėję prisirėkti iš anksto paskelbę eilinę sąmokslo teoriją tautiečiai? kaip žaidžia vaikai - spėk iš trijų kartų. Spėju iš pirmo - nuomonės nuoseklumo nelaukime, laukime nuoseklaus sekimo kvailu kvailių tapatinimosi su primityviu galios jausmu… Bijau, kad dar kartą įsitikinsiu - lietuviams nereikia laisvės, nereikia racionalios diskusijos - jiems reikia griežto šeimininko su geru bizūnu ir (pageidautina) nedideliu riestainiuku įvairioms progoms. Kuris šiandien išdrįs garsiai paloti ant Palaičio - taip, kaip tą darė vakar? na? iš karto pasakysiu, kad taip sakau visai ne dėl to, kad Palaitį ginu.
Vytautas

Trečiadienis
2012-02-15 11:13
Visu baisiausia,kad kai pradedi i viska gilintis ir bandai suprasti esme,darosi baugu ir aiskiai matosi,kad taip nturetu buti ,bet yra ir tai liecia ne vien sita atveja,tai susije su daugybe atveju Lietuvoje.Prezidentes pozicija daugeliu atveju manes netenkina nes yra tik simboline ir padarius viena rimta zingsni nera zengiama toliau,o trypciojama vietoje.Ar bent isivaizduojama kokia zala bus padaryta kovai su korupcija jei sie pareigunai bus atleisti nekaltai,kiek galima grimzti,kada kelsimes.Niekada nebalsuosiu uz kubilinius ir kirkilinius ir liberalus nes nieko blogiau Lietuvai padaryti nebeimanoma.
nu nu

Trečiadienis
2012-02-15 11:40
gal ne taip ir nekaltai? prezidente sako, kad viskas tvarkignai padaryta, tai , matyt, ir ji yra gavusi is saugumo kazkokios atitinkamos informacijos?
:)

Trečiadienis
2012-02-15 12:39
tai ko kubilius nieko nezino? :)
siaip

Trečiadienis
2012-02-15 14:19
jau niekas nesuzinos, kas kokia informacija gaves ar negaves.
Ras

Trečiadienis
2012-02-15 14:21
Kažin ar užtektų vien tik ypatingas galias turinčios teisingumo institucijos prie Prezidento?
to Ras

Trečiadienis
2012-02-15 14:22
priklauso nuo to, kas prezidentas tuo metu ir nuo to, kas toje komisijoje dirbtu. jei viskas susideliotu teisingai - bent jau pradzia butu daug zadanti
Marius

Trečiadienis
2012-02-15 15:26
Patiko. Galingai parašyta. O tokiais ministrais aš nepasitikiu.
inž

Trečiadienis
2012-02-15 15:30
Sveikinu Autorių ir jo du mirtinus Priešininkus - šešėlio triumfas akivaizdus: ————-“FNTT istorija: šešėlis įveikė kovotojus prieš šėšėlį 2012-02-15 Stojusi vidaus reikalų ministro Raimundo Palaičio pusėn prezidentė Dalia Grybauskaitė, atrodo, bus vienintelė iš trijų aukščiausių šalies vadovų, gavusi VSD informaciją apie esą keliančią įtarimų dabar jau atleistų FNTT vadovo Gailiaus ir jo pavaduotojo Giržado reputaciją. Iki šiol nei premjeras Andrius Kubilius nei Seimo pirmininkė Irena Degutienė tokios informacijos neturi. Išvada aiški: kovotojus prieš šešėlį – atleistus V. Gailių ir V. Giržadą, o drauge ir premjerą bei jo patarėjų korpusą įveikė tas pats šešėlis. Tačiau informaciją turi Seimo pirmininkės pavaduotojas Algis Čaplikas, kurio patarėjas – buvęs VSD gen. direktoriaus pavaduotojas (į tarnybą VSD perėjęs iš KAM Antrojo operatyvinių tarnybų departamento Dabašinskas. Detalė – prezidentės patarėjas nacionalinio saugumo klausimais Jonas Markevičius bei dabartinis VSD generalinis direktorius Gediminas Grina taip pat yra išeiviai iš AOTD, kuriame ir buvo atliekami FNTT vadovų tyrimai poligrafu………. VSD ignoruoja konservatorius"
Jone

Trečiadienis
2012-02-15 15:51
Teisingas straipsnis
inž

Trečiadienis
2012-02-15 15:52
O toliau, dar gražiau. Tad visas Seimas ir likę seimūnai prie suskilusios geldos: ——"Tačiau šiandien tampa aišku, kad tam tikri klanai yra kur kas gyvybingesni nei viltasi.—–Jei turėsime omeny, kad Seimo vicepirmininko ir liberalcentristų lyderio Čapliko sūnų „valstybininkai“ yra įtaisę VSD, visų laikų įtakingiausiu saugumiečiu ir operatyvinių žaidimų didmeistriu laikomas buvęs VSD gen. direktoriaus pavaduotojas Dabašinskas įsidarbinęs Seime A. Čapliko patarėju, o kitas “valstybininkas” Ladyga sėdi R. Palaičio dešinėje, nuostabos nekels ir tai, kad VSD ministrą (ir Prezidentę) aprūpina reikalingomis pažymomis reikiamu metu. "Palaičio „Va bank“…. Prezidentei nesukėlė abejonių ministro reputacija - net ir tai, kad, veikiausiai iš didelio deginančio noro bet kokia kaina atsikratyti kažkam neparankių pareigūnų, R.Palaitis atskleidė valstybės paslaptį – jau atleistų FNTT vadovų tyrimo poligrafu rezultatus, kurie yra įslaptinti. Tiesa, tik tuos, kurie esą nepalankūs V. Gailiui ir V. Giržadui – apie antrąjį, palankų FNTT direktoriui, kartą ilgai tylėjo. Užtat karštligiškai kartojo, kad nepasitiki FNTT vadovais. Politinio nepasitikėjimo nepakanka, kad statutiniai pareigūnai pasitrauktų ir konfliktas pasiekė kulminaciją: FNTT direktorius V. Gailius ir jo pavaduotojas V. Giržadas teismui apskundė vidaus reikalų ministro įsakymą, kuriuo pavesta patikrinti, ar FNTT vadovai gali dirbti su slapta informacija, o R. Palaitis, nelaukdamas teismo, savo ruožtu panaikino jų leidimus. Kokiu pagrindu – pagal VSD sukurptą pažymą, bet tai įslaptinta ir šį kartą ministras valstybinės paslapties neatskleis…. "
Jonas Baranauskas Alytus

Trečiadienis
2012-02-15 15:57
Skaitant knygas ir gretindamas ryšius aptinku loginį dėsingumą, kad šiandieną gyvename Stalinistiniais laikais. Kas paneigs, jog AOTD ir VSD nedirba pagal tuometinį modelį. Jeigu ne, tai iš kur tas panašus braižas? Susidoroti su kitaip mąstančiu, atskleisti tiesą negalima - valstybinė paslaptis. Greitai bus paslaptis, koks Ribokas, kokią žuvį ir kur pagavo… Pritariu gerb. Stomos straipsnyje nuostatoms.
jonui baranauskui

Trečiadienis
2012-02-15 18:38
o kas patvirtins, kad dirba pagal tokį modelį? kas rodo, kad bloga prasme panašus braižas? tu patvirtinsi stomai, o stoma - tau? čia kaip tame anekdote : vienas pijokas kitam - tu mane gerbi? ir aš tave. Vadinasi, mes gerbiami žmonės. Neveltui visokie karsti komentarai, laisvi laikrasciai ir kitokios internetinės nesąmonės, kurių tikroji vieta normalioje visuomenėje būtų porno skyrelyje, yra taip skaitomi Lietuvoje - skaitančiųjų mentalitetas tas pats kaip ir tame skyrelyje nuolat besikuičiančios publikos.
inž

Ketvirtadienis
2012-02-16 00:12
Jau įdomu darosi, kas tuos du vyrus ("Tie du kieti vaikinai"-generolas ir majoras) paskyrė į FNNT vadovus, jei valdančios koalicijos partneris p.Čaplikas juos viešai vadina puspročiais?——-citata: "Čaplikas apie atleistų FNTT vadovų pasisakymus: „Puspročiai“"
Strujus

Ketvirtadienis
2012-02-16 15:32
Esu sunerimęs ir jaučiu kad tie energingi puspročiai atves į protą dar ne vieną veikėją,čia gi profesionalai nepaklusę esamoms tvarkoms.
inž

Ketvirtadienis
2012-02-16 17:25
B0ta trinties ir paskiriant Gailių FNNT direktoriumi. Skaitome: "2011 10 21… Pasitraukus R. Boreikai ir paskelbus konkursą laisvai FNTT direktoriaus vietai užimti, buvo kalbama, esą R. Palaitis norėtų, kad tarnybai vadovautų buvęs R. Boreikos pavaduotojas Grendelis. Šis pareigūnas dabar vadovauja FNTT Vilniaus apygardos valdybai. Tuo tarpu premjeras A. Kubilius esą norėjo, kad tarnybos vadovu taptų tuometinis Kriminalinės policijos biuro viršininko pavaduotojas V. Gailius. Premjero A. Kubiliaus patarėjas Valentinavičius buvo pareiškęs, kad Vyriausybės vadovas „nesuprastų, jeigu konkursą FNTT prie VRM direktoriaus pareigoms užimti laimėtų buvusio šios žinybos vado R. Boreikos pavaduotojas“. Pasak V. Valentinavičiaus, „tai atrodytų mažų mažiausiai keistai. Reikėtų tada pažiūrėti, kodėl sistema leido laimėti tą konkursą (…)“. Tada vidaus reikalų ministras R. Palaitis neatmetė, kad dėl nesutarimų su premjeru A. Kubiliumi dėl FNTT vadovo gali tekti pasitraukti iš VRM vadovo posto".
inž

Ketvirtadienis
2012-02-16 17:43
Chaosas. V.Landsbergis berods gyrė naujus FNTT vadus. Bet šiandien jis pakeitė plokštelę, net TSKD vadą kritikuoja:—"tuo tarpu A. Kubilius nuolat kartoja nematęs jokios informacijos, kuri leistų manyti, jog V. Gailius negali dirbti su slapta informacija."Aš manau iš jo pasisakymų, kad jis (Kubilius) ne visai tiki, jog jie yra kalti, arba bent vienas iš jų. Na, maža grupė žmonių turėjo tarpusavyje išdaviką arba išdavikus ir jie visi buvo patikrinti melo detektoriumi. Ir galų gale ne po vieną kartą. Štai yra asmuo, kuris ties vienu klausimu pradeda jaudintis. Ir sako, kad jį apskritai sujaudino melo detektorius, tai čia viskas nesvarbu…"
Arūnas

Penktadienis
2012-02-17 19:02
Ponas Stoma ir ponas inž labai mėgsta cituoti garsius užsienio ekonomistus ar politologus, tačiau visiškai nepasidomi Lietuvoje galiojančiais įstatymais ("lochams" rezervuota privilegija :) ). Atlikau 5 minučių analizę ir štai ką turime – „Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo“ 2 straipsnio 3 dalis – „Tarnybos paslaptis – šio Įstatymo nustatyta tvarka įslaptinta politinė, karinė, ekonominė, teisėsaugos, švietimo, mokslo ir technikos informacija, kurios praradimas arba neteisėtas atskleidimas gali pakenkti valstybės ar jos institucijų interesams arba sudaryti prielaidas neteisėtam valstybės paslaptį sudarančios informacijos atskleidimui, sukelti pavojų žmogaus sveikatai. Tarnybos paslapčių kategorijų sąrašą nustato šis Įstatymas.“ Žiūrim tas kategorijas – to paties įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 11 paragrafas – „Tarnybos paslaptį gali sudaryti: 11) bankų ir kitų kredito įstaigų, draudimo įmonių, draudimo tarpininkų, loterijas ir azartinius lošimus organizuojančių įmonių inspektavimo ir tikrinimo duomenys“. Pasitikriname kokia gi slaptumo žyma galėjo būti įslaptinta informacija apie „Snoro“ finansinę padėtį – to paties įstatymo 5 straipsnio 4 dalis „Žyma „Konfidencialiai“ suteikiama tarnybos paslaptį sudarančiai informacijai, kurios praradimas arba neteisėtas atskleidimas gali pakenkti valstybės interesams arba padaryti žalos valstybės institucijų veiklai ar sudaryti prielaidas neteisėtam valstybės paslaptį sudarančios informacijos atskleidimui.“ Taigi su įslaptinimu kaip ir aišku – patikrinimo rezultatai greičiausiai buvo įslaptinti „Konfidencialiai“. O kas gresia asmeniui atskleidusiam tokią informaciją? Ogi Baudžiamojo kodekso 297 straipsnis - Tarnybos paslapties atskleidimas. 1. Tas, kas atskleidė informaciją, sudarančią tarnybos paslaptį, kuri jam buvo patikėta ar kurią jis sužinojo dėl savo tarnybos ar darbo, jeigu nebuvo šnipinėjimo ar padėjimo užsienio valstybei veikti prieš Lietuvos Respubliką požymių, padarė baudžiamąjį nusižengimą ir baudžiamas bauda arba laisvės apribojimu, arba areštu. 2. Šiame straipsnyje numatyta veika yra nusikalstama ir tais atvejais, kai ji padaryta dėl neatsargumo.“ Taigi, logiška, kad žmonės yra nušalinti nuo tarnybos ir toliau vyksta tyrimas. Atsakykite ponai „mandrių citatų mėgėjai“ – kokią turi reikšmę nusikaltimui ir jo tyrimui turi pletkai kas kuo pasitikėjo prieš jų paskyrimą, ir kas kuo pasitiki dabar? Juk vokiečiai irgi pasitikėjo štandartenfiureriu Štirlicu, o jis pasirodo buvo rusų žvalgas Isajevas ir visą laiką jiems dirbo :D Jei kuo nors pasitiki Landsbergis ar Prezidentė – ar tiems laimingiesiems turi galioti įstatymai? Venckienei – ne, dar dviems drasiems vyrukams – ne… Kas toliau? Negėda rimtiems vyrams kudakuoti kaip turgaus boboms?
jj

Penktadienis
2012-02-17 22:23
ne, neturi. Tie, kurie kudakuoja, gėdos jausmo neturi, net jeigu vadinami ir/arba jaučiasi rimtais vyrais. Kudakuojama instinktyviai, ne reflektyviai.
inž

Šeštadienis
2012-02-18 01:21
Kas nepatinka, ponai? Tada skaitykite alfojeLT analitiką D.Kuolį. Jei ne visą, tai nors šią ištrauką: ——— „Šiandien mes stebime, kaip šios struktūros, pasitelkę vidaus reikalų ministrą ir kitus politikus, kariauja karą prieš valstybę. Pažvelkime į ministro ir jo partijos - liberalcentristų - aplinką. Joje buvę ir esami VSD pareigūnai, iki šiol visuomenei neatsakę, kodėl organizavo savo bendradarbio V. Pociūno pomirtinį šmeižtą. VSD žmogus, dabartinis vidaus reikalų viceministras Mindaugas Ladiga yra pirmąkart išdavęs V Pociūną, Š Paberalių ir kitus parlamento gynėjus dar 1991-ųjų sausio 13-ąją, kai palikęs draugus pabėgo iš Seimo. Liberalcentristų partijos pirmininko, Seimo vicepirmininko Čapliko patarėjas – buvęs VSD direktoriaus pavaduotojas Dabašinskas, vienas pagrindinių parlamentinio VSD tyrimo veikėjų, savo metu įdarbinęs A. Čapliko sūnų į VSD. Beje, D. Dabašinsko sutuoktinė Jankauskaitė, dirbanti Policijos departamento imuniteto valdyboje, tiesiogiai persekiojo kriminalistus, VSD sufabrikavus “slaptojo liudininko” Kauno pedofilijos byloje istoriją. Už liberalcentristų nugaros – ilgas kriminalinės veiklos šleifas. A. Čaplikas tik įtakingų globėjų dėka išvengė baudžiamosios atsakomybės už savo darbus Sveikatos apsaugos ministerijoje. Juk teisėtvarka nustatė, kad jo pavaduotojas A Skikas reikalavo kyšių net iš prekybos Lietuvos žmonių krauju. Ir reikalavo kyšių ne sau, o A. Čapliko ir R. Palaičio partijai. Pats A. Palaitis, būdamas pajūrio verslininku, yra klastojęs dokumentus, pensininkų parašus ir pardavinėjęs jų akcijas. Tai nustatė STT Klaipėdos valdyba. Tačiau GP dėl nusikaltimo “mažos reikšmės” bylą nutraukė. A. Palaitis kartu su kitais liberalcentristais minimas ir prokuratūros marinamoje “Rubicono” juodosios buhalterijos byloje. Teisėsaugininkai seniai sieja R. Palaitį ir jo partijos draugus su “Šviniumi”, įtakinga nusikalstamo pasaulio figūra. Būtent pajūrio liberalcentristų ir “Šviniaus” grupuotės bendru žuvies verslu bei kitomis su liberalcentristais susijusiomis verslo sritimis pastaruoju metu domėjosi FNTT pareigūnai. Vidaus reikalų ministras yra pažeidžiama, nesavarankiška figūra. Reikšdamas nepasitikėjimą FNTT pareigūnais jis, greičiausiai, tėra tik D. Dabašinsko ir “Šviniaus” atstovas spaudai…“
zavurskis
zavurskis

Šeštadienis
2012-02-18 11:43
Na, stai ir ,,nepavyko'’ - Palaitis, hmm, spygauja… Ar, pvz., as jauciuosi ,,menkysta'’? Neskubekim kalbeti uz visus - darbas tesiasi… Tik pagaliau reikia susivokti, kad visos politines, ekonomines ir etc. problemos turi vienintelis - dvasinius - sprendinius; viso labo… tiek, bet, kaip tai sunku, beveik neimanoma musu ,,politiniams'’ vedliams, ar pretendentams, o ypac, hmm, Stomai, deja… Zr.: ,,Kaip nusukti klanui sprandą - išgelbėti Lietuvą?“ /
Arūnas

Šeštadienis
2012-02-18 12:45
na ar nesakiau - "jūs tik paklausykite ką man vakar Antosė pasakojo - …. (toliau skaityti inž komentarą…)". Jei bent dalis D.Kuolio pasakojimo yra tiesa - KODĖL seimo narys S.Stoma nepakrutino nė piršto, kad Palaičiui seniausiai būtų pareikštas nepasitikėjimas ir jis būtų išspjautas iš ministrų? Kokių dar institucijų reikia prikurti "prie Prezidentės", kad seimo nariai tiesiog imtų dirbti savo darbą? Gal jis ten seime vienas padorus, o visi likę 140 - vagys ir nusikaltėliai ir jis tiesiog bejėgis ką nors nuveikti? Tai kodėl tada Stoma neteškia seimo nario mandato ir nedirba su tokiais? Ne, visdėlto snaudžia tyliai ant sofkutės, algą ima veltui ir tik straipsnelius rašinėja….
ibaz
ibaz

Antradienis
2012-05-01 06:09
ja
Vardas (būtina):
El. paštas (neskelbiamas) (būtina)
Puslapis
Komentaras
neburnok.lt
 
PERŽIŪRĖTI ARCHYVĄ
Gegužė 2012
P A T K P Š S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
DRAUGŲ BLOGAI